Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaaha, kävin sit puntarilla aamun ratoksi

Vierailija
23.05.2012 |

Kohta lipsahtaa paino kolminumeroiseen lukuun. Mä olen korjannut ruokarytmiäni, liikkunut enemmän, silti vaan paino nousee..

Ja nyt ei oikeasti ole kyse enää lihaksiston muodostumisesta. Tätä on ollut ilmassa jo ties kuinka kauan. Pitääkö mun palata siihen sohvaperunaan ja olla syömättä kokonaan.

Mä oon niin poikki tän saa*anan läskin kanssa, mikä ei lähde millään. Joo, pitäs varmaan vielä enemmän liikkua, mut ei tällä valaan ruholla niin vaan pusketa 20km juoksulenkkejä.

Musta tulee tätä menoa kesävalas.. toistaiseksi vielä kehtaa mennä ovesta ulos, kesämursuna.

Voi helkkarin kuustoista...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun päivä meni pilalle, kun laitoin lyhythihaisen paidan päälle, voi hemmetti, minne se kaikki käsivarsitreeni menee..

Nyt istun työpaikalla taatusti pitkähihainen paita päällä koko päivän, onneksi on ilmastointi.

Tsemppiä sulle kuitenkin:)

Vierailija
2/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 2 kk mennyt tuolla 1500 kalorilla päivässä ja jättänyt kaikki herkut syömättä. Ennen saatoin syödä joka päivä vähintään karkkipussin + roskaruokaa. Paino tippui aluksi 6 kg, mutta nyt on jo kaks viikkoa pyöriny samoissa lukemissa.... raastavaa. Liikuntaa on vaikea enää tästä lisätä kun olen tuolla kalorimäärällä jo jaksamisen rajoilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkällä liikunnalla laihdu. Liikunta vaan lisää ruokahalua, niin huomaamatta saattaa tulla syötyä enemmänkin kuin oli tarkoitus.

Liikunta on tietenkin painonpudotuksessa hyvänä tukikeinona, pirteyttäjänä ja kiinteyttäjänä. Mutta tärkeintä on se, mitä kurkusta menee alas. Sitten pudonneen painon pysymisessä pudonneena liikunnalla on tietysti iso merkitys.

Mutta painon PUDOTUS alkaa siitä, että sapuskaa/herkkuja on nieltävä vähemmän kuin ennen.

Kokeilepa ap varsiks kirjoittaa jonain tavallisena päivänä KAIKKI suupalasi ylös. Siis ihan kaikki, vaikka ottaisit vain narskun suklaapatukasta. Tee tämä mieluiten useampana päivänä.

Ja sitten sama asia jota laulan kaikkiin laihdutusketjuihin. Kokeilkaa kevennettyä karppausta. Se oikeasti toimii. Joo, herkkuja ei saa syödä yhtään, ei oikeasti ihan yhtään, ei voi olla mitään herkkupäivää välillä. Mutta muuten tämä on loistavaa, ei ole nälkä muuta kuin ateriaa edeltävästi.

Kiloja on tippunut yksi kappale viikossa. En mässää rasvalla, mutta hiilareita käytän 20 - 30 g päivässä. Kasviksia, kasviksia, kasviksia... Kohta mulle kasvaa piiiiitkät korvat =) Mutta kasvakoon, jos maharellukka on sitten pienempi =)

Vierailija
4/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis kiloja on lähtenyt nyt yhteensä kuusi. - Että ihan yhden lähteneen kilon perusteella en karppihommaa suosittele, hih.

Jäljellä olevaa savottaa on semmoinen 6 - 9 kg niin sitten olen ihannepainoinen.

Vierailija
5/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei täällä kukaan varmaan tätä tajua, onneksi AINA joku tulee kertomaan miten sitä laihtuu parhaiten. MÄNTTI.

