Vierestä seuraan tutun perheen pettämis- ja jättämistarinaa:
karmaisevaa!
Avioparilla yhteinen perheyritys ja kaksi pientä lasta 1v ja 3v. Nyt käynyt ilmi, että firmassa keikkatöitä tehnyt nainen onkin miehen uusi, ja suhde on alkanut jo syksyllä kun nuorin lapsi oli noin 4kk vanha. Vaimo ja tämä nainen ovat tehneet myös yhdessä töitä, kyseessä ihan muutaman hengen firma eli läheisiä työkavereita kaikki. Nyt sit mies muutti omaan kämppään jossa uus nainen vierailee tiuhaan.
Huh huh. Tunnen kaikki osapuolet ja olin kaikkien kanssa ystävä. No, nyt on kai "pakko" valita puolensa. Vaimo riutuu ja kärsii, kamalaa katseltavaa. Mut miten tää toinen nainen voi toimia ja tehdä noin? Missä moraali? Missä ystävyys? Niin, miehen teoista puhumattakaan... Käsittämätöntä.
Oon ajatellut että paras tuki jätetylle vaimolle on varmaan tarjota konkreettisia asioita kuten jutteluseuraa ja lastenhoitoapua.
Kommentit (37)
Minä olen vastaavan tarinan toisen naisen ystävä. Ystäväni on tietoisesti iskenyt työtoverinsa pienen tytön isän. Hehkuttaa onneaan, kun mies tulee yöksi hänen luokseen. Vaimo siis ei vielä tiedä tästä ystävästäni, toisesta naisesta. Yritän iloita ystäväni kanssa, vaikka tekee niin pahaa. Kohta on taas yksi perhe hajalla ja paljon tuskaa...
Minä olen vastaavan tarinan toisen naisen ystävä. Ystäväni on tietoisesti iskenyt työtoverinsa pienen tytön isän. Hehkuttaa onneaan, kun mies tulee yöksi hänen luokseen. Vaimo siis ei vielä tiedä tästä ystävästäni, toisesta naisesta. Yritän iloita ystäväni kanssa, vaikka tekee niin pahaa. Kohta on taas yksi perhe hajalla ja paljon tuskaa...
Ja hän kyllä tietää, mitä mieltä olen. Alussa riideltiinkin siitä, välit oli poikki hetken. Nyt tilanne on se, että rakastan ystävääni, mutta vihaan hänen salasuhdettaan. En suostu puhumaan siitä. Nyt vähän parempi, kun perheen hajoamisen uhkaa ei ole, pitävät "vain" salasuhdetta.
Petollisuus on jotain sellaista, mitä kenenkään ei pitäisi omasa perhe-elämässää kokea.
en alkanut tässä edes erittelemään ajatuksiani miestä kohtaan, kuten aiemmin jo mainitsin hänkin on/oli ystäväni enkä jaksa oikein uskoa mitä hän on tehnyt. En missään vaiheessa väittänyt että hän ei olis tehnyt omaa osuuttaan.. Voi kyllä hän on tehnyt, ihan liikaakin, tämän tilanteen aikaansaamiseksi.
Kirjoitin tänne, mm. koska kuuntelen niin paljon jätettyä vaimoa että halusin itsekin jonnekin vähän purkaa ja saada jotain vastakaikua. Tunnen tuskaa heidän puolestaan mutta en voi puhua omista tunteistani osapuolille, koska heillä on ihan tarpeeksi omien sotkujensa kanssa.
Tiedän että ystäväni ei lue tätä palstaa ja sattumalta ei tällä hetkellä pääse edes nettiin kun yhteydet ovat kotonaan poikki. Pidän huolen, etten kirjoita mitään sellaista, joka rikkoisi luottamussuhteemme - hän ei näistä kirjoituksistani tunnista itseään vaikka joskus eksyisikin tänne.
ap
Älä lässytä mitään, että ei voi muka tunnistaa. Ihme juorukello olet. Sori vaan, mutta minä ainakin tunnen perheen, johon kertomasi tiedot voivat täsmätä.
Tällaiset aloitukset, joissa jo otsikosta näkee, että joku muka-ystävä on muka-huolissaan toisen perheestä tai parisuhteesta, saavat minut aina näkemään punaista. Onneksi omat ystäväni eivät ole lörppöjä.
kuka alkaisi totena kertomaan yhtään mitään kenestäkään tuntemastaan perheestä sen perusteella että joku on av:llä kertonut jotain joka saattaisi täsmätä, mikäli kirjoittaja sattuisi kertomaan pilkulleen totuuden - tai sitten ei? Ei kai kukaan niin aivoton ole? Tai jos onkin niin sellaiset juoruämmät osataan kyllä yleensä luokitella omaan lajiinsa jonka puheet suodatetaan erityisen paskasuodattimen läpi.
aletaan heti a) haukkumaan provoksi ja b) urputtamaan että juoruämmä ja että kaikki tunnistaa kestä kyse. Joopajoo. Ehkä Porvoossa tunnistaakin.
