Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten pitäis pysyä pois rautakaupoista kun eivät tajua mitään työkaluista ja niitten käyttämisestä

Vierailija
17.05.2012 |

Provosoiduitko? No ainakin yritin sitä. :) Että saisin mahdollisimman monen teistä avaamaan viestini..

Pyöritän työkseni erästä kohtalaisen suosittua netissä toimivaa rauta- tai työkalukauppaa. Verkkokauppa pyörii ihan hyvin mutta ei ole mitenkään oleellisesti parempi kuin kilpailijat. Jotkut asiat teemme muita paremmin ja jotkut huonommin. Meitä ei muista mistään erikoisesta.

Nyt haluaisimme vähän hioa profiiliamme. Päätimme että meistä voisi tulla Suomen paras työkalukauppa NAISILLE. Rautakaupat kun ovat perinteisesti miesten maailmaa, jossa naisia katsellaan vieläkin turhan usein nenän vartta pitkin, niin haluaisimme näiden rinnalle kaupan josta erityisesti nainen ostaisi tarvitsemansa työkalut ja laitteet mielellään.

Mutta mitä nainen kaipaa rauta/työkalu-/tarvike- tai varaosakaupalta? Millaisia koneita tai laitteita voisit kuvitella tilaavasi netistä? Millaista palvelua tai sisältöä verkkokaupalta haluaisit? Millainen voisi olla naisten työkalukauppa?

Heitelkääpä kommentteja, ehdotuksia, mielipiteitä ja erilaisia kokemuksia kehiin. Kiitollisena otan kaiken vastaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin, rautakaupassa naisena olen saanut aivan uskomattoman huonoa kohtelua.

Ensinnäkin siellä joku vasta-alkaja myy tavaran väärillä tiedoilla, ja sitten kun asiasta reklamoi niin tulee kettuilusoittoja kauppiasta myöden. Ilmeisesti naisvihamielisyys alalla elää ja voi hyvin?

On vaikea kuvitella että tuollaista nykypäivänä voi edes tapahtua, mutta totta se on - rautakaupoissa.

Joten jos haluat pärjätä kilpailussa, niin myy tuotteet oikein tiedoin ja hoida mahdolliset reklamaatiot asiallisesti. Aina kannattaa pyrkiä sopuratkaisuun ja ei ainakaan provosoitua siitä kun "tyhmä" nainen valittaa.

Hyvän markkinaraon olet havainnut.

Nykypäivänä naiset voivat päättää 100% talouden rautakauppaostoksista, missä ne tehdään ja mitä rahamääriä käytetään.

Kun löytyy se rautakauppa jossa hommat sujuvat, sienne keskitetään ostokset.

Vierailija
2/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitkin minkälaisia reklamaatioita sisariltasi usein tulee, sitten pitäisi sovitella kun on käytetty tuotteita ihan väärin ja lopputulos ei miellytäkään. Toista loputtomasti, niin ei tarvitse ihmitellä jos jollain käämit palavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitkin minkälaisia reklamaatioita sisariltasi usein tulee, sitten pitäisi sovitella kun on käytetty tuotteita ihan väärin ja lopputulos ei miellytäkään. Toista loputtomasti, niin ei tarvitse ihmitellä jos jollain käämit palavat.

aivan vieras käsite vai miten voi olla mahdollista tuommoinen käämien palaminen? Tyhmiä asiakkaita riittää ihan jokaiseen liikkeeseen, mutta tosi tyhmä on se joka alkaa kohtelemaan kaikkia asiakkaita idiootteina vaikka vain siksi että ovat naisia.

Muilla aloilla hommat osataan hoitaa ihan järkevästi. Vaan päästäpä miesmyyjä rautakaupassa vähän asiakaspalvelemaan, niin taas tulisi hyvää ainesta kotimaiseen komediaan...

Vierailija
4/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan hurjan paljon parempaa palvelua kuin mieheni.

Joutuvat vääntämään rautalangasta kaiken ja tuntuu, että mielellään tekevät sen. Mies, kun lähtee samalle reissulle siellä kestää ja saa vängätä myyjän kanssa aina jostain ja oikeata asiaa ei tunnu löytyvän.

Joten pistää mut lapun kanssa asialle ja mä olen usein puolessa tunnissa takaisin.

Vierailija
5/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluhan on nyt kiinni tasan tarkkaan siitä missä kaupassa käy ja millainen toimintakulttuuri siellä sattuu olemaan.

