16v ja raskaana
e-pillerit ei sitte auttaneetkaan... vittu.
auttakaa joku, mitä nyt pitäis tehä?
suunnitteilla olis koulun terkkarille ma ja sitte abortti...
Kommentit (68)
mene vittuun nauramasta siitä
oivoi :D
ap
Luulet olevasi vakuuttavakin provo kun yrität matkia teinien kielenkäyttöä kirjoittamalla kerran viestiisi "vittu..." Joo'o, voi vittu minkä teit. :D
Muutenkaan kukaan täysjärkinen ei menisi AV:lle kysymään neuvoa tuossa tilanteessa. Onnea vaan elämääsi...:)
lasku tuli myöhemmin kotiin. Taisi olla n. 80e, kyseessä oli lääkkeellinen keskeytys. Ei abortin pitäisi olla rahasta kiinni. Lapsi tulee monta tonnia kalliimmaksi ja vielä teinimamma stamppi päälle.
Mun mielestä aika vastuutonta myös teinin vanhemmilta, että tällaisista asioista ei puhuta etukäteen! Siis että mitä jos sattuukin vahinko, niin miten siitä eteenpäin.. Kyllä kuuluisi sen verran aikuisenkin ottaa teinistään vastuuta, että asioista pystyttäisiin puhummaan avoimemmin, oli tilanne mikä hyvänsä. Onhan erehdykset inhimillisiä...
Ja edelleen ne pilleritkään säännöllisestikkään syötynä ei ole 100% varmoja! Joten, eikö seksiin tulisi kuitenkin sen verran varauksella suhtautua, että jos on ehdoton ei lapsille, niin ei kuuluisi harrastaa seksiä ollenkaan!! Abortissa on todellakin kyse viattoman lapsen elämän päättämisestä!
Abortin pitäisi muutenkin lähtökohtaisesti olla niitä vaikeita kehitysvikoja varten jossa lapsella ei ole elinmahdollisuutta ja jos raskaus on syystä tai toisesta vaaraksi äidille.
Turhaa ja typerää syyllistää nuorta abortin teosta. Eihän kukaan ulkopuolinen voi tietää millainen nuoren elämäntilanne kokonaisuudessaan on. Ja mitä suunnitelmia ja haaveita hänellä on tulevaisuudelle. En tarkoita että kaikkien teininä raskaaksi tulevien pitäisi tehdä abortti, mutta nuorellakin pitää olla oikeus valita itse. Kyse on kuitenkin hänen omasta tulevaisuudestaan (ja jos pitää lapsen, myös tämän tulevaisuudesta).
Oleellista on ymmärtää itse mitä on tekemässä, ja miksi. Ja kun päätös on tehty niin se on tehty.
Ymärrättekö te ihmiset, se raskaus tarkoittaa uutta elämää, ja se elämä todellakin alkaa kun tullaan raskaaksi. Aika vastuutonta mennä sänkyhommiin ja "hups,tulinkin raskaaksi, apua, äkkiä abortti kun on huono hetki ja elämäntilanne"!!! Vastatkaapa; rakastaisitteko lasta jos hän syntyisi?
Todella epäkypsää ja itsekästä toimintaa! ..ja itseasiassa seksi on aikuisten laji!
Mieti hyvä ihminen asia kunnolla ennen kuin teet mitään ratkaisevaa, ja puhu jonkun läheisen aikuisen kanssa asiasta..
Minusta olisi todella hatunnoston arvoista ja vastuuntuntoista hoitaa loppuun asti asia jonka on alulle laittanutkin, vaikka kyseessä olisikin erehdys.
Te hyvin nuorena lapsen saaneet äidit; olette todella kunnianarvoisia ihmisiä kun olette kantaneet vastuunne kunnialla haasteista ja vaikeuksista huolimatta :) Asiat ei aina nimittäin mene ihan suunnitellusti. Lapset on nimittäin aina lahja.