Eihän pelkällä liikunnalla laihdu. Liikunta vaan lisää ruokahalua, niin huomaamatta saattaa tulla syötyä enemmänkin kuin oli tarkoitus. Liikunta on tietenkin painonpudotuksessa hyvänä tukikeinona, pirteyttäjänä ja kiinteyttäjänä. Mutta tärkeintä on se, mitä kurkusta menee alas. Sitten pudonneen painon pysymisessä pudonneena liikunnalla on tietysti iso merkitys. Mutta painon PUDOTUS alkaa siitä, että sapuskaa/herkkuja on nieltävä vähemmän kuin ennen. Kokeilepa ap varsiks kirjoittaa jonain tavallisena päivänä KAIKKI suupalasi ylös. Siis ihan kaikki, vaikka ottaisit vain narskun suklaapatukasta. Tee tämä mieluiten useampana päivänä. Ja sitten sama asia jota laulan kaikkiin laihdutusketjuihin. Kokeilkaa kevennettyä karppausta. Se oikeasti toimii. Joo, herkkuja ei saa syödä yhtään, ei oikeasti ihan yhtään, ei voi olla mitään herkkupäivää välillä. Mutta muuten tämä on loistavaa, ei ole nälkä muuta kuin ateriaa edeltävästi. Kiloja on tippunut yksi kappale viikossa. En mässää rasvalla, mutta hiilareita käytän 20 - 30 g päivässä. Kasviksia, kasviksia, kasviksia... Kohta mulle kasvaa piiiiitkät korvat =) Mutta kasvakoon, jos maharellukka on sitten pienempi =)

Vierailija
6/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen voihkii paksuuttaan ja sitä ettei onnistu laihtumaan, niin miksi joku ei kertoisi omista kokemuksistaan?

Eikö tämä palsta perustu siihen että saa neuvoja?

Tarttetko isotkin pihdit herneen pois kaivamiselle?

En nyt ihan tajua, mikä sinua vaivaa, vitonen.

En kyllä ole tuo nelonen, mutta ihme kommentti vitoselta, oli pakko puuttua.

Vierailija
7/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupee oleen jo sillä rajoilla kehtaanko liikkua kaupungilla. Ei ole mitään vaatteita joita kehtais pitää, mikään ei sovi. Kiersin eilen lindexin, kappahali ja seppälän... ei mitään... kauheita ryysyjä kotona. Kohta en enää liiku missään.

Vierailija
8/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihtumiseen muuta keinoa ole

Vierailija
9/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei täällä kukaan varmaan tätä tajua, onneksi AINA joku tulee kertomaan miten sitä laihtuu parhaiten. MÄNTTI.

No voi voi, anteeksi mänttiyteni.

Miten minun sitten olisi pitänyt käyttäytyä? Voivotella että nii-in, minullakin on ylimääräisiä kiloja, on tämä elämä kamalaa.

Sorry, mutta olen luonteeltani auttavainen ihminen. Jos ystävät avautuvat minulle ongelmistaan, kuuntelen ja tuen ja pyrin tarjoamaan ulospääsyn umpikujasta. Enkä pelkästään jää sinne vellomaan.

Sinun tapasi on toinen. Mutta olen mieluummin mäntti kuin tapaisesi.

Jos sinulla mäntittelijällä on ylipainoa, niin pidä hyvänäsi. Ymmärrän nyt, miksi sinulla se taakka on.

Vierailija
10/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupee oleen jo sillä rajoilla kehtaanko liikkua kaupungilla. Ei ole mitään vaatteita joita kehtais pitää, mikään ei sovi. Kiersin eilen lindexin, kappahali ja seppälän... ei mitään... kauheita ryysyjä kotona. Kohta en enää liiku missään.