Tietenkin, siis TIETENKIN, ap:n viesti on kirjoitettu niin, että jotkut asiat on muutettu jolloin oikea perhe ei tunnista itseään. Sehän kuuluu peruskauraan täällä netin ihmeellisessä keskustelukulttuurissa. Hönöt.
Ap:lle voimia tukea ystäväänsä, kuulostat hyvältä ystävältä!
Aivan sama tilanne omalla ystävälläni käynnissä. Valitettavan yleistä ilmeisesti:(
En ymmärrä, miksi av-palstalla syytetään aina toista naista.
En ymmärrä, miksi av-palstalla syytetään aina toista naista.
kehtaa varastaa ystävänsä, työkaverinsa ja työnantajansa miehen tietoisena siitä, että tällä on pieniä lapsia, jotka kärsivät. Naisena ihmettelen ja paheksun. En ymmärrä, mitä tällaisen naisen päässä liikkuu, en vain käsitä. Toivon, että hän joutuu kokemaan aivan saman aikanaan ja toivon, että hän kärsii tuplasti tajutessaan, miten rikkoi yhden perheen ja pilasi lapsilta mahdollisuuden ehjään perheeseen.
Mutta kukaan ei täällä ole taputellut miestä päähän tai kuvaillut häntä nössöksi tai jättänyt syyttämättä miestä. Ap mainitsee useamman kerran, että miehen teko on törkeä, kaikesta näkee, että hän on hyvin järkyttynyt, minkälainen sika mies ihan oikeasti onkin. Aikanaan lapset tulevat syyttämään isäänsä vielä paljon pahemmin.
Tällä hetkellä vain tartutaan siihen, mitä pystytään käsittelemään eli sen, että ensinnäkin samaa sukupuolta oleva ja ystävä sekä ap:lle että uhrille, tekee jotain noin järkyttävää. Tämä toinen nainenhan on se, joka tässä ei menetä mitään. Jossain vaiheessahan se mies nimittäin tajuaa menettäneensä perheen, mutta tämä toinen nainen on saajapuolella, vaikka suhde jäisi lyhyeksikin. Siksi tuntuu pahalta, että hänen osuutensa jää ns. rangaistuksetta.
Käsittämätöntä on tietysti se, että oma puoliso ja lasten isä voi toimia noin. Se on niin käsittämätöntä, että varmasti toivoisi, että siihen olisi jokin selitys. On vaikea tajuta, että joku ihminen voi olla niin paha (ja paha nimenomaan hän on, kun ei välitä vaimonsa eikä lastensa tunteista eikä viitsi hoitaa hommaa fiksulla tavalla), että laittaa oman munansa ennen lapsiaan, omat tarpeensa kaiken muun edelle. On vaikeaa ymmärtää, miten joku voi arvostaa niin vähän, ettei vaivaudu olemaan rehellinen eikä kohtelemaan toista edes minimin vaatimalla arvokkuudella.
Siksi miestä ei täällä haukuta kuin sivulauseessa. Se mies on tälläkin hetkellä jonkun naisen rakkauden kohde. Joku nainen arvostaa ja rakastaa miestä, joka paitsi pettää ja valehtelee ja nöyryyttää vauvansa äitiä, pilaa samalla myös lapsiltansa perheen ja äidin, jolla on terve itsetunto. On se vaan kumma, että mies voi huoletta murskata toisen itsekunnioituksen ja tehdä sen vielä sillä tavalla, että laskun maksaa tasan tarkkaan omat lapset. On käsittämätöntä, että aina riittää naisia, jotka alentuvat tuollaista luuseria rakastamaan, selittelemään huonolla suhteella ja sillä, ettei mies niitä lapsia edes olisi halunnut eikä firmaa eikä naimisiin ja että nainen vaan viekotteli ja pakotti ja...
Onneksi tunnen paljon naisia, jotka eivät luusereihin kahdesti vilkaise. Näillä on itsetunto ja arvot kohdillaan. Ei tarvitse varastaa muilta, kun on mistä valita. Ei tarvitse murskata pienten lasten perhettä eikä nostaa itseään sillä, että on halutumpi kuin se lasten äiti, joka on vastuussa pikkuisten hoidosta ja vieläpä yrityksestäänkin päälle päätteeksi. Älykäs tajuaa, että on elämänvaiheita, joissa ei kukaan ole hehkeimmillään mutta silti ei ole tarvetta mennä väliin. Rakkaudella ei perustella pettämisiä ja valehtelemisia. Aina on mahdollisuus hoitaa ero siististi ja toista ihmistä ja perhettä kunnioittaen.
Toivon kaikille toisille naisille mutta ennen kaikkea ap:n kertomalle samanlaista kohtaloa kuin minkä itse mahdollisti tälle perheelle.
