Millainen ihminen ei vastaa, jos ei tunne soittajan numeroa?
onko teillä tosiaan kaikkien lasten kavereiden vanhempien, koulun henkilökunnan, terveydenhoitajan, naapureiden, sairaalan jne numerot itsellä käynnykässä, että voitte jättää vastaamatta jos tuntematon soittaa?
Tai mitä haittaa on, jos joku lehtimyyjä nyt erehtyy soittamaan ja sanoo, että kiitos ei.
Kommentit (95)
aggressiivisten ja syyllistävien puhelinmyyjien soittoihin: "Ottaisit nyt kuitenkin"...
syystä, että joku hyypiö puhelinterrorisoi minua 2 vuotta sitten. Ei saatu koskaan selville kuka oli. Lopetti terrorisoinnin kun en enää vastannut outoihin numeroihin.
En ole ap, vaan se joka mainitsi päiväkotiasian. Eli lapset vielä pieniä ja kotihoidossa, niin yleensä tiedän missä liikuskelevat. Olen ollut joskus aikoinaan Postissa töissä ja silloin asiakas alkoi soitella kotiin. Numero sittemmin muutettu salaiseksi. Siitä jäi kuitenkin vähän sellainen kammo. Jos joku soittaa tuntemattomasta numerosta, tunnistan yleensä numeron jotenkuten, henkilö voi jättää viestin tai sitten kyse on lehtitilauksesta, eikä huvita keskustella kun on juuri vaikkapa istuttamassa kuopusta potalle. Ja ihan tavallinen perheenäiti olen.
jos meinaat tuota lentokenttä -juttua, tuollaiset asiat kun sovitaan yleensä viikkoja etukäteen. :) Harva kun pamahtaa vieraaseen maahan ilman majoitusta :)
jos meinaat tuota lentokenttä -juttua, tuollaiset asiat kun sovitaan yleensä viikkoja etukäteen. :) Harva kun pamahtaa vieraaseen maahan ilman majoitusta :)
Oletko ikinä käynyt lentokentällä? Kyllä sieltä saa tiedon peruutuksista ja myöhästelyistä jos nyt käy niin absurdi tilanne, että koko matkaseurueella hajoaa puhelimet ja loppuu akut samanaikaisesti, kun lentokin peruuntuu ja myöhästyy. :D
mutta kun mitä vaan voi sattua (absurdejankin tilanteita), mutta sielläpä sitten odottelet.
mutta kun mitä vaan voi sattua (absurdejankin tilanteita), mutta sielläpä sitten odottelet.
joten kuuteen vuoteen mulle ei ole tullut yhtään myyntisoittoa, eikä muutakaan soittoa tuntemattomasta numerosta.
Mutta vastaan AINA, tulipahan soitto mistä numerosta vaan, harvoin kukaan turhaan soittaa.
jos on paha paikka, en vastaa, mutta soitan sitten takaisin päin, kun selviän pahasta paikastani.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ei vastaa puhelimeen, tai avaa ovea, jos meinaa kylään mennä!
On täällä tosiaan aika pimeetä porukkaa, mutta ei se mulle uutta ole, olen sen jo aiemminkin huomannut. :)
kaikkiin vuorokauden aikoihin? Minä pistän puhelimen äänettömälle, jos syystä tai toisesta en pysty tai halua siihen vastata. Seulon myös muutenkin puheluita jättämällä melkeinpä pääsääntöisesti vastaamatta numeroihin, joita en tunnista. Tähän mennessä kaikki ovat olleet puhelinmyyjien numeroita. En halua tuhlata aikaani siihen, että kerta toisensa jälkeen toista, etten osta mitään puhelinmyyjien kautta. Minullakin on vastaajapalvelu, joten siihen voi sen viestin ja soittopyynnön jättää mikäli asia on sellainen että se vaatii ehdottomasti yhteyden saamista. Vielä kertaakaan ei kukaan ole sinne viestiä jättänyt. Mutta uskoisin, että jos läheiseni makaa sairaalassa, sieltä jätetään viesti vastaajaan. Samoin, jos tuttavani soittaa tuntemattomasta numerosta.
