Millainen ihminen ei vastaa, jos ei tunne soittajan numeroa?
onko teillä tosiaan kaikkien lasten kavereiden vanhempien, koulun henkilökunnan, terveydenhoitajan, naapureiden, sairaalan jne numerot itsellä käynnykässä, että voitte jättää vastaamatta jos tuntematon soittaa?
Tai mitä haittaa on, jos joku lehtimyyjä nyt erehtyy soittamaan ja sanoo, että kiitos ei.
Kommentit (95)
kun oli unohtanut puhelimensa kaverilleen ja meni sitten kaverin naapuriin apua pyytämään. Onneksi vastasin puhelimeen.
myös numeroihin joita en tunne. Kuukausi sitten vastasin oudosta nrosta tulleeseen puheluun. Soittaja oli ihminen, joka oli kolaroinut mopoilevan poikani kanssa ja toimittanut tämän päivystykseen. Sairaalasta meitä vanhempia ei kukaan yrittänyt tavoitella.
mutta juuri tänään vastasin ja DNA:n paskaa yrittivät sieltä tyrkyttää...
En taas vastaa aikoihin koska lähes poikeuksetta soittaja yrittää tuputtaa jotain ja minä en tarvitse mitään.
Ette jaksa vastata puhelinmyyjien pelossa, mutta jostain Fonectasta jaksatte selvittää kuka soittaja oli? Ihan epäloogista. Kyllä kyse on jostain fobiasta tai muusta paniikkihäiriöstä.
En tajua. Kauhea valitus puhelinmyynnistä. Soittakaa tänne ja kieltäkää puhelinmyynti, ei maksa ku normipuhelun hinnan.
http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…
En tajua. Kauhea valitus puhelinmyynnistä. Soittakaa tänne ja kieltäkää puhelinmyynti, ei maksa ku normipuhelun hinnan.
<a href="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…" alt="http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…">http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoi…;
ja kertoa kuka on ja miksi tavoitteli.
silloin kun odottaa jotain lääkärinsoittoa tai muuta sellaista.
Miksi pitäisi vastata tuntemattomiin numeroihin? Jos siellä on joku ihmeen kumminkaimanserkku helpdeskistä antamassa labranumeroa kun on ajanut mopolla minun traktorin päälle, hän varmaan voi jättää vastaajaan viestin. Saattaisihan se olla, että muutenkaan en vastaisi juuri silloin kun olisin vaikka paskalla ja en pääsisi puhelimeen.
Teillä, jotka odotatte näitä traktorin soittoja laboratoriosta, on puhelin varmaan matkassa saunassa ja vessassa ja joka paikassa, ettei se helpdeksin päiväkotisoitto mene vain ohi korvien.
Olen muutaman kerran yrittänyt saada ihmistä kiinni, kun jossain labratutkimuksessa arvot ihan pielessä. Kerran yritin tavoittaa lapsen äitiä. Meillä näkyy "tuntematon numero" koska muuten puhelin soisi koko ajan; moni ei ymmärrä etten voi vastata koko ajan puhelimeen. En voi jättää viestiä vastaajaan tai laittaa tekstiviestiä, koska joskus numero on väärä. Pahinta on TOSI kiireellisessä tilanteessa laittaa kirje, että ota heti yhteyttä. Kerran hälytettiin ambulanssi, kiva yllätys varmaan sekin
Puhelinmyyjät voi estää Robinson- palvelun kautta kolmeksi vuodeksi kerrallaan.
Ja ihmiset eivät todellakaan vastaa vaikka olisivat ihan äskettäin olleet terveydenhoidon piirissä.
Terv terveyskeskuslääkäri
jos puhelimeen ei vastata. Ja etenkin silloin, jos asia on tärkeä.
Minä tosin olenkin niin vanha, että muistan vielä ajan ennen kännyköitä. Kummasti sitä silloinkin elettiin ihan tyytyväisinä eikä pelätty kokoa ajan, että jotain menee "sivu suun".
tai olla tavoitettavissa. Muistan itsekin ajan jolloin oltiin lankapuhelimien varassa ja jotenkin se elämä oli parempaa. Tosin, olin itse lapsi silloin, joten se paremmuus taitaa johtua siitäkin. ;)
No kuitenkin. Nykyään saa järjettömiä syytöksiä jos ei vastaa sen ensimäisen tuuttauksen jälkeen puhelimeen. Vaikka sillä tyypillä ei olisi mitään järkevää asiaakaan niin silti valitetaan "miksi et vastannut heti". Paras oli eräs tuttu, joka väitti että kaikki vihaavat häntä, koska hänelle ei vastata heti. o.ONormaali ihminen, jolla on asiaa, osaa soittaa uudelleen tai jättää viestin vastaajaan jos puhelimeen ei vastata heti.
Eihän silloinkaan tiennyt kuka soittaa?
soittaa joskus kaverin numerosta. Mutta soittaa omastakin puhelimesta. Ja hui kamala, puhelin ei ole minulla koko aikaa matkassa. Osaa lähettää tekstarin jos on tärkeää asiaa.
kun oli unohtanut puhelimensa kaverilleen ja meni sitten kaverin naapuriin apua pyytämään. Onneksi vastasin puhelimeen.
Minulla oli monesti puhelin pois seinästä silloin kun en jaksanut puhua kenenkään kanssa. Ja vastasin vain kun tiesin, että kaveri soittaa. Tein keikkatöitä ja en vastannut aina puhelimeen kun en halunnut lähteä töihin. Ei uskaltanut vastata, koska jos olisi kieltäytynyt, olisi työt loppuneet. Oli helpompi olla vastaamatta ja ottaa viesti vastaajaan. Sai itse valita, minkä keikan otti vastaan.
Kun niitä vastaajia oli myös lankapuhelimien aikaan aika monella.
jos puhelimeen ei vastata. Ja etenkin silloin, jos asia on tärkeä.
Minä tosin olenkin niin vanha, että muistan vielä ajan ennen kännyköitä. Kummasti sitä silloinkin elettiin ihan tyytyväisinä eikä pelätty kokoa ajan, että jotain menee "sivu suun".
tai olla tavoitettavissa. Muistan itsekin ajan jolloin oltiin lankapuhelimien varassa ja jotenkin se elämä oli parempaa. Tosin, olin itse lapsi silloin, joten se paremmuus taitaa johtua siitäkin. ;)
No kuitenkin. Nykyään saa järjettömiä syytöksiä jos ei vastaa sen ensimäisen tuuttauksen jälkeen puhelimeen. Vaikka sillä tyypillä ei olisi mitään järkevää asiaakaan niin silti valitetaan "miksi et vastannut heti". Paras oli eräs tuttu, joka väitti että kaikki vihaavat häntä, koska hänelle ei vastata heti. o.ONormaali ihminen, jolla on asiaa, osaa soittaa uudelleen tai jättää viestin vastaajaan jos puhelimeen ei vastata heti.
Eihän silloinkaan tiennyt kuka soittaa?
Olisi toiminut myös silloin jos vaimolla ei olisi ollut puhelin matkassa.
Sinä varmaan kuljetat puhelinta saunassakin matkassa jos sattuu sillä aikaa se traktori soittamaan kentästä, missä ei voi soittaakaan kun yhtäkkiä on vampyyri tullut ja purrut autosta johdot poikki.
korvessa ja vähän aikaa kului, tuli vanhempi papparainen traktorilla vastaan.
Tapahtui maalla ja siinä kohtaa ei ollut kenttää, syysmyrsky.
Papparainen siis pysähtyi ja tää mun tuttu pyysi jos tämä viittis soittaa vaimolleen, että tulis hakemaan. Papparainen ajoi kotiin, soitti vaimolle ja .... vaimo ei vastannut koska numero oli tuntematon. Soitti pari krt, ei vastannut, lopulta papparaisen piti lähteä tuttavani luo traktorilla uudestaan ja kysymään mitä tehdään.
Tuttu meni papparaisen kyytiin, soitti hänen pihastaan ja siellä linja toimi ja vaimo vastas.
Todella paljon TURHAA työtä sen takia ettei vaan vaimo viitsinyt vastaa kun numero oli tuntematon.
Mitä jos papparainen olis antanut asian olla. Tollanen hiljainen metsätie, koko sinä aikana mun tää mun tuttu oli siellä, ei yksikään mennyt ohi.
