Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työterveyshoitaja sanoi mulle,että et sinä urheilemalla laihdu!

Vierailija
14.05.2012 |

painan reilusti yli 100kg ja tokaisi näin kun olen yrittänyt säännölliseen liikuntaan,kiva asenne!!!!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt turhaa nokkiisi? Olisiko sanonut, että et sinä pelkästään urheilemalla laihdu?

Vierailija
2/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sillä on merkitystä mitä suuhunsa mättää. Tommonen urheilu vaan lisää nälkää. Urheilu ja liikunta on tietenkin muuten tosi hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on monta hyvää vaikutusta, mutta yksistään se ei riitä.

Vierailija
4/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta ylipainosta pääsee parhaiten tiukalla ruokavaliolla. On helpompi olla syömättä 1000 kcal kuin liikkua 1000 kcal edestä.

Mutta tietty olet oikeassa siinä, että eihän tuo mikään kiva asenne ole ammatti-ihmiseltä.

Vierailija
5/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaa harrastaa pitkänmatkanjuoksua? Mitenköhän mä laihduin yli 10kg kun aloin käymään salilla? Myös intissä laihduin, vaikka söinkin huomattavasti useammin kuin ennen.

Vierailija
6/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se laihtuminen todellakin on siitä kiinni mitä sinne suuhunsa tunkee.

Vierailija
7/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et muuta radikaalisti ruokailutottumuksiasi, et laihdu.

Yhden rasvakilon laihduttamiseen tarvitset -7000 kcal vajeen. Googletapa nyt joku taulukko esim. hakusanoilla "liikunta kulutus", ja katsohan montako tuntia saat urheilla selättääksesi edes kilon rasvaa... Sen sijaan ruokailutottumuksia muuttamalla tuo vaje on mahdollista saada aikaan 1-2 -viikossa melko helposti.

Tokihan liikunta tehostaa laihtumista (ja sillä on muitakin hyviä vaikutuksia), mutta pelkkää laihdutusta silmällä pitäen kalorit ovat kaiken a ja o.

Vierailija
8/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilla kyllä pitää ihan mielettömästi, että pelkästään sillä menolla laihtuisi.

Vierailija
10/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein aspekti painonhallinnassa on syöminen. Normaalipainoinenkaan ihminen ei juurikaan laihdu urheilemalla jos ei rajoita syömisiään (jos ei ole joku ammattiurheilija, joka vetää rankkaa treeniä joka päivä). Jos painoa on 100kg niin syöt todellakin aivan liikaa ja jollain säännöllisellä harrasteliikunnalla ei ole paljoakaan merkitystä. Lopeta se mässyttäminen niin laihdut.

Vierailija
11/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla saa treenaamalla kropan ihan eri malliseksi, sekä liikunnan jälkeen jatkuu normaalia korkeampi kalorinkulutus jonkin aikaa. ei muuta kuin liikkumaan ja hankkimaan kiva kroppa!

Vierailija
12/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoa on yli 100kg. Suosittelisin ensin laihduttamaan hieman ennenkuin aloitat mitään hölkkäharrastusta. Saattaa muuten olla nivelet p*skana.

Treenillä saa kyllä eri mallia kroppaan ja se nostaa hieman kulutusta, mutta ihan turha luulo että noista mitoista laihtuisi radikaalisti vähentämättä ruokailun määrää.

Vierailija
13/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaa harrastaa pitkänmatkanjuoksua? Mitenköhän mä laihduin yli 10kg kun aloin käymään salilla? Myös intissä laihduin, vaikka söinkin huomattavasti useammin kuin ennen.

Vierailija
14/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli siihen innostukseen varmaan jokin syy. Ja se syy vaikutti huomaamattasi myös ruokailutottumuksiisi.

Ja intissähän tunnetusti isot ihmiset laihtuu. Se johtuu siitä, että siellä on terveellinen ateriarytmi ja säännöllistä liikuntaa. Eli sinäkin laihduit, kun aloit syömään riittävän tiheästi.

Vierailija
16/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulutus on ollut jonkin verran isompi, ja luultavasti ravinnon sisältämä kalorimäärä jotain muuta kuin mitä normaalisti syöt. Eihän esim. lautasellinen ranskalaisia ja paistettua makkaraa ole sama asia kuin lautasellinen kanaa, riisiä ja salaattia... Usein myös kuntoilun aloittava ihminen huomaamattaan tai tarkoituksellisesti muuttaa vähän ruokailutapojaankin.

Vierailija
17/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle yllätys???

Toki liikunnasta on paljon hyötyä, mutta laihduttaminen onnistuu ennen kaikkea ruokavalion avulla.

Vierailija
18/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiin...juu tökerösti sanottu kyllä, mutta tarkotti varmaan juuri sitä, että täytys muutenkin niitä elämäntapoja miettiä. Liikkuminen kyllä on hyväksi terveydelle, mutta sen laihduttava vaikutus ei ole kovin suuri itsessään. Itse asiassa moni liikkumisen aloittava saattaa hämmästyä sitä, että liikkeelle lähtö kasvattaakin painoa. Rasvasolujen pienentyessä ja lihassolujen isontuessa paino nousee...sillä lihas painaa enemmän kuin rasva.

Sinällään laihtumisella olisi kyllä sun terveyden kannalta suuri vaikutus. Jo 5-10 % laihdutus laskee merkittävästi sun riskiä sairastua 2 tyypin diabetekseen tai voi jopa pysäyttää sen kehittymisen.

Hienoa että olet aloittanut säännöllisen liikkumisen... tsemppiä!

Vierailija
19/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulutus on ollut jonkin verran isompi, ja luultavasti ravinnon sisältämä kalorimäärä jotain muuta kuin mitä normaalisti syöt. Eihän esim. lautasellinen ranskalaisia ja paistettua makkaraa ole sama asia kuin lautasellinen kanaa, riisiä ja salaattia... Usein myös kuntoilun aloittava ihminen huomaamattaan tai tarkoituksellisesti muuttaa vähän ruokailutapojaankin.

silloin jaksan liikkua, ruokailutapojani en muuta yhtään. Eikö muka liikunta vaikuta ollenkaan? esim. kierros golfia kuluttaa mulla n. 600-800 kaloria ja niitä kun tekee kesässä sen 40-50 kertaa, niin ei ole ihme kun kilot lähtee. Syksyllä liikkuminen taas vähenee ja kilot palaavat.

Vierailija
20/35 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen opetellut ajattelemaan sen niin päin, että liikkumalla kerään itselleni varastoon herkuttelupäiviä. Siis lasken paljonko kaloreita kulutan liikkumalla, ja annan itselleni luvan käyttää ne kalorit johonkin ylimääräiseen, joka ei muuten ruokavaliooni mahtuisi.