Jos haluaa tarkistaa oikeasti kaupan palvelutason, niin reklamaatioasia on siinä paras testi.

Ennen kun lähtee tilaamaan rautakaupasta mitään talopakettia, kannattaa testata miten hoitavat pienissä asioissa ongelmatilanteet.

Parempi että kaupan huonous selviää aikaisemmin kuin myöhemmin. Ja mielummin jossain korkeintaan muutaman satasen pikkuostoksessa, ei missään kymppitonnien talopakettikaupoissa.

Vierailija
6/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja rakentanut talon. Eli siis oikeasti osaan raksata, ja raksa-aikana sainkin todella paskaa palvelua rautakaupoissa. Vähättelyä, kaksimielisiä juttuja, ylenkatsetta. Moni rautakaupan myyjä ei ole ikinä itse rakentanut mitään mutta katsoi oikeudekseen v***uilla alentuvasti naiselle. Hiljenivät yleensä kun kuulivat että teen taloa, mutta suhtautuminen ennen tätä oli aina kusipäistä. Ostaisin mielelläni nettikaupasta!

Mutta jos se on naisille suunnattu, niin ei herranjumala mitään kukkakuvioituja leikkivasaroita (joilla ei tee mitään) eikä muutenkaan ennakkoasennetta että naiset ei tartte "oikeita miesten työkaluja". Niitä me nimenomaan tarvitaan.

Tärkeitä juttuja nettikaupassa

- halvat postikulut

- asiakkaiden kommenttimahdollisuus tuotteista (vrrt esim ellos)

- hyvä varaosa ja huoltopalvelu

- mahdollisuus kysellä mailitse lisätietoja

- joitain naisille sopivia tuotteita, esim kevyempi moottorisaha (mutta ei niitä pinkkejä vasaroita)

- työohjeita jne sisältöä jotka kannustaa remppaamisen, ohessa tuotesuositukset (tyyliin: seinän tekemiseen tarvitset tuotteet x,y ja z)

Rautakauppa netissä on hyvä idea työkalujen osalta, mutta ei niinkään sisustusmateriaalien, tapett ja laatat pitää nähdä luonnossa.

Vierailija
7/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen paikanpäälle, vaikken mistään juuri ymmärräkään, mutta siellä saa hyvää palvelua juuri siksi, että on nainen. Asiakkaatkin mielellään neuvoo :)

Vierailija
8/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin veljeni, joten saan neuvot heiltä joten voisin hyvinkin ostaa nettirautakaupasta. Teen meillä 100 % päätökset remppamateriaaleista (tähän mennessä rempattu kokonaan yksi huoneisto ja lisäksi tehty 2 keittiötä ja 1 kylpyhuone).

Välillä olen kuunnellut oman miehen ja miesmyyjien neuvoja, ja pieleen on mennyt joka kerta ja rahaa hukkaan.

Vierailija
9/26 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selkeästi jaotellut nettisivut, ei mitään merkin mukaan listauksia,vaan käyttötarkoituksen mukaan. Hinnat selkeästi esille, eikä koiria haudattuna esim. valaisimen hinta tämä, mutta tarvit vielä muuntajan, jonka hinta tämä ja piuhan jonka hinta tämä... Selkeys, helppous, visuaalisuus ja edullisuus puree naisiin. Myös ne ohjeet on hyvä pointti. esim. videoklipit ei olis pahitteeksi joistain perustyövaiheista.

Vierailija
10/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon maksat niistä?? ;)

Vierailija
11/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tarvitsemaan PALJON ammattilaisten apua rautakaupassa. En osaa ostaa tarvitsemiani vehkeitä, litkuja ja mömmöjä netistä. Tarvitsen työohjeita sun muita, eli perinteisen rautakaupan puoleen käännyn, jos palvelu on huonoa, vaihdan kauppaa. Yleensä olen saanut ihan hyvää palvelua vaikka muna puuttuukin

Vierailija
12/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekemällä hyvän kaupan jossa sinua palveltais paremmin kuin missään muualla. :P

En mä voi valitettavasti ideoista tässä vaiheessa maksaa palkkioita. Voisin palkata konsultteja suoltamaan niitä ideoita jos mulla olis varaa laittaa paljon rahaa likoon.

Ihan vaan pyyteettömiä mielipiteitä ja kommentteja tässä ruinaan.

Vierailija
13/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tarvitsemaan PALJON ammattilaisten apua rautakaupassa. En osaa ostaa tarvitsemiani vehkeitä, litkuja ja mömmöjä netistä. Tarvitsen työohjeita sun muita, eli perinteisen rautakaupan puoleen käännyn, jos palvelu on huonoa, vaihdan kauppaa. Yleensä olen saanut ihan hyvää palvelua vaikka muna puuttuukin

Voisitko siinä tapauksessa ostaa netistä, jos nettikaupasta löytyisi selkeitä vinkkejä, työohjeita ja neuvoja? Jos kaikkien mömmöjen ja vehkeitten kohdalla olisi selkeällä ja ymmärrettävällä kielellä kerrottu mitä ne on ja mihin niitä voi käyttää. Ja miten. ?

Vierailija
14/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluan tehdä jotain ja marssin rautakauppaan että "moi, mun pitäis maalata talo, eka pitää saada vanhat maalit vissiin pois, mitä vehkeitä mä tarttisin siihen?" :D Siis periaattena taso mun kysymyksissä on toi :D.

Ja yleensä kun ispis iskee niin tarvitsen kaiken HETI, eli nettitilaamisessa on se huono puoli että tavaroita joutuu odottelemaan. Naiselle se ei ole aina helppoa, ainakaan impulsiiviselle tyypille.

Mutta ehdottomasti vinkkejä ja ohjeita teidän pitää laittaa, siis semmoisia naisille selkeästi tehtyjä, joissa ei ole miesten kieltä.

Vierailija
15/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne kaikki ohjeet löytyy valmistajien nettisivuilta.

Netistä tilaan tuotteita, joita ei saa lähikaupasta tai ovat lähikaupassakin tilaustavaraa (vaatii kuorma-autokuljetusta tms).

Suomalaisten nettikauppojen suurin vika on hitaus: saman tavaran saa euroopasta kotiovelle toimitettuna 2 päivässä (elektoniikasta ja vaatteista lähinnä kokemusta)kun jokaisen suomalaispuodin toimitusehdoissa sanotaan alkaen 2 viikkoa. Toinen on kuljetukset, Itella ryöstää meidät.

Vierailija
16/26 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älä ainakaan perusta sellaista liikettä, jossa kaikki pinkkiä ja kauppa itsessään sisältää kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä, naisille. Kiviset lattiat, sahanpurun tuoksu, huono akustiikka. Pois makeiset kassalinjalta ja mikäli kahvio löytyy, tulee sen olla ala-arvoista.

No, oman käsityksen mukaan monesti yksinäiset naidut naiset ovat syystä rautakaupassa, koska mies tai remonttiryhmä ovat laatineet listan mitä pitäisi työmaata varten tuoda. Ne akat, jotka katselevat tapetteja ja muuta sisustuksellista tai pintatöihin liittyvää tarpeistoa, ovat asia erikseen.

Mut onnea haasteeseen saada naiset yleisesti kiinnostumaan edes vähän syvemmin mitä kaiken loppusilauksen kuoren alta löytyy ja mitä siihen tarvitaan. Tämän tavoitteen saavuttaminen vain mielestäni vaatii isompaa muutosta tosiasiaan, joka juontaa juurensa eri sukupuolten suorittamiin töihin stereotyyppisesti. Tasa-arvo ja odotukset ovat yksinkertaisesti johtamassa siihen, että on vain miesten töitä.

Vierailija
17/26 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

värit ja kauneus vetoavat meihin aina! monet työkalut ovat liian painavia ja nimet iiian vaikeita. mutta toisaalta tarvitseeko kukaan pinkkiä höyhen vasaraa? =) nimiin pientä pilkettä... ja tuoksua, työkalut haisee usein liikaa teolliselle... kyllä, meillä on kummalliset vaatimukset! otatko tosissasi haasteen vastaan?

Vierailija
18/26 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli naisille suunnattu. Itse asiassa siellä oli kokonainen naisten työkalusarja! Kaikkien työkalujen varret oli kukkakuvioisia ja ne olivat pienempiä, mitä normaalit työkalut. Mun mielestä ne oli perkeleen naurettavia. Jäi ostamatta. Jos mä ostan työkaluja, niin ne ovat ihan tavallisia.

Vierailija
19/26 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hyvän näköinen ja kroppainen mies myyjä, kiitos. Ei siinä muuta tarvita.

Vierailija
20/26 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset