Lieveilmiöt, jotka surettavat lapsettomuudessa.
Minua surettaa, kun moni lapseton naistuttu on lihonut, vaikka taustalla ei ole edes raskauksia. Minä lihoin raskauksien vuoksi kymmenisen kiloa, mutta laihduinkin sitten kun halusin. Tutuilla lapsettomilla ei tunnu olevan halua yrittää tosissaan laihtua, paitsi niillä, jotka ovat vastentahtoaan lapsettomia. Heillä olen nähnyt yritystä tulla raskaaksi laittamalla kehoa kuntoon. "Terve sielu terveessä ruumiissa" tulee mieleen tämä sanonta.
Lapsettomien itsekeskeisyyskin surettaa. Taaskin edukseen erottuvat he, jotka haluaisivat lapsia, mutta eivät ole saaneet. He osaavat asettua toisten asemaan ja pitävät lapsista. Itsekeskeisyys ilmenee haluna eristäytyä lapsiperheistä oman kuplan sisälle. Kuplan sisältä huudellaan apua milloin mihinkin projekteihin ja käsketään lapsia olemaan hiljaa.
Kommentit (7)
Aikamoinen provo? Joillakin lapsettomuudesta kärsivillä on sairaus joka altistaa etenkin vyötärölihavuudelle. Toki olen itsekin sitä mieltä että jokainen itse päättää mitä suuhun laittaa.
Huomaa kirjoituksestasi, etenkin kun kirjoitat lapsettomien itsekeskeisyydestä ettet ole empaattinen ja osaa laittaa itseäsi toisen asemaan. Hieman surullista!
Olen seurannut heidän muuttumistaan.
ap
Mietin, että olisiko parisuhde saanut heidät kukoistamaan kauemmin. Itse he ovat tiensä valinneet. Jopa unelmien prinssejä on mennyt ja tullut, joten taustalla täytyy olla ongelmat sosiaalisessa kanssakäymisessä, läheisyydessä, sitoutumisessa... Päälle tulee nyt vielä ulkonäöllinen painolasti ja vanhat kuvitelmat omasta viehättävyydestä!
ap
Se on totta, lapsettomuus muuttaa ihmisen. Kaikki jotka sen kokevat. Myös ne jotka saavat lapsen hoitojen avulla ovat muuttuneet. Onneksi useimmat ovat entistä vahvempia ihmisiä, erikseen ja yhdessä (parisuhteessa).
Lapsettomuudessa ihminen kohtaa monta eri vaihetta. Silloin kun suru omasta lapsettomuudestaan on vahvimmillaan niin ymmärrettävästi muiden raskaudet ja lapset voivat aiheuttaa pahan mielen. Tuskin kukaan lapseton sillä haluaa aiheuttaa pahaa mieltä muille. Syy miksi lapsettomuus on myös vaikea asia johtuu siitä ettei muut osaa samaistua tai ymmärrä ja sanovat kaikkea tyhmää ja loukkaavaa. Vaikka se olisi tarkoituksetonta niin silti sanat satuttavat.
Jos tunnet lapsettomia ja ne ovat sinulle läheisiä, luulisi että olet nähnyt miten se voi rikkoa ihmisen..
taitaa olla niin että es tulee useimmille iän myötä onpa raskauksia tai ei. Itsekin ajattelin ennen että lapset on minut lihottaneet mutta toisaalta useimmat lapsettomat naiset töissä samanikäiset ovat myös lihoneet nuoruudestaan samat 10-30 kiloa kuin minäkin.
Kuulostaa mielestäni siltä ettei lapsettomuus ole saanut tuota aikaan. Kuulostaa siltä että näillä henkilöillä on jo entuudestaan ollut esim huono itsetunto joka on saanut ison kolauksen kun tieto lapsettomuudesta on tullut esiin. Ja toki se jos ei ole hyvää parisuhdetta/ihmistä tukena voi se kokemuksena olla erilainen kuin sellaiselle jolla on ihana parisuhde. Itsekin tiedän muutaman lapsettoman (60+ vuotiaita jo) eikä kukaan heistä ole ylipainoisia, kaikki ovat hoikkia.
kun ehtii toisten lapsettomuutta noin perusteellisesti analysoida ja surra.