laihduttanut kaveri ärsyttää
Yks hyvä kaverini oli ennen tosi ylipainoinen. Useita kymmeniä kiloja ylipainoa. Hän alkoi laihduttaa, ja on saanut jo paljon pois. Olen tosi iloinen hänen puolestaan! Totta kai. Mahtavaa. Olen itsekin ylipainoinen ja yritän laihdutella, mutta huonolla menestyksellä. Syön kuitenkin ihan terveellistä ruokaa.
Minua on kuitenkin pikkuhiljaa alkanut ärsyttää että kaveristani on tullut "terveysterroristi". Hän on jotenkin tuomitsevampi, ja kuulostaa että hänen tapansa on ainoa oikea. Olen tähän asti ollut hyvillä häneltä saamistaan neuvoista ja tsempistä, mutta nyt ne alkavat tuntua nipotukselta. Ruokavaliossani on varmasti korjattavaa vieläkin, mutta ruuasta nauttiminen on minulle edelleen tärkeää, enkä ala kiusaamaan itseäni älyttömillä rajoituksilla esimerkiksi paprikan hiilihydraattien suhteen. Kaverini takia tuntuu että saan olla aina puolustuskannalla syömisten ja juomisten suhteen. Minä en halua tehdä elämästäni liian tiukkaa ja tylsää, vaikka se sitten tarkoittaisikin hitaampaa laihtumista. En nauti maidottomasta kahvista tai pelkästä salaatista.
Kiva että sain tänne purkautua. En voi enkä halua valittaa hänelle. Hän kuitenkin ajattelisi että olen vain kateellinen ja harmissani itseni takia. Olen iloinen hänen puolestaan, mutta en pidä siitä että minun ruokani ovat nykyään ainoa puheenaihe. Enkä tykkää siitäkään, että laihtumisensa myötä minua pidetään idioottina ja kysytään tyyliin "Et kai sä mitään sokeria lisännyt??" Hän tietää varsin hyvin että vältän sokeria mahdollisimman pitkälle.
Haluaisin laihtua nyt ihan sen takia, että voisin osoittaa hänelle että rennollakin otteella voi laihtua hyvin. Ei tarvitse alkaa miksikään niuhoksi ja lakata nauttimasta elämästä. Onko teille muille käynyt niin että laihtunut läheinen on muuttunut epäedukseen? :(
Mäk donaldsin tryffelituotteita kannattaa maistaa. Ei vakituiseen käyttöön, mutta kerran kannattaa kokeilla. Melko hintavia, mutta erilaisia.