Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain sakot! Harmittaa!!!

Vierailija
16.05.2012 |

Oma vikahan se on, 50 alueella vähän yli 60. Vähän noloa! Naisethan harvoin saa ylinopeussakkoja. Nyt on kuulemma tehoratsia-viikko.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saa edes muuttaa sakkoja parin päivän rauhalliseen täyshoitoon valtion "hotellissa", ilman lapsia, ilman miestä, ilman vastuuta mistään, ruoka tulee eteen ja sais luettua rästiin jäänet kirjat, mutta ei.. :)

Eipä sulla sitte montaa kirjaa ole jäänyt rästiin

Vierailija
42/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolmekutoselle nyt kerrotakoon, että kaksneljä ajoi lujaa, ei ole siinä mielessä puolusteltavaa. Juuri maksoin sakon pois ja siinä sanotaan, että mitattu 500 metrin keskinopeus ohitustilanteessa on 132 kmh, suurimman sallitun nopeuden ollessa 100 kmh. 

Mitä poliisien kanssa autossa juttelin, sanoivat pysäyttäneensä erityisesti siksi, koska käytin liian suurta tilannenopeutta ohittamiseen suhteessa käytettävissä olevan ohitusalueen pituuteen. Elin olisin turvallisesti voinut ohittaa molemmat rekat ajamalla vaikka 120 kilometriä tunnissa ja silloin he eivät olisi luultavasti reakoineet. Hyvä puoli suorituksessani oli, että se oli turvallinen, enkä syyllistynyt liikkenneturvallisuuden vaarantamiseen ylinopeudesta huolimmatta ja tästä syytä sain vähän alennusta päiväsakkojen määrästä, joita tuli 14, rahassa yli tonni. 

Heinäkuussa ajoin kameraan 79 kilometriä tunnissa kuudenkympin alueella ja siitä sain silloin 170 virhemaksun. Juuri tästä syystä mietin onko kortti nyt katkolla mistä tahansa ylityksestä vai pitääkö syyllistyä eilisen kaltaiseen rikokseen.

Noita alle 20 km/h ylityksiä saat kerätä vaikka miten paljon, niistä ei kortti lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelen ainakin siihen katsoen, että ei tulisi ylinopeussakkoja ja maanteillä sillä asenteella, että ohituspaikkoja ei ole kuin aivan poikkeuksellisesti, joten en ala stressaamaan ohitustilanteiden kyttäämisellä, ajelen mieluummin vähän hitaammin edelläajavan perässä.

Sitten jos on niitä ohituskaistoja, käytän tilaisuuden ohittamiseen, jos edelläajava esim. ajaa satasen alueella 80 km/h.

Vierailija
44/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolmekutoselle nyt kerrotakoon, että kaksneljä ajoi lujaa, ei ole siinä mielessä puolusteltavaa. Juuri maksoin sakon pois ja siinä sanotaan, että mitattu 500 metrin keskinopeus ohitustilanteessa on 132 kmh, suurimman sallitun nopeuden ollessa 100 kmh. 

Mitä poliisien kanssa autossa juttelin, sanoivat pysäyttäneensä erityisesti siksi, koska käytin liian suurta tilannenopeutta ohittamiseen suhteessa käytettävissä olevan ohitusalueen pituuteen. Elin olisin turvallisesti voinut ohittaa molemmat rekat ajamalla vaikka 120 kilometriä tunnissa ja silloin he eivät olisi luultavasti reakoineet. Hyvä puoli suorituksessani oli, että se oli turvallinen, enkä syyllistynyt liikkenneturvallisuuden vaarantamiseen ylinopeudesta huolimmatta ja tästä syytä sain vähän alennusta päiväsakkojen määrästä, joita tuli 14, rahassa yli tonni. 

Heinäkuussa ajoin kameraan 79 kilometriä tunnissa kuudenkympin alueella ja siitä sain silloin 170 virhemaksun. Juuri tästä syystä mietin onko kortti nyt katkolla mistä tahansa ylityksestä vai pitääkö syyllistyä eilisen kaltaiseen rikokseen.

Noita alle 20 km/h ylityksiä saat kerätä vaikka miten paljon, niistä ei kortti lähde.

Kiitoksia paljon, hyvä tieto. Joka tapauksessa täytyy hillitä kaasujalkaa ja katsoa, että sakkoja tai mitä maksuja noi sitten ovatkin tule. Tänään ja huomenna olen joka tapauksessa muiden kyydissä pikkuisen hiipivän humalatilan takia. Illalla on rapujuhlat ja olen vähän jo pohjustanut, vaikka joskus ajankin turhan kovaa, ikinä en mene rattiin edes viinipäivää seuraavana päivänä, joten seuraavan kerran ratissa sunnuntaina.

Vierailija
45/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajelen ainakin siihen katsoen, että ei tulisi ylinopeussakkoja ja maanteillä sillä asenteella, että ohituspaikkoja ei ole kuin aivan poikkeuksellisesti, joten en ala stressaamaan ohitustilanteiden kyttäämisellä, ajelen mieluummin vähän hitaammin edelläajavan perässä.

Sitten jos on niitä ohituskaistoja, käytän tilaisuuden ohittamiseen, jos edelläajava esim. ajaa satasen alueella 80 km/h.

Ohituspaikkojahan ovat maantiet täynnä, senkuin menee vaan kun vastaantulojoita ei ole.

Ohituskaistoilla taas on hankala ohittaa kun juuri niitten alussa ne Avensis ja Qashqai-kuskit löytävät kaasupolkimen. Mutta ainoastaan sen ohituskaistan ajaksi...

Itse ohitan mieluummin ohituskaistojen ulkopuolella. Silloin on riski sinivuokkoesiintymällekin paaaaljon pienempi.

Vierailija
46/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituspaikkojahan ovat maantiet täynnä, senkuin menee vaan kun vastaantulojoita ei ole.

Ohituskaistoilla taas on hankala ohittaa kun juuri niitten alussa ne Avensis ja Qashqai-kuskit löytävät kaasupolkimen. Mutta ainoastaan sen ohituskaistan ajaksi...

Itse ohitan mieluummin ohituskaistojen ulkopuolella. Silloin on riski sinivuokkoesiintymällekin paaaaljon pienempi.

Ei ole ohituspaikkoja kun on mutkaa ja mäkeä, sulkuviivaa, ohituskieltoalueita ja risteyksiä niin paljon, että kaikkien näiden vuoksi niitä turvallisia ohituspaikkoja ei juurikaan ole, missä olisi pitkä suora hyvällä näkyvyydellä. Pienessä bensakoneessa ilman turboa ei ole kovin paljon tehoa, joten ohitukset on harkittava hyvin huolellisesti. Moottoritiellekin saa kolmosvaihteella painaa kaasun pohjaan huoletta ainakin jos kiihdytyskaista on ylämäkeä.

Vierailija
47/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

520,- naksahti sakkoa eilen. Ylinopeudesta. Eka kertaa ja olen ajanut 35 vuotta ja naiskuski olen. Ketutti niin mahdottomasti mutta ihan täysin oma vika. Maksoin samantien että unohtuisi koko juttu, niin otti päähän. Ja juu, toista kertaa ei tule.

Vierailija
48/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I vilket land? Inte i Finland åtminstone eller så är reglerna ändrade sedan man var intresserad av saken. Nå,  normal kvalité på info här.

Vierailija
49/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

520,- naksahti sakkoa eilen. Ylinopeudesta. Eka kertaa ja olen ajanut 35 vuotta ja naiskuski olen. Ketutti niin mahdottomasti mutta ihan täysin oma vika. Maksoin samantien että unohtuisi koko juttu, niin otti päähän. Ja juu, toista kertaa ei tule.

Muistan yhä vielä sakot jotka sain noin 20 vuotta sitten, Ruoholahdessa kavalassa kohdassa jossa on vaan yhtäkkiä tosi matala rajoitus. Otti todellakin päähän. Mutta olen ajanut sen jälkeen tosi tarkasti, ehkä se oli universumin opetus ja onnenpotku tavallaan.

Vierailija
50/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikot lakeja ja valitat vauvalla.

Com on

Vierailija
51/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ne aikoja kun ei ollut kameratolppia, vaikka silloinkin pyrkimyksenä oli noudattaa nopeusrajoituksia, sitä saattoi ajaa vähän rentoutuneempana eikä yhtenään nopeusmittaria vilkuillen mikä hieman stressaa kun uhkana tahattomasta pienestäkin ylityksestä on heti tolpan välähdys... vielä kun ovat intoilleet niistä nollatoleransseistakin... :/

Vierailija
52/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus on kaiketi lievin rikos minkä voi tehdä. Ihan pikkujuttu jos sakko siitä tulee

Vierailija
53/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan jatkuvasti 80 alueella 100-120, öisin enemmänkin, ja olen saanut 20v aikana vain kahdet sakot. Nekin huolimattomuudesta johtuen ihan minimisummia.

Vierailija
54/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö btw. kamerat voi kiertää ajamalla vastaantulijan kaistalla?

Vierailija
55/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kakkonen oppi tästä jotain...?

olen ainakin oppinut herkeämättä etsimään pysäköityjä pakettiautoja -etenkin Ford Tourneoita- tienvarsista. Ne ovat tummine takaikkunoineen niitä tavallisimpia kamera-autoja.

Suojateiden sun muiden tarkkailu jää väkisinkin vähemmälle, sori vaan!

Kannattaa myös tarkkailla tummansinisiä Volkswagen pakuja tienvarsilla.

Ajelin kerran kauppamatkalla tien pientareella ko. tutka-auton ohi ja totesin: Ahaa, tutka.

Sitten toista tuntia myöhemmin sama auto samassa paikassa.

Omaa nopeutta 69/60 alueella.

Ja lasku tuli myöhemmin.

Silkkaa omaa hölmöyttä kun kuvittelin, ettei tutka ole enää paikalla.  

Vierailija
56/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on tappavan tylsää, törkeä ylinopeus tekee siitä edes hieman kiinnostavampaa. M40

Vierailija
57/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla poliisi lisännyt siviiliautojen käyttöä liikennevalvonnassa tuntuvasti viime vuosina. Niitä on monenvärisiä, ei pelkästään tummansininsiä.

Vierailija
58/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on aina se, että konnat saadaan kiikkiin ja kiinni. Tavalla ei ole niin suurta merkitystä. Jos ja kun siviiliautot ovat osoittautuneet toimiviksi liikennevalvonnassa, niitä myös käytetään.

Vierailija
59/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun edellinen oli Avensis -99 ja takuulla kiihtyi, kun vaan vähän laittoi pienempää vaihdetta. Ihan yhtälailla nuo tila-autot merkistä riippumatta himmailee siinä ohitettavan rinnalla. Se on kuule kuskista kiinni, miten nopee ohitus on eikä autosta.

Vierailija
60/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saa edes muuttaa sakkoja parin päivän rauhalliseen täyshoitoon valtion "hotellissa", ilman lapsia, ilman miestä, ilman vastuuta mistään, ruoka tulee eteen ja sais luettua rästiin jäänet kirjat, mutta ei.. :)

Ois kyllä kätevää. Verotkin voisin maksaa vaikka viikon tai parin lomailulla.