Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsipuoli pyysi taas rahaa, nyt parturiin. Isänsä on työreissussa

Vierailija
22.05.2012 |

ja äidiltä ei "voi" pyytää, koska on yrittäjä. Hyvin on aivopesty äitinsä luona, eipä tuo maksa elareitakaan vaan vetoaa yrittäjyyteen ( ja aikaisemmin opiskeluihin) ja äidiltä ei nuori saa koskaan yhtään mitään. Ärsyttävää kun kuvitellaan että kotona kasvaa sitten raha puussa..

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoat teen ja pesen pyykit ja tosiaan kustannan elämisen miehen kanssa, mutta jurppii se välillä, kun äidiltä ei voi kuulemma edes KYSYÄ sitä rahaa! t.ap

Miksi näin ajattelet? Parturi kuuluu lapsen peruskuluihin joka on lähivanhempien maksettava. Etävanhempi /Kela maksaa siitä osansa elatusmaksuissa.

äitipuoli tms. Ihmettelen lähinnä sitä, että äidiltään ei pysty pyytämään rahaa, mutta minulta pystyy. Eikö tämä kuulosta kenestäkään muusta oudolta? Ja tosiaan, isänsä saa viedä lapsen parturiin kun tulee työreissusta, ei sitä olla kieltämässä, kuten moni täällä ilmeisesti luulee.

Vierailija
42/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työreissulla ollessani, joutaisi ehdottomasti pellolle.

Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisinpa sohaista pahaan paikkaan, kun ilmeisesti äitipuolen pitäisikin hymyssä suin maksaa kaikki mikä pyydetään. äidin ei tarvitse osallistua oman lapsensa elättämiseen mitenkään jne. Aikamoista.

Lapselle sanoin, että pääsee parturiin. Mutta että ajokorttia varten kannattaisi pyytää rahaa myös äidiltään, se kun on seuraavana listalla.

t.ap

Vierailija
44/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työreissulla ollessani, joutaisi ehdottomasti pellolle. Ei mulla muuta.

lapsen kuluihin mitenkään?

Vierailija
45/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rahoitettava miehensä lapsen elämä, mutta oman äidin ei tarvitse? en ole uusperheellinen, mutta voisin kuvitella kuinka minua tuollainen meno risoisi!

Vierailija
46/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette puhu suoraan äidin kanssa?

Vierailija
47/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
48/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki äidin pitäisi osallistua. Mutta äiti on ilmeisesti ns. hankala tyyppi -> elatus pitää hakea häneltä virallista tietä, vapaaehtoisesti hän tuskin maksaa. Jos tämä ei onnistu, niin miehesi saa varmaan elatustuen KELA:lta?

Mutta missään nimessä lasta ei pidä laittaa välikäteen tässä asiassa. Ei ole lapsen/nuoren vika, että äitinsä on mahdoton, eikä hänen pitäisi joutua kantamaan huolta asiasta.

Toistan, että itse pääset helpommalla kun toteat, että maailmaan mahtuu kaikenlaista porukkaa, joiden käytökseen et voi vaikuttaa. Jos kerran pidät lapsesta ja vapaaehtoisesti huolehdit hänestä, niin säästä häntä kokemuksilta, että hän "maksaa liikaa" sinulle/teille. Voit tietysti sanoa, että sulla ei ole nyt rahaa, jos se käy luontevasti.

Olisi hyvä, jos miehesi hoitaisi asian niin, että maksaa kaiken, mitä lapsen kuuluu hänen mielestään saada, ja jättäisi matkojensa ajaksi vaikka jonkun kassan sitä varten. Vähentäisikö tämä ärsytystäsi? Jos ei niin miksi ei?

Taisinpa sohaista pahaan paikkaan, kun ilmeisesti äitipuolen pitäisikin hymyssä suin maksaa kaikki mikä pyydetään. äidin ei tarvitse osallistua oman lapsensa elättämiseen mitenkään jne. Aikamoista.

Lapselle sanoin, että pääsee parturiin. Mutta että ajokorttia varten kannattaisi pyytää rahaa myös äidiltään, se kun on seuraavana listalla.

t.ap

Vierailija
49/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei osallistu, ei voi mitään.

Meillä onkin sellainen tilanne, että lapseni isä on juuri tälläinen dead beat dad, joka ei osallistu kuluihin, hyvä kun ruoat tarjoaa pojan siellä ollessa. Nykyinen mieheni taas on kunnon mies joka minun kanssa naimisiin mennessään sitoutui myös lapseeni. Yleensä minä kyllä maksan poikani kulut, mutta jos en ole saatavilla, poikani uskaltaa pyytää isäpuoleltaan. Ainoa mitä isäpuoli vaatii, on että hänen ostamat tavarat eivät saa päätyä isän kotiin. Siis tottakai saa mennä isäpuolen ostamilla kengillä isälleen, mutta esim luistimia ei saa sinne viedä.

Me emme halua pyytää mitään isältä, tiedämme ettei se hyödytä, ja kaikki osapuolet ovat onnellisempia kun turhat yhteydenotot jätetään pois.

t. se joka ei hyväksyisi sitä että miehensä ei maksaisi lapsensa parturia tarvittaessa.

Vierailija
50/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini pyytäisi etävanhmmaolta rahaa se olisi kauheaa myös. Nyt pyytää lähiperheeltä mutta sekin on kauheaa.

kauhea teini kun haluaisi parturissa käydä.

Vierailija
51/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se pakko kostaa sille nuorelle, että sinua ottaa päähän hänen äitinsä? Äitejä ja isejä kun ei voi ne lapset itse valita kuitenkaan...

Muistelepa omaa nuoruuttasi. Tuollaiset pienet jutut, kuten tässä tapauksessa parturi, on isoja asioita sille nuorelle. Minä antaisin parturiin rahat ihan mielelläni omalle lapsipuolikkaalle.

Vierailija
52/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se pakko kostaa sille nuorelle, että sinua ottaa päähän hänen äitinsä? Äitejä ja isejä kun ei voi ne lapset itse valita kuitenkaan... Muistelepa omaa nuoruuttasi. Tuollaiset pienet jutut, kuten tässä tapauksessa parturi, on isoja asioita sille nuorelle. Minä antaisin parturiin rahat ihan mielelläni omalle lapsipuolikkaalle.

t.ap

Vierailija
53/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitollinen exälleni, jonka mielestä perheessä oli vain tasaveroisia lapsia ja yhteinen jääkaappi. Aiemmasta liitosta oleva lapseni sai kaiken saman kuin yhteiset lapsemme, yksityiskoulua, -lääkäreitä, -oikomishoitoa ja ajokorttia myöten. Vielä erottuammekin auttoi lastani muutossa ja oman kodin hankinnassa sekä isännöi lakkiaisiaan.

Mulla on helkkarin hyvä ex!

Vierailija
54/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken luettun jälkeen sinulla on todella harvinainen EX! Ottakoon kaikki esimerkkia häneltä!

Vierailija
55/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitollinen exälleni, jonka mielestä perheessä oli vain tasaveroisia lapsia ja yhteinen jääkaappi. Aiemmasta liitosta oleva lapseni sai kaiken saman kuin yhteiset lapsemme, yksityiskoulua, -lääkäreitä, -oikomishoitoa ja ajokorttia myöten. Vielä erottuammekin auttoi lastani muutossa ja oman kodin hankinnassa sekä isännöi lakkiaisiaan. Mulla on helkkarin hyvä ex!

Ja ihan omasta halustani. Miten se liittyy siihen, että jokin asia joskus harmittaa?

t.ap

Vierailija
56/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heru sympatioita kellekään, joka ottaa puolisokseen jonkun lapsen isukin tai äiteen! Koko paketin otatte kaikkine ongelmineen ei siitä mihinkään pääse!

Vierailija
57/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma, jos ap:ta ei saa risoa lapsen äiti.

Kyllä minuakin joskus vituttaisi, jos olisin siinä tilanteessa, että uusperheen lasten vanhemmat eivät tasapuolisesti osallistuisi lasten kuluihin.

Ja kaikki varmaan muistaa teiniajat tai omat teinit tms. Aina käsiojossa ties mihin menoon. Jos on juuri maksettu vaikka shoppailureissu niin kyllä se panee ärsyttämään, että taas tullaan käsiojossa rahaa vaatimaan.

Minusta on mahtavaa, että joku haluaa hoitaa toisen naisen lapsia kuin omiaan, lähiäitipuolena, minusta ei siihen olisi. Ja mielestäni joskus on oikeus olla ärsyyntynyt siitä, että lapsen oma äiti ei millään lailla osallistu OMAN LAPSENSA kustannuksiin.

Tsemppiä ap.

Vierailija
58/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heru sympatioita kellekään, joka ottaa puolisokseen jonkun lapsen isukin tai äiteen! Koko paketin otatte kaikkine ongelmineen ei siitä mihinkään pääse!

saada parisuhdetta? Huh mitä molopäitä tälläkin palstalla pyörii.

Vierailija
59/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää rahaa tiettyyn tarkoitukseen, ei taskurahaksi. Älä kosta nuorelle. Kevätjuhlat tulossa ja haluaa siistimmän tukan. Pyydä summa sitten kotiintulon jälkeen isältä ja sano, että ehdottaa ex-puolisolle lapselle perustettavan tilin, johon molemmat vanhemmat laittavat kuukausittain rahaa tällaisiin menoihin.

Vierailija
60/75 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää rahaa tiettyyn tarkoitukseen, ei taskurahaksi. Älä kosta nuorelle. Kevätjuhlat tulossa ja haluaa siistimmän tukan. Pyydä summa sitten kotiintulon jälkeen isältä ja sano, että ehdottaa ex-puolisolle lapselle perustettavan tilin, johon molemmat vanhemmat laittavat kuukausittain rahaa tällaisiin menoihin.

pojalle rahaa kun poika käy siellä, mutta miehen pitää maksaa se takaisin.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi