Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosiuskovainen, uskallatko harrastaa joogaa?

Vierailija
27.02.2014 |

Työkaverini yrittää houkutella minua mukaansa alkeisjoogaan ja on vakuuttanut että siihen ei liity muuta kuin venytyksiä, eli idän uskontoja ei tyrkytetä samalla. Pelkään että saatana houkuttelee minua nyt hänen kauttaan. Jooga on salatieteitä ja salatieteillä on omat keinonsa löytää ihmisen sieluun.

Myös työkaverini on uskovaisia, mutta ei samasta uskonyhteisöstä, eikä tosiuskovainen.

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaha!

Vierailija
2/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pappimmekin joogaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ja jooga eivät sovi yhteen, siitä löytyy netistä paljon tutkimustietoutta. Älä harjoita joogaliikkeitä kotonasi edes uteliaisuudesta, äläkä lähde mukaan katsomaan kuinka joogaa tehdään. Lue täältä: joogan kautta vaikuttavat henkivallat ohjaavat ihmisiä juuri tähän joogan alkuperäiseen päämäärään, eli valaistumisen kautta vapautumaan jälleensyntymisestä sekä maailmankaikkeuden hengen (saatanalliset henget) kanssa yhtymiseen.

http://forum.netmission.fi/showthread.php?5447-Jooga-on-pimeyden-eksytys

Vierailija
4/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen omilla, ylhäältä uudesti syntyneillä ei ole mitään pelättävää. Itse olen harrastanut joogaa jo vuosia aivan liikuntamuotona siinä missä hiihtoa ja luistelua. Olen jättänyt matrat hokematta ja kätkenyt itseni Jeesuksen veren turvaan. Terveys on kohentunut ja monet vaivat todellakin kadonneet. Älä usko kaikkia höpötyksiä mitä ihmiset sulle höpöttää. Jeesuskin sanoi ettei ihmistä saastuta mikään ruoka jne. vaan pahat sanat ja ajatukset jotka sydämestä tulevat. Mutta niinhän se on että mistä tahansa voi tulla syntiä jos vedetään äärimmäisyyteen!

Vierailija
5/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jooga ihan turvallista on, kun ottaa sen "vaan venyttelynä". Pitää mielen ulkopuolella siitä henkisestä höpinästä ja keskittyy vaan niihin liikkeisiin - vähän kuin kuntosalilla tai ryhmäjumpassa olisi.

Ei se joogan 'vaarallisuus' niissä venytyksissä piile :-)

Vierailija
6/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:23"]

Kyllä se jooga ihan turvallista on, kun ottaa sen "vaan venyttelynä". Pitää mielen ulkopuolella siitä henkisestä höpinästä ja keskittyy vaan niihin liikkeisiin - vähän kuin kuntosalilla tai ryhmäjumpassa olisi.

[/quote]

Oletko kuullut että fysikaalinen liikehdintä antaa aivoille käskyjä ja päinvastoin? Ap, älä usko joogaan johdattelevia vastauksia, näissä voi olla takana asioita, joista emme tiedä. Lue Petri Paavolan kirjoituksia Jeesuksen ja joogan yhteyksistä toisiinsa ja rukoile, että mielesi puhdistuisi itämaisten harhaoppien houkutuksesta.

Vierailija
7/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:23"]

[/quote]

Oletko kuullut että fysikaalinen liikehdintä antaa aivoille käskyjä ja päinvastoin? Ap, älä usko joogaan johdattelevia vastauksia, näissä voi olla takana asioita, joista emme tiedä. Lue Petri Paavolan kirjoituksia Jeesuksen ja joogan yhteyksistä toisiinsa ja rukoile, että mielesi puhdistuisi itämaisten harhaoppien houkutuksesta.

[/quote]

En kyllä ymmärrä millä tavoin olen vaarassa pudota paholaisen syliin venyttäessäni takareisiäni ja miettiessäni päivän kauppalistaa.

Vierailija
8/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kauan sitten nuorempana joogasin muutaman kuukauden kerran viikossa niin ihmettelin kun mieleen tuli ihan ihmeellisiä muistikuvia / ajatuksia, sellaisia joita en ole koskaan aiemmin muistanut. Joten ihan täysin mahdollista että etenkin pitempään joogatessa ajatukset "yhtyy" ties mihin idän uskontojen henkimaailmaan.

Vierailija
9/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrastaisi ihan joogaa. Pilatesta kyllä harrastan itse, koska minusta nämä jossa on otettu vaikutteita eivät ole enää alkuperäinen asia. Jooga on tosiaan tehty uskonnonharjoittamista varten.

Tosin en menisi ihan suoraa päätä tuomitsemaankaan joogan harrastajia. Mielestäni sitä voi verrata Uuden Testamentin tilanteeseen, jossa mietittiin voiko epäjumalille uhrattua lihaa syödä. Todettiin että vahvauskoinen voi kyllä, koska ei se vieraille jumalille uhrattu liha vaikuta mitenkään mekaanisesti ihmisiin. Mutta jos se aiheuttaa epävarmuutta, silloin se voi tuhota uskon ja on parempi pysyä erossa. Eli, ap, älä mene joogatunnille koska olet epävarma asian suhteen.

Vierailija
10/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah Hah! Voiko tämä olla totta?  Pakko olla aamuvitsi. Todella hauskaa, hyvä hyvä. 

Vierailija
11/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pohdit asiaa. Minä en joogaamaan lähtisi koska muitakin liikuntamuotoja on olemassa. On tosiaan vaikka mitä zumbaa ja aerobickia mihin ei liity mitään vieraita uskontoja.

Vierailija
12/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:24"]

Hyvä, että pohdit asiaa. Minä en joogaamaan lähtisi koska muitakin liikuntamuotoja on olemassa. On tosiaan vaikka mitä zumbaa ja aerobickia mihin ei liity mitään vieraita uskontoja.

[/quote]

Eiköhän ole parasta jättää varmuuden vuoksi nuokin harrastamatta. Zumbassa ja aerobicissa on tanssiliikkeitä, ja nehän voi ollakin vahingossa osa jotain muinaista rituaalia. Parempi varmaan pitäytyä kävelyssä, ettei tule vahingossa palvoneeksi jotain vieraita jumalia, kävelystä kun puhutaan Raamatussakin.

Vierailija
13/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni usko ei ehkä ole sitten tarpeeksi vahva, koska jooga on toistaiseksi jäänyt. Monet tutut ovat kehuneet astangajoogaa ja hotjoogaa, enkä toisaalta usko että kaikilla joogasaleilla olisi hengellistä puolta paljoakaan....mutta silti, toistaiseksi minulle on riittäneet muut tavislajit, kuten kuntouinti ja hölkkä. Venyttelyä pitäisi tosiaan harrastaa enemmän kotona. Voisin kokeillakin vaikka hotjoogaa, mikäli siellä ei tarvitse mitään budhapatsaita kumarrella...

Uskon Jeesukseen ja näinnollen muidenkin henkivaltojen olemassaoloon, joten ap.n epäröinti on mielestöni ihan luonnollista.

Vierailija
14/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:34"]

Itselläni usko ei ehkä ole sitten tarpeeksi vahva, koska jooga on toistaiseksi jäänyt. Monet tutut ovat kehuneet astangajoogaa ja hotjoogaa, enkä toisaalta usko että kaikilla joogasaleilla olisi hengellistä puolta paljoakaan....mutta silti, toistaiseksi minulle on riittäneet muut tavislajit, kuten kuntouinti ja hölkkä. Venyttelyä pitäisi tosiaan harrastaa enemmän kotona. Voisin kokeillakin vaikka hotjoogaa, mikäli siellä ei tarvitse mitään budhapatsaita kumarrella...

Uskon Jeesukseen ja näinnollen muidenkin henkivaltojen olemassaoloon, joten ap.n epäröinti on mielestöni ihan luonnollista.

[/quote]

Ei varmasti tarvitse buddhapatsaita kumarrella, jo siitäkin syystä, että joogalajit ovat peräisit hindulaisesta, eivät buddhalaisesta perinteestä.

Vierailija
15/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap lähde joogaamaan. Se, että pohdit sitä voitko lähteä, tarkoittaa sitä, että et voi.

