Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi helvetillinen iltatappelu.

Vierailija
13.05.2012 |

Ja aina se alkaa vanhemmasta lapsesta. Tai sillä on kaikki avaimet käsissään tehdä illasta järkevämpi.

Se tunaa ja tuslaa, äsryttää pikkusisarusta, höhöttää, hössöttää ja tekee tämän kaiken n. 10 kertaa. Häntä kielletään tekemästä tätä n. 10 kertaa, ja annetaan ohje mennä iltapesulle. Ei, se jatkaa niin pitkään, että isällä tai äidillä napsahtaa, ja kakara revitään kädestä pitäen ja päin naamaa karjuen iltapesulle.

Vittuuntunut pikkusisarus aloittaa sitten puolestaan oman riehumisensa, potkii ja raivoo. Menee nukkumaan vasta sitten kun se on sinne väkisin viety. Nyktin se on peittonsa alla hiestä märkänä raivosta ja vihasta, ja sinne ei todellakaan ole mitään asiaa mennä tyynnyttelemään.

Ja sitten ihmetellään, miksi esim. minä olen aina totaalisen vittuuntunut kaikkeen joka hetki. En mä ennen ollut, olen joskus ollut ihan positiivinen ja kiva ihminen.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tarvitsis kuin totella kerrasta, kahdesta tai edes kolmannesta ja häipyä pesulle. Ei olis tästäkään illasta näin persemäinen tullut, jos tämä ensiksi komennettu olisi totellut. -ap-

Mitäpä jos ap tekisi itse jotain sen eteen että lapsi oppisi tottelemaan ? Ei kannata sanoa kymmentä kertaa tuollaisesta asiasta. Toisen kiellon jälkeen ilmoitus että tulee rangaistus jos ei ole kunnolla. Rangaistus voi olla television katselu kielto, puhelin pois tietyksi aikaa, tietokone/pleikkaripelit pois tietyksi aikaa jne. Mikä nyt teillä onkaan toimiva juttu.

Vierailija
22/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tarvitsis kuin totella kerrasta, kahdesta tai edes kolmannesta ja häipyä pesulle. Ei olis tästäkään illasta näin persemäinen tullut, jos tämä ensiksi komennettu olisi totellut. -ap-

Mitäpä jos ap tekisi itse jotain sen eteen että lapsi oppisi tottelemaan ? Ei kannata sanoa kymmentä kertaa tuollaisesta asiasta. Toisen kiellon jälkeen ilmoitus että tulee rangaistus jos ei ole kunnolla. Rangaistus voi olla television katselu kielto, puhelin pois tietyksi aikaa, tietokone/pleikkaripelit pois tietyksi aikaa jne. Mikä nyt teillä onkaan toimiva juttu.

KATSOS KUN EI OLE MITÄÄN TOIMIVAA RANGAISTUSTA. Olishan tää kai helppoo kuin heinän teko jos vois jollain uhkailla mikä toteutuessaa oikeasti harmittaisi lasta. Mut lapsia ei vois vähempää kiinnostaa meidän langettamat _PAHAT_ rangaistukset. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina se alkaa vanhemmasta lapsesta. Tai Se tunaa ja tuslaa, äsryttää pikkusisarusta, höhöttää, hössöttää ja tekee tämän kaiken n. 10 kertaa. Häntä kielletään tekemästä tätä n. 10 kertaa, ja annetaan ohje mennä iltapesulle. Ei, se jatkaa niin pitkään, että isällä tai äidillä napsahtaa, ja kakara revitään kädestä pitäen ja päin naamaa karjuen iltapesulle. Vittuuntunut pikkusisarus aloittaa sitten puolestaan oman riehumisensa, potkii ja raivoo. Menee nukkumaan vasta sitten kun se on sinne väkisin viety. Nyktin se on peittonsa alla hiestä märkänä raivosta ja vihasta, ja sinne ei todellakaan ole mitään asiaa mennä tyynnyttelemään. Ja sitten ihmetellään, miksi esim. minä olen aina totaalisen vittuuntunut kaikkeen joka hetki. En mä ennen ollut, olen joskus ollut ihan positiivinen ja kiva ihminen.

sillä on kaikki avaimet käsissään tehdä illasta järkevämpi. Ei, ne avaimet EI ole sen lapsen käsissä, vaan vanhempien. Niin makaat kuin petaat.

ap ei vain tajua!!! Monta hyvää asiallista ja seikkaperäistä vinkkiä saanut, mutta kun ei niin ei. On kai lapset vaan tulleet vanhempiinsa. Huokaus.

Vierailija
24/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina se alkaa vanhemmasta lapsesta. Tai Se tunaa ja tuslaa, äsryttää pikkusisarusta, höhöttää, hössöttää ja tekee tämän kaiken n. 10 kertaa. Häntä kielletään tekemästä tätä n. 10 kertaa, ja annetaan ohje mennä iltapesulle. Ei, se jatkaa niin pitkään, että isällä tai äidillä napsahtaa, ja kakara revitään kädestä pitäen ja päin naamaa karjuen iltapesulle. Vittuuntunut pikkusisarus aloittaa sitten puolestaan oman riehumisensa, potkii ja raivoo. Menee nukkumaan vasta sitten kun se on sinne väkisin viety. Nyktin se on peittonsa alla hiestä märkänä raivosta ja vihasta, ja sinne ei todellakaan ole mitään asiaa mennä tyynnyttelemään. Ja sitten ihmetellään, miksi esim. minä olen aina totaalisen vittuuntunut kaikkeen joka hetki. En mä ennen ollut, olen joskus ollut ihan positiivinen ja kiva ihminen.

sillä on kaikki avaimet käsissään tehdä illasta järkevämpi. Ei, ne avaimet EI ole sen lapsen käsissä, vaan vanhempien. Niin makaat kuin petaat.

ap ei vain tajua!!! Monta hyvää asiallista ja seikkaperäistä vinkkiä saanut, mutta kun ei niin ei. On kai lapset vaan tulleet vanhempiinsa. Huokaus.

Ihan kivoja vinkkejä 3-vuotiaille, mutta ei ne enää toimi!! -ap-

Vierailija
25/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa sitä mikä ei toimi. Tässä tapauksessa komentelu ei ilmeisesti ole toimiva vaihtoehto.

Miten itse suhtautuisit, jos sua komennettais koko ajan? Tuskin innostais sua itseäsikään olemaan kiltisti ja tottelemaan?

Tai uhkailu ja kiristys? Repiminen ja raahaaminen? Haluaisitko sä semmosen kohtelun jälkeen olla kiltti ja kiitollinen?

Lapset on ihan ihmisiä ja niillä on oikeus tulla kohdelluksi kunnioittavasti. Vain siten vanhempien esimerkillä ne oppii kunnioittamaan muita ihmisiä. Sinuakin.

Jos toista ihmistä ei kunnioita, ei sitä tottele.

Kunnioitusta ei opi pakottamalla, pelolla eikä uhkailulla, vaan ainoastaan esimerkistä.

Ole itse se esimerkki.

Vierailija
26/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin alotusviestisi perusteella, että kyse olis jostain paaaaaljon pienemmistä, ehkä neljävuotiaasta! :O

Vierailija
27/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja vinkkejä 3-vuotiaille, mutta ei ne enää toimi!! -ap-

lukeeko 3-vuotiaat sängyssä hetken ennen nukahtamista?

Vierailija
28/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä sohvalta, eikä mitään tapahdu.

Meillä nuorempi on 8v poika, ja hän ei malttaisi millään aloittaa iltatoimia. Paras keino tosiaan on ottaa nätisti kädestä tai muuten leikin varjolla viedä pesulle ja nukkumaan. Huomiota hän tuntuu kaipaavan silloin kun venkuroi. Tänäänkin oli onnessaan, kun pitkästä aikaa pesin itse hänen hampaansa, kun hän pyysi.

Vanhempi on tyttö, ja hoitaa omatoimisesti nukkumaanmenonsa, mutta joskus provosoituu pikkuveljen kiusanteosta ja tulee tappelunnujakkaa. Silloin vihellän pelin heti poikki ja vien pojan pesulle ja sänkyyn.

