Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako muka kissan pestä fairylla?

Vierailija
28.05.2012 |

kaveri väittää että kasvattaja on antanut ohjeen pestä sillä. Itse muistan asian toisin, että fairylla ( astianpesuainella) EI saa missään nimessä pestä kissaa, että se pilaa luonnollisen rasvan turkista. Kumpi on oikeassa? Kun kissoille on kuitenkin omia pesuaineitakin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa fayrilla pestä koiraakaan eikä mitään muutakaan eläintä! Siinähän kyljessäkin on ne merkit että on haitallista. Se on kuitenkin vahva pesuaine. Ei todellakaan sovi eläimen herkälle iholle!! Eläimille on omat pesuaineensa!

Vierailija
2/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa fayrilla pestä koiraakaan eikä mitään muutakaan eläintä! Siinähän kyljessäkin on ne merkit että on haitallista. Se on kuitenkin vahva pesuaine. Ei todellakaan sovi eläimen herkälle iholle!! Eläimille on omat pesuaineensa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan eläinshampoota...

Vierailija
4/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän se ihoa ja karvaa kuivattaa, mutta eihän se eläimen iho sen ihmeellisempi ole kuin ihmisenkään ja ihminenkin siinä Fairyvedessä liottaa käsiään kun tiskaa.

Kyllä minä käytän fairyä koirien oikein kuraisten tai vaikka öljyisten helmakarvojen pesuun, on tehokkainta. Jos pesee usein eläimen niin silloi kannattaa valita hellävaraisempi ja vähemmä kuivattava aine.

Vierailija
5/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin persialaiskissat pestään ennen näyttelyä Fairylla, jotta turkissa ei todellakaan ole yhtään rasvaa ja se pysyy pöyhkeänä koko ajan.

On siihen käytetty paljon äreäpiäkin aineita.

Tavan kattia ei kannata persä muulla kuin eläin shampoolla.

Vierailija
6/13 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kissaa tarvii pestä. se peseytyy itse.

Kyllä me pestään kun ei tuo taivu pesemään itseään selästä. Selkäpuoli rasvattuu, me pestään n. kerran kuussa.

Vierailija
7/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huhhuh.. Siis ehkä, ja vain ehkä, jos on jossain moottotiöljyssä uinut eläin, niin vain niihin karvoihin, mitkä on siinä liassa niin voisin käyttää jos ei muuta oo, ettei nuole öljyä.

Mutta! Fairy on myös ihmisen iholle erittäin pahaksi! Ei todellakaan ole ihoystävällinen aine, ja tarkoitettu käytettäväksi siivoushanskojen kanssa.

T kosmetologi.

Vierailija
8/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pestään vain jos se on esim. ripulissa ja likainen. Muuten turhaa.

Vierailija
9/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen mäntysaippualla. Sillä palalla. On parempi kuin nestemäinen.

Vierailija
10/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen mäntysaippualla. Sillä palalla. On parempi kuin nestemäinen.

Minä käytä ite mäntysaippuaa, kissa saa nuolla itsenä puhtaaksi.

Vierailija
11/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pakko pestä kissaa fairylla, kun on saanut öljyä turkkiin. Fairyn jälkeen kissashampoolla toinen kierros. Eihän se terveellistä ole, mutta ei yhtä paha kuin öljy

12/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se pitää äidin kädet pehmeänä"

"Ai sillä tavalla pehmeänä kuin Mirrin turkki?"

"Ei vaan sillä tavalla pehmeänä kuin sinun poskesi"

Vierailija
13/13 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä pestään mutta laimennettuna. Se irroittaa rasvan. Tosin sen jälkeen pestään pesuaineella ja laadukkaalla sellaisella.

Olen nähnyt kasvattajan pesevän kissan. Itse en jaksa kun aikaa menee 3 tuntia kuivauksineen kun pestään pitkäkarvaista kissaa.