Missä asioissa miehen pitää saada tehdä lasten kanssa "omalla tavallaan"?
Missä asioissa miehen pitää saada tehdä lasten kanssa "omalla tavallaan" (kuten hän haluaa/jaksaa/viitsii) ja minä en saa puuttua asiaan ja "määräillä" häntä?
Esim.
- lasten ruoka-ajat ja ruoan (epä)terveellisyys
- telkkarin/tietokonepelien määrä
- lasten nukkumaanmenoaika (ja sen siirtyminen arkena ainakin tunnilla, jolloin lapset ovat väsyneitä hoidossa ja koulussa)
- kuinka paljon lapsilla on ulkona vaatteita päällä kylmällä säällä
- kuinka pian sairastaneen lapsen voi viedä päiväkotiin, jotta pääsee itse töihin
- lapsen säännöllisestä lääkityksestä säännöllisesti huolehtiminen (= tai siis ei)
jnejne. Muita esimerkkejä saa antaa!!
Milloin nainen on nipo vaimo, jos puuttuu miehen toimintaan lasten kanssa ja milloin vastuuton äiti, jos ei puutu...?
Kommentit (62)
Meillä viimeksi kun kuopuksella alkoi yöllä korvatulehdus mies huusi itkevälle lapselle kiukkuisena, että nyt hiljaa äitis hemmottelema kakara ei sulla mikään ole. Kun kysyin mikä häntä riepoo, kun lapsella särkee korvaa, niin kuulema lapsen korva ei ole ongelma vaan mun (=minun) v***un käytös. Kun lapsi sai antibiootit (minun piti viedä hänet lääkäriin, vaikka olin itse oksennustaudissa), niin en olis saanut laittaa yöllä makkarissa valoja päälle, et olisin saanut antibiootin annettua (lapsi oli vieressäni nukkumassa). Lääke olis voinut odottaa aamuun miehen mielestä. Jos en ole itse antibioottien antoaikaan kotona, ne jäävät antamatta tein mitä hyvänsä, "oma syyni". Tämäkin johtuu kaikki varmaan siitä, et mä olen niin paska akka. Taatusti vikaa on molemmissa, mutta missä se kohtuullisuuden raja menee huolenpidossa...
t.ap
Lisäyksenä vielä että meillä mies kuitenkin ihmeen hyvin hoitaa ruokailuja ja nukkumaan menotkin sujuu suht ajallaan, mutta öisin ei herää lapsen tarpeiden/vaivojen takia. Ei sitten millään.