Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten lasten kaverisynttärit ja lahja; ostakaa oikeasti jotain järkevää

Vierailija
25.05.2012 |

Kuten kirja, värityskirja/tehtäväkirja/puuhakirja, puuvärit, pelejä (palapelit, lautapelit, pihapelit), vesivärit, muovailuvahaa, puuhelmiä, hiekkaleluja jne..

-Kiitos-

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas sitten, että mikä sitten EI ole järkevää? Ja hei, se lahjahan ei tule sinulle.

Vierailija
2/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsi nyt ole enää niin hirveän pieni. Kyllä meillä lapset ainakin saavat harjoitella ihmissuhdetaitoja siinä, että saavat valita lahjan itse (tietyissä rajoissa toki).

Ja esim. palapeljä älkää ostako, varsinkin jos pieiä lapsia perheessä. 10 palapeliä lastenhuoneen lattialle levitettynä ei ole kenenkään unelma, joten ne minä jättäisin osatamatta, jos ei erikseen toivottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muovikrääsä-lelut, jotka hajoaa heti. Itse ostimme palapelin, kunnon puisen. Kestää ja siitä on iloa lapselle pitkään. Ja tarvitseeko sitä palapeliä säilyttää siellä lastenhuoneessa?? Niitä voi säilyttää vaikka kaapissa ja sitä kootaan yhdessä lapsen kanssa. Sama juttu pelien kanssa.

-ap-

Vierailija
4/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille posti tuo synttärikutsun niin mulla on aina tapana soittaa, kiittää kutsusta, kertoa pääsemmekö tulemaan ja kysyä minkälaista lahjaa toivottaisiin. Onko esim jotain vaate tarpeita, tai muuta sellaista tarpeellista heidän hankintalistallaan. Kysyn usein, että onko jotain sellaista mitä lapsi tarvitsee vai ostetaanko joku lelu? ja onhan lapsilla niitä toive lelujakin usein mistä ovat kovasti puhuneet.

Onhan se mukavampi kun varmasti tietää ilahduttavansa lahjan saajaa sekä vanhempia varsinkin jos alle kouluikäinen.

Harrastusmaksuunkin osallistuminen on hyvä lahja mistä varmasti iloa.

Kyllähän sitä kutsussa voi jo sanoa että lahjaksi ei toivota esim mitään limalöllöjä ettei tarvitse kutsujen jälkeen viedä pesulaan koko taloa taas... hah hah :D

Vierailija
5/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän sankarin tuntee paremmin kuin minä. En ole koskaan ajatellut mitä lapsen äiti lahjasta tuumaa...ups!

Pojat ovat valinneet yleensä legoja lahjaksi.

Palapelit tuppaa meillä jäämään kaappiin sen ekan kerran jälkeen kun on koottu. Hiekkalelut on enemmän pienten juttuja, eipä kaverisynttäri-ikäiset 4+ sellaisia enää niin arvosta.

Vierailija
6/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muovikrääsä-lelut, jotka hajoaa heti. Itse ostimme palapelin, kunnon puisen. Kestää ja siitä on iloa lapselle pitkään. Ja tarvitseeko sitä palapeliä säilyttää siellä lastenhuoneessa?? Niitä voi säilyttää vaikka kaapissa ja sitä kootaan yhdessä lapsen kanssa. Sama juttu pelien kanssa. -ap-

Palapelit on ihan perseestä. Meillä on niitä muutamia, eikä ne palat pysy samassa paikassa. Lapsi ei saa niitä koottua, kun ei löydä paloja. Meillä on pinossa monia palapelin puisia alustoja, eikä niitä paloja ole missään.

Älkää todellakaan ostako palapelejä, ne on idioottimaisin lahja minkä lapselle voi ostaa, niistä ei tule kuin sotkua. Mieluummin vaikka barbeja tai legoja, mutta ei palapelejä, eikä varsinkaan niitä hirveitä palapelikirjoja.

Meillä 3v ottaa ne palat sivuilta pois, sitten sekoittaa palat sinne tänne, eikä niitä löydy mistään.

Vierailija
7/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lahja oli yllätys, jotain jota antaja halusi antaa saajalle. Nyt saajalla on oikeus tilata mitä tahtoo ja oikeus suuttua jos lahja on vääränlainen.

Ja ap: meillä alakoululainen lapsi saa päättää mitä 5-7€ arvoista kavereille ostetaan.

Vierailija
8/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelit on ihan perseestä. Meillä on niitä muutamia, eikä ne palat pysy samassa paikassa. Lapsi ei saa niitä koottua, kun ei löydä paloja. Meillä on pinossa monia palapelin puisia alustoja, eikä niitä paloja ole missään.

Älkää todellakaan ostako palapelejä, ne on idioottimaisin lahja minkä lapselle voi ostaa, niistä ei tule kuin sotkua. Mieluummin vaikka barbeja tai legoja, mutta ei palapelejä, eikä varsinkaan niitä hirveitä palapelikirjoja.

Meillä 3v ottaa ne palat sivuilta pois, sitten sekoittaa palat sinne tänne, eikä niitä löydy mistään.

Niistä leluista voi pitää myös vanhemmat vähän huolta. Palapelit tehdään meillä yhdessä, vanhempi ja lapsi. Eikä ne ole koko ajan saatavilla, vaan kirjahyllyssä mihin lapsi ei pääse ja niitä otetaan sieltä yhdessä tehtäväksi. Ei ole palat hukassa. Päivittäin tehdään jotain vastaanlaista yhdessä.

Vierailija
9/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palapelit, helmet ja muovailuvaha pannassa.

Eli makuja on monia, kannattaa kysyä mitä toivotaan.

Vierailija
10/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lähtevät heti roskiin! En myöskään halua vesiväreillä sotkemista, ja pikkuhelmistäkään ei ole kuin riesaa. Kyllä meillä vaan lapset ainakin tykkäävät eniten noist amuovileluista (ei kuitenkaan hiekkaleluista), joten kiitos niitä sitten!

Vierailija
11/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muovikrääsä-lelut, jotka hajoaa heti. Itse ostimme palapelin, kunnon puisen. Kestää ja siitä on iloa lapselle pitkään. Ja tarvitseeko sitä palapeliä säilyttää siellä lastenhuoneessa?? Niitä voi säilyttää vaikka kaapissa ja sitä kootaan yhdessä lapsen kanssa. Sama juttu pelien kanssa.

-ap-

Ensinnäkin lahja on lahja, kiva jos muistat meidän lasta. Emme loukkaannu palapelistä, muistipelistä tai muustakaan pelistä. Pelit on kivoja. Mutta

a) arvaa monta palapeliä meillä on

b) arvaa monta kertaa meidän lapset kokoaa yhden palapelin

c) kerropa sille synttärisankarille, että lahjat laitetaan jemmaan eikä niitä kaikia saa avata (siis myös omasta paketista) saman tien, eikä niitä muuten edes säilytetä lastenhuoneessa -> ok lasta pitää kasvattaa, mutta ehkä synttärilahjoista tappeleminen ei ole se jutu.

d) kerropa missä meillä on ne säilytystilat, jossa me sinun palalpeljä säilytetään

Sä et ehkä nyt tajua tässä sitä juttua, että teidän kaltaiset "muka" valveutuneet vanhemmat, jotka sivistävät meitä muitakin ovat lähinnä huvittavia. Muovilelut ovat ihan kivoja, yleensä nekin kestävät sen ajan, minkä lapsi yhdestä lelusta on kiinnostunut. Toki ekologisuus on arvo sinänsä, mutta ehken sen takia pakota omia lapsiani viemään kierrätyspaperista tehtyjä värityskirjoja lahjaksi. Jos mä haluan päteä paremmilla valinnoilla, mä kohditan ne itseeni.

Vierailija
12/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei todellakaan mitään muovailuvahoja meille! Ne lähtevät heti roskiin! En myöskään halua vesiväreillä sotkemista, ja pikkuhelmistäkään ei ole kuin riesaa.

Miksi lapsi ei saa olla luova? Kuka kuolee vesivärimaalauksen aiheuttamaan "sotkuun"?

Vierailija
13/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä Petshopeista ym. lapset just tykkää. Jos olisin vielä lapsi olisi minusta tosi tylsää jos ei saisi lahjaksi leluja. Toki nuo mainitsemasi ovat kivoja mutta niitä meillä on aina että voi halutessaan askarrella tai muovailla.

Vierailija
14/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ne palapelit, muovailuvahat ja hiekkalelut olis turhakkeita. Palapelejä on, samoin hiekkaleluja, jo enemmän kuin tarpeeksi, muovailuvahaakin löytyy, mutta mun lapsia ei kiinnosta:) Eli arpapeliä se kuitenkin on, onko lahja turha vai tarpellinen, kaikilla kun ei ole samat toiveet kuin teillä;)

Vierailija
15/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja on niin ettei kaikki mahdu kirjahyllyyn, ja askartelujuttuja pari laatikollista (niitä helmiä myös, mutta ei nuo pojat niin koruista välitä:D)

-15

Vierailija
16/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppareissulla käteen tarttuun. Ostapa ihan itse pilteillesi mielestäsi hienot ja kehittävät hilpakkeet.

Lastenkutsut ovat lasten juhlat. Pääasia ei liene mitä sieltä papereiden sisältä tulee. Pääasia saattaapi olla se, että tulee kavereita kylää, antaa jotain, on kivaa, syödään herkkuja.

Vierailija
17/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten kivoja? Minä henk.koht. inhoan tuollaisia pikkuisia muovileluja, joita lapsi lähinnä heittelee ja unohtaa sitten jonnekkin. Meillä kun lapsi ei sellaisilla edes leiki. Eli meillä ne hukkuvat viimestään kesällä pihalle jonnekki tai joutuvat imuriin.

Ja minusta lapsi todellakin saa olla luova ja kaikki pelit, askartelujutut yms on tervetulleita. Mielummin lapsi maalailee, piirtelee, lukee kirjoja, värittää värityskirjaa, askartelee, kokoaa palapelejä, pelaa lautapelejä meidän kanssa, kun leikkii niillä hiton petshopeilla.

Niin ja tarkennan vielä, että pienillä lapsilla tarkoitin 2-4v. Ehkä 5-6 vuotiaat leikkii jo niillä muovihärpättimillä, kenties.

No, kullakin oma mielipiteensä.

-ap-

Vierailija
18/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin yhdellö olisivat nuo AP:n ideat jääneet aika vähälle käytölle, toine taas on näpertelijä, joka rakastaa tuollaisia juttuja.

MIrllä myös tyttöjen lahjoina suosimat Pet Shop etc. hahmot ovat olleet todella kovassa käytössä.

Itse inhoa lahjoina ja ylipäätään pattereilla toimiavia halpoja härpäkkeitä, jotk atoimivat yhden päivän ja ovat sen jälkeen ongelmajätettä.

Vierailija
19/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tietävät toistensa lelutoiveet parhaiten. Antaa niiden nipojen vanhempien ja (pakotettujen) sukulaisten ostaa sitten niitä "järkeviä" lahjoja.

Vierailija
20/60 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulin sihen johtopäätökseen, että nyky lapsilla menee hyvin Suomessa jopa liiankin UPEASTI !!

eli kyllä lapset saa ihan liikaa!

sanoisin, että palataan kaikessa järkevyyteen, eli lapsille synttäri, joissa on oikeesti VAIN ne lapset/kaverit, joiden kanssa lapsi oikeasti LEIKKII JA VIETTÄÄ AIKAA MYÖS VAPAA-AJALLAAAN !!!!

ja niitä ei voi olla kovinkaan montaa alle kouluikäisellä , eikä ala-asteikäiselläkään!

koko ryhmää / luokaa ei tartte kutusa.

kutsdutaan vain ne pari, joiden kanssa ollaan.

ihmettelen näitä oman lapseni saamia kutsuja lasten juhliin, lapsen jonka kanssa lapseni ei ole koskaan leikkinyt!

ei ole kutusujaa meillä näkynyt, eikä koulussakaan ole koskaan lapsen kanssa ...

eli jätetään kutsut vähemmälle,niin tulee vähemmän sitä teidän krääsää, mikä se nyt kellekin on

muovia, palapelejä, hiekkaleluja, helmiä jne jne

aikuistukaa

miettikää kuinka monta lasta elää ilman ruokaa, ilman ainoakaan lelua

lhetetään ne lelut sinne

ja voi lastenjuhlat järjestää niin, etä laitta kutsuihin ei lahjoja : )

pääsee kaikki helpommalla.

näin olen tehnyt ja hienosti on sujunt