16v ja raskaana
e-pillerit ei sitte auttaneetkaan... vittu.
auttakaa joku, mitä nyt pitäis tehä?
suunnitteilla olis koulun terkkarille ma ja sitte abortti...
Kommentit (68)
Uskoisin, että hänellä tiedossa, miten toimitaan. Jos kemiat eivät pelaa terveydenhoitajan kanssa, pyydä saada kiireellinen aika terveyskeskukseen, tai voit myös itse soittaa sairaalaan, Helsingissä ainakin Kätilöopistolle, mihin vuorokauden aikaan tahansa, vaikka jo tänään, jos haluat.
Jaksamista.
ja vanhempasi hälyytetään paikalle? Ja kyllä äitisi muutenkin huomaa ja ihmettelee kun vuodat runsaasti verta pitkään abortin jälkeen, puhumattakaan kivuista mitä tunnet. Joten eikö olisi järkevintä puhua nyt ja antaa äidillesi mahdollisuus auttaa vauvan hoidossa? Se voi lähentää teidän välejänne.
En enää muista, että miten maksoin sairaalamaksun.
Teet niinkuin ite parhaimmaksi näet. Itse olin hiukan alle 16v ku sain esikoiseni, katuisin syvästi jos olisin mennyt tekemään abortin, ja siihen kaikki painosti, mutta itse tiesin mihin olin valmis ja mihin en. Eli kuuntele itseäsi.
Nyt olen 20v ja odotan kolmatta lasta, minulla on ammatti ja vakituinen hyvä työ. Tsemppiä sulle mitä ikinä teetkin!
Ja missähän vaiheessä sä sen vakituisen hyvän työn hankit?
"Olen ammatiltani sossun asiakas"-korttia ei lasketa!
Ja isin ja äiskän firmassa silloin tällöin apulaisena olemista myöskään..
Ymärrättekö te ihmiset, se raskaus tarkoittaa uutta elämää, ja se elämä todellakin alkaa kun tullaan raskaaksi. Aika vastuutonta mennä sänkyhommiin ja "hups,tulinkin raskaaksi, apua, äkkiä abortti kun on huono hetki ja elämäntilanne"!!! Vastatkaapa; rakastaisitteko lasta jos hän syntyisi?
Todella epäkypsää ja itsekästä toimintaa! ..ja itseasiassa seksi on aikuisten laji!
Mieti hyvä ihminen asia kunnolla ennen kuin teet mitään ratkaisevaa, ja puhu jonkun läheisen aikuisen kanssa asiasta..
Minusta olisi todella hatunnoston arvoista ja vastuuntuntoista hoitaa loppuun asti asia jonka on alulle laittanutkin, vaikka kyseessä olisikin erehdys.
Te hyvin nuorena lapsen saaneet äidit; olette todella kunnianarvoisia ihmisiä kun olette kantaneet vastuunne kunnialla haasteista ja vaikeuksista huolimatta :) Asiat ei aina nimittäin mene ihan suunnitellusti. Lapset on nimittäin aina lahja.
Joka tapauksessa, toivottavasti elämä opettaa tässäkin tapauksessa.
ja vanhempasi hälyytetään paikalle? Ja kyllä äitisi muutenkin huomaa ja ihmettelee kun vuodat runsaasti verta pitkään abortin jälkeen, puhumattakaan kivuista mitä tunnet. Joten eikö olisi järkevintä puhua nyt ja antaa äidillesi mahdollisuus auttaa vauvan hoidossa? Se voi lähentää teidän välejänne.
kyllä olen ja se tässä asiassa eniten mietityttää.
ei huomaa vuotoa, ei ole ikinä huomannutkaan. kipuni pystyn peittämään. olihan mulla n.10 päivää kova ala-vatsa kipu jota kukaan ei huomannut. ja kuka on puhunut että aijon synnyttään sen vauvan?
Uskoisin, että hänellä tiedossa, miten toimitaan. Jos kemiat eivät pelaa terveydenhoitajan kanssa, pyydä saada kiireellinen aika terveyskeskukseen, tai voit myös itse soittaa sairaalaan, Helsingissä ainakin Kätilöopistolle, mihin vuorokauden aikaan tahansa, vaikka jo tänään, jos haluat.
Jaksamista.
jos tuntuu ettei rahkeet riitä niin tee abortti, lapsella on oikeus syntyä haluttuna. Ja vahinkokin voi olla haluttu.
Olen iloinen että mulla rahkeet riitti, kun olin samassa tilanteessa. Nyt on mies, asuntolaina, ammatti ja vakipaikka ja kaksi lasta lisää ja neljäs toiveissa alta kolmekymppisenä, mistään en ole jäänyt paitst ja mitään en tekisi toinin :)