Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä yh:lla on varaa viettää luxuselämää. Eipä meillä muilla

Vierailija
17.05.2012 |

ole vastaavaa. Taas esim. tuossa ketjussa, jossa pohditaan, että koska on äidillä vapaapäivä, huomataan se, että täysyh:tkin viettävät enemmän luxusta kuin kunnollinen naimisissa oleva nainen ja äiti. Yh:t itse kertovat tuossa ketjussa, että järjestävät vapaapäiviä itselleen niin, että palkkaavat hoitajia, käyvät ravintoloissa syömässä, hankkivat siivouspalveluita jne. Sossuko sen kaiken maksaa? Ei ole vain tällaisella keskituloisella varaa moisiin ylellisyyksiin.

Kyllä sapettaa! Itse vain maksaa veroja, jotta luuseriyh:t saavat viettää makeaa elämää.

Kohta kuitenkin joku on urputtamassa, että ainoa yh:n tuki on lapsilisän korotus. sitä ei usko kukaan, että yh:t eivät saisi lisää tukia esim harkinnanvaraisesta sossusta. Ei heillä muuten olisi varaa tuollaisiin!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä sapettaa kun ei itse saa lapsenvahtia kuin neljäkertaa vuodessa että voisi tehdä jotain miehen kanssa kahden, kun joku yh saa jokatoinen vkl ja kaiken yhteiskunnan tuen päälle.

Vierailija
22/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä sapettaa kun ei itse saa lapsenvahtia kuin neljäkertaa vuodessa että voisi tehdä jotain miehen kanssa kahden, kun joku yh saa jokatoinen vkl ja kaiken yhteiskunnan tuen päälle.

Ei kaikilla mene noin. On niitäkin joiden lapsen/lapsien isä on kuollut ja niitä, joiden lapsen/lapsien isä ei osallistu millään tavoin.

Ihan samoin tekin voitte hankkia jonkun mll:n hoitajan kotiinne. Tai viedä lapsen/lapset mummolaan, tai sisarellenne, tai jättää sen lapsen miehellenne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus kaiketi kuitenkin on, että tottahan se on, että yksinhuoltajilla on yhden tulot kattamassa niitä menoja ja elatusapu ei yleensä kaksinen ole, mutta väitän, että kyllä sitä tukeakin rahallisesti heruu.

Mutta kertoisitko että mistä sitä rahaa keskituloiselle totaaliyh:lle lapsilisien ja elareiden lisäksi heruu?

Vierailija
24/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuukausi elatusmaksuista, jotka nekin tulevat Kelan kautta, eikä etä osallistu muuten mihinkään lasten kuluihin. Toista lastaan ei edes tapaa joka toinen vkonloppu vaikka sopimuksen mukaan näin pitäisi olla. Silti valittaa joka käänteessä ettei rahat riitä mihinkään ja elatusmaksu ajaa hänet konkurssiin. Tienaa 2600 kuussa, asunto 900 ja elarit 350. Ei liene lähin vika jos rahat ei riitä yhden ihmisen elämiseen...Lähille kuussa käteen myös noin 2600 ja siinä jo mukana elarit+lapsilisä.

En ole koskaan kuullut tämän lähihuoltajan valittavan rahojen riittämättömyyttä. Elämä on valintoja...

Vierailija
25/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapsethan ovat silloin isällään! Sinulla olisi tällä logiikalla lastenhoitaja AINA, sillä sinähän voit ihan hyvin jättää lapset isälleen ihan koska vaan illaksi ja lähteä harrastamaan ja viettämään omaa aikaa. Toinen vanhempi ei ole lastenhoitaja!

Yh:lla on perhevapaata aikaa silloin, kun lapset ovat toisella vanhemmallaan, totta. Toisaalta, kun lapset ovat lähivanhemmalla, hän on aina heidän kanssaan ilman sitä toisen vanhemman apua ja tukea ja esim. mahdollisuutta omaan aikaan arjessa.

Vierailija
26/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini asuu avoliitossa rikkaan miehen kanssa, joka kustantaa kaverin lapsien kuin yhteistenkin menot ja hoitaa ja huolehtii kaikin puolin kuin ominaan. Silti muistaa tituleerata ittensä aina yyhooksi. Lapset myös paljon mummoloissa joten parisuhde aikaakin jää. On se rankkaa..

Vierailija
27/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta ketjusta.

Olin silloin totaaliyh, kun mies jätti toisen naisen vuoksi eikä halunnut sitten enää lapsiakaan tavata. Minä tietenkin jatkoin äitinä olemista normaalisti. Pihistelin ja kitkuttelin, säästelin ja kiristelin vyötä että pääsin viettämään vapaa-aikaa, kun sitä niin kovasti kaipasin.

Kuten kirjoitinkin alkuperäiseen viestiini, palkkasin lapsenvahdiksi lukioikäisiä tyttöjä, joille riitti perjantai-illasta lauantai-iltaan (tai joskus jopa sunnuntaiaamuun) n. 65e palkkaa. Pilkkapalkka, mutta se oli neuvoteltu tyttöjen kanssa. Olin ostanut heidän lempiruokia ja juomia viikonlopuksi, limpparit ja karkit tai karkkirahat tms. Rahaa oli varattu sekä pizzatilauksiin ja mitä nyt tarttivat sillä välin ostaa, eli useimmiten lapsenvahti ruokineen ja karkkeineen (lasten karkit ja ruoat myös) kustansi 120-150e riippuen siis sovitusta palkastakin.

Tuota summaahan ei ollut kerralla ottaa kuukausibudjetista, joten säästin hyvissä ajoin jo. Hotelliyö maksaa n. 60e tässä samassa kaupungissa, sisältää aamiaisen. Illallinen yhdelle viineineen 40e, leffalippu 10e. Näitä asioita varten piti säästää, mutta enhän minä niin kädetön ole etten olisi saanut säästettyä pienistäkin tuloista näitä pari kertaa vuodessa tapahtuvia juttuja varten.

Ja jos meni vain ystävälle, pääsi vielä edullisemmin koko viikonlopun vietosta!

Taloudellisuutta, suunnitelmallisuutta ja päättäväisyyttä siihen tarvitsee, eikä mitään sossun tukia. Joka ei tuota ymmärrä, ei varmaan ymmärrä taloudenhoidosta muutakaan.

Niin muuten, kuten kirjoitinkin jo, että nykyään olen aviossa uudestaan ja miehenikin kanssa joskus palkkaamme lapsenvahdin tälle nykyiselle suurperheellemme ja lähdemme lomailemaan viikonlopuksi. Ei edelleenkään sossun tuilla, vaan ihan palkoista säästellään rahaa siihen tarkoitukseen.

Kyllä köyhäkin osaa elää jos on elämänhallintaa ollenkaan. Palstallahan se harvinaisemmalta tuntuu.

t. nykyisen suurperheen äiti toisesta ketjusta

Vierailija
28/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vapaita viikonloppuja ja lomia. Ja se ei ole kenenkään asia mihin rahani tuhlaan. Se on rahaa, minkä ansaitsen TYÖLLÄNI. Mistä ihmeestä on tullut tällainen ajatus, että yksinhuoltajat olisivat vain kotona ja nostaisivat tukia? Minä työskentelen kovasti, että pystyn tarjoamaan lapselleni hyvän elämän.

Vierailija
29/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sulla se kunnollinen aviomies siellä lapsia hoitamassa, niin saat vapaata/omaa aikaa koska haluat! Kannattais varmaan käydä joskus jossain ilman lapsia jos pipo on noin kireällä =)

Vierailija
30/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuttava-yh:si tulee toimeen hyvin ja pystyy hankkimaan lapseleen ja itselleen sellaista, mitä sinä parisuhteellisena et voi, ajattelet että kaikilla yh:lla menee taloudellisesti tooosi hyvin ja että ne rahat, mitä yh.t käyttää, on automaattisesti toimeentulotuesta saatuja?

Perhetyö palvelee virka-aikana, eli jos apua tarvitsee, sitä saa päiväaikaa, työssäkäyviä se ei palvele.

Perhetyö EI tarjoa lastenhoitoapua! Näin ainakin oman kuntani sivustoilla lukee!!

Tukiperheistä on huutava pula. Niitä paikkoja ei anneta vain siksi, että on yh.

Nekin, jotka tarvitsee, jonottavat pitkän tovin.

Ei niitä siksi anneta, että äiti pääsee bilettää.

Ja jos lapset on kahdesti kuukaudessa yht. 4 pv isällään, miksi siitä yh-vapaasta ollaan kateellisia? Miksi ei vastaavasti olla kateellisia eroisien runsaasta vapaasta, kun lapset asuvat äidillä? Eihän sillä muuta olekaan kuin rahaa ja vapaata!

Toisaalta, se tapaaminen ei ole tarkoitettu äidin vapaapäiväksi, vaan lasten oikeudeksi tavata isäänsä - tässä tapauksessa siis isä on etä ja äiti on lähi.

Minulla on yhden tulot, Pienet onkin. saan kelalta minimielarit, asumistuen, lapsilisään yh-korotuksen. Maksa vuokran, työmatkakulut, päivähoitomaksun, lasten harrastukset, ruuan, vaatteet hygienian. Lapsillani on kamerat, puhelimet, polkupyörät, vaatteet, pelikoneet. Miksi meidän pitäisi kulkea paikatuissa vaatteissa ilman tämän ajan "mukavuuksia" vain siksi, että olen yh?

Olen totaali-yh, en pääse ikinä mihinkään ilman lapsia ja jos joskus semmoinen hetki tulee, olen ihan taatusti ansainnut sen vapaani. En voi jakaa arkea enkä tuntojani kenenkään kanssa, enkä voi könähtää könsikkääni kainaloon kun väsyttää tai kaipaan läheisyyttä.

Jos joku yh hakee yksinäisyydelleen täyttöä kapakkabiletyksestä, suotakoon se hänelle. Lapset on kuitenkin isäällään sillä aikaa eivätkä näe äitinsä krapulaa.

Ja jos, niin onko se sen pahempaa kuin ydinperheissä toisen tai molempien vanhempien alkoholin käyttö saunan jälkeen ym?

Mä en taaskaan viitsi lähteä mihinkään loanheittoon ja ihmettelen tässäkin ketjussa miksei niitä mielipiteitä voi esittää ihan mielipiteinä ilman tollasta "koiran räksytys -tyyliä"... Huh huh.

Mutta joka tapauksessa siis. Totuus kaiketi kuitenkin on, että tottahan se on, että yksinhuoltajilla on yhden tulot kattamassa niitä menoja ja elatusapu ei yleensä kaksinen ole, mutta väitän, että kyllä sitä tukeakin rahallisesti heruu. Ja jos isä on kuvioissa mukana, yh saa sen takuuvarman vapaapäivän tai viikonlopun edes joskus. Jos taas ei, kyllä halutessaan saa sosiaalitoimen, perheneuvolan tm vastaavan kautta esim. tukiperheen, perhetyöntekijän tm. sellaisen, mitä paikkakunnalla on käytänteenä. Ja pienilläkin paikkakunnilla nykyään edes jotain on.

Meillä on ns. ne kahden tulot, mutta niinpä vaan yh-tuttavani osteli lapsilleen joululahjaksi kameroita ja pelikoneita ja vei vapputivoliin. Meillä ei sellaiseen ollut varaa. Ja kyllä vain, hän on myös työtön. Sosiaalitoimi järjesti perhetyöntekijän ja tukiperheen, ja fb-päivitykset viikonloppuisin on yhtä bilettä ja huh huh krapulaa.

Kateellinen? Enpä usko. Satun nimittäin oikeasti tykkäämään tosta könsikkäästä, ja vaikka onkin yrittäjä, tekee viikonloputkin pääsääntöisesti töitä, en ole vielä oikeasti koskaan halunnut erota. Meillä on raha tosi tiukassa, ei saaneet omat lapset pukinkonttiin meidän toimesta mitään, eikä apua tietenkään heru, koska ollaan just siinä tuloluokassa "juuri ja juuri".

Paljon näissäkin tilanteissa on valinnasta kiinni, mutta enemmän mullekin näppiin jäis taloudellisesti ajatellen, jos yh:na olisin.

Vierailija
31/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet omien lastesi kanssa olon niin raskaaksi, että haluaisit heistä lomaa joka toinen viikonloppu.

Tämä tulee varmaan sinulle yllätyksenä, mutta on myös YH:tä, jotka ikävöivät lapsiaan kun nämä ovat toisella vanhemmalla.

Vierailija
32/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on kato se aviomies jonka tehtävä on järkätä sulle sitä vapaata. Yh joutuu siitä mahdollisesti maksamaan.

Vierailija
33/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuvitellaan että kaikki yh:t ovat sossun asiakkaita. Elätin itseni työllä aiemmin ja elätän itseni ja lapseni työllä nyt. Jos menisin sossuun vaatimaan lisärahaa ravintolassa syömään, kysyttäisiin ihan ensiksi varmaan kuukausipalkkaani ja sen jälkeen minut naurettaisiin ulos.

Se, miksi tarvitsen vapaapäiviä, ravintolailtoja tai hoitajia, on se, että olen yksin lapsen kanssa. Rankka päivä on kaksi kertaa rankempi kun ei ole ketään kenelle kertoa siitä illalla, kuten kahden vahemman perheessä on. Ystäville voi tietenkin kertoa asioistaan, mutta ei niin säännöllisesti kuin kotona asuvalle puolisolle.

Olen keskituloinen pääkaupunkiseudulla asuva yksinhuoltaja. Asuntomme vuokra on 850 euroa + vesimaksut. Siihen päälle tulee tietenkin sähkö, netti, päivähoitomaksut, ruokakulut, auton bensat ja vakuutukset yms. Elämme vissiin säästeliäästi kun minulla on varaa palkata joskus hoitaja ja kesälomilla tehdä pieniä matkoja lapsen kanssa.

Vierailija
34/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yh bruttopalkka 6800e / kk + bonukset vuosittain.

Vierailija
35/35 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän on tuo "kaikki yhteiskunnan tuki päälle"? Se huima yh-korotus lapsilisään ja minimielarit? Niistä todella kannattaa olla kateellinen. Joillakin toki on niin onnellinen tilanne, että lasten isä ottaa lapset luokseen säännöllisesti, mutta läheskään kaikilla ei ole sitäkään apua käytettävissään. Lastehoitaja pitää ihan itse hankkia ja maksaa, ihan niillä omilla tuloilla niin kuin muutkin.