Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sakot! Harmittaa!!!

Vierailija
16.05.2012 |

Oma vikahan se on, 50 alueella vähän yli 60. Vähän noloa! Naisethan harvoin saa ylinopeussakkoja. Nyt on kuulemma tehoratsia-viikko.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä lähtien ajan tasan 50 tai 80, vaikka olisi sata autoa takana. En viitsi maksaa valtiolle yhtään enempää kuin pakko. Tämä oli eka sakkoni ja olen kohta 30v. Pakko myöntää, että unohdin sen viidenkympin rajoituksen siinä kohtaa..nyt en ikinä enää sitä unohda! Elämässä on toki paljon suurempiakin murheita..

ap

Vierailija
22/65 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ja mitä..oma vika. :/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äsken töistä kotiin tullessa elämäni ensimmäiset ylinopeussakot. Aika suurpiirteisesti olenkin nopeusrajoituksiin suhtautunut ns. isoilla teillä, joten ihan oikein mulle! Nyt korkokenkä painaakin kaasua vähän rauhallisemmin, muuten ei pörssi kestä uuttaa 500 eken laskua. Oli muuten komea poliisipoika lappua kirjoittamassa ja onneksi mukulat eivät olleet vielä takapenkillä katsomassa, kun äiti kuunteli nolona ansaittua saarnaa.

Tänään vielä pikkujoulut, niitä en tällä töppäyksellä pilaa.

Vierailija
24/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen sakot, ohittaessa oli nopeutta liikaa ja ohituksen jälkeen vastaantullut poliisiauto pysäytti. Heinäkuussa ajoin kameraan ja sain edelliset sakot, eli nyt on kaksi sakkoa kahdessa kuukaudessa. Onko edelleen se sääntö, että kolmannesta sakosta vuoden sisään lähtee kortti? En kehdannut eilen kysyä, sen verran hävetti ja jännitti istua ihan poliisiautossa eikä vaan saada kirjettä kotiin.

Vierailija
25/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain eilen sakot, ohittaessa oli nopeutta liikaa ja ohituksen jälkeen vastaantullut poliisiauto pysäytti. Heinäkuussa ajoin kameraan ja sain edelliset sakot, eli nyt on kaksi sakkoa kahdessa kuukaudessa. Onko edelleen se sääntö, että kolmannesta sakosta vuoden sisään lähtee kortti? En kehdannut eilen kysyä, sen verran hävetti ja jännitti istua ihan poliisiautossa eikä vaan saada kirjettä kotiin.

Kolmannesta lähtee kortti, mutta muistaakseni alle 10 km/h ylityksistä saatuja sakkoja ei lasketa. Tämä muutos on tehty ihan sakkorahakertymää ajatellen, eli ajelkaa vain rauhassa lisää niitä pieniä ylinopeuksia.

Vierailija
26/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkasivat sakoitaa myös pyöräiliöitä itä-Helsinki.Eivät tajua mikä on pyörätie ja jalankulku tie .Tulevat pyörällä päälle jalankulku puoli Myllypuron Voimalan vieressä Helsinki 92 olevalta rinta rinnan katkoviivat välissä pyörä/jalankulku tie.

Vierailija
27/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄS ETTE NOUDATA!

Mitäs ette noudata Liikkennesääntöjä, syylistyyte liikenteen vaaraantamiseen!

Niitä sääntöjä pitää noudattaa!!

Ja kortti pois kaahareilta

Vierailija
28/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ette noudata Liikkennesääntöjä! Syylistyyte liikenteen vaaraantamiseen!

Kortti vaan pois kaahareilta kokonaan.

Vierailija
29/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeaan osoitteeseen meni. Itse olen kokenut miesautoilija ja ajellut ulkomailla usein sekä noudatan rajoituksia. Huomio suomessa ajaessa on että naiset täällä painavat nuttura lepattaen useinmiten ylinopeutta. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
30/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tiedosta, nyt täytyy ajaa sitten erittäin huolella, mulla on molemmat sakot tulleet yli 10 kilometrin ylityksistä.

Sitten vähän puolustan itseäni, on muutenkin paska olo ja väärin olen tehnyt ei siinä mitään ja ihan oikein, että joudun taas maksamaan oikein kunnon sakot. Mutta minulla on ollut ajokortti nyt reilu 15 vuotta ja sinä aikana olen saanut kolmet ylinopeussakot, joista ekat sain nuorena tyttönä kun äiti apukuskin penkiltä sanoi, että nopeusrajoitus on 100 eikä 80 ja sitten ajettiin tutkaan 103. No äiti maksoi ne sakot. Toisekseen ajan vuodessa pelkästään työajoa noin 40000 kilometriä, joten kyllä siinä aina välillä tulee eilisen kaltaisia tilanteita, joissa nopeutta on vain hetkellisesti liikaa. Ei vain voi ajaa sataa kilometriä rekan perässä, jonka nopeus putoaa ylämäessä viiteenkymppiin. Onko mulla ollut sitten hyvä tuuria, että en ole enempää sakkoja saanut, en tiedä. 

Vierailija
31/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sakot toimeentulotukeen vai miten köyhä maksaa?

Vierailija
32/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun puolivälin jäkeen tuli mua ilmeisesti 40:n alueella vastaan auto joka mittasi nopeudekseni 54 km tunnissa. Kyläkoulun kohdalla tapahtui se. 170 euroa liikennevirhemaksua sain

Vierailija
33/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin alueella ajoin viittäkymppiä. Tuli tutka-auto vastaan. Kotiin tuli rangaistusvirhemaksu eli sakko.

Vierailija
34/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kakkonen oppi tästä jotain...?

olen ainakin oppinut herkeämättä etsimään pysäköityjä pakettiautoja -etenkin Ford Tourneoita- tienvarsista. Ne ovat tummine takaikkunoineen niitä tavallisimpia kamera-autoja.

Suojateiden sun muiden tarkkailu jää väkisinkin vähemmälle, sori vaan!

Vai onko juuri sinulla hämmästyttävät refleksit? Katsos auto pitää pystyä pysäyttämään näkyvällä tien osalla, esim. Ei niitä rajoutuksia turhaan laiteta.

Höpö höpö. - "ennakoitavassa tilanteessa"- on oikea termi.

Vierailija
35/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtio haluaa tuloja, niin eikun mille tahansa isolle tielle. ROikutaan puskurissa, vaikka edellajava ajaa jo ylinopeutta, ei käytetä vilkkua, mitä kalliimpi auto sitä käsittämässömämpiä manööverejä (ilmeisesti ajatuksella että kun minulla on ätllainen munanjatke, minun ei tarvitse noudattaa sääntöjä).

5 minuutin passi, valtion kirstussa summa jolla kustannetaan koko alijäämä.

Vierailija
36/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon viestin 24 kirjoittajalla oli ylinopeutta? Ihan pienestä poliisi ei perään käänny, eli kortin lähtö jo nyt lähellä?

Vierailija
37/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset itkee kohonneita polttoaineen hintoja, mutta vara on kuitenkin ottaa ylinopeussakot.

Vierailija
38/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeaan osoitteeseen meni. Itse olen kokenut miesautoilija ja ajellut ulkomailla usein sekä noudatan rajoituksia. Huomio suomessa ajaessa on että naiset täällä painavat nuttura lepattaen useinmiten ylinopeutta. En tiedä mistä johtuu.

Hölmö, ei nuttura lepata!

Vierailija
39/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekutoselle nyt kerrotakoon, että kaksneljä ajoi lujaa, ei ole siinä mielessä puolusteltavaa. Juuri maksoin sakon pois ja siinä sanotaan, että mitattu 500 metrin keskinopeus ohitustilanteessa on 132 kmh, suurimman sallitun nopeuden ollessa 100 kmh. 

Mitä poliisien kanssa autossa juttelin, sanoivat pysäyttäneensä erityisesti siksi, koska käytin liian suurta tilannenopeutta ohittamiseen suhteessa käytettävissä olevan ohitusalueen pituuteen. Elin olisin turvallisesti voinut ohittaa molemmat rekat ajamalla vaikka 120 kilometriä tunnissa ja silloin he eivät olisi luultavasti reakoineet. Hyvä puoli suorituksessani oli, että se oli turvallinen, enkä syyllistynyt liikkenneturvallisuuden vaarantamiseen ylinopeudesta huolimmatta ja tästä syytä sain vähän alennusta päiväsakkojen määrästä, joita tuli 14, rahassa yli tonni. 

Heinäkuussa ajoin kameraan 79 kilometriä tunnissa kuudenkympin alueella ja siitä sain silloin 170 virhemaksun. Juuri tästä syystä mietin onko kortti nyt katkolla mistä tahansa ylityksestä vai pitääkö syyllistyä eilisen kaltaiseen rikokseen.

Vierailija
40/65 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bedrövligt. Två saker kristalliseras: regler och statens inkomster. För en individ borde ingendera vara så viktiga som i denna tråd.

Det går att skydda sig mot olika former av trafikbeskattning. Den bästa är gratis men används väldigt sparsamt i Finland.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi