Reumasairaudet -väsymys.
Onko muita joilla reuma tai joku muu sairaus mikä aiheuttaa toivotonta väsymystä? Onko tähän mitään apua? Tarkoitus olisi kuntoutua työelämään mutta ei tästä elämästä tule yhtään mitään tän väsymyksen ja voimattomuuden kanssa.
Kommentit (32)
Sama tilanne täällä, reuma ja kuntotus menossa, väsymykseen en ole koskaan saanut apua vaikka ihan lapsesta asti olen valittanut jatkuvaa väsymystä. En oo vuosiin kyenny kokoaikaseen työhön enkä usko että tuun enää kykenemäänkään enkä halua niitä kaikkia energioita antaa enää työnantajalle minimi palkalla
Pätkäpaastoilu, kahvista luopuminen, sokerista luopuminen, opti-msm-jauhe auttaa.
Harvinainen reumasairaus nimeltä skleroderma täällä, ja väsymys tekee itsestäni työkyvyttömän invalidin.
Juu, silloin kun tulehdustila on aktiivinen ja tulehdusarvot koholla, niin kovastikin väsyttää. Remissioiden aikaan aina olo parempi.
Kyllä. Reuma on ja aivan helvetinmoinen väsymys. Minulla on reuma aina aktiivisena. En tiedä millaista on olla remissiossa.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täällä, reuma ja kuntotus menossa, väsymykseen en ole koskaan saanut apua vaikka ihan lapsesta asti olen valittanut jatkuvaa väsymystä. En oo vuosiin kyenny kokoaikaseen työhön enkä usko että tuun enää kykenemäänkään enkä halua niitä kaikkia energioita antaa enää työnantajalle minimi palkalla
Juu ei tämä sairaus yleensä mene parempaan suuntaan eli kuntoutumista ei käytännössä tapahdu. Sairaus tuhoaa kehoa hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, silloin kun tulehdustila on aktiivinen ja tulehdusarvot koholla, niin kovastikin väsyttää. Remissioiden aikaan aina olo parempi.
Jokainen aktiivinen kausi tuhoaa elimistöä myös pysyvästi. Olen itse huomannut, että se olon muuttuminen ja paraneminen remissiossa loivenee koko ajan.
Mulla nyt taas aamulla virtaa ja olen alkanut käymään ulkoilemassa ja sienimetsässä, kun nivelet paremmat mutta kostautuu heti ja loppupäivä menee nukkuessa ja usein seuraava päivä. Eli tunti rauhallista liikuntaa ja kaksi päivää unta. AP.
Onko täällä ketään joka voi tehdä töitä, jos niin mitä? Mikä lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Kykenin joitain vuosia sitten tekemään osa-aikaisesti töitä biologisella lääkityksellä. Nyt on vointi mennyt jatkuvasti vaan huonompaan suuntaan ihan sama mikä on lääkitys, ja olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kykenin joitain vuosia sitten tekemään osa-aikaisesti töitä biologisella lääkityksellä. Nyt on vointi mennyt jatkuvasti vaan huonompaan suuntaan ihan sama mikä on lääkitys, ja olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.
Oliko helppoa päästä tk-eläkkeelle? Ikä?
Minä en ole tänään pystynyt vielä nousemaan sängystä muualle kuin vessaan ja vähän syömään. On tämä kiva sairaus. Ehkä kahdeksalta illalla alkavat "aamujumit" helpottamaan? Sitten pitäisikin jo mennä taas nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pysyvällä eläkkeellä. Olin ensin sairauspäivärahoilla joka muuttuu automaattisesti kuntoutustueksi. Olen lähemmäs 40.
Mitenhän paljon näissä autoimuunisairauksissa on kyse reaktiosta lapsuusiän rokotteisiin. Muistelen eräässä tutkimuksessa ilmenneen valtavia eroja myöhempään sairastuvuuteen kun verrattiin rokotettuja ja ei-rokotettuja lapsia. Toki näillä on saatu hengenvaarallisia tauteja estettyä, mutta ehkä ei ilman seurauksia.
Q10 eli ubikinonia lääkärit suosittelevat uupumukseen. Vanhemmiten sen määrä vähenee soluissa. En ole vielä ehtinyt testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän paljon näissä autoimuunisairauksissa on kyse reaktiosta lapsuusiän rokotteisiin. Muistelen eräässä tutkimuksessa ilmenneen valtavia eroja myöhempään sairastuvuuteen kun verrattiin rokotettuja ja ei-rokotettuja lapsia. Toki näillä on saatu hengenvaarallisia tauteja estettyä, mutta ehkä ei ilman seurauksia.
Voi hyvinkin olla yhteys. Minä aloin oirehtimaan 1-vuotiaana ja 2-vuotiaana sain diagnoosin.
Kannattaa yrittää olla työelämässä mahdollisimman pitkään, että saa edes jonkinlaista tk-eläkettä jolla pystyy elämään. Pienellä kuntoutusrahalla on todella tiukkaa nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yrittää olla työelämässä mahdollisimman pitkään, että saa edes jonkinlaista tk-eläkettä jolla pystyy elämään. Pienellä kuntoutusrahalla on todella tiukkaa nykypäivänä.
No kyllähän jokainen jonkun verran perintöä tuohon lisäksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pysyvällä eläkkeellä. Olin ensin sairauspäivärahoilla joka muuttuu automaattisesti kuntoutustueksi. Olen lähemmäs 40.
Oot soul mate! Oon kans vähän alle 40,biot,sairauspäivärahoilla ja seuraavana sit tuo kuntoutus.
Kyllä. Minulla on reumasauraus ja myös muita sairauksia. Tosin pääsin tk- eläkkeelle vuosi sitten. Kova väsymys on tuttu juttu.
Voimia Sinulle!
T. N 54v