Millainen ihminen ei vastaa, jos ei tunne soittajan numeroa?
onko teillä tosiaan kaikkien lasten kavereiden vanhempien, koulun henkilökunnan, terveydenhoitajan, naapureiden, sairaalan jne numerot itsellä käynnykässä, että voitte jättää vastaamatta jos tuntematon soittaa?
Tai mitä haittaa on, jos joku lehtimyyjä nyt erehtyy soittamaan ja sanoo, että kiitos ei.
Kommentit (95)
Päiväkotiasia voi olla myös sellaista, että on hakenut päiväkotipaikkaa, ja odottelee siihen vastausta. Näin esimerkiksi omalla kohdallani.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta myös sellainen, joka ei vastaa vieraista numeroista tuleviin puheluihin, ellen odota jotain.
Jos soittajalla on tärkeää asiaa, niin jättää takuulla viestin vastaajaan, tai soittaa uudestaan. Niin minä teen.
Mistä päättelet, että on lapsia päiväkodissa?
"Jos tiedän odotella mahdollisia yhteydenottoja, olen esim. tilannut jotain postimyynnistä tai päiväkotiasiaa tms. niin voin vastata. "
Minä vastaan , jos tilanteeeseen sopii. Jos ei tee mieli jutella , en välttämättä vastaa tutuillekaan . Saatan välillä laittaa puhelimen äänettömälle vapaapäivinä. Tai jätän kännykän kotiin kun lähdet lenkille.
Ei kukaan velvoita ihmistä olemaan aina tavoitettavissa.
Minulle on erittäin sosiaalinen ihmissuhdetyö ja olen kyllä ihan tavallinen 45v naimisissa oleva perheellinen ihminen .
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos en odota varsinaisesti jotain puhelua oudosta numerosta. Aivan kuten en avaa oveakaan jos en ketään vierasta odota.
kun autosi on tulessa, lapsi makaa tajuttomana kadulla tms.
Ja lapsi saa maata ihan vapaasti siellä kadulla, ei ole minun lapseni.
Hätäpimputuksen ja normipimputuksen kyllä erottaa, siis ovikellopimputuksen, jos niikseen tulee.
Muuten ihan hyvä, mutta ei ole autoa eikä lapsia.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos en odota varsinaisesti jotain puhelua oudosta numerosta. Aivan kuten en avaa oveakaan jos en ketään vierasta odota.
kun autosi on tulessa, lapsi makaa tajuttomana kadulla tms.Ei myöskään yksin ulkona liikkuvia eläimiä tms.
eikä ole mitään harrasateporukkaakaan mihin kuulut.
Ok, kuka sulle nyt edes soittaisi.
Tai joku hakemaan töihin, kun itsekin osaan kävellä? Ja kyllä, meillä käy paljonkin vieraita. Taas illalla tulossa istumaan iltaa joukko ystäviä.
Miksi yleensäkään kukaan tulisi ilmoittamatta yllätysvierailulle? Paitsi tietysti av-mamma, joka ei osaa ilmoittaa itsestään etukäteen. :)
Miksi puhelimeen aina pitää vastata ?
eikö se riitä perusteluksi?
Minä suljen puhelimen vain jos on ihan pakko (kirkossa, sairaalssa, tms).
Mulla on lapsia ja läheisä, haluan olla tavoitetttavissa, jos vaikka heille sattuu jotain.
vieras henkilö, joka oli löytänyt mun matkakortin. Mä en edes tiennyt kortin olevan hukassa. Huomattavasti helpompihan se kortti oli hakea naapurista kuin jostain HKL-toimistosta.
Miksi ihmeessä sukulaiset tai harrastusporukka tulisivat ilmoittamatta oven taakse?
jos et edes vastaa puhelimeen..
mulla on toi callerid ja se ei kyllä kovin montaa puhelinmyyjää oo tunnistanut. markkinointikielto on ja silti tulee päivittäin turhia soittoja (joihin siis ennen vastasin mutta enää en jaksa vaivautua). Yleensä tuppaavat vielä soittamaan kun lapsi on päiväunilla (ovat moneen kertaan onnistuneet herättämään), joten känny yleensä äänettömällä sen takia.
Ja mä muuten availen ovia tuntemattomille paljon herkemmin, eli varsinaisesta pelosta ei ole kyse. Jos jollakulla on oikeasti tärkeää asiaa niin soittaa useamman kerran, jättää viestin vastaajaan tai laittaa tekstarin.
kun oli puhelin jäännyt kotiin ja jäännyt rikkinäisen pyörän kanssa tien varteen. Mut hei olisihan se mies sieltä kotiin kävellenkin päässyt.
Miksi ihmeessä sukulaiset tai harrastusporukka tulisivat ilmoittamatta oven taakse?
jos et edes vastaa puhelimeen..
Jeesus miten yksinkertaista porukkaa täällä on tänään paikalla :DD
Tuntemattomista numeroista tulleet soitot ovat olleet puhelinmyyjiä, tutkimuksientekijöitä tai muita ihmisiä joiden kanssa en halua jutella. Eli ihan opitusta käyttäytymisestä on kysymys. En lyö luuria korvaan, vaan hiljennän puhelun. Odottelen tekstaria sitten tovin.
sellainen ihminen, jolla on duunissa työkännykkä mihin vastataan kaikkiin numeroihin ja vapaa-ajalla oma kännykkä, johon soittaa vain tutut ihmiset. jos omaan kännyyn tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, tiedän heti, ettei ole tarpeen vastata. ja jos on todella tärkeää asiaa, jättää viestin.
Vastaan kyllä, mutta en tuntemattomaan numeroon. Eli löytyy kyllä kyseisten ihmisten numerot.
jonkun toisen puhelimesta, koska oma kännykkä ei jostain syystä toimi tai on kateissa? ok.
soittaa uudelleen siitä tuntemattomasta numerosta jos et kerran tuntemattomille vastaa?
kun haettiin rakennuslupaa ja piti tulevilta naapureilta pyytää nimet paperiin ja yhdessä perheessä sitten selvästi oltiin kotona (lapsi kävi kurssimassa ovisilmästä), mutta eivät tulleet avaamaan. Mulla ei ollut heidän puhelinnumeroa mukana, joten piti vaan lähteä kotiin. Asia ja aika oli sovittu heidän kanssaan, mutta olivat vaan unohtaneet.
Vastaan kyllä, mutta en tuntemattomaan numeroon. Eli löytyy kyllä kyseisten ihmisten numerot.
jonkun toisen puhelimesta, koska oma kännykkä ei jostain syystä toimi tai on kateissa? ok.
että pitää soitella vieraiden ihmisten numeroista. Porukka ei nimittäin ole kovin tiivis harrastuksen ulkopuolella. Sukulaiset taas asuvat kokonaan eri maassa, eli jos olisivat tulossa, tietäisin kyllä olla oikeaan aikaan lentokentällä vastassa vaikka akku olisikin loppu. :D
Mutta siis mitä hyötyä soittaa uudelleen siitä tuntemattomasta numerosta jos et kerran tuntemattomille vastaa?
hewnkilöltä lainaamallasi puhelimella soittaa tai lähettää vielä tekstareitakin perään
jonkun toisen puhelimesta, koska oma kännykkä ei jostain syystä toimi tai on kateissa? ok.että pitää soitella vieraiden ihmisten numeroista. Porukka ei nimittäin ole kovin tiivis harrastuksen ulkopuolella. Sukulaiset taas asuvat kokonaan eri maassa, eli jos olisivat tulossa, tietäisin kyllä olla oikeaan aikaan lentokentällä vastassa vaikka akku olisikin loppu. :D
jonkun toisen puhelimesta, koska oma kännykkä ei jostain syystä toimi tai on kateissa? ok.että pitää soitella vieraiden ihmisten numeroista. Porukka ei nimittäin ole kovin tiivis harrastuksen ulkopuolella. Sukulaiset taas asuvat kokonaan eri maassa, eli jos olisivat tulossa, tietäisin kyllä olla oikeaan aikaan lentokentällä vastassa vaikka akku olisikin loppu. :D
Jos meinaat tuota lentokenttä -juttua, tuollaiset asiat kun sovitaan yleensä viikkoja etukäteen. :) Harva kun pamahtaa vieraaseen maahan ilman majoitusta :)
eikä ole mitään harrasateporukkaakaan mihin kuulut.
Ok, kuka sulle nyt edes soittaisi.