Joka tapauksessa, toivottavasti elämä opettaa tässäkin tapauksessa.
On silti mielestäni aika kevytmielistä ja itsekästä tehdä abortti OMAN ikänsä takia tai siksi että on niin nolo juttu kertoa vanhemmilleen tai koska yhteiskunta odottaa teinien käyvän tietyssä järjestyksessä asiat kt.opiskelu/työ jne. Saahan niitä valintoja tehdä, mutta voisi valita seksittömän elämän nuorena jos on niin katastrofi tulla raskaaksi. Koska siitähän seksissä oikeasti on kyse, siis lapsenteko hommista!
Ei ole meidän ihmisten asia päättää toisen elämästä! Onhan adoptointi keksitty! Ja on muuten tyhmää tehdä abortti vain sen takia että vanhemmat eivät ilahdu raskaus-uutisista (niinkuin tässäkin tapauksessa tuntuu olevan yksi suuri tekijä Ap:n puheista päätellen) "Kun on se niin noloa"- minusta nolompaa se että juoksee tilannetta karkuun!
Ja Ap - mitä jos vanhempasi olisivatkin valmiita vaikka auttamaan ja tukemaan tässä asiassa? Itsehän päätät mitä teet, mutta kyllä sinuna kertoisin äidillesi.. Hän on sentään äitisi, ja sinä hänen tyttärensä.
voihan olla että he haluavat auttaa vauvan hoidossa ja kustannuksissa (ainakin meillä tehtäisiin niin) jotta sinä voisit opiskella. Ajattele nyt, kyseessä on heidän lapsenlapsi. Itse ainakin pitäisin aborttia todella paljon pahempana kuin vauvan syntymistä. Älä tee mitääm hätiköityä!!
Ap:lle vielä; Siitä että kertoisit asiasta äidillesi olisi varmasti apua siinä kekeytys asiassa (kuin myös päätöksen teossa), hän pystyisi sinua auttamaan ja tukemaan paremmin,sillä yleensä nämä ovat henkisesti aika rankkoja juttuja..
mene vittuun nauramasta siitä
oivoi :D
apLuulet olevasi vakuuttavakin provo kun yrität matkia teinien kielenkäyttöä kirjoittamalla kerran viestiisi "vittu..." Joo'o, voi vittu minkä teit. :D
Muutenkaan kukaan täysjärkinen ei menisi AV:lle kysymään neuvoa tuossa tilanteessa. Onnea vaan elämääsi...:)
voi nolouden huippua XD miks kaikki tääl pitäs olla jtn provoo hei? oot varmaa pedari. saan kysyä missa vaa apua
lasku tuli myöhemmin kotiin. Taisi olla n. 80e, kyseessä oli lääkkeellinen keskeytys. Ei abortin pitäisi olla rahasta kiinni. Lapsi tulee monta tonnia kalliimmaksi ja vielä teinimamma stamppi päälle.
Turhaa ja typerää syyllistää nuorta abortin teosta. Eihän kukaan ulkopuolinen voi tietää millainen nuoren elämäntilanne kokonaisuudessaan on. Ja mitä suunnitelmia ja haaveita hänellä on tulevaisuudelle. En tarkoita että kaikkien teininä raskaaksi tulevien pitäisi tehdä abortti, mutta nuorellakin pitää olla oikeus valita itse. Kyse on kuitenkin hänen omasta tulevaisuudestaan (ja jos pitää lapsen, myös tämän tulevaisuudesta).
Oleellista on ymmärtää itse mitä on tekemässä, ja miksi. Ja kun päätös on tehty niin se on tehty.
Ymärrättekö te ihmiset, se raskaus tarkoittaa uutta elämää, ja se elämä todellakin alkaa kun tullaan raskaaksi. Aika vastuutonta mennä sänkyhommiin ja "hups,tulinkin raskaaksi, apua, äkkiä abortti kun on huono hetki ja elämäntilanne"!!! Vastatkaapa; rakastaisitteko lasta jos hän syntyisi?
Todella epäkypsää ja itsekästä toimintaa! ..ja itseasiassa seksi on aikuisten laji!
Mieti hyvä ihminen asia kunnolla ennen kuin teet mitään ratkaisevaa, ja puhu jonkun läheisen aikuisen kanssa asiasta..
Minusta olisi todella hatunnoston arvoista ja vastuuntuntoista hoitaa loppuun asti asia jonka on alulle laittanutkin, vaikka kyseessä olisikin erehdys.
Te hyvin nuorena lapsen saaneet äidit; olette todella kunnianarvoisia ihmisiä kun olette kantaneet vastuunne kunnialla haasteista ja vaikeuksista huolimatta :) Asiat ei aina nimittäin mene ihan suunnitellusti. Lapset on nimittäin aina lahja.
Joka tapauksessa, toivottavasti elämä opettaa tässäkin tapauksessa.
On silti mielestäni aika kevytmielistä ja itsekästä tehdä abortti OMAN ikänsä takia tai siksi että on niin nolo juttu kertoa vanhemmilleen tai koska yhteiskunta odottaa teinien käyvän tietyssä järjestyksessä asiat kt.opiskelu/työ jne. Saahan niitä valintoja tehdä, mutta voisi valita seksittömän elämän nuorena jos on niin katastrofi tulla raskaaksi. Koska siitähän seksissä oikeasti on kyse, siis lapsenteko hommista!
Ei ole meidän ihmisten asia päättää toisen elämästä! Onhan adoptointi keksitty! Ja on muuten tyhmää tehdä abortti vain sen takia että vanhemmat eivät ilahdu raskaus-uutisista (niinkuin tässäkin tapauksessa tuntuu olevan yksi suuri tekijä Ap:n puheista päätellen) "Kun on se niin noloa"- minusta nolompaa se että juoksee tilannetta karkuun!Ja Ap - mitä jos vanhempasi olisivatkin valmiita vaikka auttamaan ja tukemaan tässä asiassa? Itsehän päätät mitä teet, mutta kyllä sinuna kertoisin äidillesi.. Hän on sentään äitisi, ja sinä hänen tyttärensä.
vihaan lapsia, vihaan vauvoja!
miksi mun pitäs synnyttää vasten mun omaa tahtoa. kaikki jankkaa että anna adoptioon anna nyt.. EN halua synnyttää. that it.... kävin ehkäsyneuvolas ja verikokees ja ent ti seuraava aika.
ap
ap
Suomessa vastoin tahtoaan? Entäpä, jos hän ei koe tukiverkkojaan riittävän vahvoiksi tai niitä ei ole ollenkaan? Aika rankkaa tulisi äidin elämä olemaan.
Eiköhän niitä abortteja tee ihan aikuiset ihmisetkin hölmöiltyään tieten tahtoen, jospa tarjottaisiin heille ensin pakkosynnytyksiä.
Tsemppiä edelleen sinulle ap, teet aivan oikean ratkaisun. SINÄ olet ainoa, jonka mielipiteellä on väliä.
on se kuinka ap:ta ohjataan toimimaan ilman että vanhemmille kerrotaan ja onnitellaan kuinka ap tekee oikean ratkaisun. Siis onnitellaan siitä että ap surmaa lapsenalkunsa. Ja pidetään oikeana ettei vanhemmat saa tietää raskaudesta.
onneksi en koe minkäänlaista sääliä solumöykkyä kohtaan. helpottaa asiaa niin kummasti. en aijo pilata elämääni siihen että olisin teini-äiti enkä voisi hengailla kamujen kanssa. (nyt tähän tietenkin tulee ihmisiä valittamaan, että ei kuulu seksi nuorten elämään ja se on vain aikuisten ja tarkoitettu lisääntymiseen.) miksi niitä e-pillereitä ja kondomeja sitten myydään? nehän ehkäisee just sen raskauden yms. ja varmasti monet tykkää seksistä ilman lisääntymis mielessä. ja suomessahan on se laki joka sallii yli 16vuotiaiden seksijutut. päätän itse mitä teen mutta tulin kysymään täältä mitä te sanoisitte mitä pitäisi tehdä. en halua kuunnella että "mieti vielä millainen lapsi olisi 20vuoden päästä ja varmasti äidille kertominen auttaa" äitille kertominen pahentaisi tilannetta ja lapsi olisi persiilleammuttu karhu todennäköisesti minun kanssani
ap
et abortti ja jälkitarkastus on ohi. kaikki meni hyvin ;DDDD ihana taas elää omaa elämäää!!
ap
ratkaisu oli varmasta oikea! Tsemppiä jatkoon:)
tuntuu paljon paremmalta. pakusua kun olin masensi, nukuin ja itkin. nyt taas oon iloinen ja kaikkee muuta mukavaa :)
ap
tuntuu paljon paremmalta. pakusua kun olin masensi, nukuin ja itkin. nyt taas oon iloinen ja kaikkee muuta mukavaa :)
ap
Joko olet käyny terkarin puheilla?
Kannattaa puhua jollekkin aikuiselle, purkaa tuntojaan ja miettiä kaikkia vaihtoehtoja. Älä tee mitään hätiköityä!
Muista että jos raskaus tulee yllätyksenä, eikä ole suunniteltua, niin on ihan normaalia tuntea pelkoa ja paniikkia. Rauhoitu ja mieti asia kunnolla. Ei se maailma kaadu tähän.
Siis tehään lapsi, tapetaan se, ja yhteiskunta maksaa??? Toivottavasti tuohon aborttiinki tulis jo joku syyte vähintään kuolemantuottamuksesta. Joka on elämän saanu alulle laitettua, kantakoon seuraukset. Ja alle 18v vanhemmille myös vastuuta ku eivät oo lastaan kasvattaneet ja huolella pitäneet, niin on vahinko sattunu. Eli ls-ilmotus ap:n vanhemmista.
Ja usko tai älä, vaan vauva-vuosi on tod.näk rankka, sen jälkeen et voi kun iloita päätöksestäsi pitää lapsi!!!
Siis tehään lapsi, tapetaan se, ja yhteiskunta maksaa??? Toivottavasti tuohon aborttiinki tulis jo joku syyte vähintään kuolemantuottamuksesta. Joka on elämän saanu alulle laitettua, kantakoon seuraukset. Ja alle 18v vanhemmille myös vastuuta ku eivät oo lastaan kasvattaneet ja huolella pitäneet, niin on vahinko sattunu. Eli ls-ilmotus ap:n vanhemmista.
Ja usko tai älä, vaan vauva-vuosi on tod.näk rankka, sen jälkeen et voi kun iloita päätöksestäsi pitää lapsi!!!
Voisi vähän miettiä ennen kuin petipuuhiin ryhtyy, jokainen tietää kyllä miten niitä lapsia syntyy ja että yksikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Ja jos on tarpeeki kypsä sen riskin ottamaan, niin pitäisi kyllä olla tarpeeksi kypsä lapsen tuloonkin.
Ymmärrän että ajankohta on kohdallasi huono ja että virheitä tehdään, mutta mieti sitä viatonta lasta.. Uskon että elämä kantaa vaikka asiat menisivätkin vähän toisessa järjestyksessä kuin ensin suunniteltu.
Minusta sinun kannattaisi jutella jonkun aikuisen, kt.äitisi, tai jonkun jonka kanssa voisit puntaroida asiaa joka kantilta. Sillä nämä ovat isoja asioita, vaikka ratkaisusi teetkin lopulta täysin yksin sinä itse. Ja muista että joudut elämään sen päätöksen kanssa loppu ikäsi.
Voimia sinulle. Ja kuuntele sydäntäsi.