Onko sisarusten kanssa pakko olla tekemisissä aikuisina?
Entä jos on vain niin erilaiset kiinnostuksenkohteet tai kemiat eivät vain kohtaa?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:41"]
Ei. En ole sisarusteni kanssa missään tekemisissä, olemme aivan eri-ikäisiä eikä meillä muutenkaan ole mitään yhteistä.
[/quote]
Eikö ole yhteistä edes ne vanhemmat?
Näin vanhempana naisena uskon, että sisarussuhteet tulevat tärkeiksi ainakin siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat alkavat sairastella ja tarvita apua. Tai, kun saat omia lapsia, toivottavasti edes kerrot ketkä ovat sukulaisia, tätejä setiä ja isovanhempia.
Kummasti sitä alat silloin miettiä esim perhejuhlien lähestyessä sitä, että ketä voin kutsua lapsen juhliin, (nimenantojuhla, rippijuhla, yo-juhla, hääjuhla )
[/quote]
En tiedä vanhemmistani mitään, enkä välitä tietää.
En myöskään hanki lapsia, joten ei tule perhejuhliakaan.
En tiedä, kuinka vanhaksi pitäisi elää, että alkaisin vonkua tuntemattomien sisarusteni perään, mutta liki nelikymppisenä niin ei ole vielä käynyt.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:29"]Täällä on yllättävän usein keskustelunavauksia, joissa ihmiset pohtii irtiottoa junttivanhemmistaan sekä suvustaan. Ehkä se on tätä päivää, että mikäli oma perhe ei sovi siihen mielikuvaan, minkä haluaa itsestään luoda sosiaalisessa mediassa, niin ollaan valmiita katkaisemaan välit vaikka sitten omiin läheisiin. MINÄMINÄMINÄ hinnalla millä hyvänsä!
[/quote]
Sinähän se kunnon ylimielinen egoisti olet.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:05"]Mun siskosta on tullut todella ylimielinen ja narsistinen ihminen. Kusi noussut päähän ja kuvittelee olevansa jotenkin sivistyneempi ja hienompi kuin perheensä, sukunsa ja juurensa... Emme ole olleet juuri missään tekemisissä varmaan kymmeneen vuoteen. Silti hän pyysi mua kaasokseen, koska ilmeisesti hänellä ei ole ystäviä. Hänellä ei ollut edes ainuttakaan morsiusneitoa... Suostuin tehtävään, vaikka siskoni on ollut ihan kauhea tyyppi muakin kohtaan. Häiden jälkeen hän oli pirullisesti naureskellut äidilleni, ettei ikinä suostuisi tekemään vastaavaa palvelusta mulle. Emme ole olleet sen jälkeen missään tekemisissä... :D
[/quote]
Mun siskolla ja mulla on vähän tuollainen suhde. Paitsi, että olen aina koittanut olla siskolleni ystävällinen. Hän kuitenkin ajattelee mulla nousseen kusta päähän, ja miksikö? No siksi, että olin ainoa perheestä joka lähti pohjoisesta Helsinkiin ja pääsin yliopistoon. En ole kerskaillut, mutta silti erilaiset valintamme ovat siskolle kova paikka. En enää tiedä mitä voisin tehdä tai sanoa. Siskoni on välillä piikittelevä ja ilkeä, ei ikinä pidä yhteyttä, eikä ole kertaakaan vieraillut luonani. Silti mököttää marttyyyrinä jos en kuukausittain lähde pohjoiseen/soittele.
[/quote]
Se on se mielikuvituksen voima. Mietin vain, että missähän vaiheessa se luokitellaan jo sairaudeksi...
Käsittääkseni aika paljon ihmiset saa kuvitella asioita, ennen kuin katsotaan olevan vainoharhaisuutta...
Itse pyrin usein kyseenalaistamaan mielikuvitukseni tuotokset...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:05"]Hänellä ei ollut edes ainuttakaan morsiusneitoa...
[/quote]
Olipa kamalaa. Tai siis ei. Huvittaa lähinnä, jos sinulle häiden hyvyyden mittari on morsiusneidot. Itse en ole ollut yksissäkään häissä, joissa morsiusneitoja olisi ollut.
[/quote]
Niimpä ja tuo "ilmeisesti hänellä ei ole ystäviä". Eli ei taaskaan perustu mihinkään faktaan vasn mielikuvitukseen, HOHHOIJJAAAAA..... :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:29"]Täällä on yllättävän usein keskustelunavauksia, joissa ihmiset pohtii irtiottoa junttivanhemmistaan sekä suvustaan. Ehkä se on tätä päivää, että mikäli oma perhe ei sovi siihen mielikuvaan, minkä haluaa itsestään luoda sosiaalisessa mediassa, niin ollaan valmiita katkaisemaan välit vaikka sitten omiin läheisiin. MINÄMINÄMINÄ hinnalla millä hyvänsä!
[/quote]
[/quote]
Aivan, kaikkien tietenkin tulee elää kuten MINä. MINä se tiedän miten asioiden kuuluu olla ja millainen on hyvä ihminen, no sellainen kuin MINÄ.
Jokaisella suvulla on oma tarinansa ja jos se oma suku on tietynlainen niin voi olla vaikea ymmärtää toisenlaisesta. Ihmsillä jotka vieraantuvat sisaruksistaa on sille lähtökohdat jos tietäsi koko tarinan ymmärtäisi.
"En tiedä vanhemmistani mitään, enkä välitä tietää.
En tiedä, kuinka vanhaksi pitäisi elää, että alkaisin vonkua tuntemattomien sisarusteni perään, mutta liki nelikymppisenä niin ei ole vielä käynyt."
No tilanteesi kuulostaa melko poikkeukselliselta, jos et tiedä vanhemmistasi tai sisaruksistasi mitään.
Ap:n kysymys aloituksessa oli, että pitääkö niihin sisaruksiin pitää yhteyttä. Ilmeisesti hänellä on sisaruksia, mutta hän ei haluaisi pitää heihin yhteyttä.
Voihan sinulla olla myös ihmisiä kasvuvuosiltasi, jotka ovat tulleet tärkeiksi. Esim ne ihmiset, jotka hoitivat sinua, joiden luona kävit koulua jne. Et varmaan kuitenkaan kasvanut missään tyhjiössä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:34"]
[/quote]
[/quote]
Aivan, kaikkien tietenkin tulee elää kuten MINä. MINä se tiedän miten asioiden kuuluu olla ja millainen on hyvä ihminen, no sellainen kuin MINÄ.
Jokaisella suvulla on oma tarinansa ja jos se oma suku on tietynlainen niin voi olla vaikea ymmärtää toisenlaisesta. Ihmsillä jotka vieraantuvat sisaruksistaa on sille lähtökohdat jos tietäsi koko tarinan ymmärtäisi.
[/quote]
Täsmälleen tätä hain tuolla egoismi-kommentilla, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:56"]"En tiedä vanhemmistani mitään, enkä välitä tietää.
En tiedä, kuinka vanhaksi pitäisi elää, että alkaisin vonkua tuntemattomien sisarusteni perään, mutta liki nelikymppisenä niin ei ole vielä käynyt."
No tilanteesi kuulostaa melko poikkeukselliselta, jos et tiedä vanhemmistasi tai sisaruksistasi mitään.
Ap:n kysymys aloituksessa oli, että pitääkö niihin sisaruksiin pitää yhteyttä. Ilmeisesti hänellä on sisaruksia, mutta hän ei haluaisi pitää heihin yhteyttä.
Voihan sinulla olla myös ihmisiä kasvuvuosiltasi, jotka ovat tulleet tärkeiksi. Esim ne ihmiset, jotka hoitivat sinua, joiden luona kävit koulua jne. Et varmaan kuitenkaan kasvanut missään tyhjiössä?
[/quote]
Tarkoitan, etten tiedä heistä nykyään mitään. En tiedä, mitä heidän elämäänsä kuuluu. Olet suoraan sanottuna pirun ärsyttävä tyyppi, juuri sellainen jeesustelija, jonka mielestä kaikkien pitää elämänsä kuten sinä elät omaasi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:56"]"En tiedä vanhemmistani mitään, enkä välitä tietää.
[/quote]
Tarkoitan, etten tiedä heistä nykyään mitään. En tiedä, mitä heidän elämäänsä kuuluu. Olet suoraan sanottuna pirun ärsyttävä tyyppi, juuri sellainen jeesustelija, jonka mielestä kaikkien pitää elämänsä kuten sinä elät omaasi.
[/quote]
Olet kuitenkin poikkeus, ainakin täällä av-palstalla, jos et pidä perheeseesi yhteyttä :(
Onko sellainen ärsyttävää, joka elää ja ajattelee kuten suurin osa ihmisistä?
Useat av-mammat lienevät perheellisiä, joille esim isovanhempien läsnäolo on tärkeää. Pidän itse sitä mahtavana, että vanhempani asuvat lähellä ja ovat valmiita auttamaan perhettäni ottamalla lapsia välillä hoitoonsa. Vastavuoroisesti minä ja mieheni autamme vanhempiani esim remonttihommissa ja missä vain tarvitsevat lisäkäsiä.
Oletko kuitenkaan tyytyväinen valintaasi, kun niin kovasti ärsyynnyit? Ristiriidat ihmissuhteissahan stressaavat yleensä kaikista eniten. Anteeksi "jeesustelu".
Mun siskosta on tullut todella ylimielinen ja narsistinen ihminen. Kusi noussut päähän ja kuvittelee olevansa jotenkin sivistyneempi ja hienompi kuin perheensä, sukunsa ja juurensa... Emme ole olleet juuri missään tekemisissä varmaan kymmeneen vuoteen. Silti hän pyysi mua kaasokseen, koska ilmeisesti hänellä ei ole ystäviä. Hänellä ei ollut edes ainuttakaan morsiusneitoa... Suostuin tehtävään, vaikka siskoni on ollut ihan kauhea tyyppi muakin kohtaan. Häiden jälkeen hän oli pirullisesti naureskellut äidilleni, ettei ikinä suostuisi tekemään vastaavaa palvelusta mulle. Emme ole olleet sen jälkeen missään tekemisissä... :D
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:05"]Mun siskosta on tullut todella ylimielinen ja narsistinen ihminen. Kusi noussut päähän ja kuvittelee olevansa jotenkin sivistyneempi ja hienompi kuin perheensä, sukunsa ja juurensa... Emme ole olleet juuri missään tekemisissä varmaan kymmeneen vuoteen. Silti hän pyysi mua kaasokseen, koska ilmeisesti hänellä ei ole ystäviä. Hänellä ei ollut edes ainuttakaan morsiusneitoa... Suostuin tehtävään, vaikka siskoni on ollut ihan kauhea tyyppi muakin kohtaan. Häiden jälkeen hän oli pirullisesti naureskellut äidilleni, ettei ikinä suostuisi tekemään vastaavaa palvelusta mulle. Emme ole olleet sen jälkeen missään tekemisissä... :D
[/quote]
Mun siskolla ja mulla on vähän tuollainen suhde. Paitsi, että olen aina koittanut olla siskolleni ystävällinen. Hän kuitenkin ajattelee mulla nousseen kusta päähän, ja miksikö? No siksi, että olin ainoa perheestä joka lähti pohjoisesta Helsinkiin ja pääsin yliopistoon. En ole kerskaillut, mutta silti erilaiset valintamme ovat siskolle kova paikka. En enää tiedä mitä voisin tehdä tai sanoa. Siskoni on välillä piikittelevä ja ilkeä, ei ikinä pidä yhteyttä, eikä ole kertaakaan vieraillut luonani. Silti mököttää marttyyyrinä jos en kuukausittain lähde pohjoiseen/soittele.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:05"]Hänellä ei ollut edes ainuttakaan morsiusneitoa...
[/quote]
Olipa kamalaa. Tai siis ei. Huvittaa lähinnä, jos sinulle häiden hyvyyden mittari on morsiusneidot. Itse en ole ollut yksissäkään häissä, joissa morsiusneitoja olisi ollut.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:36"]
Entä jos on vain niin erilaiset kiinnostuksenkohteet tai kemiat eivät vain kohtaa?
