Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarket & kuluttajasuoja --> varoitus!

Vierailija
19.05.2012 |

Haluan jakaa huonon kokemukseni citymarketin toiminnasta koska vieläkin suututtaa kaikki se aika, vaiva ja harmi minkä tämä härdelli meille aiheutti.



Ison Omenan Citymarket kieltäytyi korjauttamasta heiltä hankittua läppäriä joka oli hajonnut melko pian käytön jälkeen. Korjausta vaadittiin kirjallisesti useita kertoja, lopulta kuluttajansuojaviranomaisten avulla. Jopa tavaratalon johtaja(!!!) ilmoitti ettei läppäriä korjata. Cittarin työntekijältä saimme myös kuulla että heidän käytäntönsä ovat kyllä juristin tarkistamia(!) ja että tuotteen takuuaika tarkoittaa samaa kuin kuluttajasuojalain virhevastuu?!?. Ei muuten ole.



Kuluttajaneuvonnan yhteydenoton jälkeen rikkinäinen kone suostuttiin hampaat irvessä korjaamaan. Yhteensä tähän kului useampi kuukausi kuluttajasuositusten mukaisen muutaman viikon sijaan. Voitte varmasti kuvitella miten paljon harmia ja haittaa tietokoneella työskentelevälle ihmiselle sellaisesta ajanjaksosta on. Puheluihin ja sähköposteihin ei myöskään meinattu vastata millään, anteeksipyyntöä ei tullut. Asioimme oikein kohteliaasti ja asiallisesti mutta saimme silmittömän epärehellistä ja häikäilemätöntä kohtelua.



Jos joskus hankitte kalliimpaa elektroniikkaa tai oikeastaan mitä vain, harkitkaa tarkkaan ennen kuin hankitte sen CityMarketista, etenkään Ison Omenan Citymarketista. Kuluttajan oikeuksia poljetaan siellä systemaattisesti ja röyhkeäsit. Varautukaa siihen että korjauksesta kieltäydytään viittaamalla takuuajan päättymiseen, puheluihin ei vastata, kukaan ei tiedä mitään, asiointia vaikeutetaan ja pitkitetään kaikin mahdollisin keinoin. Ottakaa yhteys kuluttajaneuvontaan jos asia ei etene ja pitäkää puolenne.



t. ex-asiakas



Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

cittari siis

Vierailija
2/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan/valmistajaan.



Meillä meni kannettava tietsikka rikki heti takuuajan jälkeen (viikko tai kaksi sen jälkeen).

Myyjäliike kieltäytyi korjaamasta, mutta kun soitin maahantuojalle, niin he käskivät vaan laittaa koneen postituskuntoon ja sovittiin hakuaika.



Tietsikka haettiin kotiovelta ja tuotiin korjattuna kotiovelle. Aikaa meni noin viikko, vaikka tietsikka käväsi Saksassa (!) korjattavana.



Ja tietsikka on toiminut korjauksen jälkeen jo ihan hyvin kolmisen vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan asioinut noissa takuuasioissa liikkeen kanssa, vaan ottanut suoraan valmistajaan/maahantuojaan yhteyttä. Ja korjaukset ovat sujuneet kuin unelma! Kaikki on joko tultu korjaamaan kotiin tai haettu kotiovelta ja palautettu kotiovelle, ilman yhtään ylimääräistä mutinaa.



Suosittelen samaa myös muillekin. Liikkeiden kanssa saa vain harmaita hiuksia.

Vierailija
4/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan/valmistajaan.

Meillä meni kannettava tietsikka rikki heti takuuajan jälkeen (viikko tai kaksi sen jälkeen).

Myyjäliike kieltäytyi korjaamasta, mutta kun soitin maahantuojalle, niin he käskivät vaan laittaa koneen postituskuntoon ja sovittiin hakuaika.

Tietsikka haettiin kotiovelta ja tuotiin korjattuna kotiovelle. Aikaa meni noin viikko, vaikka tietsikka käväsi Saksassa (!) korjattavana.

