Satutko muistamaan minut ja pitkän vuodatukseni miesystävästäni, josta sitten erosin?
Sain tietää, että mies on naimisissa. En olisi uskonut, että ero niin kevyestä suhteesta ottaa näin koville. Olen tapaillut muita miehiä, mutta en seurustele.
Kysynkin muilta suhteesta eronneilta, miten kauan teillä kesti jättää taakse suhde ja mies ja tottua siihen, että säännölliset yhdessäolot ja etenkin säännöllinen seksi loppuvat? Ehdimme olla yhdessä vain kolmisen kuukautta, mutta siihen ehti jo tottua.
Kommentit (621)
Nimenomaan mies on törkeä hyväksikäyttäjä, valehtelija ja nyt myös raiskaaja. Turha syyllistää nuorta naista tai puhua "kilteistä pojista" alentavasti, kun mies on mikä on.
"herra", "isojen poikien leikki", "pelimies" on ihan tuulesta temmattuja puolusteluita. Mies on sika. Soita ap sen vaimolle.
Nimenomaan mies on törkeä hyväksikäyttäjä, valehtelija ja nyt myös raiskaaja. Turha syyllistää nuorta naista tai puhua "kilteistä pojista" alentavasti, kun mies on mikä on.
"herra", "isojen poikien leikki", "pelimies" on ihan tuulesta temmattuja puolusteluita. Mies on sika. Soita ap sen vaimolle.
Kuka sitä on puolustellut? Siis kuka muu kuin ap? Täällä on haukuttu äijä siaksi ja paskaksi ja ap tulee aina kertomaan, kuinka se oli ihana ja hänen ikäisensä ovat liian poikia.
Enkä muuten unohtaisi kuvia ja videota, jos mies on noin sika. Mistä lie löytyvät vielä. Tosin naimisissa oleva ei ehkä halua niitä levitellä.
Kiitos tästä ketjusta. Mulla on vähän samankaltainen tilanne ollut tässä päällä jonkin aikaa...
En minä kuitenkaan mielestäni käytä ihmisiä hyväkseni, mutta joo, kun asiat eivät olleetkaan käsissäni, on se tuntunut vaikealta myöntää.
ap
Vai... (teoria nro 250) voisiko olla niin, että sinä mielestäsi kontrolloit suhdettanne ja mies oli ikäänkuin ihailijasi ja seksilelusi. Ja sitten kun kävikin ilmi, että mies ei olekaan "tossusi alla" vaan päin vastoin käyttää sinua omiin tarpeisiinsa, tämä olikin sietämätöntä kestää. Eli onko tässä vain hemmotellulta tyttö-kullalta viety uusi ja hieno lelu pois?
Sori jos tuli kärjekästä tekstiä, ei ole mitään tarvetta ilkeillä sinulle ap. kunhan vain pohdin erilaisia vaihtoehtoja
Minusta seksi siinä tilanteessa oli väärin enkä mä ollut siinä oikein mukana. Toinen meistä halusi enemmän.
ap
Jos mies uhkaa tyttöystävääkin väkivallalla ja jopa raiskaa, kyllä vaimokin on varmasti saanut väkivallasta osansa.
Kiitos tästä ketjusta. Mulla on vähän samankaltainen tilanne ollut tässä päällä jonkin aikaa...
Provoile omassa ketjussasi.
Aivan rinnasteinen esimerkki: veljeni ex-vaimo oli väkivaltainen. Hän kävi useinkin kiinni veljeeni, retuutti häntä, löi ja kiskoi tukasta. Veljelläni oli vaimon aiheuttamia mustelmia, naarmuja ja ruhjeita. Veljeni mielestä hän ei kuitenkaan ollut kokenut perheväkivaltaa. Hänen vaimonsa ei voinut olla väkivaltainen, koska hän olisi milloin tahana voinut siirtää vaimonsa ulos ja panna oven lukkoon. Hän otti lyönnit vastaan vapaaehtoisesti, joten se ei ollut väkivaltaa.
Minun mielestäni vaimo oli kiistatta väkivaltainen ja veljeni perheväkivallan uhri. Lyönti on minusta aina väkivaltaa. Veljeni mielestä ei.
Ihan yhtä lailla ap on uhkailun ja raiskauksen uhri, eikä hän myönnä sitä itse. Myöntämisen estää jonkin samantapainen uskomus kuin veljelläni oli. Minun mielestäni miehen tunkeutuminen naisen sisään kipua aiheuttaen, kun nainen ei sitä halua ja on sen kieltänyt, on raiskaus. Ap:n mielestä se on jotakin muuta.
Jos paikalla on kolme raavasta miestä ja yksi heitä noin 50 kiloa pienempi nainen, ja mies haluaa jotakin naiselta, kysymyksessä on minun mielestäni uhkaava tilanne. Ap:kin myöntää pelänneensä, mutta ei myönnä, että häntä olisi uhattu. Mitä hän pelkäsi, ellei ollut uhkaa?
Siksi en ole niin innoissani siitä terapeutista, koska suoraan sanoen seksiaddiktiksi sanominen tai edes vihjailu siitä, että perustan suhteeni seksiin, on loukkaavaa. Olisi varmaan kenestä tahansa. Olen kuitenkin luvannut käydä siellä ainakin kaksi kertaa.ap
Mikä olisi mielestäsi oikeampi diagnoosi? Ja miksi se ei sinua loukkaisi?
Seksi kyseisessä tilanteessa oli mielestäsi väärin etkä olisi sitä itse halunnut. Yritit sen miehelle viestittää muttei hän sinun tahtoasi huomionut.
Kuvailtu olis kenelle tahansa naiselle vaikea paikka, halusit määrittellä tapahtuneen millä sanalla tahansa
Asiat haluaa jokainen selittää itselleen parhaaksi tai ainakin siedettäväksi. Tunteitdensa mielestä pois lakaisu kuitenkaan harvemmalta lopulta onnistuu, siksi kannattaa hakea apua mieluummin heti alkuunsa.
siitä, miltä minusta tuntuu. En mennyt sinne siksi, että minusta etsittäisiin vika, jota aletaan korjata. Nyt mä en enää edes uskaltaisi kertoa viime tapahtumista, koska en halua kuulla, että on minun syyni, että minua voi kohdella niin, että sellaista voi tapahtua. En mä ole pyytänyt mitään sellaista.
ap
Siksi en ole niin innoissani siitä terapeutista, koska suoraan sanoen seksiaddiktiksi sanominen tai edes vihjailu siitä, että perustan suhteeni seksiin, on loukkaavaa. Olisi varmaan kenestä tahansa. Olen kuitenkin luvannut käydä siellä ainakin kaksi kertaa. ap
Mikä olisi mielestäsi oikeampi diagnoosi? Ja miksi se ei sinua loukkaisi?
vai ajattelitko kokonaisuutta. Ja ihan siksi mä tässä kirjoittelen, että mun on varmaan vaikea nähdä, koska olen liian lähellä.
ap
Sanoit tuolla ylempänä, että kerrot vain mitä näet ympärilläsi tapahtuvan. Ja minä ajattelin siihen, että sinä et oikein tunnu näkevän mitä ympärilläsi tapahtuu. Ja kun luin eteenpäin, niin nythän sanoit noin itsekin.
Ja on se ihan ymmärrettävää, että läheltä on vaikea nähdä. Tunteiden vallassa on myös vaikea nähdä realistista kuvaa. Mutta toivon kovasti, että näistä ketjuista on sinulle apua siinä näkemisessä.
että mies kävi likaamassa sinut. Mitä silloin tapahtui kun miehen kaverit poistuivat asunnosta?
en mä vielä halunnut. Samalla, kun kirjoitan, ajattelen, ja vastauksia mietin paljon. Mä en ole pystynyt kirjoittamaan ihan kaikkea, mitä on tapahtunut, ja siksi olen kirjoitellut enemmän ajatuksiani kuin tapahtumia.
ap
vai ajattelitko kokonaisuutta. Ja ihan siksi mä tässä kirjoittelen, että mun on varmaan vaikea nähdä, koska olen liian lähellä. ap
Sanoit tuolla ylempänä, että kerrot vain mitä näet ympärilläsi tapahtuvan. Ja minä ajattelin siihen, että sinä et oikein tunnu näkevän mitä ympärilläsi tapahtuu. Ja kun luin eteenpäin, niin nythän sanoit noin itsekin. Ja on se ihan ymmärrettävää, että läheltä on vaikea nähdä. Tunteiden vallassa on myös vaikea nähdä realistista kuvaa. Mutta toivon kovasti, että näistä ketjuista on sinulle apua siinä näkemisessä.