[/quote]
Sisaruus on parasta mitä av-mamma voi lapselleen tarjota! Mieti!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:41"]
Ei. En ole sisarusteni kanssa missään tekemisissä, olemme aivan eri-ikäisiä eikä meillä muutenkaan ole mitään yhteistä.
[/quote]
Näin vanhempana naisena uskon, että sisarussuhteet tulevat tärkeiksi ainakin siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat alkavat sairastella ja tarvita apua. Tai, kun saat omia lapsia, toivottavasti edes kerrot ketkä ovat sukulaisia, tätejä setiä ja isovanhempia.
Kummasti sitä alat silloin miettiä esim perhejuhlien lähestyessä sitä, että ketä voin kutsua lapsen juhliin, (nimenantojuhla, rippijuhla, yo-juhla, hääjuhla )
Ei halua. Veli ylimielinen guzpää, joka kaikenlisäksi väkivaltainen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:47"]
[/quote]
[/quote]
Miksi tulee? Olen ainoa lapsi ja haudannut kirjaimellisesti kuoppaan vanhempani. Suruni surin yksin, aviomies tuki. Miten sisaruus liittyy tähän? Mulla on ne muistot, mitä heistä jäi, en usko että sisaruus siitä kummempas tekisi. Eikä ole perintöriitoja.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:47"]
[/quote]
[/quote]
Miksi tulee? Olen ainoa lapsi ja haudannut kirjaimellisesti kuoppaan vanhempani. Suruni surin yksin, aviomies tuki. Miten sisaruus liittyy tähän? Mulla on ne muistot, mitä heistä jäi, en usko että sisaruus siitä kummempas tekisi. Eikä ole perintöriitoja.
[/quote]
Ei kai ainoalla lapsella voi suhdetta sisaruksiin ollakaan? Toivottavasti on muita läheisiä ihmisiä kuitenkin.
Minäkin olen haudannut vanhempani, mutta minun ei tarvinnut surra yksin, kun oli niitä sisaruksia. Samoin jaoimme hoitovastuuta sairastelevien vanhempien huolehtimisesta keskenämme.
Ja meidän sisarusten lapset ( serkut ) ovat keskenään paljon tekemisissä.
Eikä meille tullut riitoja perinnöistä, kun niitä perintöjä ei oikeastaan tullutkaan.
Ei todellakaan ole. Toki jos välit hyvät ym, niin siitä vaan :)
Vierastan kuitenkin ajatusta, että pelkkä yhteinen verisukulaisuus tarkoittaa automaattisesti sitä, että yhteyttä on pidettävä. Nyrkkisääntöni on: jos itse haluat itse olla heihin yhteydessä, niin ole, mutta jos et, niin mikään verisukulaisuus ei siihen velvoita.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:40"]Ei tietenkään ole. Me onneksi ollaan läheisiä, meidän serkut ovat kuulemma joskus kadehtineet tätä, itse kun eivät tule toimeen keskenään.
[/quote]
Minä voin myöntää olevani kateellinen. Olen aina haaveillut ihanaata isoveljestä, mutta sainkin vain 4 vuotta vanhemman isosiskon, joka tuhosi lapsuuteni ja ajoi minut keskivaikeaan masennukseen. Toivoin aina hartaasti veljeä minua puolustamaan.
Nyt aikuisena en ole missään yhteyksissä siskooni. Käsittääkseni hän kuitenkin seurustelee ja asuu tällä hetkellä jossakin Kokkolan ja Pietarsaaren lähistöllä. Tarkemmin en tiedä eikä kiinnosta.
Täällä on yllättävän usein keskustelunavauksia, joissa ihmiset pohtii irtiottoa junttivanhemmistaan sekä suvustaan. Ehkä se on tätä päivää, että mikäli oma perhe ei sovi siihen mielikuvaan, minkä haluaa itsestään luoda sosiaalisessa mediassa, niin ollaan valmiita katkaisemaan välit vaikka sitten omiin läheisiin. MINÄMINÄMINÄ hinnalla millä hyvänsä!