Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sakot! Harmittaa!!!

Vierailija
16.05.2012 |

Oma vikahan se on, 50 alueella vähän yli 60. Vähän noloa! Naisethan harvoin saa ylinopeussakkoja. Nyt on kuulemma tehoratsia-viikko.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että naiset saa harvoin ylinopeussakkoja.

Multa lähti ajokortti kymmenisen vuotta sitten kolmesta kahden vuoden sisään saadusta ylinopeussakoista.

Kaikki näistä liittyivät lasten harrastuksiin. Olin yh, joten kauppareissuista tuli hankalia. Kuukauden ajokortti asusteli poliisin hyllyllä.

Yhdet ylinopeussakot sain vielä ajaessani poikani upeata Audia, tuli vähän kaasuteltua Kehä 3 :lla. Ja yhdet parkkisakot.

Poika opiskelee poliisiksi (hih) eikä oo yhtä tyhmä kuin äitinsä, saanut pari parkkisakkoa vain.

Vierailija
62/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kakkonen oppi tästä jotain...?

olen ainakin oppinut herkeämättä etsimään pysäköityjä pakettiautoja -etenkin Ford Tourneoita- tienvarsista. Ne ovat tummine takaikkunoineen niitä tavallisimpia kamera-autoja.

Suojateiden sun muiden tarkkailu jää väkisinkin vähemmälle, sori vaan!

Kannattaa myös tarkkailla tummansinisiä Volkswagen pakuja tienvarsilla.

Ajelin kerran kauppamatkalla tien pientareella ko. tutka-auton ohi ja totesin: Ahaa, tutka.

Sitten toista tuntia myöhemmin sama auto samassa paikassa.

Omaa nopeutta 69/60 alueella.

Ja lasku tuli myöhemmin.

Silkkaa omaa hölmöyttä kun kuvittelin, ettei tutka ole enää paikalla.  

Tai peruspapan harmaata farkkuskodaa motarilla. Oli sellainen pysäyttänyt kerran bemarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusvahti autossa päällä, kertoo heti, jos meen ylinopeuden puolelle. Ja maantiellä vakionopeudensäädin päällä ja joskus taajamassakin, jos on sellainen pitkä 40 alue, jossa ei hirveesti ole jonoa, suojateitä tms.

Vierailija
64/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajelen ainakin siihen katsoen, että ei tulisi ylinopeussakkoja ja maanteillä sillä asenteella, että ohituspaikkoja ei ole kuin aivan poikkeuksellisesti, joten en ala stressaamaan ohitustilanteiden kyttäämisellä, ajelen mieluummin vähän hitaammin edelläajavan perässä.

Sitten jos on niitä ohituskaistoja, käytän tilaisuuden ohittamiseen, jos edelläajava esim. ajaa satasen alueella 80 km/h.

Ohituspaikkojahan ovat maantiet täynnä, senkuin menee vaan kun vastaantulojoita ei ole.

Ohituskaistoilla taas on hankala ohittaa kun juuri niitten alussa ne Avensis ja Qashqai-kuskit löytävät kaasupolkimen. Mutta ainoastaan sen ohituskaistan ajaksi...

Itse ohitan mieluummin ohituskaistojen ulkopuolella. Silloin on riski sinivuokkoesiintymällekin paaaaljon pienempi.

Mun edellinen oli Avensis -99 ja takuulla kiihtyi, kun vaan vähän laittoi pienempää vaihdetta. Ihan yhtälailla nuo tila-autot merkistä riippumatta himmailee siinä ohitettavan rinnalla. Se on kuule kuskista kiinni, miten nopee ohitus on eikä autosta.

Pointtini on se että juurikin Avensiksien, Qashqaiden ja tietenkin useimpien Peugeotin kuskit eivät ole niitä parhaimpia kuskeja. Kokemus puhuu.

Pysyn siis väitteessäni. Ja eihän se tarkoita että joka ikinen tällainen olisi, en sitä väitä.

Vierailija
65/65 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainkohan sakot? Tuli vastaan ihan tavallisen näköinen auto, mutta sieltä välähti tosi kirkas valo, joka erottui päivän valossa tosi selvästi. Ajoin ehkä sataa kahdeksankympin alueella, en yhtään katsonut mittariin ennen välähdystä, mutta välähdyksen jälkeen oli vähän vajaa sata. Onko muille käynyt näin? Edellisestä sakosta onkin jo yli kymmenen vuotta, joten en ole mikään kaahari, mutta nyt taisin kaasutella vähän turhan kovaa ja luultavasti tulee maksulappua kotiin.