Kokemusta Vainoharhaisesta mustasukkaisuudesta, miten
Se ilmeni? Uskoiko mustasukkainen oikeasti harhoihinsa?
Kommentit (15)
Mistä se toinen tietää ovatko ne viritykset totta. Miten tuon perusteella mitään voi määritellä? Ja se, että entiset viritykset ottavat yhteyttä, ei kyllä mielestäni ole ihan normaalia mustasukkaisuutta sekään.
Se, että ne entiset ottavat yhteyttä, tai se, että on heistä mustasukkainen? Miksi mukkasukkaisuus on epänormaalia?
Te joilla kokemusta esim. Aiheettomasta epäilystä, kertokaa! Miten puoliso epäili, mitä sanoi todisteeksi jne..
että tuoksun miehen hajuvedelle, vaikka tullessani lenkiltä, joku soittelee minulle töihin, olen toisen miehen kanssa salaa hänen selkänsä takana, joku kyttää autosta meille kadun viressä( sanoi että se mies siellä kattoo ja oottaa että mieheni menee töihin et voi sit tulla kotiimme luokseni) ym ym sairasta ja aivan tuulesta temmattuja. en ollut koskaan uskoton. tässä teille vainoharhaisuutta.
kokemusta varmastikkin tuosta liiallisesta mustasukkaisuudesta ja ystävälläni oli myös vähän vastaavaa parisuhteessaan. Hänellä oli kyllä aihetta silloin (eronneet ovat), mutta minulla ei ollut. Olin välillä ihan kamala, sekosin mitä pienemmistäkin asioista. Olin mustasukkainen kaikesta, kaikille. Juuri tyyliin: "Katsoiko tuo sua!" jne jne. Se on raskasta myös puolison lisäksi itselle. En tiedä mistä johtui. Olen itse ihan tavallisen näköinen, kokoinen ihminen. Mutta, jotenkin vaan olin muille mustasukkainen. Luulen että osa siksi, että olin ennen miestäni itse tosi menevä ja tuli tehtyä kaikenlaista, jotenkin varmaan alitajunnassa ajattelin ja "puolustin" itseäni etukäteen, että "joo, joo pettäähän se kuitenkin" ... ja sitten toimin ihan hullulla tavalla. Minä "parannuin" itse. Olisin varmasti vieläkin jossain ääritapauksissa mustasukkainen, mutta se olisi varmasti sitten sitä tervettä mustasukkaisuutta, kun eihän mitä vaan tarvitse katsoa. Minä muutuin raskausaikana ja lapsen syntymän myötä ja siksi, että aloin tosiaan mietiä kuinka kamalaa käytökseni on miestäni kohtaan, joka ei ole koskaan tehnyt mitään, vaan yrittänyt olla vain hyvä. Olin todella epäkunnioittava. Nyt ollan yhdessä oltu kohta 8v ja 2 lasta. Ja olen onnellisempi kuin ikinä. Tämä oli niin sekava teksti, mutta toiv.jotain edes ymmärsitte :D
Elin lapsuuteni ja nuoruuteni kuunnellen tuommoisia harhoja läheltä, mutta siinä oli kyse alkoholin himosta (saada syy juoda) - aluksi ei varmaan uskonut itsekään juttuihinsa, mutta jossain vaiheessa kyllä uskoi, vaikka aiheet olisivat olleet kuinka typeriä tahansa.
En tiedä onko tuo ihan perinteistä mustasukkaisuutta, mutta harhaista joka tapauksessa - parannettavissa kuitenkin kohtalaisesti juomisen lopettamisella.
Olen ollut tuollainen:( hoitoon kun menin ja terapia niin parantunut. Pitkä tie .
Minulla oli jonkun aikaa noita vinkeitä. En tunnistanut itseäni omasta käytöksestä. Kaikki loppui kuitenkin kuin seinään, kun vaihdoin pillerimerkkiä. Minipillerit heittivät hormitasot niin häränpyllylle, että olin ihan eri ihminen monissa asioissa. Eli syy tällaiseen vainoharhaisuuteen ja levottomaan oloon voi löytyä myös tuollaisista seikoista.....
kun kilpirauhanen on vajaatoiminnalla. Pakkoajatuksia miehestäni ja hänen entisistä heiloistaan. Kyttään kännykkää ja tietokoneen välimuistia. Ongelmaa ei ole kun tyroksiiniarvot on kohdallaan. Kuten nyt.
mites muutenkaan?
Mä en jaksa edes selittää, niin uskomattomia juttuja ne oli. Joku kävelikin liian läheltä, tai nukuin peitto kasvoilla peittääkseni hymyn ajatellessani vieraita miehiä, jne.
Minä olen mustasukkainen puolisostani, mutta se johtuu siitä, että hänellä tuntui olevan virityksiä vähän joka suuntaan ennen minua - siis todella paljon - ja saan mustasukkaisuuskohtauksen, kun joku näistä virityksistä ottaa yhteyttä tänä päivänä.
En ole mielestäni vainoharhainen vaan hyvinkin normaali.
Minä olen mustasukkainen puolisostani, mutta se johtuu siitä, että hänellä tuntui olevan virityksiä vähän joka suuntaan ennen minua - siis todella paljon - ja saan mustasukkaisuuskohtauksen, kun joku näistä virityksistä ottaa yhteyttä tänä päivänä.
En ole mielestäni vainoharhainen vaan hyvinkin normaali.
niin se olisi vainoharhaista mustasukkaisuutta. eli uskoisit täysillä johonkin mitä ei edes ole. se on pelottavaa. vainoharhainen elää omassa todellisuudessaan, epäilee, uskoo pettämiseen ym. uskoo täysin nämä asiat, vaikka mitään syytä ei olisi. tässä määritys, ok?
En siis ole vainoharhaisesti mustasukkainen. Kiitos AV.