Ärsyttävää uusi ihastukseni on raivoraitis
Tapasimme terassilla jossa oli ystäviensä kanssa ja jossain vaiheessa iltaa seurueemme liittyivät ja keskustelin pitkään tuon miehen kanssa enkä siinä tajunnut hänen olevan selvinpäin juoden vain kokista myöhemmin vaihdoimme numeroita ja tekstailimme ja nyt pyysi minua treffeille mutta miten ihmeessä voin mennä koska olen tottunut aina muutaman ottamaan terassilla ja yhteisen tutun kautta sain tietää hänen olevan streittari. Nyt en tiedä voinko mennä treffeille ja voiko tästä tulla mitään jotenkin en voisi rentoutua jos tiedän hänen olevan selvinpäin.
Kommentit (70)
Mitä jos kokeilisit olla juomatta, kun olet hänen kanssaan terassilla? Itse olen aina tottunut viihteellä ottamaan drinkin tai pari, mutta sitten tapasin miehen, joka ei tykännyt juoda. Hänen kanssaan kävimme ravitoloissa syömässä jne ja aina oli hauskaa, vaikka joimme pelkkää vettä. En edes muistanut kaivata viinaa. Pari kertaa myös paluumatkalla naimme jossakin luonnossa :D Meillä oli ihan villiä ilman viinaa. Sitten sen ainoan kerran, kun otimme viiniä, miehellä ei hotellissa ottanutkaan illalla eteen. Syytti siitä alkoholia (eikä ollut juonut paljon). Mitäs jos menet sinne treffeille, ja kysyt mieheltä, onko ongelma, jos otat. Ja kokeilet joskus juoda vaikka mineraalivettä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 07:54"]
Mä ymmärrän ap:tä. Mun mieheni oli silloin kun tutustuttiin ihan tavallinen kohtuukäyttäjä. Välillä käytiin baarissa ja kavereiden juhlissa ja otettiin muutama, niinku ihmiset tekee. Saunan jälkeen istuttiin kesäiltaa ja juteltiin ja juotiin pari olutta. Niinku ihmiset tekee. Sit mies päätti lopettaa alkoholin käytön.
Meidän elämästä tuli tylsää. Mies ei viihdy baareissa eikä juhlissa. Saunan jälkeen mies istuu tietokoneella ja mä tuijotan telkkaria ja juon paljon enemmän ku aiemmin. Koska mulla on tylsää. Meillä.ei juurikaan enää naureta, eikä jutella, sellasta kevyttä hömppää ei enää ole.
[/quote]
Siis jutella, nauraa, kevyesti hömppäillä voi sun mielestä pelkästään humalassa...? Ei hitto, kyllä tää suomalaisten elämä on ankeaa :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 01:16"]
Ei helvetti, kun mä repeilen tälle ketjulle täällä yksinäni.
Ap, saat selvää, miten se tyyppi pärjäisi grillibileissä tai viininmaistajaisissa, kun kysyt häneltä tai kutsut jopa mukaan. Voisit myös opetella hänen avullaan, miten vapaa-ajalla tavataan ystäviä ihan selvin päin. Sekin on yllättäen ihan hauskaa ja vapauttavaa.
Siis edellyttäen, että haluat tavata tyyppiä ja hän haluaa tavata sinua.
Oletkos muuten miettinyt, että alkoholi saattaa olla sinulle ongelma, jota et itsellesi tunnusta? Oireet vaikuttavat juuri siltä. Mieti suhdettasi alkoholiin, kuinka keskeiseen rooliin oletkaan sen elämässäsi nostanut?
[/quote]
Juu, ap miettii jo grillibileet ja viininmaistajaiset ja suunnitellut, kuinka kauheaa tulevaisuus on, ennen kuin on edes treffeillä ollut :D
Totta, ei kannata tavata miestä, jos ennen ekoja treffejä näkee vain paskaa ja kauheaa tulevaisuudessa, vaikka ei tiedä, haluaako mies tällaisen mustamaalajan kanssa yhteistä tulevaisuutta.
