Kuinka surkealla lukemisella pääsit yliopistoon?
Kommentit (41)
Ei okl:n pääsykokeissa onneksi ole kyse pelkästään kirjatentistä.
Pääsin sisään, vaikka kokeeseen osallistujista 15 % valittiin. Jotkut olivat käyneet oikein valmennuskurssilla.
olin siis tankannut kirjat jo kerran. Kirjoja taisi olla kaksi. En muista monta kuukautta luin jälkimmäisellä kerralla mutta varmaan ainakin pari kuukautta.
Luin kahtena iltana ( osasin jo koulun ja omna kiinnostuksen perusteella hyvin)
vuosi oli tosin 2001 ja sen jälkeen pääsykoe k.o. oppiaineeseen vaihtui monivalintatentistä sanallisia vastauksia vaativaksi. :)
Mulla oli hyvä yo-todistus ja pyrin epäseksikkäälle alalle eli otaniemeen. Lisäksi koulu oli mulle ihan lastenleikkiä tuohon asti, en mä yo-kokeisiinkaan mitään lukenut.
No, se lukeminen olikin sitten pakko opetella, mutta DI musta lopulta tuli.
Mun tyttö pääsi kirjoja lukematta.
En enää muista, pääsinkö papereilla vai pääsykokeella, mutta joka tapauksessa menin ihan lukiomatikan osaamisella pääsykokeeseen enkä lukenut niihin enää mitään.
Käytin kaiken lukuajan lääkiksen pääsykokeisiin valmistautumiseen. Fysiikka oli varasuunnitelmani, olisin mennyt vuodeksi sinne, jos lääkiksen ovet eivät olisi auenneet.
Jos nykyään sössit kirjatentin, et pääse jatkoon.
Ei okl:n pääsykokeissa onneksi ole kyse pelkästään kirjatentistä.
Kirja oli yleistä kielitiedettä, hain lukemaan yhtä kieltä. Kieltä en harjoitellut yhtään, mutta yleisestä keilitieteestä ei silloin ollut yhtään hajua, joten lukaisin läpi. Pääsin kaikkiin neljään hakemaani yliopistoon. Nykyään ei voi enää hakea useampaan kerrallaan, ainakaan samaa ainetta.
Ja juu, valitsin Helsingin yliopiston, jonne sinä vuonna pääsi opiskelemaan ko.ainetta vain alle 4 % hakijoista.
Luin kirjat kerran läpi. Toiseksi parhailla pisteillä sisään :)
Luin kirjat kerran läpi. Toiseksi parhailla pisteillä sisään :)
Lähtöpisteet oli niin hyvät, että tiesin pääseväni sisään jos vain saan ne vaaditut muutamat minimipisteet. Lisäksi olin poltellut pilveä ennen kokeisiin menoa. Ehkä tuosta johtui, etten valmistunut parhaalla, vaan vasta toiseksi parhaalla arvosanalla.
Pääsykoe alalleni on sellainen, ettei siihen voi varsinaisesti lukea eikä siihen ole kirjoja. Joten eipä kukaan muukaan ole paljoa siihen lukenut. Ja yliopistosta siis kyse.
Mä en lukenut yhtään.
Ei tarvinnut. Pääsin suoraan todistuksella yhteen paikkaan ja toiseen en lukenut ollenkaan ja pääsin silti.
lukemalla kirjat kunnolla 3 kertaa ja selailemalla vielä muutaman kerran. Tosin ihan minimipisteillä pääsin, mutta väliäkös sillä. Arvosanat on sitten olleet taas huippuluokkaa.
Käsittääkseni luin melko vähän verrattuna moneen muuhun, sekä hyväksyttyyn että hylättyyn hakijaan.
vuosikurssillani on useampi, jotka vain selailivat kirjoja. meille on melko hankala päästä, mutta juuri tuona vuonna kun pääsin, pääsykokeeseen pystyi vastaamaan tosi helposti lukion bilsan ja psykan perusteella vaikka pääsykoekirjoja oli kaksi. kysymykset oli aika ympäripyöreitä. lukiosta suoraan tulleita onkin minun vuosikurssilla normaalia enemmän.
pari kuukautta töiden jälkeen n. 3-5h viikonloppuisin. Ko. laitokselle ei pääse yleissivistyksellä tai lukiotiedoilla, koska kokeessa tarvitaan valintakoekirjan tietoja, jotka ovat tieteellisiä teorioita joista ei lukiossa puhuta. Ja niiden soveltamista tietysti. Pelkillä papereille ei pääse koska hakijoita on niin paljon.
Vähän mietiytttää nämä "yliopisto-opinnot" joita pääsee suorittamaan yleistiedoilla tai papereilla.
pääsin todistuksen arvosanoilla