Siis MIHIN perustuu laihtuminen?
Olen vähän päälle 40 ja totesin, että paino on lähtenyt salakavalaan nousuun. Pituutta 169 cm, paino 69 kg. Olen aina ollut hoikka, en ole koskaan ennen yrittänyt laihtua. Nyt ajattelin noin 1,5 viikkoa sitten, että yritän pudottaa painon tuonne noin puolentoista vuoden takaisiin lukemiin, noin 65 kiloon. Tuolloin liikuin paljon, syömistä en ole siitä muuttanut miksikään. Syön tavallista sekaruokaa, kala ei allergian vuoksi sovi, makeasta en niin välitä. Herkkujani ovat perunalastut, kuiva siider/valkkari maistuu viikonloppuna kohtuudella.
1,5 viikkoa nyt olen ottanut pienempiä ruoka-annoksia, herkkuja söin viikonloppuna hyvin kohtuullisesti, lisäsin liikuntaa, eilen lupasin lapsille että haetaan heseruokaa ja sitä söin itsekin, tämä oli ainoa "lipsahdus" koko viikolla. Olo on ollut kevyempi, aterian jälkee ei ähkyoloa vaan sopiva olo, kasviksia olen syönyt enemmän ja siis ruoka-annoksia pienentänyt niin, että syön entiseen verrattuna ehkä 50-75 % annoskoosta.
Tänä aamuna mittasin vyötärönympäryksen, joka oli kaventunut kivasti 82 cm:stä 77.5 cm:iin. Ja paino...
70 kiloa????!!!!
Kommentit (24)
mennä useampi viikko ennen kuin keho huomaa muutokset, joten ole kärsivällinen ja jatka tarkkailua.
normaalipainoisen on peräti vaikeinta laihtua?
Itselläkin olisi tavoitteena laihtua pari-kolme kiloa, jotka ovat vuoden aikana tulleet. Viime aikoina olen liikuntaa lisännyt, muttei vielä mitään vaikutusta... Pitäisi varmaan herkutkin vähentää ihan minimiin, mutta vaikeeta, kun on ittensä päästänyt herkkujen makuun :(
ei herkut ole ongelma; nyt en ole syönyt viikkoon yhtäkään karkkia tms. makeaa herkkua, eikä tee mieli. Minä yksinkertaisesti syön liian isoja annoksia siihen nähden, että olen yli 40 ja liikuntamuotoni on kävely vaihtelevalla innostuksella.
Siksi juuri järkeilinkin, että homma hoituisi niitä annoskokoja pienentämällä, mutta näköjään täytyy olla paaaaaljon kärsivällisempi kuin odotin. Mutta jatkan tätä samaa rataa, koska en näe mitään järkeä muuhunkaan, kun tosiaan herkkuja ei pahemmin mene. Vaaleaa leipääkin syön tosi harvoin jne jne.
Ja varmaan on tosiaan hankala normaalipainoisen pudottaa niitä paria kiloa, en aio tämän asian kanssa järkeäni menettää; keskityn sitten siihen, että paino ei saa mennä yli 70 kilon, jos se ei sinne 65:een näillä konstein laske.
ap
painoa lähinnä vaatteiden avulla. Kun vatsa pömpöttää paidan alla tai housun vyötärö kiristää, niin vähennän syömistä (erityiseti herkuttelua) ja lisään liikuntaa. Kun on kuitenkin normaalipainoinen, ei mielestäni ole mitään väliä sillä näyttääkö vaaka viisi kiloa enemmän vai vähemmän, tärkeämpää on se, näyttääkö pulskistuneelta.