Millaista on kasvaa lastenkodissa?
Kommentit (108)
Lastenkoti on muuten kuin vankila, mutta siellä on paljon enemmän sääntöjä ja asukkaita saa kiduttaa, pahoinpidellä ja käyttää seksuaalisesti hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja en oikeastaan näe mitään yhteyttä lastenkotitaustallani siihen, että sain esikoiseni niin nuorena.
Hankitaan mahdollisimman nopeasti oma perhe ja ns. rakkautta tätä kautta, kun se muuten puuttuu elämästä?
Ja hoivataan omaa lasta - jotta voi käsitellä omaa lapsuuttaan, antaa ja saada lapsen ja vanhemman välistä rakkautta?
Joillain toimii, mutta kaikki eivät onnistu hyvin ja voivat jopa toistaa vanhempiensa mokia, jos eivät ole saaneet käsiteltyä omia traumojaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ketjuun kirjoittaa näköjään kahdenlaista lastenkodissa ollutta porukkaa: niitä jotka on sijoitettu vanhempien ongelmien vuoksi ja niitä, joilla on ollut itsellä ongelmia esim. käytöksen kanssa. Merkille pantavaa on, että ensiksi mainitut eivät valita kohtelustaan, jälkimmäiset senkin edestä. Mielestäni se on kuvaavaa ja ihmisten tulisikin muistaa, että lastenkoteihin sijoitetut eivät kaikki ole samasta puusta veistettyjä.
Oletko lastenkodin työntekijä kenties?
Kyllä ne ovat pääsääntöisesti luonnottomia ja huonoja paikkoja lapselle kasvaa - huonoja hoitajia ja huonoa hoitoa on niin paljon kuitenkin.
Ja moni ns. huonosti käyttäytyvä saattaa olla aivan hirvittävän kohtelun uhri ja oireilee siksi eli ei pidä tuomita ihmista tietämättä sitä, millaista elämää tämä on joutunut elämään!
- kaikki eivät ole koskaan saaneet ns. normaalin elämäsen ja normaalien ihmissuhteiden mallia - ja hoiajien sadistinen simputus rangaistuksena tästä sekä ylipäätään ongelmanuorten kasaaminen yhteen vain yleensä pahentaa yksilöiden ongelmia...
- Suomessa on ollut yksi poikakoti tms. - josta lähestulkoon kaikki päätyvät vankilaan eli mitään hyvää muutosta ei saada siis aikaan. Eli kyllä on yleisesti ottaen tehotonta touhua ja kuitenkin laitoshoito on aivan tajuttoman kallista - ei ole hintansa väärtiä siis.
Pysyviä sijoituksia pitäisi tehdä enemmän ja saada jopa vastentahtoiset adoptiot kehiin, jos on aivan hirviövanhempia, jotka toistuvasti syyllistyvät kaltoinkohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuun kirjoittaa näköjään kahdenlaista lastenkodissa ollutta porukkaa: niitä jotka on sijoitettu vanhempien ongelmien vuoksi ja niitä, joilla on ollut itsellä ongelmia esim. käytöksen kanssa. Merkille pantavaa on, että ensiksi mainitut eivät valita kohtelustaan, jälkimmäiset senkin edestä. Mielestäni se on kuvaavaa ja ihmisten tulisikin muistaa, että lastenkoteihin sijoitetut eivät kaikki ole samasta puusta veistettyjä.
Oletko lastenkodin työntekijä kenties?
Kyllä ne ovat pääsääntöisesti luonnottomia ja huonoja paikkoja lapselle kasvaa - huonoja hoitajia ja huonoa hoitoa on niin paljon kuitenkin.
Ja moni ns. huonosti käyttäytyvä saattaa olla aivan hirvittävän kohtelun uhri ja oireilee siksi eli ei pidä tuomita ihmista tietämättä sitä, millaista elämää tämä on joutunut elämään!
- kaikki eivät ole koskaan saaneet ns. normaalin elämäsen ja normaalien ihmissuhteiden mallia - ja hoiajien sadistinen simputus rangaistuksena tästä sekä ylipäätään ongelmanuorten kasaaminen yhteen vain yleensä pahentaa yksilöiden ongelmia...
- Suomessa on ollut yksi poikakoti tms. - josta lähestulkoon kaikki päätyvät vankilaan eli mitään hyvää muutosta ei saada siis aikaan. Eli kyllä on yleisesti ottaen tehotonta touhua ja kuitenkin laitoshoito on aivan tajuttoman kallista - ei ole hintansa väärtiä siis.
Pysyviä sijoituksia pitäisi tehdä enemmän ja saada jopa vastentahtoiset adoptiot kehiin, jos on aivan hirviövanhempia, jotka toistuvasti syyllistyvät kaltoinkohteluun.
Olen itse ollut lastenkodissa asukkaana. Mitään sadismia tai vastaavaa en havainnut. Älä siis puhu paskaa.
Laitosnuoriwww kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 9v-15v. Ne oli melkeinpä elämäni kamalimmat vuodet. Minua kiusattiin alkuun todella paljon (kuten yleensä jokaista uutta asukasta).
Hoitsuista ei ollut kovinkaan paljoa seuraa tai tukea(kuten normi perheessä isästä/äidistä olisi), tunsin itseni todella yksinäiseksi kaikki ne vuodet.
Itse en ikinä joutunut, mutta muutama muu nuori joutui arestiin, yleensä 2 viikkoa yhdessä huoneessa, ilman mitään virikkeitä,pelkkä sänky ja koulupöytä vain, ja poistua ei saanut siitä huoneesta, myös koulunkäynti suoritettiin siellä.
Näin 90-luvun puolivälissä.
Jouduin/pääsin lastenkotiin isäpuoleni pahoinpitelyn takia.
Kun mä olin uus lastenkodissa mua ei kiusattu
Mut otettin mukaan kiusaajaksi.olen 15 vuotias ja tällä hetkellä asun lastenkodissa kiusaan 4-10 vuotiaita lapsia, tiedän ihan kamalaa mutta en osaa lopettaa
Mä tiedän että ne 4-10 vuotiaat lapset ihan varmasti vihaa nyt elämäänsä kun kaikki 13-17 vuotiaat kiusaa niitä varsinkin silloin ne huutaa 4-10 vuotiaille jos ne tekee ihan pienen virheenkin esim : pudottaa lasin lattialle. Jos ne tekee virheen me huudetaan "VITTU MIKÄ LUUSERI SÄ ET OSAA EES LASII PITÄÄ KÄDESSÄ
Olet kuvottava. Ehkä ihan oikeassa paikassakin. Mitähän 4v on tehnyt sen eteen, että on joutunut kaltaisesi kanssa lastenkotiin?
Juuri tuollaiset idiootit sietävätkin jäädä laitoksiin kasvamaan. Toivottavasti fiksut lapset pääsevät parempaan paikkaan.
Parasta mitä mulle lapsuudessani tapahtui.
Pääsin.
Pääsin lasteenkotiin.
7-19v.
80-luvulla pääsin.