Minua ihmetyttää tämä kännyköiden kautta tullut ajattelutapa, että koko ajan pitää olla tavoitettavissa.
Tuntemattomista numeroista tulleet soitot ovat olleet puhelinmyyjiä, tutkimuksientekijöitä tai muita ihmisiä joiden kanssa en halua jutella. Eli ihan opitusta käyttäytymisestä on kysymys. En lyö luuria korvaan, vaan hiljennän puhelun. Odottelen tekstaria sitten tovin.
Puhelinmyyjien numerot alan jo tunnistamaan, ovat yleensä samalla alulla. Lisäksi usein niille lehtimyyjille pitää iskeä luuri korvaan koska ne eivät ymmärrä sanaa ei.
Salaisesta numerosta soittajille en vastaa periaatteesta. Olen saanut niin paljon häirikkösoittoja että en vastaa siksi noihin. Poliisi tulee kyllä ovelle jos sillä jotain asiaa on, mutta ainakin oman kunnan poliisit soittavat niin että numero näkyy.
Sukulaisten numerot minulla on, enkä usko että kenellekään heistä tulisi tilannetta jossa joutuisivat soittamaan toisesta numerosta. Ei asuta lähekkäin joten mitään akuuttia apua heistä kukaan tuskin minulta tarvitsee.
Lähimpien sukulaisten kuntien sairaaloiden numerot minulla on myös tallessa, samoin kuin oman kuntanikin. Lapsen päivähoidon numerot ovat tallessa, eivätkä hoitajat käytä omia kännyköitä työaikana.
Työpaikan takia ei kukaan nykyään edes soita. Tähän mennessä olen työhaastatteluihinkin saanut kutsun maililla/tekstiviestillä. Nyt tosin olen opiskelija, ja opettajatkin hoitavat asiansa maileilla ja tekstareilla.
En minäkään avaa ovea jos ei ilmoiteta että ollaan tulossa käymään tai jos en tunne oven takana olevaa. Ikkunasta näkee kätevästi kuka oven takana on ja jos tyyppi näyttää vähääkään jehovalta/ties miltä uskonjulistajalta niin en tasan avaa ovea. =D
jos puhelimeen ei vastata. Ja etenkin silloin, jos asia on tärkeä.
Minä tosin olenkin niin vanha, että muistan vielä ajan ennen kännyköitä. Kummasti sitä silloinkin elettiin ihan tyytyväisinä eikä pelätty kokoa ajan, että jotain menee "sivu suun".
ja lennot ei voi olla myöhässä, peruuntuneet, tms
a) eiköhän tuolla ihmisellä ole niiden ulkomailla asuvien sukulaisten puh. numerot tallessa?
b) lentokoneessa ei saa käsittääkseni pitää puhelimia päällä, joten miten hemmetissä se matkustaja sieltä lentokoneesta soittaisi?
c) jopa netistä näkee jos joku lento on myöhässä.
d) Tuskin itsekään pärähtäisit toiseen maahan ilmoittamatta ja tietämättä että onko sinulla yöpaikkaa, tai sukulaiset/kaverit edes kotona...
jos puhelimeen ei vastata. Ja etenkin silloin, jos asia on tärkeä.
Minä tosin olenkin niin vanha, että muistan vielä ajan ennen kännyköitä. Kummasti sitä silloinkin elettiin ihan tyytyväisinä eikä pelätty kokoa ajan, että jotain menee "sivu suun".
tai olla tavoitettavissa. Muistan itsekin ajan jolloin oltiin lankapuhelimien varassa ja jotenkin se elämä oli parempaa. Tosin, olin itse lapsi silloin, joten se paremmuus taitaa johtua siitäkin. ;)
No kuitenkin. Nykyään saa järjettömiä syytöksiä jos ei vastaa sen ensimäisen tuuttauksen jälkeen puhelimeen. Vaikka sillä tyypillä ei olisi mitään järkevää asiaakaan niin silti valitetaan "miksi et vastannut heti". Paras oli eräs tuttu, joka väitti että kaikki vihaavat häntä, koska hänelle ei vastata heti. o.O
Normaali ihminen, jolla on asiaa, osaa soittaa uudelleen tai jättää viestin vastaajaan jos puhelimeen ei vastata heti.
tuntemattomaan numeroon, mutta katson aina sen jälkeen Fonectasta, kenen numero oli. Jos siellä on tuntematon numero, en soita takaisin. Jos näkyy kenen numero on, soitan takaisin.
Mulle eilenkin soitti joku tuntemattomasta numerosta 3 kertaa. En vastannut. Ei voi järin tärkeää asiaa olla, jos ei osaa tekstiviestiä naputella...
Minä soitan työni puolesta usein numeroihin ja jos ei vastata, laitan tekstiviestin perään. Aina on jokainen soittanut takaisin tekstiviestin luettuaan.
oudosta numerosta. Muuten en koska ei kiinnosta vastailla tuntemattomille ja jorista turhia.
Olen muutaman kerran yrittänyt saada ihmistä kiinni, kun jossain labratutkimuksessa arvot ihan pielessä. Kerran yritin tavoittaa lapsen äitiä. Meillä näkyy "tuntematon numero" koska muuten puhelin soisi koko ajan; moni ei ymmärrä etten voi vastata koko ajan puhelimeen. En voi jättää viestiä vastaajaan tai laittaa tekstiviestiä, koska joskus numero on väärä. Pahinta on TOSI kiireellisessä tilanteessa laittaa kirje, että ota heti yhteyttä. Kerran hälytettiin ambulanssi, kiva yllätys varmaan sekin
Puhelinmyyjät voi estää Robinson- palvelun kautta kolmeksi vuodeksi kerrallaan.
Ja ihmiset eivät todellakaan vastaa vaikka olisivat ihan äskettäin olleet terveydenhoidon piirissä.
Terv terveyskeskuslääkäri
Mutta sen jälkeen kun olen poistunut töistä, niin vältän vastaamasta tuntemattomiin numeroihin. Siellä on kuitenkin joku asiakas ei-niin-tärkeän kysymyksensä kanssa. Ei mulle niin paljon mansikoita makseta, että haluaisin vapaa-ajallani työpäivästä väsyneenä alkaa miettiä jotain sitä-ja-sitä lakipykälää ja sen soveltamista tyypin hypoteettiseen ongelmaan.
Olen sosiaalinen ja käytän paljon puhelinta. Olen vaan NIIN vati täynnä lehtimyyjiä. Ja ne pirut nykyään soittaa jostain numerosta. Ennen osasi olla vastaamatta tuntemattomaan numeroon. Nyt sekään ei enää auta. Olen kyllä muuttunut tylyksi. Lyön luurin korvaan suoraan, kun tajuan asian. En sano edes mitään. Joku raja tällä kotihäirinnälläkin pitäisi olla. Vuosia vastasin ystävällisesti, sitten vähän ärtyneemmin, nykyään en jaksa sitäkään. Mun mieskin aina nauraa, että miten mulle voi soittaa lehtimyyjiä useampi viikossa, kun hänelle soittaa muutaman kerran vuodessa. Pahimpina päivinä tulee 2-4 puhelua, joskus voi mennä muutama päivä ilman kauppauspuheluita. ERit. kesän korvalla (kesätyöntekijät?) aktivoituvat. Parasta on, että välillä myydään lehteä, joka mulle tulee jo. Tai ilmanvaihtokanavien putsausta tai hälytysjärjestelmää tai mitä milloinkin.
Nyt on viime aikoina vähän rauhoittunut. Olen kai joutunut mustalle listalle, kun aikani lätkin luuria korvaan.
Mä en aina vastaa,jos numero alkaa 09-alkuisena. Ei ole tuttavia Hesan suunnalta,on aina lehtimyyjä. Päivisin en vastaa,kun olen töissä.
Päiväkodin numero on tiedossa,tiedän jos soittavat. Tosin miehelle joutuvat soittamaan,kun mä en kuitenkaan pääsisi lapsia hakemaan.
Yleensä vastaan muihin puheluihin,jos on sellainen paikka että puhelimeen voi vastata.