Ja tietsikka on toiminut korjauksen jälkeen jo ihan hyvin kolmisen vuotta.

myyjän vastuu ei useinkaan pääty 1-2 takuuaikaan vaikka moni niin luulee. Etenkin läppäreiden ja vastaavien laitteiden edellytetään toimivan kuluttajasuojakäytänön mukaan moitteetta n.3-4 vuotta.

Usein myyjä yrittää kyllä kovasti vierittää vastuuta maahantuojalle/valmistajalle. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus vaatia virheen korjaamista siltä jolta on tuotteen ostanut. Teidänkin tapauksessanne myyjäliikkeen olisi tullut olla se, joka ottaa yhteyttä valmistajaan/maahantuojaan.

Tietysti usein asia hoituu helpommin suoraan maahantuojan/valmistajan kautta mutta se ei oikeuta myyjäliikkeiden valehtelua.

hyvä että saitte läppärinne kuntoon :) meilläkin on toiminut hyvin korjauksen jälkeen.

Vierailija
5/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa myös muillekin. Liikkeiden kanssa saa vain harmaita hiuksia.

toisaalta maahantuojalla/valmistajalla ei ole samaa lakisääteistä velvollisuutta korjata tuotetta. Myyjäliikkeellä on.

Vierailija
6/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takuuaika on päättynyt

kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan/valmistajaan.

Myyjän ei tarvitse toimia välittäjänä virhevastuuasioissa, ellei itse toimi maahantuojana. Takuu erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takuuaika on päättynyt

kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan/valmistajaan.

Myyjän ei tarvitse toimia välittäjänä virhevastuuasioissa, ellei itse toimi maahantuojana. Takuu erikseen.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/

"Ostaja voi tehdä virheilmoituksen paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle, aikaisemmalle myyntiportaalle ja jos tavaralle on annettu takuu, myös takuunantajalle. Ostaja voi valita, kenelle hän virheestä ilmoittaa. Se taho, johon ostaja on yhteydessä, ei voi vetäytyä vastuusta ja ohjata toisaalle."

Vierailija
8/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa myös muillekin. Liikkeiden kanssa saa vain harmaita hiuksia.

toisaalta maahantuojalla/valmistajalla ei ole samaa lakisääteistä velvollisuutta korjata tuotetta. Myyjäliikkeellä on.

"Ostaja voi tehdä virheilmoituksen paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle, aikaisemmalle myyntiportaalle ja jos tavaralle on annettu takuu, myös takuunantajalle. Ostaja voi valita, kenelle hän virheestä ilmoittaa. Se taho, johon ostaja on yhteydessä, ei voi vetäytyä vastuusta ja ohjata toisaalle."

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takuuaika on mennyt umpeen, niin ei kai se oikeasti olekaan heidän pakko korjauttaa?! Taidat olla vain niitä paskantärkeitä tyyppejä, joiden kuuluu saada kaikki ilmaiseksi.



Vierailija
10/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takuuaika on mennyt umpeen, niin ei kai se oikeasti olekaan heidän pakko korjauttaa?! Taidat olla vain niitä paskantärkeitä tyyppejä, joiden kuuluu saada kaikki ilmaiseksi.

kouluesimerkki ihmisestä joka ei tunne oikeuksiaan :)

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/

"Ostajalla on oikeus vedota lakisääteiseen virhevastuuseen riippumatta siitä, onko tuotteelle annettu takuuta tai onko takuuaika jo päättynyt. Tavaran on kestävyydeltään vastattava sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.

Ostaja voi takuuajan päättymisen jälkeenkin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä ostaja voi yleisen mittapuun perusteella olettaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettävän harva kuluttaja tietää oikeuksistaan esim. virhevastuun ja takuun erosta tai vaikkapa mainonnan oikeellisuudesta. Tämä on mielestäni suuri syy siihen miksi kauppiaat polkevat kuluttajian oikeuksia, kun kuluttajista suurin osa ei vain ole pätkääkään perillä omista oikeuksistaan ja myyjän velvollisuuksista.