Miehelle toivon pahempaa. Pettäjä kun on aina pettäjä, vaikka jonkun toisen naisen saakin uskomaan jotain muuta. Toivon, että häntä petetään ja että samalla häntä nöyryytetään pahasti. Toivon, että hänen lapsensa eivät halua häntä nähdä edes vanhainkodissa. Toivon yksinäistä ja pitkää elämää ilman toivon poikastakaan. Toivon, että hän yksinäisinä vanhuusvuosinaan käy uudestaan ja uudestaan läpi sitä vuotta, jolloin hän olisi voinut valita toisin mutta ei valinnut.
täysin oikeilla tiedoilla nettiin! Lapsia onkin esim. oikeasti kolme, iät ovat aivan erit kuin aloituksessa tms.
Kun tänne kirjoitellaan ns. ei-tunnistettavasti joistakin ihmisistä siten, että muunnellaan joitakin yksityiskohtia, nämä muunnellut yksityiskohdat voivat kuitenkin täsmätä joihinkin toisiin ihmisiin. Eli aina voi löytyä lukijoita, jotka tulevat vakuuttuneiksi, että kirjoitus koskee juuri heidän tuntemaansa perhettä. Jos todellisella perheellä on vaikka kaksi poikaa, ja kirjoittaja keksii tilalle kaksi tyttöä, alkavat juorut kulkea tällaisen tuntomerkkejä vastaavan tyttöperheen lähipiirissä.
täytyy olla aika tyhmä jos alkaa AV:lta lukemansa jutun perusteella kuvittelemaan että tuo ihan varmasti koskee "meidän naapurin Pirkkoa ja Perttiä" ja sitten levittelee juttua eteenpäin. Tai ei, onkin itseasiassa ihan vitun tyhmä...
toisaalta olen seurannut, että heillä ei ole paljon muita vaihtoehtoja kun eivät vapaita saa. Ovat sellaista kakkosluokkaa.
eniten vikaa päässä ku kellään av-mammalla
Tänne kirjoitellaan pävittäin tarinoita vaikka mistä, päästään saa olla vialla jos kuvittelee niiden kokevan itseään:))
Kiitos kaikille tukeansa ystävälleni ja mulle siinä sivussa osoittaneille! Aikamoista tunteiden vuoristorataa on tässä menty. Lupasin ottaa lapset meille yökylään nyt helatorstaina niin ystäväni saa perjantaina hoitaa asioita eri puolilla ihan rauhassa.
Viimeisimpänä keskustelun aiheena on ollu lasten huoltajuus: mies on kuulemma hakemassa eroa ja samalla lähihuoltajuutta, tai ainakin uhkailee sillä. Tämä siksi, että ystäväni kertoi pohtineensa, muuttaisiko lähemmäs omia vanhempiaan (eri puolella maata asuvat) saadakseen enemmän tukea jo ihan arjen pyörityksessä omalta äidiltään ja isältään sekä siellä asuvalta siskonsa perheeltä. En osaa näihin asioihin oikein mitään faktaa sanoa, mutta joku asiamies täytyy vaimollekin löytää, joka osaa neuvoa ja tietää miten tällaisessa tilanteessa huoltajuus sovitaan.
kuka alkaisi totena kertomaan yhtään mitään kenestäkään tuntemastaan perheestä sen perusteella että joku on av:llä kertonut jotain joka saattaisi täsmätä, mikäli kirjoittaja sattuisi kertomaan pilkulleen totuuden - tai sitten ei? Ei kai kukaan niin aivoton ole? Tai jos onkin niin sellaiset juoruämmät osataan kyllä yleensä luokitella omaan lajiinsa jonka puheet suodatetaan erityisen paskasuodattimen läpi.
On paljonkin ihmisiä, jotka eivät suhtaudu kriittisesti siihen, mitä omaan päähän pälkähtää. Valitettavasti he eivät myöskään välttämättä ole sellaisia, jotka joku luokittelisi "juoruämmiksi".
Miksi sun pitää ap valita puolesi? Itsekin varmasti olisin sen tukena, joka on minulle läheisempi tai tukea enemmän tarvitsee. Mutta jos molemmat puolisot ovat ystäviäsi niin en itse ainakaan suostuisi kokonaan hylkäämään sitä toistakaan. Tokihan mies on tehnyt väärin, mutta en silti hylkäisi kokonaan ystävääni sen vuoksi, vaikka tekoa en hyväksykään.
en ehkä aktiivisesti lähtenytkään valitsemaan puolta, mutta asia pikemminkin ajautui siihen. Vaimo hakeutui puoleeni juttelemaan, miehestä en ole asioiden tilan selvittyä kuullut mitään ja yhden kerran kun ohimennen tapasimme hän ei kyennyt katsomaan mua silmiin. Joten sinänsä luontevasti tällä hetkellä olen vaimon "puolella".
ap
näissäkin tarinoissa mutta ei jostain syystä se mies joka on hajottamassa oman perheensä. Mies on vaan sellainen avuton nössykkä, viettiensä vietävissä vähän kuin tahattomasti, niinkö? Mielenkiintoista...