En halua miestä mukaan synnytykseen!!
Nyt raskauden loppuvaiheessa olen saanut niin tarpeekseni näistä "kai aiot pitää varpajaiset?" ja "pääsethän silti vielä mökkireissuille" -kyselyistä, että olen tullut siihen tulokseen, etten halua miestäni mukaan synnytykseen. Jos miesten pitää kerran keskenään päästä mun synnytykseni jälkeen ryyppäämään, niin en halua elämäni parhaan tapahtuman liittyvän siihen.
Muutenkin ottaa pannuun, että kun itse makaan tuskissani ja väsyneenä imettämässä vastasyntynyttä, ottaa mies kaikki onnittelut vastaan.
Tuntuu, että joku muu vie kunnian minun työstäni ja itse olisin vain joku statisti miehen suuressa isyysnäytelmässä. Kun minä kerron olevani raskaana, minulta kysytään "olethan muistanut levätä? Ethän syö sushia? Kuinka kauan olet kotona?" jne. ja mieheltä taas kysytään, koska voi tarjota onnittelukaljan tai kai hän pitää varpajaiset...
Onko tää vain jotain raskausraivoa? Onko kukaan muu koskaan tuntenut näin?
Minusta varpajaiset on täysin ok, mutta ei heti synnytyksen jälkeen. Meidän tuttavapiirissä on jääneet varpajaiset joko pitämättä tai sitten on pidetty aikaisintaan parin kuukauden kuluttua, toiset vasta vuoden tai toisen lapsen syntymän jälkeen tms. Myös on pidetty kimppavarpajaisia kun kaveripiiriin on syntynyt saman vuoden aikana lapsia. Myös naisten varpajaiset kuuluvat kuvioon.