Kuinka moni teistä käyttää turkkia?
Katsokaa tämä ja miettikää!
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
Kommentit (57)
meillä on tarkat ohjeet ja säädökset tarhauksen suhteen.
Minulla on ihana kettuturkki. Hankin minkkiturkinkin, kun saan ylimääräistä rahaa säästettyä.
t: turkistarhaajan tytär
Miksi ihmiset aina puolustelevat turkin kayttoa silla, etta onhan heilla nahkakenkiakin ja -laukkuja yms? On vahan eri asia kun on kyse karjaelaimen turkista. Karjaa syodaan ja siita saadaan maitoa ja siita keritaan villaa etc. Turkiselaimet tapetaan vain ja ainoastaan heidan turkkinsa tahden ja se on kuvottavan vaarin nyky-yhteiskunnassa, jossa vaihtoehtojakin loytyy.
Laitoin tuohon otsikkoon, etta luultavasti koskaan, silla voihan olla, etta viela elinaikanani siirrytaan takaisin hevosten selkaan ja kivikaudelle, jolloin saattaisin pyortaa nykyisen ehdottoman mielipiteeni.l
esim. käärmeitä tai hämähäkkejä.
Kaukomailla käsitellään eläimiä huonosti, mutta tuo ei koske pelkästään turkiseläimiä vaan tasapuolisesti kaikkia mahdollisia eläimiä. Olemme kaikki nähneet TV:stä miten siipikarjaa teurastetaan lintuinfluenssan uhatessa elävältä hautaamalla tai kuulleet, miten japanilaiset kerskuvat kalan tuoreudella jopa siihen asti, että kala hyppii vielä lautasella (pahin, mitä olen kuullut, on keitetty kala, joka keitetään elävältä päästä kiinni pitäen siten, että lautaselle tuotaessa pyrstöpää on kypsä, mutta suu vielä napsaa). Turkiseläimiä on helppo puolustaa, ovathan ne söpöjä ja muistuttavat pörröisiä lemmikkejämme.
Vierailija:
meillä on tarkat ohjeet ja säädökset tarhauksen suhteen.
Minulla on ihana kettuturkki. Hankin minkkiturkinkin, kun saan ylimääräistä rahaa säästettyä.t: turkistarhaajan tytär
Siis haloo turkistarhajan tyttäret ja muut: miten eläimen tunkeminen koko elinajakseen neliömetrin virikkeettömään häkkiin voi olla hyvää kohtelua? Kenenkään täyspäisen ei tarvitse kuin vilkaista turkishäkkiin ja tietää biologian alkeet, niin ymmärtää, että TURKISTARHAUS ON OKSETTAVAA ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ IHAN JOKA PUOLELLA MAAPALLOA. Se, että jossakin muualla kidutetaan niitä elukoita vielä pahemmin kuin Suomessa, ei poista tarhauksen eettisiä ongelmia täältä.
Minkaan elaimen raakkaysta en hyvaksy! Jos on tapettava, niin on tapettava, mutta kiusata ei saa!
pitikin aukasta toi linkki :(, ei kyl pystyny kokonaan kattoon.
Älkää vaan muut kattoko. ainakaan yhtään herkät ihmiset
Vierailija:
Katsokaa tämä ja miettikää!
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
Rakastan eläimiä ja kohtelen niitä hyvin. Aino
En käytä turkkia enkä käyttäisi, vaikka ilmaiseksi saisin. Anoppi tarjosi turkkia minulle parikymmentä vuotta sitten enkä huolinut. Hän on säästellyt sitä tytöilleni eivätkä hekään huoli. Aikaisemmin vastustin kettutyttöjen toimia, mutta kun ikää on tullut lisää, ymmärrän täysin heidän motiivit.
ette luultavasti loppuviimeksi tiedä yhtään mitään koko elinkeinosta. Oletteko ikinä edes käynyt missään tarhalla? Oletteko tavanneet tarhaajaa? Ihan tavallinen ihminen hänkin on, rehellinen työtään tekevä ihminen. Kyllä minä häntä ihmisenä enemmän arvostan kuin jotain työtöntä sosiaalipummia.
Vaikken itsekään haluaisi tarhaajaksi ja joskus säälin eläimiäkin (mutta joo säälin myös lehmiä, kanoja, lampaita, sikoja jne) niin silti minusta on ehdottoman VÄÄRIN mennä tekemään turkistarhaiskuja jonkun lailliseen omaisuuteen!
t. tarhaajan serkku
Sitten nämä " kettutytöt" luulee, että Suomessakin toimitaan noin!
Voi että kun ihmiset ovat ääliöitä...
Onneksi tarhausta ei tulla Suomessa kieltämään pitkiin pitkiin aikoihin. Meillä on vielä liian viisaat päättäjät jotka kykenevät ajatella muutakin kuin " voi minkki-parkoja" .
Sitä paitsi minkit eivät ole SÖPÖJÄ VAAN ÄLLÖTTÄVIÄ PETOJA!
- tekeekö se, että Suomessa ketut ja minkit tapetaan sähköllä ja pakokaasulla tappamisesta jotenkin inhimillisemmän ja hyväksyttävämmän? Juutalaisetkin tapettiin zyclon-b:llä, ei heitä elävä nyljetty.... siistiä, tehokasta ja vaivatonta?
- se että turkistarhaajat ovat rehtejä ja rehellisiä yrittäjiä, ei oikeuta heitä pitämään villieläimiä ahtaisssa häkeissä ja lahtaamaan niitä pelkästään TURHAMAISUUDEN takia. Varmaan em. juutalaistenkaasuttjienkin joukossa olio rehtejä ja kunnollisia saksalaisia, " he tekivät vain työtään" ....
Ks. päivän Hesari! Meeidänkin puhelinpylvääseen oli ilmestynyt ilmoitus. Onkohan joku käynyt mun vaatekomerolla ja nähnyt mun kirpparipiisamin, jota käytän kerran vuodessa joulukirkossa? Ei käy " eläintensuojelijatkaan" ihan täysillä.
Mielestäni todella julmaa ja tuo video sai minut itkemään eläinten puolesta :' -( Aivan kauheaa. En ole mikään kettutyttö enkä vegaani tms. mutta eläinten julma kidutus ihmisen itsekkyyden vuoksi on jotain sellaista, jota en voi sietää!
enkä myöskään hyväksy turkistuotantoa missään muodossa!
mut on silti kauheeta tollasta kattoo. Kuinka jotkut voi olla noin sairaita
Kiitos tästä vitun huonosta olosta :( *oksettaa*
oli kans pakko lopettaa kattominen kesken