työterveyshoitaja sanoi mulle,että et sinä urheilemalla laihdu!
painan reilusti yli 100kg ja tokaisi näin kun olen yrittänyt säännölliseen liikuntaan,kiva asenne!!!!!!
Kommentit (35)
Ja kyllä, syömäni ruokamäärät oli suunnilleen samat kuin ennenkin.
Aloitin juoksemisen.
Miten selität sitten sen, että minä laihdun joka kesä, koska
jos alkaa harrastaa pitkänmatkanjuoksua? Mitenköhän mä laihduin yli 10kg kun aloin käymään salilla? Myös intissä laihduin, vaikka söinkin huomattavasti useammin kuin ennen.
kulutus on ollut jonkin verran isompi, ja luultavasti ravinnon sisältämä kalorimäärä jotain muuta kuin mitä normaalisti syöt. Eihän esim. lautasellinen ranskalaisia ja paistettua makkaraa ole sama asia kuin lautasellinen kanaa, riisiä ja salaattia... Usein myös kuntoilun aloittava ihminen huomaamattaan tai tarkoituksellisesti muuttaa vähän ruokailutapojaankin.
silloin jaksan liikkua, ruokailutapojani en muuta yhtään. Eikö muka liikunta vaikuta ollenkaan? esim. kierros golfia kuluttaa mulla n. 600-800 kaloria ja niitä kun tekee kesässä sen 40-50 kertaa, niin ei ole ihme kun kilot lähtee. Syksyllä liikkuminen taas vähenee ja kilot palaavat.
ei toi kolffi laihdutakaan sua, paino nousee vaan pikkasen hitaammin. ei toi yli 100kg ihan normaalilla kalorimäärällä ole tullut.
syöpäa normaalisti 1000-15000kcal yli kulutuksesi, niin huomaat, että
Miten selität sitten sen, että minä laihdun joka kesä, koska
jos alkaa harrastaa pitkänmatkanjuoksua? Mitenköhän mä laihduin yli 10kg kun aloin käymään salilla? Myös intissä laihduin, vaikka söinkin huomattavasti useammin kuin ennen.
kulutus on ollut jonkin verran isompi, ja luultavasti ravinnon sisältämä kalorimäärä jotain muuta kuin mitä normaalisti syöt. Eihän esim. lautasellinen ranskalaisia ja paistettua makkaraa ole sama asia kuin lautasellinen kanaa, riisiä ja salaattia... Usein myös kuntoilun aloittava ihminen huomaamattaan tai tarkoituksellisesti muuttaa vähän ruokailutapojaankin.
silloin jaksan liikkua, ruokailutapojani en muuta yhtään. Eikö muka liikunta vaikuta ollenkaan? esim. kierros golfia kuluttaa mulla n. 600-800 kaloria ja niitä kun tekee kesässä sen 40-50 kertaa, niin ei ole ihme kun kilot lähtee. Syksyllä liikkuminen taas vähenee ja kilot palaavat.
ei toi kolffi laihdutakaan sua, paino nousee vaan pikkasen hitaammin. ei toi yli 100kg ihan normaalilla kalorimäärällä ole tullut.
toi äskönen
jos kuvitellaan, että ap:n peruskulutus on vaikka 1800 kcal. Ap syö päivittäin 2100 kcal eli lihoo pikkuhiljaa lisää (ap on siis pakostikin tähän asti syönyt enemmän kuin kuluttaa, koska on tuon kokoinen).
Nyt ap käykin kävelemässä joka päivä, mutta kuluttaa liikunnalla vain 300 kcal/päivä. Syö silti tuon 2100 kcal, mikä on kulutus liikunta mukaan lukien.
Ei ap liikunnalla siis laihdu, vaan pitää alkaa syömään vähemmän, jotta tulee kalorivajetta. Voi myös olla, että ap syö ihan huomattavasti enemmän kuin peruskulutus, jolloin liikuntaakin pitäisi olla ihan huomattavasti, jotta vajetta syntyisi. Todennäköisesti ap ei tuon kokoisena jaksa liikkua niin paljoa, että pelkällä liikunnalla saisi vajeen aikaiseksi. Liikunta myös lisää ruokahalua, joten helposti tuleekin syötyä jopa enemmän ylimääräistä, kuin mitä liikunnalla kulutti.
