Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan alan työntekijät, mikä asiakkaissa ärsyttää?

Vierailija
23.05.2012 |

Tässä asiat, jotka minulle tulee ekana mieleen:

Ei tervehditä, kiitetä jne.

Laitetaan rahat ja pullokuitit hihnalle ja sitten ihmetellään ja huudetaan kun ne menee liukuhihnan syövereihin

Lätkäistään rahat ja kortit allekirjoitustasolle, vaikka odottaisin niitä käsi ojossa

Jätetään tavarat, joita ei halutakaan ihan vääriin hyllyihin, etenkin jos ne vaativat kylmäsäilytystä -> menee suoraan roskiin, hävikki kasvaa ja hinnat nousee

Valitetaan, jos jikin tuote on loppu -> me ei pantata niitä missään varastossa, vaan laitetaan kyllä esille joka aanu klo 6 alkaen!

Puuh, onneksi teen tätä vain opiskelun ohella....

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tulisiko vielä muuta?

- Pieni lasku! ;)))

- Tulisiko vielä muuta?

- Kaunis hymy! ;)))

Ei noi nyt superärsyttäviä ole, ihan hyväntahtoisia toki, mutta sadannen kerran jälkeen alkaa pikkuhiljaa tympiä. Ihan itsekkö keksit.

Vierailija
42/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä, asiantunteviakin myyjiä on, niin ihan liikaa on erikoisliikkeissäkin sellaisia jotka eivät tiedä alan tuotteista juuri mitään.

Minulla on erään alan koulutus, joten tiedän niistä tuotteista melko paljon, seuraan muutenkin mitä uutta tulee markkinoille ja luen tietoa jatkuvasti.

Sitten menen alan liikkeeseen kysymään tuotetta X, ja myyjä kysyy mikä se sellainen on. Selitän mihin sitä käytetään ja mikä se on, niin myyjä sanoo ettei sellaista ole olemassakaan. Kävelen parin kadun päässä olevaan toiseen saman alan liikkeeseen, ja kas, siellä näitä X-tuotteita on hyllyn täydeltä, monta eri mallia.

Menen liikkeeseen ja kysyn tietoja tuotteesta Y, koska kaikkia ei ole merkitty selvästi. Myyjä sanoo että Y on asioita A, B ja C. Menen toisena päivänä uudestaan ja paikalla on toinen myyjä, kysyn samasta tuotteesta ja tämä toinen myyjä sanoo että tuote Y on asioita D, E ja F.

Luota siinä sitten myyjiin.

ja tiedetäänkin jo valmiiksi kaikki asiat siitä tuotteesta, tai siis asiakas luulee tietävänsä. Miksi sitten enää'pitää mitään kysellä jos ollan jo päåtetty että myyjä ei siitä tuotteesta tiedä mitään vaikka ne asiat on opiskellut...

Tai että tullaan kysymään hintoja ja tehdään vertailuja jonka tietysti käsitän ja itsekin sitä harrastan mutta miksi myyjälle pitää suuttua siitä jos siinä liikkeessä on kalliimpaa kuin toisessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kamalinta oli HAJU. Hiki, paska, viina...

Asiakas pudottaa kassasi läheisyyteen lasisen etikkapullon tai keissin kaljaa, ja joudut alkaa niitä siivoamaan.

Vierailija
44/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kaipaa kaupassa juttuseuraa, haluan nopeasti tavarat koriin ja ulos.

Tulipahan muuten mieleen, että meidän lähikaupassa on jopa kaksi myyjää, jotka tervehtivät niin että sen kuulee. Muut mumisevat jotain olematonta - ja näistä useimmat ovat keski-ikäisiä naisia. Tervehtijät ovat parikymppisiä miehiä. Tulee tollo olo, kun itse sanoo kuuluvasti "hei" ja kassa suunnilleen vaan tuijottaa käsiään.

vähän ajan päästä :D

Joskus olen meinannut sanoa, että mehän jo äsken moikattiin.

