mies ja anoppi täysiä kaistapäitä!
tässä muutamia:
puolitoistavuotiaamme vierasti erästä ihmistä tosi paljon. isänsä otti syliin kun rupesi itkemään mutta ei oikein saanut rauhoittumaan. lapsi katsoi minua anovasti että ottaisin syliin. kun koitin sanoa että voin ottaa niin mies ei suostunut antamaan itkevää lasta vaan sanoi että hän kyllä pystyy hoitamaan tilanteen. sydäntä särki kun lapsi katsoi minuun että miksi en ota syliin!
kerran junassa takaamme ei mahtunut lastenvaunut tulemaan mutta mies ei suostunut siirtämään meidän vaunuja pois tieltä. henkilökunta tuli sanomaan ja mies rupesi vänkäämään että kun on lippunsa maksanut niin ei väisty. joku asiakas sitten sanoi että voitko nyt väistää niin juna pääsee jatkamaan matkaa. no, väistyi sitten mutta siinä vaiheessa rattaissa istunut lapsemme rupesi itkemään niin anoppi rupesi lohduttamaan että jooo ei tarvi itkeä tyhmää setää!!!
mies vannoo aina että selviää lapsen nukutuksesta. minulla menee siihen 10min mutta miehellä itkun ja tappelun kanssa tuntu pari. joskus mies nukahtaa itse ja lapsi kapuaa omin toimin sängystä (vaarallista kun on vielä niin nuori).
kerran vauva itki sylissäni enkä saanut sitä rauhoittumaan. anoppi koitti sitten tehoilla ja otti 3kk vanhan vauvan syliin. mutta ei kertonut että oli valvonut pari yötä. se yhdistettynä ruuan kanssa juotuun viiniin tekikin sitten sen että kaatui vauvan kanssa!tai siis ehdin ennen kuin iskeytyivät lattiaan napata anoppia käsivarresta ja laittaa käden vauvan alle ettei putoa. onni ja sattuma että olin juuri sillä sekunnilla vieressä!
oon siis niiiin väsynyt tähän touhuun! ja nämä esimerkit ovat noin prosentti siitä mitä kaikkea muuta on tapahtunut! mutta jos lähden tästä suhteesta niin sittenhän noi hullut pääsee itsekseen toteuttamaan näitä päättömyyksiään kun en ole vahtimassa silloin kun lapset ovat isällään...voi hitto!
Kommentit (28)
Jos eron yhteydessä pystyt todistamaan että mies on sopimaton huoltajaksi, niin saatat hyvinkin saada yksinhuoltajuuden. Kirjoita kaikki hulluudet ylös päivämäärineen ja kellonaikoineen ja hanki hyvä juristi. Ota yhteyttä asuinkunnan sossuun ja selitä tilanteesi, niin alat kyllä saada apua ja neuvoja. Nyt pois täältä valittamasta ja action!
joista ekassa miehesi teki juuri oikein, isä osaa ja pystyy, jos äiti antaa yrittää ja opetella.
Kakkosstoori on pöyrisyttävää moukkamaisuutta.
Kolmas, taas olen miehesi puolella, hän sentään haluaa ja yrittää.
Neljäs stoori on kamala, sun anoppi on surkea, totaalisesti, myös tarinassa kaksi.
Musta toi kuulostaa siltä, että isällä ei ole oikein henkisesti tilaa olla lasten kanssa vaan, että sinä vahtaat liikaa vieressä.
Meillä oli alkuun ihan sama juttu, että olin aina ottamassa tyttöä (nyt 4 vuotta) syliini lohduttaakseni ja hoitamassa kaikki asiat yksin.
Jossain kohtaa mies sitten totesi, että eihän hän koskaan pääse luomaan samanlaista suhdetta lapseen jos en anna hänelle siihen mahdollisuutta. Viisaasti sanottu. Nyt mies hoitaa kaikki asiat meidän kahden lapsen kanssa siinä kuin minäkin.
Mitä tuohon anopin tiputtamisepisodiin tulee, niin siinä lienee tapahtunut arviointivirhe anopilla - ehkä alkoholista johtuen. Ja sama tuli mieleen myös junaepisodista.
Arviointivirheitä sattuu kaikille. Asian myöntäminen taas on useimmille meille vaikeaa.
jos tietäisitte minkälainen mies on muuten niin olisi toinen ääni kellossa..mutta se siitä. ap
jos tietäisitte minkälainen mies on muuten niin olisi toinen ääni kellossa..mutta se siitä. ap
Miksi olette yhdessä ja miksi lisäännyitte?
Pelkäsitkö jääväsi yksin joten otit sen ainoan joka sentään huoli sut?
Et usko saavasi parempaakaan?
rakastuin suinpäin ja vaihdoin pitkän suhteen siinä huumassa tähän. tämän jälkeen en itse huoli ketään! ennenkuin selvisi millainen mies on ja ennenkuin oma pää selvisi rakastumisen huumasta niin lapset jo tulossa. aina elämä ei mene niinkuin suunnittelee. ap
ollut kova sana teidänkin suhteessa...
Vai pelkäsitkö että mies jättää ja oli pakko hankkiutua raskaaksi että siaist miehen jäämään ja nyt vituttaa kun ei se ollutkaan niin ihana kun luulit?
ja äitinsä ei ole täydellinen? Ei nuo ole mitään todellisia ongelmia, jokaisen ihmisen elämästä löytyy mokia jos oikein kaivellaan. Sinunkin.
Ja jos oikeasti dramaattisia asioita löytyy, miksi kerrot yhdentekeviä pikkujuttuja?
rakastuin suinpäin ja vaihdoin pitkän suhteen siinä huumassa tähän. tämän jälkeen en itse huoli ketään! ennenkuin selvisi millainen mies on ja ennenkuin oma pää selvisi rakastumisen huumasta niin lapset jo tulossa. aina elämä ei mene niinkuin suunnittelee. ap
ap sitten rypistelet kun paskat on jo housussa? Itse olet pedannut petisi, makaa nyt siinä.
kun olin raskaan 5.kuulla ja olimme muuttamassa toiseen maahan heitti mies minut matkalaukkuineni ulos kodistamme kun kävin jättämässä hyvästit (puolituntia) naispuoliselle ystävälle. tämän jälkeen uudessa maassa sitten koitin saada apua tilanteeseen mutta lopulta helpoin vaihtoehto tuntui olevan jäädä suhteeseen ja palasin takaisin.
sitten täällä uudessa maassa ollessani 7.kuulla raskaana ostin kaupasta täytettyjä leipiä. mies heitti ne kaikkien nähden maahan ja sanoi että pahoinpitelen syntymätöntä lasta ostamalla tälläistä roskaa.
vauva heräili herkästi kun tutti tipahti suusta ja koitin joskus pitää sormia tutin edessä ettei tipu ja taas herää, mies repi hiuksista minut pois.
mennessämme ekaa kertaa katsomaan minun vanhempia suomeen otti yhtäkkiä sanoi että minulla ei ole enää kotia, he ottavat lennot kotiin mutta minä en sinne ole tervetullut. otti rattaat ja lähti kävelemään. kun koitin seurata huusi että lopeta se seuraaminen.
ap
pikku juttuja, ja sitten vasta myöhemmin kerrot sinuun kohdistuvasta väkivallasta ja uhkailusta? En ymmärrä.
vika minussa kun mies käyttäytyy näin?? että miehessä ei ole mitään vikaa?? minussa on todellakin vikaa, se että en tajunnut ajoissa häipyä. mutta lähteminen tästä suhteesta nyt on käytännössä mahdotonta, tai minusta tulee seuraava Kerstin Campoy.
mutta ap ei vaikuta kauheen tasapainoiselta ihmiseltä! Ihan alkuperäisessä viestissä arvostelee miestään kun tämä haluaa myös hoitaa lasta. Itse olet luultavasti luonut sellaisen tilanteen, että lapsi on oppinut vain sinun lohdutukseen. Kannattaisi alusta asti olla tasapuolinen vanhempi. Ja se valinta on usein äidin, että miten tuo asia hoidetaan...