No siinä mielssä haluaisin tietää, että se ei sitten ainakaan jatkuisi.
Ikävä kyllä sun kysyminen ei muuta sitä. Jos mies haluaa kuviasi näyttää, niin hän niitä näyttää. Riippumatta siitä tiedätkö sinä asiasta vai et. Ja vaikka kysyisit, niin mies voi vastata mitä haluaa ja silti tehdä jotain muuta.
Jos antaa ottaa itsestään kuvia, niin silloin siinä ottaa aina riskin, että niitä myös jossain näytetään.
Totta, että kerroin, että se ei tuntunut ensin hyvältä, mutta siihen liittyy myös miehen yksi fyysinen ominaisuus, jota hän nyt ei ottanut huomioon. Kyllä mä kielsin, mutta en sitten enää lopussa. En usko, että hän halusi satuttaa, siinä vain kävi niin. Mies oli humalassa ja liian innokas. Vaikka toisaalta hän oli ihan rauhallinen. Mä luulen, että hän halusi mun ymmärtävän jotain sillä, koska hän sanoi, että mä olen hänen naisensa, eikä se kuulostanut mitenkään romanttiselta.
En osaa selittää, mikä tilanteessa pelotti, kun miehet tulivat. Se, että mies käytti erilaista kieltä kuin ennen ja hänen eleensä, vaikka hän olikin sama, tuttu ihminen. Ja se, että ne toiset miehet lähtivät heti, kun käskettiin. Se, kun mies ei sitten pysähtynyt kuuntelemaan minua ja se, että en aluksi olisikaan pystynyt lopettamaan sitä. Tai no en oikeastaan lopussakaan. Mutta mä olisin voinut hoitaa koko illan eri tavalla.
ap
Ihan yhtä lailla ap on uhkailun ja raiskauksen uhri, eikä hän myönnä sitä itse. Myöntämisen estää jonkin samantapainen uskomus kuin veljelläni oli. Minun mielestäni miehen tunkeutuminen naisen sisään kipua aiheuttaen, kun nainen ei sitä halua ja on sen kieltänyt, on raiskaus. Ap:n mielestä se on jotakin muuta. Jos paikalla on kolme raavasta miestä ja yksi heitä noin 50 kiloa pienempi nainen, ja mies haluaa jotakin naiselta, kysymyksessä on minun mielestäni uhkaava tilanne. Ap:kin myöntää pelänneensä, mutta ei myönnä, että häntä olisi uhattu. Mitä hän pelkäsi, ellei ollut uhkaa?
siitä, miltä minusta tuntuu. En mennyt sinne siksi, että minusta etsittäisiin vika, jota aletaan korjata. Nyt mä en enää edes uskaltaisi kertoa viime tapahtumista, koska en halua kuulla, että on minun syyni, että minua voi kohdella niin, että sellaista voi tapahtua. En mä ole pyytänyt mitään sellaista.
ap
Ap'n nimenomaan kannattaisi kuulla ja miettiä miksi antaa kohdella itseään kuten antaa. Kukaan ei varmaan tykkää kuulla epämiellyttäviä totuuksia itsestään mutta usein niistä oppii eniten.
Ei terapeuttien tehtävä ole vain kertoa meistä mukavia asioita, vaan tarjota vaihtoehtoisia ajattelumalleja ja oivalluksia siitä miksi toimimme kuten toimimme. Ja AP todellakin kaipaisi sitä.
Se oli aika sekavaakin. En ehkä edes osaisi kertoa. Näin miehestä uusia puolia tai ehkä jotkut puolet vahvistuivat, kärjistyivät. Ristiriitaisuuksia niin sanoissa kuin teoissa, hellä ja herkkä paskiainen.
ap
että mies kävi likaamassa sinut. Mitä silloin tapahtui kun miehen kaverit poistuivat asunnosta?
ap