Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hääkutsussa toivotaan vaan rahaa, niin vietkö vaan pelkkää rahaa?

Vierailija
17.05.2012 |

Eli kutsussa tämä perinteinen litania:

"olemme jo niin monta vuotta yhdessä talsineet, ja astioita on, joten toivoisimme rahaa häämatkaan"

Mutta entäpäs jos minä olen niin kovapäinen pösilö, että en halua antaa vain sitä pelkkää rahaa? Anteeksi vain, mutta uskon tämänkin hääparin 10 vuoden päästä muistavan, (mikäli ovat yhdessä vielä) että tämän saimme "Martalta" häälahjaksi. Häämatkahan olisi tehty ajat sitten....

Ja lahjaksi ajattelin siis jotain neutraalia suomalaista designia. Ja lisäksi sitä rahaa.

Olenko typerä?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien rahaa, jos sitä kerran toivotaan. Suosin muutenkin lahjakortteja/rahaa sillä mun keski-ikäistyneessä kaveripiirissä kaikilla on jo asunnot pullollaan tavaraa. En itsekään haluaisi tavaraa.

Vierailija
62/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teen puolestaan lahjoituksen tyttöjen koulutukseen tms. Kutsun mukaan heillä on jo kaikkea, joten mikä ilahduttaisi enemmän kuin tieto siitä, että lahjaksi saamansa vuohi/marsu/kana tuottaa iloa pitkään. Tosin toisella puolella maapalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta ja arvokasta designia tai hyvälaatuisia kippoja voi verrata mihinkään kaapissa olevaa rojuun. Ihmeellistä jos ei mitään oikeasti lahjaa enää arvosteta yhtään.

Vierailija
64/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jtn 50-100 euron välillä.

Riippuu vähän siitä menetkö yksin vai viisihenkisen perheesi kanssa.

Toisissa häissä olin yksin ja vein 50 e ja toisissa kaksin ja veimme 50 e per nekku eli satasen.

Olivat molemmat täyden serviisiin juhlat: alkuruoat, pääruoat, kakku ja juomaa riittämiin.

Molemmat toivoivat rahaa häämatkaansa. Ja näin teimme. TIETENKIN teimme, kuten hääpari toivoi. Käsittämätön tämä keskustelu, että viedään shaibaa, mitä pari ei toivo. Jääkää kotiin, jos lahjatoive närästää. Oikeasti.

Vierailija
65/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää ne häärahat siihen teidän unelmamatkaan?

Naimisiin pääsee ilman suuria häitäkin, jopa lähes ilmaiseksi.

Ihmettelee... puudäte ne kaverit ja sukulaiset käymään teillä ihan muuten vain, yksi perhekunta kerrallaan.

Saatte oikeasti viettää aikaa heidän kanssaan.

Ei kukaan oikeasti edes pidä häistä.

Pienen budjetin häistä varsinkaan.

Sorry, tää on fakta.

Vierailija
66/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hääparille tarpeetonta. Ei kaikki harrasta designkippojen säilyttelyä vitriineissäkään. Ihmisillä on erilaisia arvoja ja toisille ne kipot on vaan kippoja olkoonkin kuinka kalliita (varmaan useimmille miehille?)

uutta ja arvokasta designia tai hyvälaatuisia kippoja voi verrata mihinkään kaapissa olevaa rojuun. Ihmeellistä jos ei mitään oikeasti lahjaa enää arvosteta yhtään.

Vierailija
67/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on ihania juhlia ja mukava, että joku jaksaa niitä järjestää. Annan täsmälleen sen lahjan mitä toivotaan. Rahaa viedään yleensä miehen kanssa yhteensä 100e.

Vierailija
68/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesta en rahoita kenenkään häämatkaa... Se on jotenkin niin todella latteata kerjätä toisia rahoittamaan häämatkansa sillä verukkeella, "että meillä on jo kaikkea". Jos kerran on kaikkea, on varmaan varaa maksaa se häämatkakin itse.

Vierailija
69/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä negatiivinen lataus näillä ihmisillä liittyy rahalahjaan, en voi ymmärtää?

Hääpari näkee hirveän ison vaivan juhlien järjestämisessä ja yleensä aina pari toivoo jotain tiettyä lahjaa helpottaakseen vieraiden lahjan antamista. Onko niin vaikeaa kunnioittaa tätä toivetta?

Nämä jotka haluavat antaa "jotain pysyvää" jäävät todennäköisesti mieleen pysyvästi - kielteisessä mielessä.

Vierailija
70/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä päätän mitä annan. Annan sellaista, joka minua lahjan antajana ilahduttaa, jonka antamisesta minulle tulee hyvä mieli. Rahan antamisesta minulle ei hyvä mieli tule, se ei tunnu edes lahjalta mielestäni.

Jos ei antamani lahja kelpaa, voihan pari myydä sen itse vaikka huutonetissä, ja mennä matkoille niillä rahoilla sitten.

Vierailija
71/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajattelen häitä sillä periaatteella, että pariskunta on yhdessä pitkäänkin ja haluan antaa jotain pysyvää. Lahjan keksiminen on puolet hauskuutta. En todellakaan halua antaa rahaa häämatkaan tai muuhun tarkoitukseen. Minusta rahalahjan kerjääminen on todella mautonta.

Vierailija
72/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat miesystävän vanhoja ystäviä, joilla on jo kaikkea. En kokenut tätä mitenkään vääränä tai ikävänä. Heillä on pieni lapsi joten jos antaisi lahjakortin, heidän pitäisi hommata kuitenkin lastenhoitaja, että pääsevät käyttämään sen.

En itse haluaisi mitään roinaa, jos menisin naimisiin, joten en sen vuoksi tuntisi tarvetta ostaa muillekaan jotain.

