saako sauvasekoittimella sekoittaa kuumaa ruokaa?
tuli vaan mieleeni kun tuo vehje kuumeni kamalasti kun soseutin kuumia vihanneksia ja jauhelihaa sillä.. ja alkoi pitämään outoa ritisevää ääntä. vai oliko vaan viallinen ostos kyseessä?
Kommentit (22)
mun harjoittelupaikalla keittiömestari ainakin teki niin :)ja oon minäkin soseuttanut.
Sen saa työntää vaikka suoraan kattilaan ja soseuttaa kuuman keiton soseeksi.
miten niin tehoton? 170w tuossa lukee, en ymmärrä onko se hyvä vai huono.. ehkä täytyy käydä vaihtamassa kun oli 2 vuoden takuukin.
-ap
se on lailla kielletty.
LSK 12 § 4 mom
0 Laki Sauvasekoittimen käytöstä, v. 1954
siis sellaista joka on muuten kokonaan muovia paitsi se pyörivä terä, en laittaisi aivan kiehuvan kuumaan aineeseen, mutta metallivartisen kyllä.
siis sellaista joka on muuten kokonaan muovia paitsi se pyörivä terä, en laittaisi aivan kiehuvan kuumaan aineeseen, mutta metallivartisen kyllä.
On tehty sellaisesta muovista että saa käyttää kiehuvan kuumankin sekoittamiseen.
Joten kyllä ap:nkin koneen pitäisi jaksaa. Vika on jossakin muualla.
halvimmat muovivartiset on kyllä olleet sellaisia himpuloita että en itse niitä kiehuvaan laita, en kieltänyt ketään muuta laittamasta jos haluaa. Kalliimmat ovat varmaan laadukkaita ja kestävämpiä. Muutenkin epäilyttää muoveista irtoavat kemikaalit, vastahan tuttipulloistakin kiellettiin yksi ainesosa mitä pitkään oli käytetty.
Tosin itse päädyin ostamaan Bamixin niin ei tarvitse arpoa kestääkö jotain vai ei.
On tehty sellaisesta muovista että saa käyttää kiehuvan kuumankin sekoittamiseen.
Itsekin miettinyt tuota. Teen juuri kasvissosekeittoa, enkä mattaisi odottaa keitinveden ja vihannesten jäähtymistä, vaan haluan soseuttaa ne miltei heti kun ovat kiehuneet kypsiksi.
Voiko olla vaarallista? Olen ennen ainakin soseuttanut kuumaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Saako hieromasauvalla hieroa kuumaa naista?
Kylmää ei ainakaan kun menee nekrofiliaksi
Vierailija kirjoitti:
Itsekin miettinyt tuota. Teen juuri kasvissosekeittoa, enkä mattaisi odottaa keitinveden ja vihannesten jäähtymistä, vaan haluan soseuttaa ne miltei heti kun ovat kiehuneet kypsiksi.
Voiko olla vaarallista? Olen ennen ainakin soseuttanut kuumaa ruokaa
Olen soseuttanut kuumaa enkä edes ymmärrä kysymystä. Minun laitteeni on Bamix, joka kestää kaikkea muuta paitsi upottamista kokonaan veteen.
Jos ostit Powerista jonkun halvan niin ei ehkä kestä. Mutta Braun, Bamix, OBH Nordica jne. tunnetut merkit kyllä on tehty siihen tarkoitukseen, että kypsistä kasviksista saa kuumana soseutettua sosekeittoa.
Toki voi olla että tuotteessa on jotain vikaa, mutta silloin räpsähtää ennemmin sulake tai nousee käryä tai muuta epäillyttävää.
Olen odottanut jonkin aikaa ennen kuin soseutan, kuuma ruoka voi lentää iholle.
Tuohon ruuan roiskumisen estämiseen kannattaa hankkia sauvasekoitin jossa on tuo splash control tekniikka joka estää roiskumisen :) Kuten esim tässä laitteessa https://minasydankoti.fi/kokemuksia-braun-multiquick-3-mq-3020-pesto-sa…
Enpä juuri koskaan soseuttele muuta kuin juuri hellalta otettua ruokaa. Teräsvartinen Braun on kyseessä.
Ap:n tilanne vaikuttaa ylikuumenemiselta ja ettei tehot riitä. Jouduitko kauankin surruuttelemaan?
Ei saa. Siinä on palamisriski iholle ja silmille, jos roiskuu. Voi mennä nenäänkin tai kaatua koko purkki. Lämmin ehkä ok.
Itselleni ei tulisi mieleen soseuttaa sillä kylmää. Mutta ehkä laitteesi on lelu eli tehoton?