Vierailija
45/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kaipaa kaupassa juttuseuraa, haluan nopeasti tavarat koriin ja ulos.

Tulipahan muuten mieleen, että meidän lähikaupassa on jopa kaksi myyjää, jotka tervehtivät niin että sen kuulee. Muut mumisevat jotain olematonta - ja näistä useimmat ovat keski-ikäisiä naisia. Tervehtijät ovat parikymppisiä miehiä. Tulee tollo olo, kun itse sanoo kuuluvasti "hei" ja kassa suunnilleen vaan tuijottaa käsiään.

Joo pikkukaupassa on tyhmää kun myyjä tervehtii kauppaan tullessa ja uudestaan siinä kassalla

äänihuulet varmaan kuluu siitä jos sanoo kaksi kertaa "hei".:D Tää on taas sarjassa "vain Suomessa voidaan tällaisestakin valittaa".

Itse saatan tervehtiä kaksi kertaa asiakasta, koska olen voinut puhua asiakkaan kanssa käytävällä mutta asiakas on ollut sivuttain, enkä kassalla heti tunnista häntä samaksi kun näen kasvokkain. Tai asiakas ei ole vaan jäänyt mieleen. Eipä tuo tervehtiminen onneksi ole niin vahingollista.:)

Jotkut muuten pitävät käytävälläkin tervehtimistä kohteliaana ja meillä asiakkaat itse tervehtivät minua käytävillä. Yritäpä siinä sitten miellyttää kaikkia.:)

Vierailija
46/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka 50+...Yöks.

Vierailija
47/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pikkukaupassa on tyhmää kun myyjä tervehtii kauppaan tullessa ja uudestaan siinä kassalla

äänihuulet varmaan kuluu siitä jos sanoo kaksi kertaa "hei".:D Tää on taas sarjassa "vain Suomessa voidaan tällaisestakin valittaa".

Itse saatan tervehtiä kaksi kertaa asiakasta, koska olen voinut puhua asiakkaan kanssa käytävällä mutta asiakas on ollut sivuttain, enkä kassalla heti tunnista häntä samaksi kun näen kasvokkain. Tai asiakas ei ole vaan jäänyt mieleen. Eipä tuo tervehtiminen onneksi ole niin vahingollista.:)

Jotkut muuten pitävät käytävälläkin tervehtimistä kohteliaana ja meillä asiakkaat itse tervehtivät minua käytävillä. Yritäpä siinä sitten miellyttää kaikkia.:)

olin yksin koko kaupassa. Hain yhden maidon ja myyjä tervehti uudestaan :D Tuosta tulee itselle tyhmä olo.

Vierailija
48/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää asikkaat jotka teitittelevät minua 25v naista. Näutänkö muka 50+...Yöks.

Minusta teitittely taas voi olla kohteliasta. Paljon epäkohteliaampana pidän sitä, että asiakas sinuttelee joissain tilanteissa.

Minulla on ollut kyllä asiakkaita, jotka ovat hallinneet teitittelyn hyvin ja siitä on tullut vaikutelma, että se on kunnioittavan etäisyyden ylläpitämistä.

Vierailija
49/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tympeät asiakkaat, nyrpeä naama.

tuotteiden heittely hihnalle.

rahojen heittely.

Vierailija
50/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tosi automaattiseksi, kun joku siihen kassalle astelee. Sitä kun tuo kauppatyö on - liukuhihnaa. Mutta kieltämättä tuossa esimerkissä varmasti tuntui hassulta.:)

Vierailija
51/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa lauseessa sekä sinuttelevat että teitittelevät:D Varsinkin sellaiset fiinin näkäiset mukahienot aina yrittävät teititellä myös nuorta kassa:DD

Vierailija
52/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää myyjät jotka teitittelee mua 35v naista. näytänkö muka 50+

Vierailija
53/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teititellään vieraita aikuisia ihmisiä. Kyllä 35-v on aikuinen. Ja nykyään kaupoissa varmaan ohjeistetaan teitittelyyn. Sehän on vain kohtelias puhuttelutapa, mitä siitä ärsyyntymään.