Mene tavis jumppaan.

Vierailija
16/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset pitää itsensä erillään "höpinästä" aaahhhaahahhahah, kiitos päivän vitsistä :DDD

Naurukohtauksesta selvittyäni voin kertoa, että itse olen joogannut n. 10 v, kansalaisopiston joogapiirissä. Koskaan ei ole sanallakaan puhuttu mitään "höpötyksiä". Liikkeisiin annetaan ohjeet, samoin hengitykseen ja opastetaan keskittymään liikkeisiin ja hengitykseen, mitään mantroja ei ole koskaan annettu. Joogapiiriä vetää 7-kymppinen nainen, todella  notkea ja sutjakka.

Että rohkeasti vaan kokeilemaan ap, etköhän huomaa jos saatana alkaa luikerrella sinuun...siinä mielessä olen huono sanomaan, koska olin ateisti jo ennen joogaharrastusta ja ateistina olen myös pysynyt.

Vierailija
17/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:05"]Hah Hah! Voiko tämä olla totta?  Pakko olla aamuvitsi. Todella hauskaa, hyvä hyvä. 

[/quote]

komppi

Vierailija
18/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään "tosiuskovainen", suhtaudun  varauksella kaikenlaisiin yhteisöihin, jotka väittävät omistavansa ainoan, oikean totuuden asiassa kuin asiassa. Harrastin kuitenkin hathajoogaa parhaimmillaan useita kertoja viikossa  "hurahtamatta" hinduksi.

Kieltämättä opin hallitsemaan omaa kehoani niin, että ajatuksistakin tuli kirkkaampia, ilmeisesti siis jossain mielessä meditoimaan. Sanoisin, että tämä on oikea syy siihen, miksi monissa uskonyhteisöissä pelätään ei pelkästään joogaa, vaan mietiskelyä - joka kuluu aika oleellisesti kristilliseen perinteeseen, vai mitä luulette Jeesuksen tehneen erämaassa ne 40 päivää? Yhteisöissä, joissa on vahva, ylhäältäpäin annettu kuva totuudesta se, että joku ajattelisi asioista itsenäisesti, nähdään uhkana. 

Vierailija
19/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hindulaiselta munkilta oli kysytty, että kun täällä länsimaissa harrastetaan joogaa kuntoilumuotona. Hänet oli viety kuntosalille katsomaan tälläistä kuntoilujoogaa ja hän oli heti sanonut, että tottakai tuo on jumalan palvelemista.

Kyllä ne joogaopettajat ovat yleensä hyvinkin perehtyneitä myös näihin joogan henkisiin puoliin. Asanat ovat joogassa tärkeitä. Esim. perinteinen asanaharjoitus on aurinkotervehdys eli surya namaskaar, joka paitsi kunnioittaa auringonjumalaa, myös tarjoaa monipuolista harjoitusta.

Minä en itse halua joogata.

Vierailija
20/214 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:04"]

Hindulaiselta munkilta oli kysytty, että kun täällä länsimaissa harrastetaan joogaa kuntoilumuotona. Hänet oli viety kuntosalille katsomaan tälläistä kuntoilujoogaa ja hän oli heti sanonut, että tottakai tuo on jumalan palvelemista.

[/quote]

Tiedätkö, jos se sama munkki olisi viety vaikkapa helluuntailaisten telttakokoukseen, jossa ihmiset kuuntelevat karismaattisessa hurmiossa saarnamiestä, munkki olisi luultavasti nähnyt senkin omien jumaliensa palvelemisena, koska noinhan hekin tekevät pyhinvaelluksella Varanasiin...

Jännästi nimittäin nämä jumalien palvelemisen muodot ovat hyvin samanlaisia eri uskonnoissa. Lähi-idän monoteistisissa uskonnoissa, joissa oma jumala on ainoa oikea,  on jopa täytynyt keksimällä keksiä toisista erottuvia tapoja palvella omaa, oikeaa jumalaa. Kristityssä kirkossa on saatu aikaan skisma muun muassa siitä, kuinka ristinmerkki tulisi tehdä, ja myöhemmin siitä, pitääkö ristinmerkkiä yleensä ottaen tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi