Mikä on Suomen ankein kaupunki ja miksi?
Kommentit (135)
Helsinki. Aiheuttaa ahdistusta samantien kun astuu junasta ulos...
Helsinki on suomen vähiten ankea kaupunki. Poikkeuksellisen hieno kaupunki maailmankin mittakaavassa.
Ootte juntit pimeitä ja alemmuuskompleksisia.
Helsinki varmaan ykkönen, ilmapiiriltään aivan karsee käpykylä, seinäjokikin suurempi paikka siinä suhteessa!
Oulusta jäi huono kuva. Asuin Heinäpää nimisessä kaupunginosassa Yliopiston vuokrakämpässä, muutoin noilla kulmilla asui vain afrikasta saapuneita muslimeja. Höystettynä völimerellisellä muslimiaineistolla. Ja se haju... proffat puhuivat oulua ja mitenkään enempää pottukellarissa kasvaneita eivät voisi olla.
Oulussa on Stocka ja pukumies, jost joskus voi löytää jotain ostettavaa. that´s about it. Henkinen & kulttuurillinen ilmapiiri 0. Opiskelukaverit asuivat jossai linnamaa- ritaharju- perheelliset talvikangas akselilla. Kotoa ei liikuta mihinkään kuin korkeintaan isosyötteen mökille.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:59"]
Helsinki on suomen vähiten ankea kaupunki. Poikkeuksellisen hieno kaupunki maailmankin mittakaavassa.
[/quote]
Kiitos päivän toisista nauruista! Herran jestas, ihan maailman mittakaavassa!! Tallinnakin hakkaa jo mennen tullen...
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:59"]
[/quote]
Kiitos päivän toisista nauruista! Herran jestas, ihan maailman mittakaavassa!! Tallinnakin hakkaa jo mennen tullen...
[/quote]
Makuasioita. Helsinki on erittäin kaunis kaupunki monelta kantilta. Toki näitä kamalia kerrostalolähiöitä sieltäkin löytyy useita. Niissäkin voi silti olla kiva asua, mukavia ihmisiä ja nättejä paikkoja kaiken rumuuden keskellä.
Itse asun ITÄ-Vantaalla, niin paljon parjatussa. Viihdyn täällä oikein hyvin, tälläkin hetkellä istun vihreällä ja vehreällä takapihallani (paljon postimerkkiä isommalla!) ja ihailen kaunista kesäiltaa. Asuinalue on rauhallinen ja viihtyisä. Taitaa olla niin, että ne jotka eniten morkkaavat, eivät ole käyneetkään paikassa, koska en todellakaan tunnista kotiseutuani monista kirjoituksista. Ne mamujen ja sosiaalitapausten täyttämät betonibunkkerit on sitten asia erikseen, taatusti vähemmän viihtyisiä. Mutta kuten aiemmin mainitsin Stadin kohdalla, niissäkin on kivoja ja viihtyisiä paikkoja ja jopa rauhallisia!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:10"]
Kokkola. Sisäänpäin lämpiävä käpykylä, nepotismi valloillaan. Maanantai-iltana Sokoksella enemmän myyjiä kuin asiakkaita. Jos ei saada purkulupaa vanhoille puutaloille, ne puretaan "vahingossa" edellisiltana ennen kuin kieltopäätös tulee tai sitten ne poltetaan. Kyttääviä juoruavia ihmisiä - siellä ei voi hengittää.
[/quote]
Ihan kuin puhuisit eri kaupungista sillä olen käynyt Kokkolassa sinne täältä muuttaneiden kavereiden luona muutaman kerran, ja minun mielestäni se on kaunis suomalainen kesäkaupunki, kauniinpi kuin Porvoo johon sitä usein verrataan. Todella mahtava palvelu niin liikkeissä kuin ravintoloissakin, ja ihmiset silleen söpösti ujoja, katselevat uteliaina mutta ystävällisiä eikä kyräilevän oloisia :) Kiinnitin huomiota siihen että ihmiset olivat aika muodikkaita, koska kaupungissa asuu jonkin verran ruotsinkielisiä niin haistavat uudet muodit varmaan nopeasti Ruotsin puolelta? Olivat mielestäni trendikkäämpiä kuin helsinkiläiset. Kokkolassa ei ole ollenkaan sellaista ankeaa, halpaa "itämeininkiä" kuin täällä Helsingissä, vaan siistiä ja turvallisen oloista. Voisin harkita kesäpaikan ostamista sieltä päin.
terv. helsinkiläinen
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:10"]
Kokkola. Sisäänpäin lämpiävä käpykylä, nepotismi valloillaan. Maanantai-iltana Sokoksella enemmän myyjiä kuin asiakkaita.
[/quote]
Onko Kokkolaan tullut Sokos???
Kierrän Suomea myyntiedustustyöni puolesta, olen Helsingistä mutta jotenkin olen pitänyt eniten noista länsipuolen rannikkokaupungeista eli Turku, Rauma, Vaasa, Pietarsaari, Kokkola ja Kalajoki. Se puhtaan meren raikkaus (ei kuten tämä likainen Itämeri) tekee niistä viihtyisiä ja miellyttäviä, tällä rannikolla olevista kaupungeista suosikkini ovat Hanko ja Kotka.
Tylsimmät paikat joissa olen käynyt, ovat olleet Kouvola, Seinäjoki, Nivala, Parkano, Salo ja Kannus.
ihmettelen, ettei kukaan ole maininnut SAVONLINNAA. pieni kaupunkipahanen, talvisin ihan kuollut. pari vuotta asuin & se toden totta riitti!
Täältä myös ääni Forssalle. Kerran olen käynyt enkä toiste mene, todella töykeää palvelua joka paikassa.
vaikka oikeesti en ole kuin ajanut sen ohi?
Vai onko niin että joskus monta vuotta sitten tuli telkkarista joku doggari "forssa suomen ankein kaupunki".
En muista oliko juuri tolla nimellä, mutta muistan pätkiä siitä.
Täältä myös ääni Forssalle. Kerran olen käynyt enkä toiste mene, todella töykeää palvelua joka paikassa.
Mun mielestä siellä taas palvellaan liikaa, missään vaatekaupassa esim. ei saa katella rauhassa, heti on 3 myyjää kimpussa... Mun mielestä se on sitäpaitsi ihan kiva paikka, oon muuttamassa sinnpäin...
Ikävintä kaupunkia en osaa sanoa mutta varmaan joku Kajaanin tyylinen... liian kaukana "kaikesta", paitsi Venäjästä.
Pori, Forssa ja kolmosena Seinäjoki.
Sensijaan tuo Mikkeli ja Oulu on ihan OK. paikkoja.
Sanoi Paska Peltonenkin kun teki ohjelman Vorssasta.
Pelkkänä kesäkaupunkina menettelee mutta ei todellakaan omana asuinkaupunkina. Ihmiset syynä.
Miksi Seinäjoki? Sehän on muistaakseni väkilukuun suhteutettuna Suomen eniten/nopeiten kasvava kaupunki :o Ei kai ne ihmiset sinne muuttais jos se niiiiiin ankea paikka olisi!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:14"]
Rovaniemi.
Tarviiko selitellä.
[/quote]Rovaniemihän on poltettu kaupunki, arvaa kuka poltti?