Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osaatte olla juhlissa ahmimatta herkkuja?

Vierailija
19.05.2012 |

Miten osaatte syödä ja juoda "muiden tahtiin"?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niitä saa syödä?

ulkomaalainen tuttuni ihmettelee suomalaista tapaa syödä kotona ennen juhlia, heillä taas ei syödä tarkoituksella mitään ennen...

En koskaan syö kotona ennen juhlia. Mutta vaikka menisin nälkäisenä juhliin, en silti syö siellä normaalia enempää. Eilen olin juhlissa joissa tarjoiltiin ruoka seitsemän maissa. Olin syönyt salaattilounaan klo 12 ja nälkä oli hirmuinen. Moni muu sanoi samaa. Söin omaan tahtiini muiden kanssa keskustellen, ei mitään hajua mitä muuta söivät tai joivat. En oikeastaan ollenkaan ymmärrä ap:n kysymystä. En ole koskaan edes ajatellut etteikö joku pystyisi kertakaikkiaan hillitsemään itseään.

Söin juhlissa normaalin lautasellisen, jossa oli vähän kaikkea mutta ei mitään yksittäistä laatua paljoa ja sitten kakkukahvit päälle. Olin aivan täynnä niistä joten miksi olisin ahtanut itseeni enempää ruokaa, vaikka sitä jäikin runsaasti yli? Typerää ylensyödä vaikka ilmaiseksi saa, minulla on rahaa ostaa ruokaa kotiinkin. Ja tuolla eilisen syömisellä pärjäsin hyvin tähän aamuun asti, nyt juuri söin aamupalan.

Vierailija
22/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki ahmimalla, mutta kaikkea maistetaan, jos vaan suinkin mahdollista.

Se rajoittaa vähän syötyjen herkkujen kokonaismäärää, kun niitä on niin paljon. Kun kaikkea otetaan vähän, ei tule varsinaisesti ahmittua.

Aika erikoiset juhlat, jos siellä ei ole mitään muuta tekemistä kuin syöminen. Onhan siellä muitakin vieraita, joiden kanssa voi seurustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien tuntemusten seuranta?

tekee mieli lisää kun on niin hyvää. ap

Vierailija
24/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaakaan!

ap

Vierailija
25/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä muitakin vieraita, joiden kanssa voi seurustella.

ap

Vierailija
26/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on aika junttia ajatella ottavansa juhlatarjoilusta kaikki hyödyt irti. Se on hyväksikäyttöä.

Vierailija
27/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä kertyy jo sen verran iso annos, että ei kaipaa siihen hirveästi enää lisää. Ja sitten jos hakee lisää, niin ottaa paria lempijuttuaan vähän, joiden jälkeen ei ainakaan jaksa enempää.

Ja toki voi yrittää juoda kahvia ja vettä nopeammassa tahdissa niin vatsa täyttyy siitäkin.

Vierailija
28/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien tuntemusten seuranta?

niitähän mä just seuraan... tekee mieli lisää kun on niin hyvää. ap

Mutta onko sulla todella siinä vaiheessa enää nälkä? Odota 5-10minuuttia, juo lasi vettä ja todennäköisesti toteat että ei se ole nälkää vaan vain mieliteko. Sitten vain vastustat sitä, etkä hae enempää. Ylensyömisestä tulee vain huono olo, parempi lopettaa siinä vaiheessa kun on vatsa täynnä, mutta liian täynnä. Hankalaa tietysti jos on pohjaton maha, silloin kannattaa ehkä kotioloissakin kiinnittää huomiota annoskokoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi