Jaaha, kävin sit puntarilla aamun ratoksi
Kohta lipsahtaa paino kolminumeroiseen lukuun. Mä olen korjannut ruokarytmiäni, liikkunut enemmän, silti vaan paino nousee..
Ja nyt ei oikeasti ole kyse enää lihaksiston muodostumisesta. Tätä on ollut ilmassa jo ties kuinka kauan. Pitääkö mun palata siihen sohvaperunaan ja olla syömättä kokonaan.
Mä oon niin poikki tän saa*anan läskin kanssa, mikä ei lähde millään. Joo, pitäs varmaan vielä enemmän liikkua, mut ei tällä valaan ruholla niin vaan pusketa 20km juoksulenkkejä.
Musta tulee tätä menoa kesävalas.. toistaiseksi vielä kehtaa mennä ovesta ulos, kesämursuna.
Voi helkkarin kuustoista...
Kommentit (33)
Mä itse karppasin 103kg->72kg. Nyt raskaanaollessa kiloja jälleen 85kg (ja vielä viikkoja jäljellä) ja odotan että pääsen karppaamaan kilot pois. Aikaa tuohon pudotukseen mulla meni viimeksi n. 4kk, aloitin kesäloman kunniaksi kesäkuun alussa ja lopettelin lokakuun puolessa välin, kun paino oli pysynyt samana jo kolmisen viikkoa.
Karppaamisen avulla tiputin epäterveellisen ylipainon ja palailin varovaisesti takaisin normaaliin terveelliseen ruokavalioon. En ennen tätä raskautta lihonut enää niitä kiloja takaisin, kävin kerran viikossa vaa'alla tarkistamassa että paino on kurissa.
Minusta tuollainen väliaikainen karppaaminen ei aiheuta terveydellistä haittaa (kun siitä ei oikeaa ja luotettavaa tutkimustietoa ole), vaan painonpudotus kumoaa mahdolliset haitat. Moni ihminen syö epäterveellisemminkin jopa koko ikänsä, ja lihookin sen seurauksena. Minusta karppaaminen on pieni paha sen rinnalla.
Minun vinkit karppaamiseen; älä lotraa rasvalla, ei ole tarpeen. Jos syö salaattia, siihen voi lorauttaa hieman öljyä. Kahvin kanssa join kermaa, mutta jos kahvia juo max 4 kuppia päivässä, ei sitä rasvaa niin tolkuttomasti tule. Tavallinen jogurtti vaihtui turkkilaiseen, mutta siinähän onkin jo sokeria paljon vähemmän vaikka rasvaa onkin hieman enemmän. Maidon join täysmaitona. Vesi on paras janojuoma kuitenkin. Aina. Aamupalaksi paistoin kananmunaa ja pilkoin tuoreita kasviksia (kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia) viereen. Jos oli kova nälkä, lisäsin myös muutaman leikkeleen ja juustosiivun siihen. Huomioikaapa että tässä jää se leipä päällysrasvoineen pois. Kasviksia siis sen verran että saa kuitua eikä tarvitse kauhistua kananmunan rasvaisuutta.
Minä laihduin ensimmäisellä viikolla kilon, toisella kolme. Joskus paino junnasi vaikkapa koko viikon paikoillaan, ja joskus housut jäivät isoksi vaikka paino ei ollutkaan tippunut yhtään.
Pidin myös kerran viikossa huilipäivän eli söin vaikka sitten sen pizzan tai suklaalevyn tai jopa kaksi, jos himoitsin oikein. Huilipäivä oli silloin kun teki mieli, mutta viikossa vain kerran!
Kävin verikokeissa karppauksen jälkeen (en käynyt ennen sitä, joten vertailupohjaa ei ole), kolesterolit ja muut arvot olivat priimatasoa. Ja painokin alhaalla. Olin käynyt lääkärissä lihavuuden vuoksi, ja silloinen omalääkärini sanoi että hänellä on nyt selvästi ensimmäinen potilas, joka on karpannut painonsa pois, oli yllättynyt että verenpaineita myöten olin hyvässä kunnossa.
En liikkunut sen enempää karpatessa kuin muutenkaan. Söin grilliruokaa sinä kesänä PALJON, sen kanssa salaattia. Joskus teki mieli uutta perunaa ja niitä söin sitten huilipäivinä. Joinkin aika paljon siinä loman aikana, vähähiilarisia juomia löytyy helposti. Laatumakkarat on vähähiilarisia melkein luonnostaan. Karppileipiin en koskisi tikullakaan.
Onnea ja tsemppiä kaikille kilojen kanssa tuskaileville!
Et sä mikään norsu ole. Isompiakin ihmisiä on nähty. Oikeesti. Ja rumat ne vaatteilla koreilee. =)
Sitä ihmettelen että kun laihduttaminen on niin tautisen vaikeeta että miksi pitää elämä pilata sillä että kokoajan vaan laihduttaa. Minä olen laihduttanut sen 20kg MUTTA siihen meni kauan. Ensimmäiset 10v tuskailin painon kanssa, pidin vaikka minkänäköistä diettiä, liikuin jne. Sitten tuli olo että paskat, olkoot. Pidin puolivuotta taukoa etten ajatellut kokoasiaa ja annoin olla. Pidin vaan huolen ettei paino nouse enempää.
Sitte tuli ykskaks semmonen olo että NYT!! Ja siitä se lähti.
Unohtakaa se asia hetkeksi ja alottakaa sitten kun taas jaksatte. Jos ei jaksa/kiinnosta niin sitä on turha yrittääkkään. Nauttikaahan kesästä ja kattokaa syksyllä uudelleen mikä on fiilis!!
sovi kaikille. Olen yrittänyt ja siitä ei tullut mitään. Ei puonnut paino ei. Se on ihan älytön "muotivillitys" taas.
Toi ei ollut karppaamista. 1 kananmuna paistettuna ei ole vielä rasvasyömistä. Hohhoijaa.
Luulin että vain kalat ripustetaan kitusista puntariin.
Toi ei ollut karppaamista. 1 kananmuna paistettuna ei ole vielä rasvasyömistä. Hohhoijaa.
Ja rasvasyömistä sen ei tarvii ollakaan, vaan hiilarit vähiin ja proteiinia ja kuituja pitää saada riittävästi. Itse en ostanut ruoka-aineksia, joissa oli yli 7g/100g hiilihydraattia. Pyrin aina etsimään sen, jossa oli vähiten hiilihydraattia. Paitsi huilipäivinä.
Se et taida tajuta mitä hiilareitten ahmiminen tekee ja mitä tapahtuu kun sen tiputtaa normaaliksi?
Ei normaalissa ruokavaliossakaan hiilareita ahmita.
Palaaminen siitä mässyttämisestä ja lisäämällä heviä sen ylimääräsen leivän puputtamiselle tiputtaa painon.
Mutta kun ei ihmiset vaan osaa syödä normaalisti. Atkinssilla ei niitä hiilareita syödä vaan vedetään rasva-aterioita.
Se et taida tajuta mitä hiilareitten ahmiminen tekee ja mitä tapahtuu kun sen tiputtaa normaaliksi?
Ei normaalissa ruokavaliossakaan hiilareita ahmita.
Palaaminen siitä mässyttämisestä ja lisäämällä heviä sen ylimääräsen leivän puputtamiselle tiputtaa painon.
Mutta kun ei ihmiset vaan osaa syödä normaalisti. Atkinssilla ei niitä hiilareita syödä vaan vedetään rasva-aterioita.
Täytyy sanoa että sun viestistäsi en saa oikein mitään tolkkua. En ole ollut Atkinsin dieetillä, vaan karppasin omien hiilarirajojeni mukaan. Ja hyvin toimi, ks. ylempi viesti.
Äh en jaksaa jankata, pidä läskis ;)
suosittelen ja sitä että syö 1200-1500 kaloria päivässä,takuulla lähtee kilo viikossa!itelläni pudotettavaa vielä 25kg,mutta sillä lähtee.ei tarvi edes liikkua,ja pallukoista näkee että on syöny oikein ja saa kirjallisen raportin.
Kuin jos en ole dietillä. Hermo on tosi kireellä ja nukun 12-14 tuntia päivästä eli jopa kahdet päikkärit. Toisaalta mulla on raskas työ, vapaapäivinä on väsynyt jo töistä. Mutta masentaa tämä ulkonäkökin, kun eristäydyn ihmisistä. En kehtaa tavata vanhoja kavereita tän näköisenä. Kumpa ees siihen 80 kiloon pääsis... Tää lihavuus on mulle niin suuri häpeän ja itseinhon asia. Oon perunut opiskeluaikaisten kavereitten ryhmätapaamisia, vanhojen kavereitten, joita en oo vuosiin nähnyt, tapaamisia. Baarissa jos oon käynyt, miesten katse vaan pyyhkii yli. Se on kamalaa. Viime kesänä oli seuraa tarjolla jonoksi asti. En tajua miksi mä päästin itseni tähän kuntoon. Vihaan tätä. No, koitan syödä vähän enemmän ja päästä nyt ees sängystä ylös. En oo ees kahvia jaksanu itselle keittää vuoteen. Masennukseni oli niin paha.
Evoluutio aiheuttaa luonteeltaan heikoilla naisilla mursuuntumista, jotta kukaan ei lisääntyisi heidän kanssaan ja tuottaisi lisää perimältään heikkoja yksilöitä lajiin.
Se on elämää, ei sen enempää, lauloi mursuviiksinen Irwinkin muinoin.
Kesäterveisin, tohtori Pena.
Naiset kilpirauhaskokeisiin. Jos käytte vajaalla, paino nousee, masennusta, akne, hiukset lähtee, kynnet ei kasva, turvotusta silmien alla ja muualla, hirveä väsymys jne jne . Mulla arvot jo v 2005 alarajoilla ja lihoin vuodessa 24 kg. Masennuslääkitys. Nyt taas alarajalla ja vaadin lääkityksen . Viikossa lähtenyt itsestään 2 kg. Olo muutenkin ihan toinen, olen pirteämpi jne. Varovasti arvioiden 250000 sairastaa sitä tietämättään ja lääkärit ei osaa diagnosoida sitä.
Krs kilpirauhasenvajaatoimnta.fi
miten syö ja liikkuu. Sitä kautta myös painossa näkyy!
Meillä oli perheessä aikanaan paha aika: minä laihduin sen johdosta 20 kiloa ja mies lihoi 30. Tämä pienessä ajassa kun kriisiä käytiin läpi. Jokkut toimii erilailla ja se näkyy myös painossa. Ei yksinään se masennuslääke aiheuta lihomista mutta masentuneena saattaa turvautua enempi herkutteluun ja liikkuminen vähentyä. Lääkkeet ei paranna masennusta, ne tasoittaa mieltä.
14