Vierailija
73/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesta en rahoita kenenkään häämatkaa... Se on jotenkin niin todella latteata kerjätä toisia rahoittamaan häämatkansa sillä verukkeella, "että meillä on jo kaikkea". Jos kerran on kaikkea, on varmaan varaa maksaa se häämatkakin itse.

häihin kun yleensä viedään lahja. Tiesitkös? Samoin kuin syntymäpäiville etc.

Miksi on niin vaikea ymmärtää tätä? Morsiuspari tekee asian helpoksi kertomalla "että meillä on kaikkea, mutta jos haluatte meitä muistaa, voitte lahjoittaa roposen häämatkaamme tilille:"

Miksi tämä on niin vaikeaa?

Vierailija
74/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa rahaa sellaisille, joilla on parempi tulotaso kuin meillä.

Vierailija
75/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin rakastan häitä ja kyllä meidän ystäväpiirikin jossa ainakin yhdet häät per kesä ollut ja kaikilla tosi kivaa. Ja kuka mistään pienen budjetin häistä puhunut? Meillä ei ole kummallakaan ollut häitä ja sellaiset haluamme pitää. Eihän niitä pidetä että saisi rahat häämatkaan, kyllähän se matka on jo siinä vaiheessa maksettu koska haluan lähteä sinne suoraan hääyön jälkeen. Maksetaan sitten mahdollisilla lahjarahoilla mitä nyt kuluja siellä matkalla tulee. Mielummin ottaisin lahjaksi vaikka sukellus- tai surffauskurssin tai illallisen kuin kamaa jota on jo nyt liikaa eikä mitään oikeasti tarvita. Nää kamanlahjottelijat ei ilmeisesti osaa ajatella asioita muiden kannalta kun ei kunnioita hääparin toiveita. Onneksi meidän tuttavapiirissä on vain fiksuja ihmisiä. Ihmettelen tuota vitosella vittuilluttakin, mitä saat tollasesta kuin nolon maineen? Varmaan hääpari ajatteli vaan että olet joko tosi köyhä tai tosi pihi.

käyttää ne häärahat siihen teidän unelmamatkaan?

Naimisiin pääsee ilman suuria häitäkin, jopa lähes ilmaiseksi.

Ihmettelee... puudäte ne kaverit ja sukulaiset käymään teillä ihan muuten vain, yksi perhekunta kerrallaan.

Saatte oikeasti viettää aikaa heidän kanssaan.

Ei kukaan oikeasti edes pidä häistä.

Pienen budjetin häistä varsinkaan.

Sorry, tää on fakta.

Vierailija
76/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häihin kun yleensä viedään lahja. Tiesitkös? Samoin kuin syntymäpäiville etc.

Miksi on niin vaikea ymmärtää tätä? Morsiuspari tekee asian helpoksi kertomalla "että meillä on kaikkea, mutta jos haluatte meitä muistaa, voitte lahjoittaa roposen häämatkaamme tilille:"

Miksi tämä on niin vaikeaa?

Jokainen, joka haluaa tehdä häämatkan, kerätköön siihen rahat itse. Annan vaikkapa lahjakortin hyvään ravintolaan tai jonkun muun vastaavan.

En halua, että oloani "helpotetaan" kertomalla, että minun antaa lahjaksi rahaa.

Vierailija
77/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häihin kun yleensä viedään lahja. Tiesitkös? Samoin kuin syntymäpäiville etc. Miksi on niin vaikea ymmärtää tätä? Morsiuspari tekee asian helpoksi kertomalla "että meillä on kaikkea, mutta jos haluatte meitä muistaa, voitte lahjoittaa roposen häämatkaamme tilille:" Miksi tämä on niin vaikeaa?

Siksi on niin vaikea ymmärtää sitä, että saan kutsun juhliin ja kutsussa määrätään, mitä pitää tuoda mukana, että on lupa tulla. Yleensä juhlien järjestäjä ei vaadi pääsymaksua, mutta häistä on tullut eräänlainen maksuautomaatti hääparille. Halutaan isot juhlat, ja kun ei ole varaa maksaa, laitetaan lahjatoiveeksi rahaa eli suomennettuna pääsymaksu. Kyse ei silloin ole lahjasta lainkaan.

Vierailija
78/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ei olekaan rahaa mennä häämatkalle. Siksi vastaan näihin kutsuihin kieltävästi ja kerron iloisesti, että säästävät nyt minusta koituvat ruoka- ja muut kustannukset häämatkaansa tms. varten.

Mitä useampi kieltäytyy hääkutsusta, sitä varmemmin hääpari saa sen toivomansa matkan tai mihin nyt rahaa kerääkin.

Vierailija
79/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se on kutsuihin kirjoitettu. Toivomme oikein monta satasta, koska nuorella sitä rahaa kuluu paljon. Jos hääparin toive on tärkeä, miksi ei olisi nuorekin.

Vierailija
80/96 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se on kutsuihin kirjoitettu. Toivomme oikein monta satasta, koska nuorella sitä rahaa kuluu paljon. Jos hääparin toive on tärkeä, miksi ei olisi nuorekin.

Rippi- tai ylioppilaslahjaksi rahan antaminen ei ole mitenkään kummallista. Valmistujaislahjana raha on myös tavallaan palkinto hyvin tehdystä opiskelusta.

Häälahjana raha on todella vastenmielinen, ellei kyse ole sitten kahdesta alle 20-vuotiaasta nuoresta ihmisestä, jolla raha menee yhteisen elämän aloittamiseen.

Jos hääkutsussa lukee, että toivomme rahalahjona, minulle tulee aina mieleen, että joudun maksamaan ruokani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan