16v ja raskaana
e-pillerit ei sitte auttaneetkaan... vittu.
auttakaa joku, mitä nyt pitäis tehä?
suunnitteilla olis koulun terkkarille ma ja sitte abortti...
Kommentit (68)
Siis tehään lapsi, tapetaan se, ja yhteiskunta maksaa??? Toivottavasti tuohon aborttiinki tulis jo joku syyte vähintään kuolemantuottamuksesta. Joka on elämän saanu alulle laitettua, kantakoon seuraukset. Ja alle 18v vanhemmille myös vastuuta ku eivät oo lastaan kasvattaneet ja huolella pitäneet, niin on vahinko sattunu. Eli ls-ilmotus ap:n vanhemmista.
Ja usko tai älä, vaan vauva-vuosi on tod.näk rankka, sen jälkeen et voi kun iloita päätöksestäsi pitää lapsi!!!
Minäkin, aikuinen ihminen, harrastan seksiä olematta pienimmässäkään aikeessa synnyttää ja kasvattaa lasta. "Vastuun kantaminen" tarkoittaa sivistyneessä nykyaikaisessa yhteiskunnassa myös sitä, että yhtäkään ylimääräistä, niin sanotusti turhaa, lasta ei hankita.
Ap:lle onnea matkaan.
Pyydä myös keskusteluapua, vaikka et tuntisi sitä nyt tarvitsevasi.
Turhaa ja typerää syyllistää nuorta abortin teosta. Eihän kukaan ulkopuolinen voi tietää millainen nuoren elämäntilanne kokonaisuudessaan on. Ja mitä suunnitelmia ja haaveita hänellä on tulevaisuudelle. En tarkoita että kaikkien teininä raskaaksi tulevien pitäisi tehdä abortti, mutta nuorellakin pitää olla oikeus valita itse. Kyse on kuitenkin hänen omasta tulevaisuudestaan (ja jos pitää lapsen, myös tämän tulevaisuudesta).
Oleellista on ymmärtää itse mitä on tekemässä, ja miksi. Ja kun päätös on tehty niin se on tehty.
Ymärrättekö te ihmiset, se raskaus tarkoittaa uutta elämää, ja se elämä todellakin alkaa kun tullaan raskaaksi. Aika vastuutonta mennä sänkyhommiin ja "hups,tulinkin raskaaksi, apua, äkkiä abortti kun on huono hetki ja elämäntilanne"!!! Vastatkaapa; rakastaisitteko lasta jos hän syntyisi?
Todella epäkypsää ja itsekästä toimintaa! ..ja itseasiassa seksi on aikuisten laji!
Mieti hyvä ihminen asia kunnolla ennen kuin teet mitään ratkaisevaa, ja puhu jonkun läheisen aikuisen kanssa asiasta..
Minusta olisi todella hatunnoston arvoista ja vastuuntuntoista hoitaa loppuun asti asia jonka on alulle laittanutkin, vaikka kyseessä olisikin erehdys.
Te hyvin nuorena lapsen saaneet äidit; olette todella kunnianarvoisia ihmisiä kun olette kantaneet vastuunne kunnialla haasteista ja vaikeuksista huolimatta :) Asiat ei aina nimittäin mene ihan suunnitellusti. Lapset on nimittäin aina lahja.
Joka tapauksessa, toivottavasti elämä opettaa tässäkin tapauksessa.
edelleen kyllä pelottaa se kirje/lasku kotiin :'ap
lääkäriltä tai terveydenhoitajalta. Voimia! Saatat kyllä tarvita jonkun hakemaan sinut sairaalasta kotiin, jos sinulle tehdään kaavinta eikä lääkkeellistä keskeytystä (ts. eivät päästä sinua yksin). Kysy tätäkin.
edelleen kyllä pelottaa se kirje/lasku kotiin :'<
ap
ap
Eikös sen laskun saa mukaan? Voit siis itse maksaa..
ap
sun nimellä tullut kirje ei sun vanhemmille kuulu. Ne ei saa sitä avata, koska kirjesalaisuus koskee myös alaikäisiä. Kysymyksiähän se saattaa herättää, mutta niihin ei ole pakko vastata.
Ja eiks se sairaalan täti sanonut, että sen voi pyytää lasaretista mukaan lähtiessä? Tee siis niin, kyllä ne sen sieltä sulle antaa. En sit tiedä tuleeko epikriisi myös postilla perässä, vai voiko sen pyytää myös toimistosta suoraan käteen. Ota selvää ja vaadi. Lycka till!
edelleen kyllä pelottaa se kirje/lasku kotiin :'< ap
Kerro ihmeessä ehkäisyneuvolassa rahatilanteesi. Summa on kuitenkin "mitätön" verrattuna lapsen kasvattamisen kuluihin. En tarkoita, että sinulle mitätön tietenkään.., mutta ei kukaan varmasti oleta sinulla olevan rahaa, eikä toimenpidettä sen vuoksi jätetä tekemättä! Varmasti lasku voidaan järjestää esim. sosiaaliviraston varoista tällaisissa tapauksissa. Rohkeasti kerrot vaan.
Jaksamista edelleen ja muista pyytää juttukaveria!
lääkäriltä tai terveydenhoitajalta. Voimia! Saatat kyllä tarvita jonkun hakemaan sinut sairaalasta kotiin, jos sinulle tehdään kaavinta eikä lääkkeellistä keskeytystä (ts. eivät päästä sinua yksin). Kysy tätäkin.
ap
ap
apsun nimellä tullut kirje ei sun vanhemmille kuulu. Ne ei saa sitä avata, koska kirjesalaisuus koskee myös alaikäisiä. Kysymyksiähän se saattaa herättää, mutta niihin ei ole pakko vastata.
Ja eiks se sairaalan täti sanonut, että sen voi pyytää lasaretista mukaan lähtiessä? Tee siis niin, kyllä ne sen sieltä sulle antaa. En sit tiedä tuleeko epikriisi myös postilla perässä, vai voiko sen pyytää myös toimistosta suoraan käteen. Ota selvää ja vaadi. Lycka till!
ap
pitää salassa. Mutta tietämättä mikä tilanne kotonasi on, kehotan että harkitse kuitenkin äidillesi kertomista. Äidit voivat joskus yllättää ymmärtäväisyydellään ja kertominen voisi helpottaa sinua .
Mutta jos tämä on mahdotonta niin yritä löytää joku muu jolle puhua, jos sitä kaipaat. Voimia vielä!
Ap kirjoitti, että pillerit pettivät, eli ehkäisy oli käytössä! Mikään ehkäisykeino kun ei ole 100% varma. Eli turha siitä on syyllistää täällä.
Voimia ap:lle!
pitää salassa. Mutta tietämättä mikä tilanne kotonasi on, kehotan että harkitse kuitenkin äidillesi kertomista. Äidit voivat joskus yllättää ymmärtäväisyydellään ja kertominen voisi helpottaa sinua .
Mutta jos tämä on mahdotonta niin yritä löytää joku muu jolle puhua, jos sitä kaipaat. Voimia vielä!
milloin menkkani alkoivat joten en kerro, ei olla kovin läheisiä ja huutoa tulisi yms
kaverin ja poikkiksen kanssa puhun.
ap
Ap kirjoitti, että pillerit pettivät, eli ehkäisy oli käytössä! Mikään ehkäisykeino kun ei ole 100% varma. Eli turha siitä on syyllistää täällä.
Voimia ap:lle!
ap
Lääkkeellisessä on kyllä aina se riski ettei kohtu tyhjenekkään kokonaan... Mutta tsemppiä!
jos nimittäin OTIT ne.
No minä olen 30 vuotta ja odotan ensimmäistä lastani,ja joka ikinen päivä otin sen pillerin..ei ne kuule oo ihan 100 %..mut mua ei haittaa,oltiin juuri miehen kanssa keskusteltu lapsesta enkä kerinnyt pillereitä lopettaan..toivottu ja rakastettu lapsi kasvaa masussa
mene vittuun nauramasta siitä
oivoi :D
apLuulet olevasi vakuuttavakin provo kun yrität matkia teinien kielenkäyttöä kirjoittamalla kerran viestiisi "vittu..." Joo'o, voi vittu minkä teit. :D
Muutenkaan kukaan täysjärkinen ei menisi AV:lle kysymään neuvoa tuossa tilanteessa. Onnea vaan elämääsi...:)
voi nolouden huippua XD miks kaikki tääl pitäs olla jtn provoo hei? oot varmaa pedari. saan kysyä missa vaa apua
Ei kaikki olekaan jtn niin provoo hei XD
Joka tapuksessa suosittelen hakemaan apua ongelmiisi jostain muualta.
Lääkkeellisessä on kyllä aina se riski ettei kohtu tyhjenekkään kokonaan... Mutta tsemppiä!
ja tein abortin. Ja olen ollut tähän ratkaisuun aina erittäin tyytyväinen.
Nyt olen 34-vuotias 3 lapsen äiti. :)
Aikoinaan itse etenkin asian kanssa siten, että soitin omalääkärille ja varasin ajan. Aikaa varatessa kerroin tarvitsevani raskaudenkeskeytyksen. Sain ajan heti seuraavalle päivälle, allekirjoitin laput, jota se vaati (eli hain "aborttilupaa sosiaalisin perustein"), kävin jättämässä labraan virtsanäytteen jolla raskaus varmistettiin. Sitten sain lähetteeln sairaalaan jossa raskaus varmistettiin ultralla (että on siis ns. oikeassa paikassa), ja sitten sain ajan kaavintaan. Kaikin puolin todella helppo toimenpide. Edellisenä iltana piti ottaa jokin lääke, joka aiheuttikin todella voimakkaan verenvuodon. Aamulla menin sairaalaan, ja sain esilääkityksen, minut kärrättiin leikkuriin (jona aikana taisin jo nukahtaa, niin hyvät esilääkkeet oli), minulle tehtiin humautus, heräsin heräämössä ja pääsin osastolle. Olo oli todella hyvä, söi, pääsin kotiin.
Ja tosiaan poliklinikkamaksu, olisiko ollut jotain vanhaa rahaa 300markkaa?
Lasku taisi tulla kotiin. En muista. Taisi itse asiassa loppupeleissä silloisen poikaystävän isä sen sitten maksaa, kun hänelle poikaystäväni oli asiasta lopulta kertonut.
Tsau.