Naisten pitäis pysyä pois rautakaupoista kun eivät tajua mitään työkaluista ja niitten käyttämisestä
Provosoiduitko? No ainakin yritin sitä. :) Että saisin mahdollisimman monen teistä avaamaan viestini..
Pyöritän työkseni erästä kohtalaisen suosittua netissä toimivaa rauta- tai työkalukauppaa. Verkkokauppa pyörii ihan hyvin mutta ei ole mitenkään oleellisesti parempi kuin kilpailijat. Jotkut asiat teemme muita paremmin ja jotkut huonommin. Meitä ei muista mistään erikoisesta.
Nyt haluaisimme vähän hioa profiiliamme. Päätimme että meistä voisi tulla Suomen paras työkalukauppa NAISILLE. Rautakaupat kun ovat perinteisesti miesten maailmaa, jossa naisia katsellaan vieläkin turhan usein nenän vartta pitkin, niin haluaisimme näiden rinnalle kaupan josta erityisesti nainen ostaisi tarvitsemansa työkalut ja laitteet mielellään.
Mutta mitä nainen kaipaa rauta/työkalu-/tarvike- tai varaosakaupalta? Millaisia koneita tai laitteita voisit kuvitella tilaavasi netistä? Millaista palvelua tai sisältöä verkkokaupalta haluaisit? Millainen voisi olla naisten työkalukauppa?
Heitelkääpä kommentteja, ehdotuksia, mielipiteitä ja erilaisia kokemuksia kehiin. Kiitollisena otan kaiken vastaan.
Kommentit (26)
oli naisille suunnattu. Itse asiassa siellä oli kokonainen naisten työkalusarja! Kaikkien työkalujen varret oli kukkakuvioisia ja ne olivat pienempiä, mitä normaalit työkalut. Mun mielestä ne oli perkeleen naurettavia. Jäi ostamatta. Jos mä ostan työkaluja, niin ne ovat ihan tavallisia.
Vasaraa, saksia ja mittanauhoja. Ovat hehkeän pinkkejä ja kukkakuvioisia. :P
Eikös nykyään osteta työkalut netistä, ja harvemmin mistään ylihinnoitellusta kivijalkakaupasta.
Netistä saa kaikki merkittävästi edullisemmin.
Nykyään myös miesten osaaminen on kehnompaa kuin tuon sukupolven joka rintamamiestalot rakentansi. Netistä etsitään värkkien ja materiaalin lisäksi tietoa. Laadukkaat sivut, jossa paljon materiaalien- ja työkalujen valintaohjeita ja eri vaiheiden työkuvauksia maksaisivat varmaan itsensä. Älä myy vain työkaluja, vaan kytke nuo työkalut eri rakennus/korjausvaiheisiin. Yleisimmistä tee se itse jutuista selkeät ohjeet, neuvot millaisia työkaluja ja materiaaleja tarvitset jne. Ammattimiehet ja sellaiseksi itseään nimittävät eivät niitä kaipaisi, mutta iso osa muista kyllä. Netissä on helppo tehdä erilaisia oikean värkin valinta ohjelmanpätkiä vähän eliöiden lajintunnistusmallien mukaisesti (jos kyllä niin jatka näin, jos ei niin jatka noin...).
Olen samaa mieltä otsikon kanssa. Mutta miksi perustaa naisille rautakauppa, kun ne eivät ostamisen jälkeen osaa tehdä niillä ostoksillaan mitään?
Tiedän monia naisia, jotka rakennekynsiä viilaten haluavat heittäytyä avuttomiksi kotirouviksi, jotka eivät osaa edes lamppua vaihtaa. Itselleni sellainen on kuitenkin vierasta.. Äitini oli yh, jolloin jouduimme kahdestaan tekemään kaikki kodin pienet rempat lamppujen vaihtamisesta maalaamiseen, poraamiseen ja huonekalujen kokoamiseen. Minusta se on hauskaa! :D Tosin viimeisimmästä kunnon työstä on pari vuotta aikaa kun viimeisilläni raskaana kokosin pinnasängyn ja lipaston.