Miten Laasanen määrittelee ns. kiltin miehen??
Mun exäni mainosti kovasti olevansa se kiltti ja tavallinen mies jota kukaan nainen ei nykyisin halua. Seurustelun alkuaika olikin paljolti hänen itsesäälinsä kuuntelua ja sen kuuntelemista kuinka hän haukkui kaikki aiemmat nirsot ja itsekkäät tyttöystävänsä (käytti heistä nimitystä "akat"). Koska mies oli minua 12 vuotta vanhempi ja olin vielä teini-iän puolella niin en siinä vaiheessa vielä tajunnut ottaa jalkoja alleni ja paeta. Muutimme yhteen ja sen jälkeen alkoi sairaalloisen mustasukkainen kyttääminen. Mies vihasi kavereitani ja pakotti minut luopumaan harrastuksistani. Hänen mielestään meidän piti olla kaikki vapaa-aikamme kahdestaan, aina. Hän edelleen mainosti olevansa se kiltti ja mukava "tavallinen suomalaismies" joka ei saa riittävästi arvostusta. Sain haukut joka päivä niskoilleni.
Lopulta lähdin ja sen jälkeen repesi. Mies vainosi minua KOLME KOKONAISTA VUOTTA. Uhkaili ensin itsemurhalla ja sen jälkeen minun tappamisellani. Jouduin ottamaan lähestymiskiellon mutta se vain pahensi asiaa hetkeksi. Nykyisin asun aivan eri puolella Suomea kuin hän, mutta hän on kuulemma edelleen sinkku. Ja vihaa naisia jotka ovat hänen mielestään kylmiä, kieroja ja itsekkäitä. Hän on edelleen se kiva ja kiltti suomalaismies, uhri, joka ei kelpaa kenellekään.
Kommentit (213)
Tutkimuksissa pitäisi pysyä objektiivisena, ja siirtää omat negatiiviset kokemuksensa taka-alalle, eikä saisi antaa omien henkilökohtaisten mielipiteiden vaikuttaa tutkimukseen ja sen tuloksiin.
Jos ja kun Laasanen ei siihen pysty, menee uskottavuus koko "tutkimukselta". Tulee vain mieleen, että yhteiskunta on rahoittanut henkilön omien negatiivisten piirteiden esiin tuonnin ja nimittää sitä tutkimukseksi. En yhtään enää ihmettele lausetta;"valhe -> emävalhe -> tutkimus"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sosiologi-lehdessa-sinkkuuden-syyna-k…
ketjun innoittamana. Sanattomaksi vetää...
Laasasen käyttämät tutkimukset ja tilastotiedot voivat vaikuttaa tieteellisiltä, mutta se tapa ja tyyli jolla hän niistä kirjoittaa, tekee tuloksista virheellisiä.
Veikkaan, että Laasasen tähtikartassa on minuuden voima huoneessa yksi ja samanaikaisesti laskeva kaksonen, jupiter tai kenties merkurius tärkeässä roolissa. Se selittäisi epätieteellisyyden, jonka me naiset huomaamme hänen tyylistään!
"en vieläkään ymmärtänyt, mikä on laasaslainen"
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11575/URN_NBN_fi_j…
Tuossa Henry Laasasen alkuperäinen tutkielma Jyväskylän yliopistosta vuodelta 2006. Kannattaa lukea tuo ajatuksella, ettei tarvitse tyytyä toisen käden tietoihin.
Feminismiin hurahtanut exäni siteerasi gradua paljonkin keskustellessamme asiasta. Kun sitten eromme jälkeen luin itse matskun oli pakko miettiä, luimmeko samaa tekstiä ollenkaan.
Suurin haloo ja huuto naisten taholta tuntuu tulevan siitä, että gradu periaatteessa sanoo "naisten tulisi ottaa vastuu omasta käytöksestään". Toisaalta gradussa ei painoteta tarpeeksi, että siinä puhutaan vain parista naistyypistä eikä se edusta kattavasti koko sukupuolta joukkona.
Ugh. On se kummallista että naiset eivät saisi esim. yliopistossa pariutua kurssikavereidensa kanssa vaan heidän pitäisi lähteä etsimään poikaystävää jostain amisten kiroilevien junttien joukosta. Sitten olisikin mukavaa päätyä suhteeseen jossa mies on jatkuvasti mustasukkainen naisen paremmasta koulutuksesta ja vähättelisi sitä kaikin tavoin. Harrastukset kotona rajoittuisivat ryyppäämiseen ja tietokonepeleihin.
ja tama on kylla mun oma valinta.
Suurin haloo ja huuto naisten taholta tuntuu tulevan siitä, että gradu periaatteessa sanoo "naisten tulisi ottaa vastuu omasta käytöksestään".
Millä tavalla naiset eivät ota vastuuta omasta käytöksestään? Tämän(kin) ketjun perusteella nimenomaan miehet eivät ota vastuuta käytöksestään. Missä ovat ne naiset, jotka valittavat että on geneerisesti miesten syy jos sopivaa kumppania ei löydy, ja vaativat että valtio kuskaa tänne läjän miehiä kehitysmaista.
Terveisiä vaan taas sinne Hattivatti-Tatti Taikamaailmaan.
Palaa takaisin sitten kun sun kanssa voi keskustella tosielämästä.
"Millä tavalla naiset eivät ota vastuuta omasta käytöksestään?"
Lukaise ajatuksen kanssa tuo gradu alusta loppuun ja puhutaan sitten lisää.
kun juuri naiset yleensä huolehtivat jälkikasvusta, ikääntyvistä vanhemmista, ystävyys- ja sukulaissuhteista (myös miehen puolelle), omasta terveydestään ja elintavoistaan ja vielä yleensä aviomiehensäkin terveydestä.
Naiset kouluttautuvat aloille joissa huolehditaan sairaista, vanhuksista, kehitysvammaisista, lapsista ja mielenterveysongelmaisista.
Olisikohan nyt vähitellen jo miestenkin vuoro ottaa vastuuta omasta elämästään...?
"Millä tavalla naiset eivät ota vastuuta omasta käytöksestään?"
Lukaise ajatuksen kanssa tuo gradu alusta loppuun ja puhutaan sitten lisää.
Gradusi oli keskinkertaisuus, sellainen kuin itse olit opiskelijana. Et mitenkään suoranaisesti loistanut ajatuksillasi. Lakkaa jo hehkuttamasta itseäsi, tuo on säälittävää.
Naiset kyllä lukevat Laasesen juttuja ainakin tämän ketjut perusteella feministilasien läpi. On nimittäin niin paljon luettu sieltä "rivien välistä" ja vedetty omia johtopäätöksiä että huh huh.
Varsinkin tuo väitetty suuri naisten syyllistäminen on tuota rivien välistä lukemista, jota Laasasen teksteissä ei ole missään vaiheessa ollut.
Ei Teuvo Hakkarainenkaan ole mielipidevaikuttaja vaikka möliseekin mediassa. Laasasen ajatukset ovat samantasoisia kuin Teuvonkin.
Varsinkin tuo väitetty suuri naisten syyllistäminen on tuota rivien välistä lukemista, jota Laasasen teksteissä ei ole missään vaiheessa ollut.
Se on fakta. Enää tarvitsee selvittää että miksi Laasanen syyllistään naisia ja teeskentelee ettei tee niin. Onko kyse markkinanichestä, josta Laasanen vetää servintä leivän päälle. Vai eikö miesparka ihan aikuisten oikeasti pysty näkemään mitä tekee, jolloin siirrytäänkin sitten mielenterveyden poikkeavuuksien alueelle.
tasolla mitä naisten pitäisi tehdä ottaakseen vastuu omasta käytöksestään.
Jos sanon, että petoeläimellä on luonnollinen vietti tappaa toisia eläimiä joko ravinnoksi tai muuten vain, onko kyseessä rivien välissä petoeläinten syyllistäminen tapettujen eläinten kärsimyksiin?
Laasanen nimittäin sanoo naisten toimivan luonnostaan tietyllä tavalla "parisuhdemarkkinoilla", eli syyllistääkö hän samalla naisia näistä toimintamalleista?
"Siis Henry, tuota itsekeskeisyyttäsi ei oikeasti jaksa enää kukaan. Gradusi oli keskinkertaisuus, sellainen kuin itse olit opiskelijana. Et mitenkään suoranaisesti loistanut ajatuksillasi. Lakkaa jo hehkuttamasta itseäsi, tuo on säälittävää."
Minä opiskelin kemiaa ja graduni valmistui joulukuussa 2005 (no okei Jyväskylän yliopistosta minäkin, mutta aivan kokonaan toisesta tiedekunnasta). Käsittääkseni en ole opinnäytettäni tänne linkittänyt, joten et voi kommentoida sen tasoa, saati suoritustani opiskelijana.
Ei ole Laasasen hehkuttamista laittaa linkki hänen alkuperäiseen työhönsä. Nyt kaikilla on mahdollisuus tarkistaa itse asiat eikä tarvitse tyytyä toisen käden tietoihin.
tasolla mitä naisten pitäisi tehdä ottaakseen vastuu omasta käytöksestään.
Voisitko kertoa mitä mun pitää tehdä ottaakseni vastuun omasta käytöksestäni?
"Siis Henry, tuota itsekeskeisyyttäsi ei oikeasti jaksa enää kukaan. Gradusi oli keskinkertaisuus, sellainen kuin itse olit opiskelijana. Et mitenkään suoranaisesti loistanut ajatuksillasi. Lakkaa jo hehkuttamasta itseäsi, tuo on säälittävää."
Minä opiskelin kemiaa ja graduni valmistui joulukuussa 2005 (no okei Jyväskylän yliopistosta minäkin, mutta aivan kokonaan toisesta tiedekunnasta). Käsittääkseni en ole opinnäytettäni tänne linkittänyt, joten et voi kommentoida sen tasoa, saati suoritustani opiskelijana.
Ei ole Laasasen hehkuttamista laittaa linkki hänen alkuperäiseen työhönsä. Nyt kaikilla on mahdollisuus tarkistaa itse asiat eikä tarvitse tyytyä toisen käden tietoihin.
Laasasen järjettömät yleistykset mediassa riittävät mulle tiedoksi. Ei todellakaan kiinnosta, anna olla.
mutta ehkä vain kuvittelen, etten tunne. olisi mielenkiintoista joskus tavata joku ihan aito. en tiedä, mitä siitä seuraisi.