Jätä mies jollekin toiselle, kenelle juomaton mies kelpaa
t. juomattoman miehen kanssa naimisissa ja hauskaa on ollut (mutta johtuu varmaan siitä, että ystäväpiirissämme alkoholi ei ole ollut koskaan mikään merkittävä tekijä)
Ihailen ihmisiä, jotka tässä vinkku-kalja-sidukka -kulttuurissa osaavat olla juomatta.
Voisitko antaa ihastuksesi yhteystiedot minulle? :) Olisin ikionnellinen, jos mieheni voisi lähteä lauantai-illan viettoon kanssani niin, että voisimme syödä hyvin ja käydä baarissa tanssimassa muutaman biisin, ja lähteä sitten kotiin ja viettää virkeän sunnuntain. Mutta ei, mieheni on pakko päästä joka viikonloppu ryyppäämään kavereidensa kanssa ja vetää sillä tavalla, että palaa kotiin klo 5-6 aamulla ja makaa krapulassa seuraavan päivän. Ja kyse on kolmikymppisestä miehestä.
Vain Suomessa voi olla ongelma, että mies EI juo.
Kyllä minulle kelpaisi raitis mies! Nykyinen käyttää alkoholiin noin 400 euroa kuukaudessa...
Ymmärrän toki, että selväpäinen voi vaikuttaa jäykkikseltä, jos on itse tottunut rentouttamaan tunnelmaa muutamalla rohkaisevalla. Suosittelisin kuitenkin, että annat miehelle mahdollisuuden. Ihastuit häneen, kun hän oli kokislinjalla, joten ainakin tiedät, millainen hän on omana itsenään.
Viinamäen miehet on joskus selvin päin hemmetin tylsää porukkaa, koska ovat hyviä seuramiehiä vain jurrissa.
En ymmärrä ap:n ongelmaa. Minä haluaisin raittiin miehen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 07:54"]
Mä ymmärrän ap:tä. Mun mieheni oli silloin kun tutustuttiin ihan tavallinen kohtuukäyttäjä. Välillä käytiin baarissa ja kavereiden juhlissa ja otettiin muutama, niinku ihmiset tekee. Saunan jälkeen istuttiin kesäiltaa ja juteltiin ja juotiin pari olutta. Niinku ihmiset tekee. Sit mies päätti lopettaa alkoholin käytön.
Meidän elämästä tuli tylsää. Mies ei viihdy baareissa eikä juhlissa. Saunan jälkeen mies istuu tietokoneella ja mä tuijotan telkkaria ja juon paljon enemmän ku aiemmin. Koska mulla on tylsää. Meillä.ei juurikaan enää naureta, eikä jutella, sellasta kevyttä hömppää ei enää ole.
[/quote]
Lopeta se juominen ja tehkää kivoja asioita yhdessä sen sijaan. Jos et saa miestä koneelta irti, niin tee kivoja asioita yksinäsi. Kivalla asialla en tarkoita nyt alkon nautiskelua. Pahinta, mitä voit itsellesi ja parisuhteellesi tehdä, on juoda "tylsyyteen". Tylsyys on vain tekosyy, jolla oikeutat itsellesi vahingollisen käyttäytymismallin. Ryhdistäydy, ja keksi itsellesi mukavaa harrastuspuuhaa.
Ei tämä tapaus kyllä ole mikään entinen alkoholisti vaan ihan sinänsä normaali vähän päälle 30 luulisin tuttavien perusteella ja näyttää kyllä viihtyvän ulkona ja terasseilla vapaa-aikanaan vaikka monet ystävänsä ovat kunnon kaljoittelijoita. Jotenkin silti jälkikäteen alkanut juuri tuo vaivaamaan että miksi istuu ravintoloissa ja terasseilla vaikka ei juo? Että onko jahtaamassa vain humalassa olevia naisia?