Sit vois oikeesti miettiä vähän enemmän minkälainen mörkö se on, jos vieraasta numerosta tulevaan puheluun vastaa.
Lehtimyyjät ei tuota ongelmia, koska osaan sanoa "Ei kiitos". Galluppeihin vastaan aina, koska tiedän että ne haastattelijat on provikkapalkalla ja mua vituttaa niiden puolesta.
Mies ei vastaa tuntemattomille. Mä sitten aina vastailen sen puhelimeen ja annan luurin miehelle, jos siellä onkin joku autonkorjaaja tms. Ihan pimeetä.
Toimii vain silloin kun soitosta on sovittu. Monet käyvät kontrollilabroissa ja varaavat myöhemmin lääkärinajan. Aina joskus koevastauksiin pitäisi puuttua aiemmin mutta sitten osaa ei saakaan kiinni. Tämä ketju kyllä selvensi syytä miksi joitakin ei saa puhelimella kiinni
silloin kun odottaa jotain lääkärinsoittoa tai muuta sellaista.
Miksi pitäisi vastata tuntemattomiin numeroihin? Jos siellä on joku ihmeen kumminkaimanserkku helpdeskistä antamassa labranumeroa kun on ajanut mopolla minun traktorin päälle, hän varmaan voi jättää vastaajaan viestin. Saattaisihan se olla, että muutenkaan en vastaisi juuri silloin kun olisin vaikka paskalla ja en pääsisi puhelimeen.
Teillä, jotka odotatte näitä traktorin soittoja laboratoriosta, on puhelin varmaan matkassa saunassa ja vessassa ja joka paikassa, ettei se helpdeksin päiväkotisoitto mene vain ohi korvien.
Olen muutaman kerran yrittänyt saada ihmistä kiinni, kun jossain labratutkimuksessa arvot ihan pielessä. Kerran yritin tavoittaa lapsen äitiä. Meillä näkyy "tuntematon numero" koska muuten puhelin soisi koko ajan; moni ei ymmärrä etten voi vastata koko ajan puhelimeen. En voi jättää viestiä vastaajaan tai laittaa tekstiviestiä, koska joskus numero on väärä. Pahinta on TOSI kiireellisessä tilanteessa laittaa kirje, että ota heti yhteyttä. Kerran hälytettiin ambulanssi, kiva yllätys varmaan sekin
Puhelinmyyjät voi estää Robinson- palvelun kautta kolmeksi vuodeksi kerrallaan.
Ja ihmiset eivät todellakaan vastaa vaikka olisivat ihan äskettäin olleet terveydenhoidon piirissä.
Terv terveyskeskuslääkäri
Tuntematon numero on 99,9 % varmuudella lehtimyyjä. En jaksa vastata, koska soittoja tulee monta päivässä ja se että saa sen suunvuoron siihen ei kiitoksen sanomiseen kestää aina pari minuuttia. Puhelin on usein myös äänettömällä tai ei ollenkaan mukana. Ei minulla ole mitään velvollisuutta olla tavoitettavissa 24/7. Ennen kännyköitä tämä jotenkin ymmärrettiin helpommin. Jos jollakin on henki menossa suosittelen että soittaa 112, eikä minulle.
kun odotan jotain puhelua esim. joltain asunnonvälittäjältä tai autohuollosta tms.
kaiken lisäksi en vastaa välttämättä tutuillekaan, koska joskus kännykkäni ei toimi kunnolla eikä tunnista numeroa. Enkä mä kaikkien tuttujen numeroita muista ulkoa joten jätän vastaamatta...
Syy on se että pelkään puhuu puhelimeen, etenki vieraampien ihmisten kanssa.
Pienenä mulle tuli aina soittoja äidin työkavereilta ku mul oli/on äidin entinen numero jota ei heti omalle nimellenikää muutettu + työkavereil oli tää hänen vanha numeronsa... kyllästyin siihen ku oli jotenki tosi ahdistavaa puhuu vieraille.
Nykyään vedän riskillä: mulla esim on asuntohakemus vetämässä, kesätyöhakemuksia yms joista saattaa tulla pauhelua. melkeen poikkeuksetta joku tuntematon ku mulle soittaa, jägtän vastaamatta, menen nettiin eniroon kattomaan numeron, ja jos oletan et puhelu oli joltain jolla on oikeesti tärkeetä asiaa mulle (eli jos numero menee eniros osoteeseen josta oon vaikka hakenu työtä) ni soitan takasin.
Toisaalta mä myös LUOTAN siihen että FIKSU ihminen jättää vastaajaan viestin /tekstaa jos en vastaa puhelimeen.
Hyvin tää tällä tavalla tähä mennessä on toiminu.. :D
Hehe, hauska palsta... etsin googlella pojan kännykkään toimivaa callerid-softaa, ja tänne eksyin. Aivan, asiaan, olen johtavassa asemassa pk-yrityksessä, puhelin soi noin 20-30 kertaa päivässä, milloin asiakkaita, milloin toimittajia, tai työkavereita tai perhettä, normi soittoja siis. Jos puhelin tai Fonecta caller ei tunnista numeroa, tulee siihen pääsääntöisesti vastattua. Jos ei, niin odotan että soittaja on niin fiksu että jättää vastaajaan viestin, jos ei ole, niin pitäkööt tunkkinsa. Salaisiin numeroihin en vastaa milloinkaan, ja hyvin olen tähän asti pärjännyt, on lapset saatu päiväkotiin ja päiväkodista, neuvolassa on käyty ja opet on tavoittaneet. Jos toimittajat on niin urpoja että pitävät salaista numeroa, on ihan hyväkin etteivät tee kauppaa meidän kanssa. Sama pätee asiakkaisiinkin (ei yksityishenkilöitä). Lisäponteja on vielä se että ei ole tarvinnut anopin kanssa puhua moneen vuoteen puhelimessa ellen ole itse sille soittanut, sillä kun on jostain ihmeen syystä salainen numero... parempi niin.
soittaa aina salaisesta numerosta, eivät halua että heille soitetaan suoraan vaan pitää tehdä tiketti virallisesti. Muutamakin tuollainen jäärä on odottanut korjattua tietokonettaan turhaan parikin viikkoa koska eivät ole vastanneet helpdeskin soittoon. Vasta kun ovat raivoissaan itse ottaneet yhteyttä helppariin uudella tiketillä, saavat kuulla että kone tuli kuntoon tunnissa. Työt jumissa ja homma kusee isostikin mutta ihan oma vika, voi voi.
on päässä vikaa jos ei puhua uskalla. Monta esimerkkiäkin saimme tästä jo.
Miksi pitäisi vastata tuntemattomaan numeroon? Kun ei sillä ole minulle mitään asiaa. Jos minulla ei ole hänen numeroa niin hänellä ei ole minulle mitään asiaa.
lapsen neurologilta, koulun vararehtorilta, seppälän koulukuvilta, esikoisen kaverilta ja kollegalta Saksasta. Jokaisella oli ihan painavaa asiaa, yksikään soitto ei ollut turha.
korvessa ja vähän aikaa kului, tuli vanhempi papparainen traktorilla vastaan.
Tapahtui maalla ja siinä kohtaa ei ollut kenttää, syysmyrsky.
Papparainen siis pysähtyi ja tää mun tuttu pyysi jos tämä viittis soittaa vaimolleen, että tulis hakemaan. Papparainen ajoi kotiin, soitti vaimolle ja .... vaimo ei vastannut koska numero oli tuntematon. Soitti pari krt, ei vastannut, lopulta papparaisen piti lähteä tuttavani luo traktorilla uudestaan ja kysymään mitä tehdään.
Tuttu meni papparaisen kyytiin, soitti hänen pihastaan ja siellä linja toimi ja vaimo vastas.
Todella paljon TURHAA työtä sen takia ettei vaan vaimo viitsinyt vastaa kun numero oli tuntematon.
Mitä jos papparainen olis antanut asian olla. Tollanen hiljainen metsätie, koko sinä aikana mun tää mun tuttu oli siellä, ei yksikään mennyt ohi.
Sit vois oikeesti miettiä vähän enemmän minkälainen mörkö se on, jos vieraasta numerosta tulevaan puheluun vastaa.