Tai sellainen pikkaisen pyöreä voi karistaa muutaman kilon joka kesä ja näkyvästi kiinteytyä liikkumalla säännöllisesti. Kuitenkin jos ruokailutavat ja keho on niin huonossa kunnossa, että painoa on yli 100kg niin siinä ei kuulkaa enää sellaiset muutaman kilon parannukset näy yhtään mitenkään.
Noin suuresta ruhosta ei saa paljoa kauniimpaa tai kevyempää jos ei rukkaa ruokailutapojaan ja vähennä ruuan määrää. Se on ihan taivaan varmaan, että 110-120 kiloisen dieetillä ei laihduta edes 90 kiloiseksi pelkällä liikunnalla.
Vasta kun olet huomattavan hoikka ja normaalipainoinen. Voit jatkaa urheilua, mutta painonpudotus tosiaan tapahtuu tuosta lähtöpainosta enimmäkseen muuttamalla ruokailutapoja niin että päivittäiset kalorimäärät putoavat radikaalisti.
Vahvasti ylipainosten elimistö ei välttis toimi ihan samalla tavalla kuin normaalipainoisten. Itsekin laihdun heti pari kiloa, jos vain ennätän liikkua säännöllisesti. Liikunta laihduttaa juu, mutta sitä pitäisi harrastaa noin 2 tuntia päivässä, jotta kilot lähtisivät ja mielellään vielä kovalla sykkeellä.
väitettäsi ettei golf (kuten mikä tahansa muukin tarpeeksi kuluttava liikunta) voisi laihduttaa, etenkään jos ruokavalio ei muutu yhtään. Tai sitten mä varmaan olen kuvitellut tämän painonpudotuksen...
mutta ei niin paljoa kuin ruokavalio.
Tärkeämpi asia kuitenkin on se, että liikunta vaikuttaa terveyteen enemmän kuin painonpudotus, eli jos oikeasti saat kohotettua kuntoasi, sen elinikää pidentävä vaikutus ja elämänlaatua kohottava vaikutus on suuri. Ja vaikka se ei vaa'alla näkyisikään, on siinä iso ero, onko se sata kiloa rasvaa vai lihasta.
Eli kuntoile itsesi takia mahdollisimman paljon, ja jos painoa haluat pudottaa, muuta myös ruokavaliotasi.
ja pidän ainoastaan diettiä
ap
voi olla, että laihdut, mutta et terveellisesti. Lihaskunnon ylläpitäminen laihtuessa on tärkeää, ja tosiaan huono kunto on suurempi uhka terveydelle kuin lievä ylipaino.
ja pidän ainoastaan diettiä
ap
Ymmärrän sua: sinua harmittaa, kun hoitaja suhtautui väheksyvästi ponnisteluihisi terveellistä elämäntapaa kohti. Olet jo nähnyt vaivaa saadaksesi liikuntatottumuksen syntymään. Se on hieno juttu, ja olisit halunnut hoitajan sanovan siitä jonkun kehun. Ymmärrän!
Sen sijaan hoitaja tölväisi arkaan paikkaan tiukalla totuudella. Harmistuit, ehkä syystäkin, ehkä hän oli tahditon.
Silti hän oli oikeassa, laihtumiseen tarvitaan enimmäkseen ruokavaliomuutoksia. Liikunta on kuitenkin tärkeää, ja se ylläpitää motivaatiota. Älä nyt ala kiukkuamaan ja lopettamaan hyvin alkanutta liikuntaa tuon takia. Sisuunnu uudestaan, ja muista kenen takia liikuitkaan: itsesi!
saat tiputettua kilon painoa n. 17 tunnin golffauksella. Ja siis sillä ehdolla, että ruokavaliosta saa sen n. 1800 kcal. Siitä vain laihduttamaan :)
saat tiputettua kilon painoa n. 17 tunnin golffauksella. Ja siis sillä ehdolla, että ruokavaliosta saa sen n. 1800 kcal. Siitä vain laihduttamaan :)
http://www.ruokajajuoma.net/kalorilaskuri.php
Yhden painokilon tiputtamiseen tarvitaan 7000 kcal kulutus ja se saadaan golfaamalla juurikin tuo määrä.
Sä puhut ihan sekoja.
Vahvasti ylipainosten elimistö ei välttis toimi ihan samalla tavalla kuin normaalipainoisten. Itsekin laihdun heti pari kiloa, jos vain ennätän liikkua säännöllisesti.
Liikunta laihduttaa juu, mutta sitä pitäisi harrastaa noin 2 tuntia päivässä, jotta kilot lähtisivät ja mielellään vielä kovalla sykkeellä.