Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Angiina ja kuume alkuraskaudessa, kokemuksia?

21.11.2005 |

Täällä kurkku todella kipeä ja peitteitä näkyy molemmin puolin. Angiina on mulla yleensä joka kevät. Yleensä ei tähän aikaan vuodesta. Lääkärillä en ole vielä käynyt. Kuumetta ei taida vielä olla (juuri mittaan). Olen nukkunut koko illan ja olo on aika surkea. :( Muistan joskus lukeneeni, ettei kuumetauti alkuraskaudessa ole kovinkaan hyvä juttu. Tai ainakin kuume pitäisi pystyä pitämään alhaisena. Entäpä antibiootit? Löytyykö mitään sellaista, mitä lekuri vois määrätä ilman, että siitä olis haittaa vauvalle? Onko kellään kokemusta?

MollyJii rv 7+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni söin viisi, ellen kuusi antibioottikuuria edellisen raskauden aikana samaan vaivaan. Minulla oli angiina kierre ja jatkuvasti streptokokki-a asukkina kurkussa raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Luulen, että minulle määrätyt kuurit olivat raskauden takia lievempiä, eikä pöpökään taintunut.

Muistan silloisen pelkoni, mutta terve tyttö tuli..

Vierailija
2/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kipitä nieluviljelyyn. Kyllä raskauteen " sopivia" antibiootteja löytyy.

Pikaista paranemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös ihan alkuraskaudessa kuumetta 38 astetta ja antibioottikuuri. Muistan jostain lukeneeni, että jos kuumetta on lähempänä 39 astetta, niin se vasta voi olla huonoksi vauvalle. Suosittelen lääkärissä käyntiä pikaisesti, jos kuume meinaa nousta ja tiedät sen olevan angiinaa. Varmasti löytyy antibiootteja joita voi raskauden aikana syödä. Antibiootti laskee kuumeen normaaliksi (ainakin mulla tehosi). Älä ota Finrexiniä, koska sitä ei suositella raskauden aikana. Älä murehdi, vauvalla on kaikki varmasti ok!!!

Terveisin Nasu-äiti rv 26+6

Vierailija
4/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin itse angiinakierteestä. Itse asiassa olen sairastanut niin monta angiinaa viimeisen neljän vuoden aikana etten edes muista...eikä se ole helpottanut raskaudenkaan aikana. Kävin korvapoliklinikalla juttelemassa nielu- ja kitarisojen poistoista ylilääkärin kanssa. Olin silloin 2. kuulla raskaana. Leikkauskin onnistuu odotuksen aikana, mutta raskauspahoinvoinnin takia jätin väliin ja menen sitten joskus paremmalla hetkellä. Lääkäri määräsi minulle samoja antibiootteja, kuin olen aina tähänkin saakka syönyt. Ne eivät vahingoita sikiötä millään tavalla. Ne ovat nimeltään milcopen 1500.

Suosittelen että menet lääkäriin pikaisesti että saat taltutettua taudin nopeasti, eikä tule sitten mitään jälkitauteja!!

Pikaisin paranemisin Hanna rv31+

Vierailija
5/5 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tietenkään tuo angiina vaan että huomasin sun nimen täälä odotus puolella vieraillessa!

ONNEA OIKEIN PALJON TEILLE!!!

Minä oli ekojen joukossa silloin aloittamassa TeamKesän2004Aloittelijoita ja nyt tuolla sängyssä tuhisee iki ihana Jyri poika 5kk..

Vielä on hengissä myös msn yhteisö joka silloin perustettiin ,vaikkakin kovin hiljaisena on..

Mutta onnea vielä kerran odotukseen...

Maria ja Jyri 5kk