Vierailija
29/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin alotusviestisi perusteella, että kyse olis jostain paaaaaljon pienemmistä, ehkä neljävuotiaasta! :O

Outoa että tuon ikäiset lapset käyttäytyvät kuin vauvat.

Vierailija
30/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän te annatte....

joku on joskus sanonut, että ihmisen elämän tarkoitus on tulla hyväksytyksi/huomatuksi. Aluksi toivotaan, että joku rakastaa. Sitten, että sinusta pidetään. Lopuksi, että vihataan, kunhan huomataan.

Kokeile kääntää koko toiminta päälaelleen ja katso, miten lapsi siihen reagoi.

Vierailija
31/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei siis kiinnosta teidän langettamat rangaistukset. Millaisia olette antaneet ? Oletteko toteuttaneet ne ja niin pitkinä/pahoina kun olette lapselle sanoneet ?

Jos lapsi oppii että sanomalla ei väilä telkun katselu kielto viikoksi muuttukin yhden illan kielloksi niin mitäpä moisista rangaistuksista välittämään. Eli pidättekö oikeasti kiinni annetuista rangaistuksista vai unohtuuko toimeenpanon valvonta ?

Kyllä kait teillä lapsilla on jotain mikä iskee (minä ilmoitin pojille että jos eivät huolehdi vaatteita itse kuivumaan niin joutuvat mennä punaisissa varavaatteissa kouluun. Kas kummaa kuinka hyvin ruvettiinkin muistamaan vaatteita vaikka aiemmin ei voinut vähempää kiinnostaa.

Entä lahjonta ? Oletteko kokeilleet sitä ? Entä se että lapset olisivat vanempien kanssa iltatoimissa yhtäaikaa jolloin on kunnon valvonta paikalla ? tai sitten lapset keskenään eriaikaa iltatoimissa kanssa niin ei voi kiusata ja villitä toisiaan ?

Vierailija
32/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on kiihdyttänyt itsensä tiettyyn vireseen, ei kannata uhkailla. Kaikkeen hän toteaa, ettei haittaa. Hän ikäänkuin haluaakin surkeuttaa olaan oikein kunnolla. Ehkä masentunut?

Vierailija
33/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa epäilin eka että tää on joku mun vanha aloitus. Tsemppiä.

Vierailija
34/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhe!

Lasten käytöshäiriöt johtuu 99%:sti vanhempien käyttäytymisestä.

Vierailija
35/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ny jumalauta! Luulis nyt tuon ikästen osaavan mennä hampaitten pesulle ja nukkumaan ihan itse! Kyllä herää kysymys, että missä on menny pieleen ja pahasti?

Vierailija
36/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suupesu saippualla jos kiroilee. Tämä myös aikuisille. Tv ja tietokone kiinni ja yhdessä vaikka lautapeliä ja iltapalan valmistusta. Juttelette tulevasta viikosta,mitä menoja,erikoispäiviä,kokeita yms... Hyvä keino toi,että lukeminen kielletään siltä illalta. Voi rajoittaa myös seuraavan päivän/viikon peliaikaa/tv-aikaa ym..

Vierailija
37/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämän ketjun aloittaja on psykis, ja todellisuudessa lapsien ikä on kuusi vuotta ja kolme vuotta.

Nimittäin pystyn oikein hyvin kuvittelemaan psykiksen retuuttamassa kuusivuotiasta, mut hyvin vaikea kuvitella normaalia äitiä retuuttamassa lähes itsensä kokoista 13-vuotiasta. Siihen vaan ei moni enää lähtis tuon ikäisen kanssa.

Vierailija
38/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 13 vuotta ollut mukana lasten iltapesuilla. Se 13-vuotias hoitaa toki itsensä, mutta nuoremmat välillä sekoilee. Välillä kyllä äitiä väsyttää, mutta onneksi isä hoitaa iltapesut ollessaan kotona.

Vierailija
39/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen vintiöön ei varmasti uhkailut auta:D

Vierailija
40/59 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan koko perhe! Lasten käytöshäiriöt johtuu 99%:sti vanhempien käyttäytymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi