Lapsipuoli pyysi taas rahaa, nyt parturiin. Isänsä on työreissussa
ja äidiltä ei "voi" pyytää, koska on yrittäjä. Hyvin on aivopesty äitinsä luona, eipä tuo maksa elareitakaan vaan vetoaa yrittäjyyteen ( ja aikaisemmin opiskeluihin) ja äidiltä ei nuori saa koskaan yhtään mitään. Ärsyttävää kun kuvitellaan että kotona kasvaa sitten raha puussa..
Kommentit (75)
Vai onko jo yli 17v:? Eiko isä saa keskusteltua asiaa ex:n kanssa vai osaako hän ohjata tätä? Lapsihan on molempien?! Keskustele miehen kanssa, kun tulee kotiin, että tämä ei nyt vetele. Mutta maksa parturi.
Pyytää rahaa tiettyyn tarkoitukseen, ei taskurahaksi. Älä kosta nuorelle. Kevätjuhlat tulossa ja haluaa siistimmän tukan. Pyydä summa sitten kotiintulon jälkeen isältä ja sano, että ehdottaa ex-puolisolle lapselle perustettavan tilin, johon molemmat vanhemmat laittavat kuukausittain rahaa tällaisiin menoihin.
on kertonut, että antoi rahat parturiin. On vain tympääntynyt, kun lapsen äidiltä ei edes kannata kysyä rahaa, kun ei osallistu.
Ja miksi se summma pitäisi pyytää mieheltä takaisin? Eikö he ole perhe. Sehän on plusmiinusnolla, jos raha siirtyy kädestä toiseen perheen sisällä.
niin kyllä tuollaiset kulut kuuluu teidän hoitaa. Eikö nuori voi odottaa, että isä palaa kotiin? Tai jos vaikka lainaisit rahat ja isä sitten maksaa sinulle kun tulee?
Itse ihmettelisin suuresti, jos mieheni ei antaisi pojalleni tai tytölleni rahaa parturikäyntiin, jos minä en ole paikalla!
Eikä keskustella siitä kuka rahan antaa. Mutta siitä keskustellaan onko aika mennä parturiin. Ei sitä tosta vaan mennä kun huvittaa, se on kallista. Tarpeen mukaan, ei huvin vuoksi.
niin kyllä tuollaiset kulut kuuluu teidän hoitaa. Eikö nuori voi odottaa, että isä palaa kotiin? Tai jos vaikka lainaisit rahat ja isä sitten maksaa sinulle kun tulee? Itse ihmettelisin suuresti, jos mieheni ei antaisi pojalleni tai tytölleni rahaa parturikäyntiin, jos minä en ole paikalla!
ei ole kiinnostunut oman lapsensa asioista eikä maksa mitään. Karsea akka.
suhteeseen miehen tai naisen kanssa jolla lapsia ennestään,jos ei sitten kuitenkaan voi sen asian kanssa elää? Jos jokaisesta lapsen ostoksesta,parturista ym pidetään kirjaa..Mitä ja kukakin on maksanut.
Itse pidän selvänä sitä,että kun lapsellisen miehen otin,että lapsi kuuluu perheeseen. Maksan hänen menojaan jne.. enkä todellakaan pyytele niitä jälkikäteen isältään.
Olenko todellakin harvinaisuus joka ymmärtää että lapsi on lapsi ja samanveroinen omieni / isän kanssa yhteisten kanssa.Olemme perhe,jolla yhteiset rahat ja menot.
Miehen tyttö on minulle rakas ja läheinen.Olen tyytyväinen että olen saanut lapseen läheiset välit,lapsi uskaltaa pyytää minulta jos tarvitsee jotain jne..
suhteeseen miehen tai naisen kanssa jolla lapsia ennestään,jos ei sitten kuitenkaan voi sen asian kanssa elää? Jos jokaisesta lapsen ostoksesta,parturista ym pidetään kirjaa..Mitä ja kukakin on maksanut. Itse pidän selvänä sitä,että kun lapsellisen miehen otin,että lapsi kuuluu perheeseen. Maksan hänen menojaan jne.. enkä todellakaan pyytele niitä jälkikäteen isältään. Olenko todellakin harvinaisuus joka ymmärtää että lapsi on lapsi ja samanveroinen omieni / isän kanssa yhteisten kanssa.Olemme perhe,jolla yhteiset rahat ja menot. Miehen tyttö on minulle rakas ja läheinen.Olen tyytyväinen että olen saanut lapseen läheiset välit,lapsi uskaltaa pyytää minulta jos tarvitsee jotain jne..
Ainakin se, ettei lapsi voi äidiltää pyytää ikinä rahaa, kun EI ÄIDILLÄ OO. Miehen lapsi asuu äidillään, mies maksaa elareita 280€ ja ollaan nyt maksettu ekan vuoden lukiokirjoita suurin osa. Nyt lapsen äiti pyysi miestä maksamaan lapsen muitakin menoja ja lupasi maksaa takas. Ja juuri pari päivää sitten ilmoitti, ettei maksakaan takas. Ei oo kuulemma rahaa.
Puhun siitä, että jos aikuinen ottaa ukokseen tai akakseen lapsellisen niin se on koko paketti ei siitä mihinkään pääse. Korostan ongelmineen! Se on siis tietoinen valinta.
Kuinka te kehtaatte valittaa täällä toisen lapsesta tai exästä? Ne ovat olleet olemassa jo ennen teitä ja te nyxät olette tulleet kuvioihin kuka mitenkin!
Se on aina vähän arpapeliä, millaisen tuomion täällä palstalla saa, kun nostaa esille ihan minkä tahansa aiheen.
Mutta aina näissä äitipuoli-isäpuoli-exä-nyxä -keskusteluissa lapset ovat viattomia raukkoja ja se puolikas, etenkin äiti, pelkkä ilkimys. Ja AINA oletetaan jotakin, mitä ei edes rivien välistä pysty lukemaan, kuten nytkin.
Ihan vaan esimerkkinä, jos lapsipuoli kiusaa äitipuolen lasta tai isin ja äitipuolen yhteistä lasta, vika on äitipuolen, joka kohtelee lapsia epätasa-arvoisesti eikä rakasta toisen lasta ja hakkava lapsiraukka on vain ymmärtämätön ja viaton ja kun ei sillä ole kotia eikä perhettä ja plaaplaa, mutta jos naapurin samanikäinen tenava kohtelisi samalla tavalla tätä pienempäänsä, olisi kaikki valmiita lynkkaamaan niin lapsen kuin tämän äidinkin.
Olen itse ollut etä-äitipuoli ja lähiäitipuoli ja ymmärrän ap.n harmistuksen.
Mutta kysyn: miksi se äiti ei maksa elareita? Onko teillä elatusmakst vahvistettu lastenvalvojalla? Jos on niin tuloton, teette 0-sopimuksen jolloin kela maksaa isälle minimin ja äiti ei jää velkaa kelaan. Jos on millä maksaa edes vähän, eikä maksa, saatte ne kelalta ja kela karhuaa ne takaisin etävanhemmalta omaan tahtiinsa.
Ei ole olemassa mitään syytä sille, että ei maksa elareita, koska biologisella vanhemmalla on aina se ensisijainen elatusvelvollisuus lapseensa. Jos ei ole maksykykyä, yhteiskunta tulee vastaan, mutta lapsen etu ja oikeus elatukseen taataan. Jos ei halua osallistua lapsen muihin kuluihin tai tavata lasta, se on sitten eri asia, mutta elatus on lapsen oikeus ja biologisen vanhemman velvollisuus.
Ei muuta kuin yhteys oman kunnan lastenvalvojaan. !!
ja että raha ei kasva puissa. Jos lapsipuoli haluaa tienata rahaa, hän voi toimia lapsenvahtina pienemmille, pestä mattoja tai tehdä muuta ei-peruskotityötä.
Puhun siitä, että jos aikuinen ottaa ukokseen tai akakseen lapsellisen niin se on koko paketti ei siitä mihinkään pääse. Korostan ongelmineen! Se on siis tietoinen valinta. Kuinka te kehtaatte valittaa täällä toisen lapsesta tai exästä? Ne ovat olleet olemassa jo ennen teitä ja te nyxät olette tulleet kuvioihin kuka mitenkin!
ja valitan minä jos on aihetta.
Puhun siitä, että jos aikuinen ottaa ukokseen tai akakseen lapsellisen niin se on koko paketti ei siitä mihinkään pääse. Korostan ongelmineen! Se on siis tietoinen valinta. Kuinka te kehtaatte valittaa täällä toisen lapsesta tai exästä? Ne ovat olleet olemassa jo ennen teitä ja te nyxät olette tulleet kuvioihin kuka mitenkin!
Minä taas ole sitä mieltä, että vastuu lapsesta joka suhteessa, aivan kokonaan, kuuluu hänen biologisille vanhemmilleen, riippumatta siitä, asuvatko vanhemmat yhdessä vai erikseen. (ja huostaanotto ja adoptio ym. tapauksissa tietysti sille, joka on lapsen virallinen huoltaja, eli ns. viralliselle huoltajalle)
Vastuu ei kuulu naapurin muijalle , ei isovanhemmille , ei kummille, eikä uudelle kumppanille.
millainen tossukka se miehesi on?
Ei muutakun vaatimaan se elatussumma lastenvalvojan kautta, ihan vaan vaikka piruuttaan, ei se taida sitä enää kauaa saada, kun ajokorttia pitää seuraavaksi hankkia.