Vierailija
12/37 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takuuaika on mennyt umpeen, niin ei kai se oikeasti olekaan heidän pakko korjauttaa?! Taidat olla vain niitä paskantärkeitä tyyppejä, joiden kuuluu saada kaikki ilmaiseksi.

mitähän kaikkea kallista risaa säkin olet omilla rahoilla kiltisti korjauttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takuuaika on mennyt umpeen, niin ei kai se oikeasti olekaan heidän pakko korjauttaa?! Taidat olla vain niitä paskantärkeitä tyyppejä, joiden kuuluu saada kaikki ilmaiseksi.

kouluesimerkki ihmisestä joka ei tunne oikeuksiaan :) <a href="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/" alt="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/">http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/virhe/</a&gt; "Ostajalla on oikeus vedota lakisääteiseen virhevastuuseen riippumatta siitä, onko tuotteelle annettu takuuta tai onko takuuaika jo päättynyt. Tavaran on kestävyydeltään vastattava sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa. Ostaja voi takuuajan päättymisen jälkeenkin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä ostaja voi yleisen mittapuun perusteella olettaa."

Maksaa kymmeniäuthansia ja takuu on useimmilla vain2 v.

Kerro yksikin tapaus, jossa myyjä suostuu korvaamaan takuuajan jälkeen jotain. Ja auto maksaa enemmän kuin läppäri

Vierailija
14/37 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri tulee ostaa alan (verkko)kaupasta, huolellisen tutkimus- ja selvitystyön jälkeen. Mutta myönnän silti että saitte roskatason asiakaspalvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon autoesimerkkiin

40.000 maksavassa autossa on VAIN 2 vuoden takuu.



Korjataanko autoa sen jälkeen "ilmaiseksi" sillä kait on voitava olettaa että noin kallis tuote kestää kauemman

Vierailija
16/37 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon autoesimerkkiin

40.000 maksavassa autossa on VAIN 2 vuoden takuu.

Korjataanko autoa sen jälkeen "ilmaiseksi" sillä kait on voitava olettaa että noin kallis tuote kestää kauemman

Vierailija
17/37 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saimme cittarin kautta yli 2-vuotiaan koneen huoltoon ja cittari sen korvasi asiallisesti. Kone lähti heidän vantaan toimipisteen kautta ja yhteystiedot löytyivät netistä mihin ensin soitin. Toki ensin varmistettiin,että kyse on oikeanlaisesta viasta mikä kuuluu takuuseen. Olen tyutyväinen ja minua palveltiin. Kyse on varmasti myös asenteestasi muita kohtaan.

Vierailija
18/37 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saimme cittarin kautta yli 2-vuotiaan koneen huoltoon ja cittari sen korvasi asiallisesti. Kone lähti heidän vantaan toimipisteen kautta ja yhteystiedot löytyivät netistä mihin ensin soitin. Toki ensin varmistettiin,että kyse on oikeanlaisesta viasta mikä kuuluu takuuseen. Olen tyutyväinen ja minua palveltiin. Kyse on varmasti myös asenteestasi muita kohtaan.

Vierailija
19/37 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteella on pidempi käyttöaika kuin takuuaika mutta myyjäliike ei takuun jälkeen hoida asiaa vaan maahantuoja/valmistaja. Tuo selviää nopeasti kun adiaan perehtyy, miksi kiusasitte Citymarkettia?

Vierailija
20/37 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saimme cittarin kautta yli 2-vuotiaan koneen huoltoon ja cittari sen korvasi asiallisesti. Kone lähti heidän vantaan toimipisteen kautta ja yhteystiedot löytyivät netistä mihin ensin soitin. Toki ensin varmistettiin,että kyse on oikeanlaisesta viasta mikä kuuluu takuuseen. Olen tyutyväinen ja minua palveltiin. Kyse on varmasti myös asenteestasi muita kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi