En kestä enkä ymmärrä miestä!
Mies lähdössä viikonloppuna polttareihin ja meillä lasten synttärit samana viikonloppuna ( ainoa mahdollinen viikonloppu). Järjestin sitten mummon hoitamaan lapsia täksi päiväksi, että saisin siivottua ja leivottua tänään jo jotain. mies tuli eilen töistä ja vielä silloin kerroin mitä olin suunnitellut, että sitten miehen ei tarttisi tänään illalla siivota töiden jälkeen. ongelmaksi tuli sitten se, että miehen mukaan mun olisi pitänyt soittaa miehelle töihin ja kysyä häneltä sopiiko tämä järjestely!! Koska hän joutui viemää lapset mummolle ennen töitä ja hakemaan...
Sanokaa, etten ole hullu, kun mielestäni tuollaiseen, nyt ei tartte lupaa anoa. Ja kysyinhän mieheltä, kun tuli töistä, että viekö lapset...mutta mun olisi pitänyt soittaa ensin ennenkuin sovin äitini kanssa hoidosta. Mies ei näe sitä, että minähän se siivoan ison talomme ja teen juhlaruoat ym. ja hän itse lähtee hurvittelemaan ja tulee vasta sunnuntaina valmiisiin juhliin! Nyt se sitten osoittaa mulle mieltään ja huusikin eilen, olen kuulemma paksupäinen jne. enkä ymmärrä mitään. Mitä tässä pitäisi ymmärtää, mies ressukkaa vai?
Kommentit (33)
Mitä mies tekee tuollaisella naisella, joka ei pysty huolehtimaan kodistaa ja lapsistaa vaan pitää järjestää heille hoitaja ja vielä kysymättä isältä, mitään?!
Tervetuloa, saat vapaasti näyttää, miten railakkaasti siivoat päivässä kahden lapsen; taaperon ja leikki-ikäisen kanssa 300 neliön talon ja lisäksi teet juhlatarjottavat! Oot mun uus idoli sen jälkeen ;D. Jeps, mutta loisiminen saa riittää, täytyy alkaa toimimaan...-ap-
Oletkin ainoa akka, joka on haaravälinsä levittänyt miehelle ja sieltä lapsia synnyttänyt.
ei vaan yleensä kiinnosta "sopia" ja keskustella noista "pikkuasioista". Eli jos ap olis soittanut töihin tai viestittänyt, niin arvaan, että mies ei olis vastannut tai sitten olis raivonnut siitä, että "mitä sä tommosia töihin soittelet".
Ja vaikka ei haluaisikaan, että toinen "järkkäilee" asioita sopimatta, niin eipä toi nyt niin suuri asia ole, että siitä raivota pitää. Mies olis voinut ihan rauhallisesti sanoa, että sovitaan ens kerralla nää järjestelyt yhdessä.
Jos mies ei halua, että ap järjestelee, niin olisihan hän ihan itse voinut miettiä. "Ai niin, minä olen juhlimassa just ennen meillä olevia synttäreitä. Mitenkäs tämä homma nyt hoidetaan parhaiten...Vaimo- kulta, pitäisikös minun käydä kaupassa tai tehdä jotain siivoushommia ennen kuin lähden juhlimaan, vai miten saadaan kaikki ajoissa valmiiksi? Vai kysyiyinkö äidiltäsi, ehtisikö hän auttamaan?"
Ai niin, mutta eihän toki mieheltä voi olettaa, että asettuisi toisen asemaan. Naiselta vaan.
Ei ole kyse siitä , että naisen pitäisi olla nöyrä. Vaan siitä , että sitä saa mitä tilaa. Kun ottaa ite rennommin ja huomioi toisen tunteet myös , saa vastaankin mukavampaa palautetta.
Pitkissä parisuhteissa täytyy kummankin kunnioittaa toista ja hyväksyä erilaisuus. Ei se onni löydy siitä , että "minäminäminä"-asenne on aina päällä.
Onneksi mulla on vaan 100 neliötä ja lapsetkin jo koulussa , niin juhlien järjestäminen on vähän helpompaa. osta hei jotain valmista ja älä suunnittele liian suureellisia juhlia, niin kyllä se siitä.
Mikäs siinä, jos tykkää siivota sitä 300 neliötä, mikä on ihan järetön määrä neljälle hengelle. Noilla eväillä ei kannattaa ainakin jättää ne haaveet suurperheestä.
Mitä pitäisi ymmärtää, no kysyä siltä mieheltä asiosita, jotka koskee myös häntä.
Mun mies ei yleensä hoida mitään kotiasioita koska käy töissä ja minä olen kotona. Mies arvostaa sitä työtä mitä minä teen täällä johon kuuluu esim. lasten syntymäpäivien järjestely, tarjottavien suunnittelu, hankinta ja teko.
Mietin kenet kaikki kutsutaan, ostan lapselle juhlavaatteet. Siivoan ennen ja jälkeen juhlien.
Jos mä sanon miehelle että sun tehtäväksi tästä kaikesta jäi nyt lapsen vieminen johonkin niin en todella kuuntele vastaväitteitä eikä sellaisia edes tulisi!!
Olemme olleen yhdessä 11 vuotta ja kyllä siinä ajassa jo voi toisen puolesta luvat jonkun viemisin kysymättä toiselta, perukoot itse sitten jos ei sovi tai järjestelkööt toisella tavalla.
En todellakaan ole mikän minä-minä ihminen mutta oletan automaattisesti että mies minua auttaa silloin kun on tarvis, varsinkin kun itse pääsee todella helpolla.
Miehesi rutisee turhasta jostain syystä. Sanoisin sille että hyvä on, minä vien lapset niin sinä siivoat, kumman valitset??!
Muualla mailmassa lapsia kuolee jokapäivä tuhansia nälkää tai veden puutteseen. Täällä inistään ja tapellaan synntäreistä kun toi ei sitä tai tätä nyyh.
saa kunnolla ryypätä ja mitähän muutakaan mahtaa olla mielessä.
oksettava olo, mahasta kuuluvat lurinat, päänsärky, tunne että pitää mennä vessaan mutta mitään ei tule...?
Toivoisin niin että jostain päin tuo pankki räjähtäisi eikä vain kiertäisi mahassa.
Koska onne synttärit. Tiedä sitten, voiko luottaa siihen :( -ap-
Vaikka ei tainnut olla kovin kiinnosta va aihe. Ei kun siivoamaan! ;) -ap-
siitäkö että sen piti kuskata lapsia vai siitäkö että järjestät synttärijuhlat hänen "vapaaviikonlopulleen"?
Kuulostaa hieman siltä että luulee sinun järjestävän synttärit tahallaan juuri polttariviikonlopuksi ettei hän voi kunnolla juhlia...
Täällä asian purkaminen ei auta mitään . Kuulostaa tavalliselta lapsiperheen arjelta , stressaantuneet vanhemmat unohtavat puhua keskenään , yhteinen aika on kortilla ja seksiäkään ei ehkä ole riittävästi...
Siis ei tuo nyt mun mielestä pahalta kuulosta .
Meillä on oikeasti ihan parhaat tukijoukot, ei huolta siis! Hoito apua saan onneksi riittävästi.