Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri.chat, onko kokemusta?

Markku
23.09.2022 |

Googlen mainoksissa tuli vastaan, kun hain reseptin uusintaa. Hinnat vaikuttivat edullisilta Onko kukaan kokeillut? Toimiiko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänänyt näiden terveysjättien etälääkäriä pari kertaa juuri reseptin uusimiseen ja antibioottien hakemiseen. Hyvin toimi, nopea.

Vierailija
2/7 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se alusta huono ole ollut oman kokemuksen mukaan, jos sitä mietit. Odotin itse lääkäriä ehkä vartin verran (su iltapäivä), mutta asia ei liiemmin haitannut.

Se uusitaanko reseptisi eli saatko mitä haluat on jo toinen juttu eikä liity chattiin itsessään. Siellä on ihminen takana eikä robotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeastaan jo mennyttä aikaa. Nykyinen suomalaisen terveydenhuollon todellisuus on ilmaiset lääkärichatit, esimerkiksi Dokport ja Medilux. Ne toimivat samalla tavalla kuin Lääkäri.chat, mutta iso ero on siinä, että potilaalta ei veloiteta mitään vastaanotosta peritään korvaus suoraan Kelalta, eikä asiakkaan kukkarosta lähde senttiäkään.

Olen itse käyttänyt https://medilux.fi/laakari-chat/ lääkärichattia pari kertaa, ja kokemus oli yllättävän sujuva. Plussaa on ehdottomasti helppous ja nopeus: sain reseptin uusittua ja vielä neuvoja jatkohoidosta muutamassa minuutissa. Lisäksi on mukavaa, että kaikki hoituu kotisohvalta käsin ilman jonottamista terveyskeskuksessa.

Miinuspuolena voisin mainita sen, että aivan kaikkea ei voi hoitaa chatissa esimerkiksi tutkimuksia tai mittauksia lääkäri ei pysty tekemään etänä. Mutta perusasiat, kuten reseptien uusinnat, sairaslomatodistukset ja vaivojen ensiarviointi, toimivat erinomaisesti. Itselleni tämä malli on ollut paljon kätevämpi kuin vanhat maksulliset palvelut.

Vierailija
4/7 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan virolaiselta huijaukselta näyttää Medilux :DDD

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeastaan jo mennyttä aikaa. Nykyinen suomalaisen terveydenhuollon todellisuus on ilmaiset lääkärichatit, esimerkiksi Dokport ja Medilux. Ne toimivat samalla tavalla kuin Lääkäri.chat, mutta iso ero on siinä, että potilaalta ei veloiteta mitään vastaanotosta peritään korvaus suoraan Kelalta, eikä asiakkaan kukkarosta lähde senttiäkään.

Olen itse käyttänyt https://medilux.fi/laakari-chat/ lääkärichattia pari kertaa, ja kokemus oli yllättävän sujuva. Plussaa on ehdottomasti helppous ja nopeus: sain reseptin uusittua ja vielä neuvoja jatkohoidosta muutamassa minuutissa. Lisäksi on mukavaa, että kaikki hoituu kotisohvalta käsin ilman jonottamista terveyskeskuksessa.

Miinuspuolena voisin mainita sen, että aivan kaikkea ei voi hoitaa chatissa esimerkiksi tutkimuksia tai mittauksia lääkäri ei pysty tekemään etänä. Mutta perusasiat, kuten reseptien uusinnat, sairaslomatodistukset ja vaivojen ensiarviointi, toimivat erinomais

Vierailija
5/7 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

dokport.com toimii ainakin, ja on suomalainen firma.

Vierailija
6/7 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanoit noin? Mitä tekemistä virolaisilla on tämän kanssa, ja miksi muka huijaus?

Vierailija
7/7 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinuspuolena voisin mainita sen, että aivan kaikkea ei voi hoitaa chatissa esimerkiksi tutkimuksia tai mittauksia lääkäri ei pysty tekemään

Ensinnäkin olen itse ollut Mediluxin etävastaanotolla jo kahdesti. Toiseksi heillä on Google-arvosteluissa yli 130 palautetta ja keskiarvo 4,9 ja suurin osa kommenteista on suomalaisten kirjoittamia.