Mitä klassisia vaatteita mielestäsi jokaisen naisen vaatekaapissa tulisi löytyä?
Minusta ainakin yksi siisti musta mekko, polvipituinen. Muutamat siistit farkut, musta neuletakki.
Kommentit (27)
Onko teillä töissä kylmä? Mulle riittää ihan yksi pusero tai kauluspaita, kesällä lyhythihainen. En tarvitse sisätiloissa mitään villatakkeja, kuumahan sellaisessa tulee.
Ei ole kylmä, mutta, jos alla on jokin muu pusero (vaikka parin euron trikoinen), säilyy se neulepaita/takki pidempään puhtaana. Sitä halpaa rättiä voi säälittä pestä useammin ja ostaa niitä lisää. Minulla ainakin kainolohiki puskee lävitse (siis se haju) viimeistään toisen käyttökerran jälkeen. Ei neuleita voi niin usein pestä.
ja kesähelteelläkin ohuen ohut neuletakki on kiva. Plus että ikää on sen verran että olkaimettomassa mekossa ei viitsi kesälläkään töissä hillua, neuletakin kanssa taas ok. Enkä muutenkaan tykkää olla paitasillani, tuntuu että läskit ja muhkurat tursuaa (vaikka bmi 24,5)
koska mikään leikkaus ei pysy klassikkona. On ihan ittensä huijaamista ostaa kalliita klassikoita kaappiin homehtumaan, koska nekin menee pois muodista.
Itsellä klassinen musta jakku, jota en ikinä pitänyt.
johan ne menee pois muodista tai ei mehdu sitten enää päälle kun kutsu johonkin pippaloon lopulta tulee. Vaatteet hankitaan tarvetta varten ei roikkumaan kaapeissa.
ja kesällä kuuma. Mutta sen villatakin voi välillä ottaa pois, jos tulee liian lämmin. Yleensä olen aika kova palelemaan.
- Se villatakin käyttäjä
jokainen saa käyttää niitä vaattteita, mitä haluaa, joten ei tällaista listaa voi tehdä. Itse en käytä lainkaan farkkuja (enkä muitakaan housuja, paitsi trikoita juostessa ja muussa liikunnassa), enkä näe yhtäkään syytä sille, miksi vaatekaapissani pitäisi olla farkut (tai housut).
Talvella tarvitsen jopa kolme kerrosta vaatetta, kesälläkin ohut kasmirneuletakki on ihan paikallaan usein.
Sille, joka valitti, ettei neuleita voi pestä: osta villaa. Villasta lähtee hien haju (ja muutkin hajut) tuulettamalla, ei tarvitse pestä.
Ja sille, jonka mielestä vaatteet menettävät nopeasti ajankohtaisuutensa: nyt puhutaan klassikoista, ei pintamuodista. Ostin hautajaissettini pappani hautajaisiin yli 10 vuotta sitten (noin vuonna 2000), ja se on edelleen täysin kelpo, koska tiesin, mitä varten olen ostamassa enkä valinnut muodikkainta mallia, vaan klassista, silti hyvin istuvaa.
Monet sitä vanhemmat lähinnä 90-luvun vaatteet, ovat tosiaan mitoitukseltaan ja mittasuhteiltaan niin toiselta planeetalta, ettei niitä voi enää käyttää. Yläosat olivat silloin käsittämättömän väljiä.
sulla ei tulisi niin hiki, jos et pitäisi liikaa vaatteita päällä, tai jos puserosi olisi hyvälaatuinen, eikä parin euron rytky. Myös joka-aamuisella pesulla ja kunnollisella deolla saa ihmeitä aikaan.