Millainen ihminen ei vastaa, jos ei tunne soittajan numeroa?
onko teillä tosiaan kaikkien lasten kavereiden vanhempien, koulun henkilökunnan, terveydenhoitajan, naapureiden, sairaalan jne numerot itsellä käynnykässä, että voitte jättää vastaamatta jos tuntematon soittaa?
Tai mitä haittaa on, jos joku lehtimyyjä nyt erehtyy soittamaan ja sanoo, että kiitos ei.
Kommentit (95)
Olen erittäin sosiaalinen henkilö, mutta en silti yleensä vastaa. Jos tiedän odotella mahdollisia yhteydenottoja, olen esim. tilannut jotain postimyynnistä tai päiväkotiasiaa tms. niin voin vastata. Jaksan harvoin kahden pienen lapsen kanssa säätää vaikeita asioita, soitan mielummin takaisin. Mulla on vastaaja ja lisäksi usein katson numeron jälkikäteen Enirosta.
joka tunnistaa soittajan. Jos ei tunnista ("tuntematon numero") en yleensä vastaa, koska oletan, että soittaja jättää viestin vastaajaan, jos on asiaa. Tietysti on aina näitä "minähän en koneen kanssa keskustele" -jääriä, mutta he soittavat sitten uudelleen, jos heillä todella on asiaa.
on päässä vikaa jos ei puhua uskalla.
Monta esimerkkiäkin saimme tästä jo.
treffailee varattua miestä ja pelkää, että tämän vaimo soittaa (on joskus soittanut).
En myöskään avaa ovea jos joku tulee ilmoittamatta. Täällä on niin pirun paljon jehovan todistajia ja niistä ei meinaa päästä kohteliaasti eroon sitten millään.
Itse olen 22 vuotias avoliitossa elävä naisihminen. Olemme miehen kanssa muuttamassa juurikin omakotitaloon ja meillä on kissa ja kaksi koiraa.
Yleistä päätelmää "millainen ihminen ei vastaa..." ei voi tehdä koska kaikki ovat erilaisia.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos en odota varsinaisesti jotain puhelua oudosta numerosta. Aivan kuten en avaa oveakaan jos en ketään vierasta odota.
...enkä yleensä viitsi vastata klo 17 jälkeen tuntemattomiin numeroihin. Jos asia on todella tärkeä, soittaja jättää kyllä viestin.
Olen oppinut jo tähän ikään mennessä erottamaan työ- ja vapaa-ajan, ainakin pyrin siihen.
n40
illalla (klo 17 jälkeen) vastaan pääasiassa vain tuttuihin numeroihin.
vastaan tuntemattomaan numeroon, mutta en aina. "Virallisemmat" soittajat tunnistaa yleensä numerosta ja välillä selvitän numeron jälkeenpäin jos mahdollista. Yleensä soittavat uudelleen jos asia on tärkeä.
Olen jossain määrin puhelinkammoinen ja myös lopen kyllästynyt myös puhelinmyyjiin ja -haastattelijoihin, jotka soittelevat markkinointikielloista huolimatta.
Jos odotan tärkeää puhelua niin tietenkin vastaan.
Usein vastaan, mutta välillä jätän vastaamatta tuntemattomiin numeroihin. Kunnan numerot tuntee alusta. Minusta on vain ärsyttävää puhua niiden myyjien kanssa. Jos samasta numerosta soitetaan toisen kerran, oletan olevan minulle oikeasti asiaakin ja vastaan.
Minulla on puhelimessa POMO-palvelu,
joka tunnistaa soittajan. Jos ei tunnista ("tuntematon numero") en yleensä vastaa, koska oletan, että soittaja jättää viestin vastaajaan, jos on asiaa. Tietysti on aina näitä "minähän en koneen kanssa keskustele" -jääriä, mutta he soittavat sitten uudelleen, jos heillä todella on asiaa.
Olen erittäin sosiaalinen henkilö, mutta en silti yleensä vastaa. Jos tiedän odotella mahdollisia yhteydenottoja, olen esim. tilannut jotain postimyynnistä tai päiväkotiasiaa tms. niin voin vastata. Jaksan harvoin kahden pienen lapsen kanssa säätää vaikeita asioita, soitan mielummin takaisin. Mulla on vastaaja ja lisäksi usein katson numeron jälkikäteen Enirosta.
jos vaikka päiväkodista soittavat, että lapsi on sairas, pitää tulla hakemaan?
jos vaikka päiväkodista soittavat, että lapsi on sairas, pitää tulla hakemaan?
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos en odota varsinaisesti jotain puhelua oudosta numerosta. Aivan kuten en avaa oveakaan jos en ketään vierasta odota.
kun autosi on tulessa, lapsi makaa tajuttomana kadulla tms.
Ei mitenkään verrattavissa oven avaaminen tuntemattomalle siihen ettei vastaa tuntemattomaan numeroon. Ihan oikeasti mitä päässä liikkuu? Voiko kirveen kanssa oven takaa tappaa? Voi. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun? Voit joutua sanomaan "haloo"??? Ei voi vaan ymmärtää.
Ehkä sitä on itse vain niin monessa ns. tärkeässä asiassa mukana, että puheluita voi tulla muualtakin kuin niiltä mitkä luetteloon on tallennettu. Kaikki eivät soita uudelleen - ainakaan heti.
Jos teillä on Android-puhelin, niin ladatkaa ilmainen CallerID-ohjelma. Käyttää Eniron tietokantaa ja on ilmainen. Tunnistaa monet puhelinmyyjätkin. POMO-palvelut ovat aikamoista rahastusta, kun tuollaisen saa ilmaiseksikin. :)
Ymmärrän tietysti sosiaalikammoisen, tai todella väsyneen ihmisen, että ei vastata puhelimeen. Mutta normaali ja terve ihminen, pelottaa tuntematon numero? Noh, jos ei ole siunattu niin ei.. :D
Mistä päättelet, että on lapsia päiväkodissa?
"Jos tiedän odotella mahdollisia yhteydenottoja, olen esim. tilannut jotain postimyynnistä tai päiväkotiasiaa tms. niin voin vastata. "
on ilmainen Fonecta Caller-palvelu puhelimessa, sekin hakee soittajan yhteystiedot suoraan näyttöön. Ei tarvitse arpoa kun näkee heti onko soittaja joku myyntifirma. Ei tuota tietty kai ihan kaikkiin puhelimiin saa.
kun autosi on tulessa, lapsi makaa tajuttomana kadulla tms.
Ei myöskään yksin ulkona liikkuvia eläimiä tms.
Olen erittäin epäsosiaalinen ja lisäki puhelinkammoinen joten en halua puhua vieraille. Läheisiä ihmisiä minulla ei ole joten ei tarvitse "pelätä" sellaisia koskevia tärkeitä soittoja.