Takana kuukauden 1400-1700 kcal diettiä, oon ollut jaksamiseni äärirajoilla, en jaksa enää urheillakaan... No, eilen pakotin itseni liikkumaan ja sit sorruin syömään noin 2500 kcal edestä, viime viikon la sorruin myös syömään 2700 kcal, muina päivinä tuo diettimäärä. Ja aamun tulos: Kaikki kolme vaivalla tiputtamaani kiloa on tullut takaisin. Mä heitän kohta hanskat tiskiin ja luovutan. Ja sama ku tolla kirjoittajalla, mullei ole mitään vaatteita kesäksi. Mä haluun viime kesän ennen masennustani takaisin, painoin 10 kiloa vähemmän ja olin ihan sievä, hymyileväinen. Nyt vihaan tätä jättiläistä mikä peilistä katsoo ja kun pituuttakin on 173 niin en oo ees pieni ja pyöreä. Mä en kävisi ees töissä, jos ei ois pakko. Koska vihaan, häpeän olemustani niin paljon. Menen töissä seiniä ja sivukäytäviä, ettei kukaan huomaa miten oon lihonut. Loppuaika mun elämästä piilossa kotona. Lähikaupassa käyn, se siitä. Tänäänkin ajattelin peiton alla viettää koko päivän, kun lapset on koulussa. Mitä hyötyy on ees olla olemassa, kun on lihava ja kaikki katsoo mua inhoten ja kyselee oonko mä raskaana. Mä en jaksa tätä. Terv 173/93 norsu

Vierailija
11/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kuukauden 1400-1700 kcal diettiä, oon ollut jaksamiseni äärirajoilla, en jaksa enää urheillakaan... No, eilen pakotin itseni liikkumaan ja sit sorruin syömään noin 2500 kcal edestä, viime viikon la sorruin myös syömään 2700 kcal, muina päivinä tuo diettimäärä. Ja aamun tulos: Kaikki kolme vaivalla tiputtamaani kiloa on tullut takaisin.

Taisi olla suolaista ruokaa + lisäksi liikunnan tuoma "turvotus" niin puntarilukema nousi. Odota pari päivää.

Olen vetänyt 1200kcal/pv + liikuntakalorit syönyt, kerran viikossa pidän päivän jolloin en laske kaloreita (tai lasken mutta en anna haitata). Paino laskee 0,5kg viikossa.

Vierailija
12/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kuukauden 1400-1700 kcal diettiä, oon ollut jaksamiseni äärirajoilla, en jaksa enää urheillakaan... No, eilen pakotin itseni liikkumaan ja sit sorruin syömään noin 2500 kcal edestä, viime viikon la sorruin myös syömään 2700 kcal, muina päivinä tuo diettimäärä. Ja aamun tulos: Kaikki kolme vaivalla tiputtamaani kiloa on tullut takaisin. Mä heitän kohta hanskat tiskiin ja luovutan. Ja sama ku tolla kirjoittajalla, mullei ole mitään vaatteita kesäksi. Mä haluun viime kesän ennen masennustani takaisin, painoin 10 kiloa vähemmän ja olin ihan sievä, hymyileväinen. Nyt vihaan tätä jättiläistä mikä peilistä katsoo ja kun pituuttakin on 173 niin en oo ees pieni ja pyöreä. Mä en kävisi ees töissä, jos ei ois pakko. Koska vihaan, häpeän olemustani niin paljon. Menen töissä seiniä ja sivukäytäviä, ettei kukaan huomaa miten oon lihonut. Loppuaika mun elämästä piilossa kotona. Lähikaupassa käyn, se siitä. Tänäänkin ajattelin peiton alla viettää koko päivän, kun lapset on koulussa. Mitä hyötyy on ees olla olemassa, kun on lihava ja kaikki katsoo mua inhoten ja kyselee oonko mä raskaana. Mä en jaksa tätä. Terv 173/93 norsu

kuulostat masentuneelta. Masentunut taas on taipuvainen lihomiseen, aika paha kierre. Käyppä puhumassa lääkärille, tsemppiä :)

Vierailija
13/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä sekä ravinnolla tai liikunnalla laihtuu!Itselleni sopii molempien yhdistelmä; kunhan kaloreita syö vähemmän kuin ennen tai kuluttaa ylimääräisen niin suhde on laskeva.

Mua ällöttää rasvalla leikkiminen niin Atkinssi ei ole mun juttu mutta laihduin sillä. Kuten syömällä ateriankorvikkeita ja kuten vaan miettimällä mitä syön. Laihdutin 30 kiloa näillä vuoden aikana -80 kiloa kutistui painoon 50 toisen lapsen saatuani.

Ihan parasta oli kun liikuin päivittäin, päälle hyötyliikunta lapsien kanssa ja pari tuntia potkunyrkkeilyä ja 3 kertaa viikossa juoksulenkki: silloin sai syödä mitä vaan!! Koska kulutin oikeasti kaikki ylimääräset, silloin kasvoi myös lihakset.

Sun juoksulenkkejä estää vaan motivaatiosi. Lenkin voi tehdä rauhallisesti omaan tahtiin, kuunnellen kroppaa mutta kannattaa vaikka ottaa pitkä kävelylenkki ja siihen sisällyttää juoksuaskelia ja näkee kehityksensä.

Kaikkea ei voi saada hetkessä; minulla meni vuosi että sain tulosta. Sun pitää hyväksyä että tämä kesä menee näillä ja ensikesä tulee aikanaan mutta jos et tee muutoksia niin ensi kesä tulee silti..

100 kiloa on paljon normaailista painosta ja se voi näkyä ihon lerpahtamisena. Kannattaa kiinnittää huomiota ihoon ja välttää todella nopeaa laihtumista varsinkin jos ikää on yli 30- vuotta.

Kyllä se läski lähtee: sun pitää vaan olla rehellinen itsellesi.

Liikkua voi niinkin että se ei auta laihtumisessa ja aina voi syödä/juoda ettei sillä ole merkitystä.

Vaikka määrällisesti söisi vähemmän niin siinä voi olla enempi kaloreita, moni rasvaton versio on kyllästetty sokerilla esim.

Juotko olutta, limsaa? Syötkö juustoja?

Ei tartte alkaa pupuksi mutta normaaliin ruokavalioon kuuluu puolikiloa kasviksia. Jos syöt 5 kertaa päivässä niin se on suomeksi 100 g (tai yli) per ateria eli n. kourallinen joka kerran kun syöt.

Vierailija
14/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat masentuneelta. Masentunut taas on taipuvainen lihomiseen, aika paha kierre. Käyppä puhumassa lääkärille, tsemppiä :)

Kuulostat aika pahastikin masentuneelta. Käy tosiaan puhumassa lääkärille. Ja jos ja kun lääkäri suosittelee mielialalääkitystä, kysele niistä sen verran tarkkaan että saat sellaisen lääkityksen, jonka sivuvaikutuksena ei ole ruokahalun lisääminen. Joillakin nimittäin on, vahvemmilla masennuslääkkeillä.

Esim. Zoloft vähentää ruokahalua. Se tai joku muu voisi sopia sinulle.

Tsemppiä ja aurinkoa elämääsi. Etkä sinä kuitenkaan mikään norsu ole, kun olet noin pitkäkin.

Vierailija
15/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyaikana joku ei tietäisi MITEN laihdutetaan. Kyllä se on vain viitsimisestä kiinni. Laihduttamiseen tarvitaan tosi paljon tahdonvoimaa ja itsekuria, siinä ei joku "olen korjannut ruokarytmiäni ja liikkunut enemmän" paljon auta. Liikkua pitää todella paljon, ja rasittavaa liikuntaa, puolen tunnin kävelylenkki pari kertaa viikossa ei laihduta.

Syödä pitää HUOMATTAVASTI vähemmän. Laihduttajan annokset eivät ole lähellekään lautasellista, santsaaminen pitää unohtaa.

Joka oikeasti laihtua haluaa, pystyy siihen kyllä, tiedonpuutteesta se ei ole kiinni.

Vierailija
16/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyaikana joku ei tietäisi MITEN laihdutetaan. Kyllä se on vain viitsimisestä kiinni.

Minä toimin terveydenhuoltoalalla ja annan terveyskasvatusta työkseni. Silti minulla oli äskettäin ylipainoa kymmenisen kiloa.

Ennen kuin oikeat keinot kolahti minulle oikeasti, olin todennut että no ookoo, ollaan sitten vähän pyöreä.

Nyt kun olen tajunnut, mikä syömisessäni mätti, kilot on paria lukuunottamatta taakse jäänyttä elämää.

Eli ei se tieto, vaan se sisäistäminen. Ja päätös!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
17/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa öisin kaikkea lihottavaa paskaa. väittäisin, että elävät jonkunlaisessa kieltäymyksessä, eivät suostu myöntämään liikkuvansa tehottomasti ja mässäävänsä. on se kumma, minäkin jo aineenvaihdunta hidastuneena vanhana normaalipainoisena pieruna saan painon putoamaan liikunnalla ja syömällä ja juomalla oikein.

jos paino ei putoa, menkää tutkimuksiin. joko pään tai koko kropan.

Vierailija
18/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika pahastikin masentuneelta. Käy tosiaan puhumassa lääkärille. Ja jos ja kun lääkäri suosittelee mielialalääkitystä, kysele niistä sen verran tarkkaan että saat sellaisen lääkityksen, jonka sivuvaikutuksena ei ole ruokahalun lisääminen. Joillakin nimittäin on, vahvemmilla masennuslääkkeillä.

Esim. Zoloft vähentää ruokahalua. Se tai joku muu voisi sopia sinulle.

Tsemppiä ja aurinkoa elämääsi. Etkä sinä kuitenkaan mikään norsu ole, kun olet noin pitkäkin.

Mulla on 2-tyypin maanisdepressio ja lääkkeet mun painonhallinnan on pilannut. Nyt kauhealla lekurin painostuksella lääkkeet vaihdettu Lamictal ja Zeldox. Ne ei oo lisänneet ruokahalua ja zeldoxin aloittamisen jälkeen aloitin dietin. Mutta mulla on järjettömät ruokahimot. Ennen lääkitys oli azona ja seroquel. Kaverini lihoi 60 kiloa seroquelilla, uskokaa tai älkää! Kaverin annos 6 kertaa vahvempi kuin mun oli. En tiedä, palautuuko aineenvaihduntani ikinä normaaliksi. Tai kauanko siinä menee. Masentunut olen, kyllä. Voisin nukkua koko ajan. Mietin, onko mulle tullut diabetes, kun väsyttää aamusta iltaan.

Vierailija
19/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen näkemys että jos sua oikeasti mieliala on matalalla niin älä laihduta, mene lääkäriin ja hoida ensin mieli ja sitten kehoa.

Jos painaa liki 100 kiloa niin energiaa tulee päivässä normaalisti paljon yli normaalin, voisi syödä enemmänkin kuin 1400-1700 jos ajattelee jaksaa liikunnan ja työssäkäymisenkin. Osa kurjasta mielialasta voi tulla myös ravinnosta ja sen niukkuudesta.

Liikunnasta tarttee enempi saada iloa kuin pitää sitä rääkkinä jonne pakko lähteä. Mutta liikuntaa voi lisätä kaikkeen mukavaan ja pitäisi varmaan ensin saada sellainen fiilis että sulkee nyt koneen ja lähtee tekemään jotain fyysistä, muutama tunti päivässä siihen ja palkitset nettiajalla itsesi?

Välillä liikunta voi olla tehokkaampaa, pari tuntia viikossa menisi johonkin jossa hengästyt enemmän; uintia, rivakkaa kävelyä, palloilua, ratsastusta, seinäkiipeilyä, patikointia metsässä.

Asenne vaihtoon. Jos makailee liikkumisen sijasta niin tilanne vaan pahenee.

Nyt voi harrastaa liikuntaa jossa vaikka vaan venyy kuin että pitää hikoilla pizzanhimo vajaallä kälorimäärällä -jooga on rento tapa saada kroppa kärsimään kilojen tippumisesta?

Missään nimessä ei saa verrata itseään muihin. Ja ajatella laihtuminen pieniin osiin; on eri juttu ajatella laihtuvansa 10 kiloa kuin 40 kiloa. Miltä tuntuu painaa 90 kilon sijasta 80? Ota se tavoitteeksi?

Kesä tuli jo, ensi kesä tulossa. Nyt hankitte nätit kesä vaatteet ja kampaus jossa on hyvä fiilistellä.

Ja se tavoitepaino syksyksi 5 kiloa, jos menee yli niin joku bonus-lahja sitä varten?

14

Vierailija
20/33 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka en löydä vaatteita olen syönyt myös vuoden seroquellia ja nyt sitä ollaan lopettamassa... toivon että vähän helpottais... nälkää kestän ainakin paremmin kun annosta on pienennetty.

kaapissa tämä kesä