Ap
Jos juominen ja humaltuminen on sulle tärkeää, niin ehkä sitten olette liian erilaisia. Jos sen sijaan otat kohtuullisesti, kesäterassilla yhden tai korkeintaan kaksi, niin se tuskin vielä häiritsee.
itse olen kohtuukäyttäjä, mutta mielestäni kumppanin raittius olisi vain plussaa. Mielestäni suomalaisissa miehissä on liikaa humalahakuisia viikonloppujuoppoja, en kestäis sellaista käytöstä! Se että voidaan juoda yhdessä viinipullo pihviaterian kanssa, ei merkitse mulle suhteessa niin paljoa kuin se kuinka kemiat menee yksiin, arvot, huumori... Mieheni juo olutta nyt kesälomalla 0,5l-1l about jokatoinen ilta, ja sekin on minusta vähän liikaa. En kuitenkaan itsekään lasiin sylje, eikä tuo nyt lomalla haittaa, mutta kun arki koittaa niin pidän huolen että oluen kaupasta kantaminenkin loppuu!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:09"]
Tapasimme terassilla jossa oli ystäviensä kanssa ja jossain vaiheessa iltaa seurueemme liittyivät ja keskustelin pitkään tuon miehen kanssa enkä siinä tajunnut hänen olevan selvinpäin juoden vain kokista myöhemmin vaihdoimme numeroita ja tekstailimme ja nyt pyysi minua treffeille mutta miten ihmeessä voin mennä koska olen tottunut aina muutaman ottamaan terassilla ja yhteisen tutun kautta sain tietää hänen olevan streittari. Nyt en tiedä voinko mennä treffeille ja voiko tästä tulla mitään jotenkin en voisi rentoutua jos tiedän hänen olevan selvinpäin.
[/quote]
Ei kait siinä muuten mitään mutta jos alkaa vinkumaan sinun juomisesta niin sitten ...!
En tiedä onko tämä provo vai ei mutta mä kavahdan kaikenlaista ehdottomuutta. Ei me mieheni kanssa olla absolutisteja mutta ei myöskään vedetä perskännejä. Käydään syömässä ja otetaan viinilasilliset, avataan viinipullo kotosalla, otetaan saunasiiderit. Ihan siksi koska me tykätään tehdä niin. Eikä ole kuitenkaan pakko ottaa. Otetaan kun otetaan, ei joka viikko. Mies oli alkoholin käyttökiellossa kaksi kuukautta sairauden takia eikä se ollut ongelma mullekaan. Silloin ei kumpikaan otettu. Kyllä mä kokisin jotenkin ärsyttäväksi itse ottaa viiniä jos toinen ei ota. Se on mun henkilökohtainen fiilikseni :) Ymmärrän ap:ta kyllä siltä osin.
No itselleni ihminen, joka ei voi edes yhtä kahta alkoholiannosta hyvässä seurassa ottaa, vaikka itsekin harvoin juon tuota määrää enempää, olisi mahdoton kumppanina. Kaikilla tuntemillani absolutisteilla on rajoittuneita ajatuksia.
terv. diabeetikko, joka kohta ottaa toisen annoksen täytekakkua, mutta ensin piti kirjoittaa tämä mielipide
Jätä, ap, se sinua fiksumpi mies jollekin naiselle, joka häntä osaa arvostaa. Pitäydy itse niissä ihkuhauskaa-humalassa-selvinpäin-olen-ihmisarka-tuppisuu-tylsimyksissä, olet varmaan samanlainen itsekin. Sitten lasta odottaessa riitelette, että mieskään ei saa juoda kun et kerran sinäkään ja lapsen synnyttyä riitelette, kumpi pääsee baariin minäkin viikonloppuna ja kuka herää krapuloissa lapsia hoitamaan sunnuntaina.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:28"]En tiedä onko tämä provo vai ei mutta mä kavahdan kaikenlaista ehdottomuutta. Ei me mieheni kanssa olla absolutisteja mutta ei myöskään vedetä perskännejä. Käydään syömässä ja otetaan viinilasilliset, avataan viinipullo kotosalla, otetaan saunasiiderit. Ihan siksi koska me tykätään tehdä niin. Eikä ole kuitenkaan pakko ottaa. Otetaan kun otetaan, ei joka viikko. Mies oli alkoholin käyttökiellossa kaksi kuukautta sairauden takia eikä se ollut ongelma mullekaan. Silloin ei kumpikaan otettu. Kyllä mä kokisin jotenkin ärsyttäväksi itse ottaa viiniä jos toinen ei ota. Se on mun henkilökohtainen fiilikseni :) Ymmärrän ap:ta kyllä siltä osin.
[/quote] onko sitten ehdottomuutta, ettei polta tupakkaa tai huumeita. Vain suomessa alkoholin käyttämättömyys on ehdottomuutta ja ongelma. Miten mammat selviää, jos jostakusta heidän lapsesdta tulee absolutisti. Varmaan salaa kaatavat viinaa kahviin
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:24"]
Ei tämä tapaus kyllä ole mikään entinen alkoholisti vaan ihan sinänsä normaali vähän päälle 30 luulisin tuttavien perusteella ja näyttää kyllä viihtyvän ulkona ja terasseilla vapaa-aikanaan vaikka monet ystävänsä ovat kunnon kaljoittelijoita. Jotenkin silti jälkikäteen alkanut juuri tuo vaivaamaan että miksi istuu ravintoloissa ja terasseilla vaikka ei juo? Että onko jahtaamassa vain humalassa olevia naisia?
Ap
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus..
Ei sitten juolahtanut mieleesi, että ko. mies haluaa tavata ystäviään, vaikkei itse juo? Ihan oikeasti, jos se tyyppi pystyy olemaan humalassa olevien kavereidensa kanssa, niin eiköhän se kestä, jos siis on sinusta kiinnostunut, sen että mahdollinen tyttöystävä ottaa joskus alkoholia?
Joku tuolla sanoikin, että alkoholia käyttävät näyttävät tekevän absoluteista ongelman, eikä toisinpäin.
Olsiko parempi saada joku renttu. Usko pois selvinpäin treffit on paljon paremmat. Ja toivottavasti aloitatte suhteen ja sinä raitistut sen myötä.
On ihanaa, kun ei alkoholi sotke aivojen toimintaa.
Taidat olla kaappijuoppo. No älä sure, moni muukin on. Sano uudelle ihastuksellesi että jättää sinut sian.
Mitä jos joku ei vain halua juoda alkoholia, mutta hänen mielestään on ihan se ja sama jos muut juo? Mä en juurikaan välitä alkoholista, enkä ole elämäni aikana juonut kuin ehkä kymmenkunta siideriä yhteensä. Tykkään käydä tanssimassa ja olen se jonka löytää tanssimasta pöydältä ja laulamasta karaokea. Joillekin mun tutuilleni on ollut hirveä järkytys, että olenkin selvinpäin ja sitten alkaa hirveä tuputus miksi nyt en juo, juo nyt edes vähän ettei muita nolota kun muistat aamulla ihan kaiken jne. Mutta kun mua ei vain kiinnosta onko toiset kännissä vai ei, se on niiden ihan oma asia. Mä juon mielummin kolaa, energiajuomia tai kahvia. Onneksi kaverit nykyään hyväksyvät omituisuuden ja ovat vain tyytyväisiä, kun aina on selvä kuski jota ei haittaa pätkääkään vaikka pitää olla kuskina.
Mikä ihme siinä on ettei ihminen saa olla juomatta alkoholia jos siitä ei välitä? Pitääkö minunkin alkaa tyrkyttää kaikille jotka ei juo kahvia sitä väkisin, kun Suomessa vain on tapana juoda kahvia ja minusta se piristää kivasti oloa ja on tyhmää olla piristämättä itseään kahvilla?