Sitten tuommoiset hiuksista repimiset ja muut ovat taas pahoinpitelyä ja on ihan tyhmyyttä vaan jos sellaisen miehen kanssa on joka pahoinpitelee.
Eli joka asiassa, voit ap katsoa peiliin. Ainahan voit erota. Mutta kestätkö sitten sen, että mies pääsee hoitamaan lapsiaan yksin ilman sinun valvontaasi, aika usein!
kun olin raskaan 5.kuulla ja olimme muuttamassa toiseen maahan heitti mies minut matkalaukkuineni ulos kodistamme kun kävin jättämässä hyvästit (puolituntia) naispuoliselle ystävälle. tämän jälkeen uudessa maassa sitten koitin saada apua tilanteeseen mutta lopulta helpoin vaihtoehto tuntui olevan jäädä suhteeseen ja palasin takaisin.
sitten täällä uudessa maassa ollessani 7.kuulla raskaana ostin kaupasta täytettyjä leipiä. mies heitti ne kaikkien nähden maahan ja sanoi että pahoinpitelen syntymätöntä lasta ostamalla tälläistä roskaa.
vauva heräili herkästi kun tutti tipahti suusta ja koitin joskus pitää sormia tutin edessä ettei tipu ja taas herää, mies repi hiuksista minut pois.
mennessämme ekaa kertaa katsomaan minun vanhempia suomeen otti yhtäkkiä sanoi että minulla ei ole enää kotia, he ottavat lennot kotiin mutta minä en sinne ole tervetullut. otti rattaat ja lähti kävelemään. kun koitin seurata huusi että lopeta se seuraaminen.
ap
Tällaista tapahtunut ja päätät avautua siitä miten mies tukkii junan käytävän ja miten anoppi kaatunut kun vauva on sylissä?
Muutitte toiseen maahan...
Kohta kerrot että mies on muslimi, eikö?
Jos mies käyttäytyy muuton aikana noin, olisit sanonut että et muuta mihinkään senkanssa vaan jäät Suomeen lapsen kanssa!
Mutta ei, pakko oli muuttaa ja katsoa muuttuuko pahempaan suuntaan.
Mut ei se voikaan muslimi olla jos anoppikin oli juonut...
joutunut taistelemaan että saan tasapuolisesti hoitaa lastani. tuollaisen dominoivan hitlerin kanssa ei ole helppoa mikään! hän jopa neuvoi miten minun pitää imettää ja kuinka usein. ja kyllä, oma vikani on kun jään! mutta tosiaan jos en halua vuosien oikeustaistelua missä on anoppi ja poikansa vastaan minä niin silloin jään. enkä tosiaankaan halua että lapsenikaan joutuisivat sellaisen ruljanssin läpi käymään. ap
Ja millainen vatipää muuttaa ulkomaille miehen kanssa joka käyttäytyy noin?
muslimi emmekä muuttaneet suomesta. asuin jo poissa suomesta ja sitten muutimme miehen kotimaahan joka on niinkin eksoottinen paikka kuin ruotsi. ja miksi kerroin noi pikkuasiat aloituksessa, no siksi että ne tapahtuivat tässä muutaman päivän sisään enkä nyt halunnut koko kuviota ruveta selittämään (niinkuin nyt näkyy käyvän kaikesta huolimatta).
Senpä takia olisi oikein hyvä odottaa pari vuotta ennen kuin alkaa niitä lapsia pykäämään, että ehtii se "rakastumisen huuma" haihtua ja näkee millainen se ihminen on oikeasti. Ei elämä aina mene niin kuin suunnittelee, mutta ilmeisesti olit suunnitellut juuri näin, että lisäännyt tämän kanssa mahdollisimman nopeasti? Vai jäikö ehkäisy?