Ottaisitko miehen, jolla jo lapsi? Sinulla ei siis vielä lasta
Pystyisitkö aidon oikeasti (käsi sydämelle) rakastamaan lasta, kuin omaasi? Lapsi asuisi siis miehen luona ja mies yh. Lapsi 3v ja pahimmassa uhmaiässä!
Kommentit (38)
MIKSI EI SAISI KIRJOTTAA ISOLLA?? JOS HUVITTAA?? MINÄ TEEN SAMOIN NYT KOPIONA HÄNELLE, IHAN SINUN KIUSAKSI, TAINNUT ITSELTÄ JÄÄNYT NAPPI JOS PARI NAPPAAMATTA JOS PTÄÄ MÖLYTÄ SIITÄ JOS JOKU KIRJOITTAA ISOLLA JA VIELÄ JOS KUULEET ÄÄNIÄ = MAINITSEMAASI HUUTOA NIIN KANNATTAISKO TSEKATA SE LÄÄKITYS......
MUSTA SE ON ASIAN TUOMISTA ESILLE / KOROSTUSTA JOS KIRJOITTAA ISOLLA. SE EI SIIS TARKOTA MITÄÄN MUUTA. KUNHAN MINÄKIN NYT PROVOSOIN - KUN OONN NIIN HELPPOA NÄEMMÄ ;) ;)
MIKSI EI SAISI KIRJOTTAA ISOLLA?? JOS HUVITTAA?? MINÄ TEEN SAMOIN NYT KOPIONA HÄNELLE, IHAN SINUN KIUSAKSI, TAINNUT ITSELTÄ JÄÄNYT NAPPI JOS PARI NAPPAAMATTA JOS PTÄÄ MÖLYTÄ SIITÄ JOS JOKU KIRJOITTAA ISOLLA JA VIELÄ JOS KUULEET ÄÄNIÄ = MAINITSEMAASI HUUTOA NIIN KANNATTAISKO TSEKATA SE LÄÄKITYS...... MUSTA SE ON ASIAN TUOMISTA ESILLE / KOROSTUSTA JOS KIRJOITTAA ISOLLA. SE EI SIIS TARKOTA MITÄÄN MUUTA. KUNHAN MINÄKIN NYT PROVOSOIN - KUN OONN NIIN HELPPOA NÄEMMÄ ;) ;)
MIKSI EI SAISI KIRJOTTAA ISOLLA?? JOS HUVITTAA?? MINÄ TEEN SAMOIN NYT KOPIONA HÄNELLE, IHAN SINUN KIUSAKSI, TAINNUT ITSELTÄ JÄÄNYT NAPPI JOS PARI NAPPAAMATTA JOS PTÄÄ MÖLYTÄ SIITÄ JOS JOKU KIRJOITTAA ISOLLA JA VIELÄ JOS KUULEET ÄÄNIÄ = MAINITSEMAASI HUUTOA NIIN KANNATTAISKO TSEKATA SE LÄÄKITYS......
MUSTA SE ON ASIAN TUOMISTA ESILLE / KOROSTUSTA JOS KIRJOITTAA ISOLLA. SE EI SIIS TARKOTA MITÄÄN MUUTA. KUNHAN MINÄKIN NYT PROVOSOIN - KUN OONN NIIN HELPPOA NÄEMMÄ ;) ;)
EHDOTANKIN ETTÄ KAIKKI KIRJOITTAISIVAT ISOLLA KUN YHTÄ NOIN HERMOSTUTTAA ;) ;)
LOL !
MINÄ VAIKKA AINA TEXTAANKIN ISOLLA. SO WHATA?????
MIKSI EI SAISI KIRJOTTAA ISOLLA?? JOS HUVITTAA?? MINÄ TEEN SAMOIN NYT KOPIONA HÄNELLE, IHAN SINUN KIUSAKSI, TAINNUT ITSELTÄ JÄÄNYT NAPPI JOS PARI NAPPAAMATTA JOS PTÄÄ MÖLYTÄ SIITÄ JOS JOKU KIRJOITTAA ISOLLA JA VIELÄ JOS KUULEET ÄÄNIÄ = MAINITSEMAASI HUUTOA NIIN KANNATTAISKO TSEKATA SE LÄÄKITYS...... MUSTA SE ON ASIAN TUOMISTA ESILLE / KOROSTUSTA JOS KIRJOITTAA ISOLLA. SE EI SIIS TARKOTA MITÄÄN MUUTA. KUNHAN MINÄKIN NYT PROVOSOIN - KUN OONN NIIN HELPPOA NÄEMMÄ ;) ;)
EHDOTANKIN ETTÄ KAIKKI KIRJOITTAISIVAT ISOLLA KUN YHTÄ NOIN HERMOSTUTTAA ;) ;) LOL ! MINÄ VAIKKA AINA TEXTAANKIN ISOLLA. SO WHATA?????
kuitenkin kurkata sinne dosettiin, jos siitä ois jotain apua
KYLLÄ SE HELPOTTAA SITTEN KUN NE KAKRUT ON NIIN ISOJA ETTEI OLE PAKKO TAVATA!!
JÄTÄ HUOMIOIMATTA JA NAUTI OMASTA ELÄMÄSTÄ. EI SINUN OLE PAKKO NIITÄ TEILLE OTTAA. ON SE SINUNKIN KOTISI :)
EI TARTTE KAIKKEA PASKAA OTTAA VASTAAN JOIDENKIN MUIDEN TAKIA. TEE NIINKUIN ITSE HALUAT, UNOHDA NE JA ELÄ OMAA ELÄMÄÄSI!!!!
MYÖHEMMIN MUUTEN KADUT!!! MITÄ SITÄ PAITSI HYÖDYT JOS HYYSÄÄT MUIDEN LAPSIA???
mummot käyttää dosetteja, näemmä joku vanhus eksynyt tännekkin :P
suuri mahdollisuus unohtaa muutama aamutuimaan...
MUSTA on IHAN sama MILLÄ joku KIRJOTTAA.
jos JOLLAIN on NIIN vaikeaa KÄSITELLÄ isoja KIRJAIMIA niin VOI elämä......
miehen, jolla on yksi oma lapsi ja yksi ottolapsi. En voi sanoa rakastavani kumpaakaan, mutta miehen omasta lapsesta välitän aidosti. Ottolapsesta en juurikaan välitä, sillä hän on luonteeltaan hyvin hankala ja vaativa, ja eiköhän sekin vaikuta ettei hän ole biologisesti mieheni.
Tuossahan nuo menevät, eivät tosin asu meillä mutta olen henkisesti valmistautunut siihen, että saattavat joskus asua.
on hyvin epätodennäköistä, että ottaisin. AIna voi miettiä, että mitä jos ihan tosi tosi tosi kovasti rakastuisi, mutta luultavasti en lapsellisen miehen kanssa lapsettomana olisi koskaan edennyt niin pitkälle, että tosi iso rakastuminen olisi päässyt tapahtumaan.
Ihemettelen sitä, miten helposti nykyään lähdetään uusperhekuvioihin ja en olisi siihen itse valmis.
Jos tilanne olisi se, että sekä minulla että miehellä olisi lapsia, niin en silloinkaan usko, että muuttaisin yhteen tms., luultavasti korkeintaan tapailisin jotakuta.
En jaksaisi mitään eksiä elämässäni. Lisäksi lapsettoman ihmisen elämä on iin erilaista, että en olisi ollut siitä elämästä valmis hyppäämään suoraan lapsiperheen arkeen.
"Lisäksi lapsettoman ihmisen elämä on iin erilaista, että en olisi ollut siitä elämästä valmis hyppäämään suoraan lapsiperheen arkeen"
Hienoa!!
musta ihmisen pitääkin saada nauttia elämästään!!!
Tehdä mitä haluaa, matkustaa millon haluaa ilman lastia, nukkua millon haluaa, käydä ulkona baareilee millon haluaa.... = LIFE!!!!!!!!!!
"Lisäksi lapsettoman ihmisen elämä on iin erilaista, että en olisi ollut siitä elämästä valmis hyppäämään suoraan lapsiperheen arkeen" Hienoa!! musta ihmisen pitääkin saada nauttia elämästään!!! Tehdä mitä haluaa, matkustaa millon haluaa ilman lastia, nukkua millon haluaa, käydä ulkona baareilee millon haluaa.... = LIFE!!!!!!!!!!
Toisaalta me ollaan matkusteltu myös silloin kun lapset olivat pieniä, sain nukkua yöni ja baareissakin olen käynyt vaikka perheessä on jo kolme lasta. Toisille se on este, toisille ei. Ihan normaalia elämää.
Hienoa!!
Tehdä mitä haluaa, matkustaa millon haluaa ilman lastia, nukkua millon haluaa, käydä ulkona baareilee millon haluaa.... = LIFE!!!!!!!!!!
parikymmentä vuotta ja se kyllästyttää? Itse ole parikymppisestä nelikymppiseksi tehnyt noita kaikkia, bailannut, matkustellut, elänyt boheemisti, mutta nyt alkaa kyllä oikeasti riittää. Olisi kiva kokeilla jotain ihan muuta välillä, vaikka sitä lapsiperhe-elämää :)
En todellakaan alkaisi äitipuoleksi, enkä alkaisi olemaan miehen kanssa jo jolla jo on lapsia. En varsinkaan jos itse olen lapseton, enkä nytkään vanhempana.
"Lisäksi lapsettoman ihmisen elämä on iin erilaista, että en olisi ollut siitä elämästä valmis hyppäämään suoraan lapsiperheen arkeen"
Hienoa!!
Totuus on kuitenkin se, että yleensä ihmisen on hyvä ensin elää itsenäistä elämää ennen parisuhteeseen ryhtymistä ja perheen perustamista. Minusta on ollut ihana elää ensin miehen kanssa kaksistaan ja sitten vasta elää lasten kanssa. Eikä lapsettoman elämän erilaisuus välttämättä tarkoita, että baarissa notkutaan joku ilta.
Jos olisi 22 v. mennyt kimppaan joknkun pienten lasten isän kanssa, niin ei mun hermot olisi kestänyt kiukuttelevaa uhmaikäistä tai en olisi jaksanut ymmärtää sitä, että kahdenkeskistä aikaa ei ole, koska lapset on siinä kuviossa koko ajan. En varmasti olisi myöskään ollut valmis samalla tavalla joustamaan omien tarpeitteni kanssa kaikesta, mikä taas nyt omien lasten kanssa on ihan päivänselvää.
En olisi nuorena äitipuolena halunnut juhlissa ottaa syliin kuolaavaa taaperoa silläkin uhalla, että mekkoni likaantuu tai alkaa syöttämään miehen lapsia tai ollut valmis koko uimareissun uimaan lastenaltaassa taaperon kanssa tai ollut valmis valitsemaan lapsi ystävällistä ruokapaikkaa jne. Tai toki olisin ymmärtänyt, että näin kuuluu tehdä, mutta kyllä kaikki nuo asiat olisi ottanut päähän. Nuorena kuuluu saada mennnä ja tulla ja nauttia nuoruudesta ja vakiintua vasta sitten.
t. 33
Miehelläni on 3 lasta, joista yksi asuu luonamme. On teini, eli ei varsinaisesti lapsi ihan rakastettavimmassa iässään.
SILTI voin sanoa, että aidosti pidän lapsesta, välitän hänen hyvinvoinnistaan ja näen paljon vaivaa, että hänellä olisi hyvä olla. Ehkä sitä voi nimittää jonkinlaiseksi lähimmäisenrakkaudeksi.
On vaikea sanoa, voisinko rakastaa miehen lapsia kuin omiani - ehkä, jos lähtökohdat olisivat olleet toisenlaiset (lasten äiti on ollut vahvasti "läsnä" henkisessä mielessä elämässämme varsin negatiivisessa mielessä). Ainakin olisin hyvin surullinen, jos heille sattuisi jotain pahaa.
"Lisäksi lapsettoman ihmisen elämä on iin erilaista, että en olisi ollut siitä elämästä valmis hyppäämään suoraan lapsiperheen arkeen" Hienoa!! musta ihmisen pitääkin saada nauttia elämästään!!! Tehdä mitä haluaa, matkustaa millon haluaa ilman lastia, nukkua millon haluaa, käydä ulkona baareilee millon haluaa.... = LIFE!!!!!!!!!!
Totuus on kuitenkin se, että yleensä ihmisen on hyvä ensin elää itsenäistä elämää ennen parisuhteeseen ryhtymistä ja perheen perustamista. Minusta on ollut ihana elää ensin miehen kanssa kaksistaan ja sitten vasta elää lasten kanssa. Eikä lapsettoman elämän erilaisuus välttämättä tarkoita, että baarissa notkutaan joku ilta. Jos olisi 22 v. mennyt kimppaan joknkun pienten lasten isän kanssa, niin ei mun hermot olisi kestänyt kiukuttelevaa uhmaikäistä tai en olisi jaksanut ymmärtää sitä, että kahdenkeskistä aikaa ei ole, koska lapset on siinä kuviossa koko ajan. En varmasti olisi myöskään ollut valmis samalla tavalla joustamaan omien tarpeitteni kanssa kaikesta, mikä taas nyt omien lasten kanssa on ihan päivänselvää. En olisi nuorena äitipuolena halunnut juhlissa ottaa syliin kuolaavaa taaperoa silläkin uhalla, että mekkoni likaantuu tai alkaa syöttämään miehen lapsia tai ollut valmis koko uimareissun uimaan lastenaltaassa taaperon kanssa tai ollut valmis valitsemaan lapsi ystävällistä ruokapaikkaa jne. Tai toki olisin ymmärtänyt, että näin kuuluu tehdä, mutta kyllä kaikki nuo asiat olisi ottanut päähän. Nuorena kuuluu saada mennnä ja tulla ja nauttia nuoruudesta ja vakiintua vasta sitten. t. 33
Kai mä sitten olen henkisesti vanha, kun ymmärsin että kahdenkeskistä aikaa ei aina ole ja että lapsi on otettava huomioon :) Hyvin tässä on 13v tätä perhettä tullut pyöritettyä ja kaksi yhteistäkin on saatu. Minä ehdin tulla ja mennä parikymppisenä ihan riittämiin.
se lähi-äitipuoli nro 2.
aamulta ottamatta kun noin hermostuttaa ;)