Vierailija
54/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas joillakin huono itsetunto kun eivät teitittelyä kestä! :D

Vierailija
55/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoistuotteita myyvässä kaupassa. Häntä ärsyttää kaikista eniten nuo pikkuliikkeiden riesa eli maanvaivat. Ihmiset, jotka ovat sosiaalisesti heikkoja jaarittelijoita ja lyövät takapuolensa tuoliin aina tunniksi tai kahdeksi. Joskus ostavat jotain pientä. Enimmäkseen vaan juttelevat. Sitten mies ensin vastailee, lopulta vaan katsoo sanomatta mitään ja viimeisenä alkaa tehdä töitään rinnalla (tekee muutakin kuin myyntityötä). Nää vaan puhuu ja puhuu... Mies jossain vaiheessa siivosi liiketilasta kaikki tuolit pois ja asetteli tavarat niin, ettei missään pöydän reunallakaan ole istumapaikkaa. Sitten tällainen maanvaiva tuli ja katseli ympärilleen etsien istumapaikkaa... "mä haenkin tuolta takahuoneesta tuolin." Ja taas mentiin.:)

Mies tykkää asiakkaista ja monet on tavallaan kavereitakin, mutta liika on liikaa. Jos joku ihminen viettää 5-7 tuntia viikossa toisen työpaikalla aikaa jaaritellen omiaan, niin eikö ala jo säteillä, että jossain on ongelma.

Vierailija
56/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pienessä erikoisliikkeessä töissä ja usein tulee asiakkaita kyselemään tuotetta joka ei meidän valikoimiimme kuulu, jonka voi liikkeen nimestäkin päätellä. Ei siinä mitään, aina saa kysellä ja kerron ettei tuotetta ole valitettavasti meiltä saatavilla. Mutta se reagointi: Liike haukutaan lyttyyn ja lähdetään niskoja nakellen ja isoon ääneen pois.

Vrt. kiinalaisessa ravintolassa raivostutaan, kun saatavilla ei ole pippuripihviä, kun "Just sitä täältä tultiin hakemaan!!"

Vierailija
57/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelee saavansa viiden eri ruohonleikkurin esittelyn sekä kolmen grillin esittelyn.

"koska minä olen asiakas ja minä ehdin kauppaan sisälle"

Tälläiset asiakkaat raivostuttavat eniten!

Niin, minä olen myyjä ja minulla on työaika, joka loppuu tasan tarkkaan siihen "olemme sulkeneet"-kuulutukseen. Vapaa-ajallani en halua asiakasta palvella, joten olen sitten todella huono asiakaspalvelija kun haluan asiakkaan nopeasti ulos.

Vierailija
58/63 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä; "Hei!" Asiakas; "Smarttia." Minä; "Minkälaista saisi olla?" Asiakas; "Punasta." Minä; "Löytyy numerosta xx. " Asiakas; "Eikun sätkätupakkaa." Minä; "Selvä, xx euroa kiitos." Aiakas; "Eikun semmonen maxi-koko."

Vierailija
59/63 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tinkijät ja alennusten kyselijät. Yllättävän yleistä, vaikka tietääkseni juuri missään ei kyselemällä saa alennusta. Kauppamme on siis ketjuliike kauppakeskuksessa.

-Loukkaantujat. Voivat siis loukkaantua jostain ihan kummasta syystä, kuten että juuri heidän tarpeisiinsa sopivaa tuotetta ei valmisteta. "Miksi ei!!??". No kun maailma ei pyöri vain sinun ympärilläsi.

- Ja onhan joukossa myös muita puolihulluja sekoilijoita joista ei tiedä onko mikä heidän perimmäinen ongelmansa on.

Vierailija
60/63 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaiset asiakkaat. Rasittavia.